GarminElectrobikeGiant
Sivu 48 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 46 47 48 49 50 58 98 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.411 - 1.440 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #1411
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    346
    On se vaan hieno tuo uuden pyörän tuoksu. Ehkä voittaa jopa uuden auton tuoksun. Tuli hommattua tollanen Ultimate CF SL Team Movistar. Tänään ajeltu eka lenkki ja fiilis on kyl aikas mahtava. Tossa olis kuva linkkiä http://www.pinkbike.com/photo/11010770/
    www.youtube.com/watch?v=zSPsEn7Mfb8

  2. #1412
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    69
    Nyt tarvitsisin nopeata vastausta: onko 1899 € Ultimate CF SL 8.0 CT:stä sopiva diili? Mitä CT lopussa merkitsee?

  3. #1413
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mzaq Katso viesti
    Nyt tarvitsisin nopeata vastausta: onko 1899 € Ultimate CF SL 8.0 CT:stä sopiva diili? Mitä CT lopussa merkitsee?
    Arvatenkin outletista löysit. Ihan käypä diili. Ilmeisesti joku on palauttanut tuon takaisin Canyonille tai sitten kyseessä on esittelykappale. Käytön jäljistä näkyy olevan oikein kuvatkin. Aika tarkasti saa tiirata, että ne jäljet huomaa.

    CT: n merkitys ei oikein aukea. Saattaa tarkoittaa, että rungolle on tehty CT-skannaus ennen kuin se on pistetty (uudelleen) myyntiin.

  4. #1414
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    506
    Eiköhän se tarkoita compact-kampia...

  5. #1415
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    69
    Nyt se on sitten vihdoin tilattu. Eihän tuossa pitäisi kauaa mennä, kun DHL toimittaa ja tuote löytyy suoraan?

  6. #1416
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mzaq Katso viesti
    Nyt se on sitten vihdoin tilattu. Eihän tuossa pitäisi kauaa mennä, kun DHL toimittaa ja tuote löytyy suoraan?
    Ei siinä kauaa mene (viikko tai pari), mutta pitkältä se aika silti tuntuu.

  7. #1417
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    346
    Toi ct tarkottaa comfort mallia ainakin 25 mm:n kumekset alla ja pehmeempää tankoteippiä. Ehkä jotain muutakin muutosta oli normaaliin

  8. #1418
    Liittynyt
    12/2001
    Paikkakunta
    Stadi
    Viestit
    2.344
    Itse laitoin tilauksen viime viikon torstaina, fillarin piti olla "in stock" mutta vielä ei ole tullut lähtöilmoitusta vaikka muistaakseni 5-7 päivässä piti lähteä. Kannattaneekohan noita koittaa hoputtaa vai meneekö asiat saksalaisella jäykkyydellä samaa rataa joka tapauksessa...

  9. #1419
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Endurace CF:n tilaus mielessä. Kumpi koko olisi parempi S vai M:

    Satulan korkeus keskiöstä 72,5cm.

    Canyonin laskuri (suosittelee M kokoa):

    179cm
    74kg
    84cm inseam
    60cm torso length
    45cm shoulder width
    64cm hand length

    competitive cyclistin laskuri:

    84cm Inseam
    63cm Trunk
    35cm Forearm
    65cm Arm
    60cm Thigh
    54cm Lower leg
    146cm Sternal notch
    179cm Height
    74kg Weight

    The Competitive Fit:

    top tube length
    53.9 - 54.3 cm
    seat tube range CC
    54.4 - 54.9 cm
    seat tube range CT
    56.1 - 56.6 cm
    stem length
    11.2 - 11.8 cm
    BB saddle position
    71.9 - 73.9 cm
    saddle handlebar
    53 - 53.6 cm
    saddle setback
    5.5 - 5.9 cm
    seatpost type
    not setback

    The Eddy Fit:

    top tube length
    53.9 - 54.3 cm
    seat tube range CC
    55.6 - 56.1 cm
    seat tube range CT
    57.3 - 57.8 cm
    stem length
    10.1 - 10.7 cm
    BB saddle position
    71.1 - 73.1 cm
    saddle handlebar
    53.8 - 54.4 cm
    saddle setback
    6.7 - 7.1 cm
    seatpost type
    setback

    The French Fit:

    top tube length
    55.1 - 55.5 cm
    seat tube range CC
    57.3 - 57.8 cm
    seat tube range CT
    59 - 59.5 cm
    stem length
    10.3 - 10.9 cm
    BB saddle position
    69.4 - 71.4 cm
    saddle handlebar
    55.5 - 56.1 cm
    saddle setback
    6.2 - 6.6 cm
    seatpost type
    setback

    Ottaako Canyon rahat heti tililtä vai vasta sitten kun pyörä lähetetään? Ajattelin laittaa 9.0 version tilaukseen, mutta uusi 105 sarjalla varustettu versio riittäisi kuitenkin niin voisi perua tilauksen ja vaihtaa 8.0 versioon jos sitäkin sattuisi saaman ennen ensi kuun puoliväliä. Pidempään en kuitenkaan jaksa odotella ja mielelläni maksan tuon 300€ "ylimääräistä" että saan pyörän heinäkuussa

  10. #1420
    Omilla mitoilla (173-4cm ja n. 80-81cm) otin koon S tämän vuoden Ultimate Al mallista. Olen siihen lisäksi päivittänyt 9cm kannattimen 11cm malliin. Ehkä se M voisi olla parempi sulle, kun kuitenkin olet selvästi pitempi. Runkojen mitatkin näyttäisivät olevan lähes samat.

    Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla

  11. #1421
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    506
    Joo, kyllä M-koko vaikuttaa oikealta.

  12. #1422
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Jaa on saatavuus siirtynyt kuukaudella eteenpäin. Oli vielä loppuviikosta kesä/heinäkuun vaihde ja nyt elokuun ensimmäinen viikko. Olisi pitänyt vaan laittaa tilaus aikaisemmin. Täytyy odotella ensi vuoden malleja tai alennusmyyntejä ja laittaa tilaus sitten sen verran aikaisin että pääsee varmasti ajamaan heti kesän alusta lähtien.

  13. #1423
    Liittynyt
    12/2001
    Paikkakunta
    Stadi
    Viestit
    2.344
    Laitoinpa kyselyn että mikä siellä jäätää. Kävi ilmi että korttini turvaraja oli liian matala. Nyt on sekin sitten nostettu ja Rotkon pitäisi olla valmis lähetettäväksi 48h sisällä. Elikkäs muillekin tiedoksi jos ei ole ennen tehnyt noin isoja ostoksia netitse niin kannattaa tarkistaa se nettiostosten turvaraja.

  14. #1424
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Tuota Endurace CF:ää saisi ensi kuun alusta vielä S koossa. Mitenköhän se sopisi? Ilmeisesti ajoasento olisi hiukan agressiivisempi kun stack on 1,5cm vähemmän kuin M koossa. Reachin ero vain 5mm mikä korjaantuu pidemmällä stemmillä tarvittaessa. Onko Canyonilla ilmainen palautus jos pyörän koko ei ole sopiva?

  15. #1425
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    17
    Moro, olen arponut ultimate al slx S (53) ja M (56) koon välillä. Olen ajellut vanhalla tunturi kayapolla, jossa top tube 56cm. Mielestäni aavistuksen liian iso runko mutta matka on tälläkin taittunut.
    Ainiin, pituus: 176cm ja inseam 87cm. Omaan pitkät jalat, lyhyehkön torson ja "normaalin" pituiset kädet.
    Henkari muokkasi tätä : 04.06.2014 at 22.55

  16. #1426
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    276
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkari Katso viesti
    Moro, olen arponut ultimate al slx S (53) ja M (56) koon välillä. Olen ajellut vanhalla tunturi kayapolla, jossa top tube 56cm. Mielestäni aavistuksen liian iso runko mutta matka on tälläkin taittunut.
    Ainiin, pituus: 176cm ja inseam 87cm. Omaan pitkät jalat, lyhyehkön torson ja "normaalin" pituiset kädet.
    Oletko kysynyt canyonilta ? Riittääköhän noilla jaloilla penkin säätökorkeus S kokoisessa ?
    Jumo muokkasi tätä : 05.06.2014 at 09.59

  17. #1427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkari Katso viesti
    Moro, olen arponut ultimate al slx S (53) ja M (56) koon välillä. Olen ajellut vanhalla tunturi kayapolla, jossa top tube 56cm. Mielestäni aavistuksen liian iso runko mutta matka on tälläkin taittunut.
    Ainiin, pituus: 176cm ja inseam 87cm. Omaan pitkät jalat, lyhyehkön torson ja "normaalin" pituiset kädet.
    Lyhytselkäiselle ja pitkäjalkaiselle tuon uuden Enduracen geometria sopisi paremmin. Siitä sitten koko M. Toimitusajat tosin ovat vähän turhan kaukana tulevaisuudessa.

    Voisi ehkä kysäistä Canyonilta, milloin 105-sarjalla konffattu 8.0-versio tulee myyntiin. Ehkä siitä versiosta ensimmäiset saisi nopeammin kuin viikolla 32. 105-osasarja nimittäin tulee myyntiin tässä kuussa.
    Keskiäkäinen lohjalainen muokkasi tätä : 05.06.2014 at 09.56

  18. #1428
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    17
    Canyonin ilmoittamien mittojen mukaan ultimate al ja endurance cf ovat lähes identtisellä geometrialla, erona endurancen S-koossa head tube on 5mm korkeampi ja top tube 1mm lyhyempi. Täytyy laittaa canyonille vielä viestiä ja kysellä 105 endurancen valmistuksesta ja satulan säätövarasta. Ensiviikolla pääsee testaamaan myös kaverin S(53) Rosea niin saa suuntaa antavan käsityksen koosta.

  19. #1429
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkari Katso viesti
    Moro, olen arponut ultimate al slx S (53) ja M (56) koon välillä. Olen ajellut vanhalla tunturi kayapolla, jossa top tube 56cm. Mielestäni aavistuksen liian iso runko mutta matka on tälläkin taittunut.
    Ainiin, pituus: 176cm ja inseam 87cm. Omaan pitkät jalat, lyhyehkön torson ja "normaalin" pituiset kädet.
    Mulla on täsmälleen samat mitat ja ajelen 56 ultimate cf:llä vm2011.100mm stemmillä vähän pitkä,80mm mulle sopiva.

  20. #1430
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    52
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkari Katso viesti
    Moro, olen arponut ultimate al slx S (53) ja M (56) koon välillä. Olen ajellut vanhalla tunturi kayapolla, jossa top tube 56cm. Mielestäni aavistuksen liian iso runko mutta matka on tälläkin taittunut.
    Ainiin, pituus: 176cm ja inseam 87cm. Omaan pitkät jalat, lyhyehkön torson ja "normaalin" pituiset kädet.
    Ajan ko pyörällä (koko M/56), jonka mitoitus vastaa vanhempaa Canyon 54 mitoitusta, mikä kuvastaa hyvin pyörän todellista kokoa. Satulatolpan asteikko ei ole edes näkyvissä (satulakorkeus 75 cm), joten myös S:ssä säätövaraa riittänee. Näillä mitoilla dropiksi saa noin 5-8 cm, vastaavasti S:llä sentin pari enemmän. Kannattaa myös huomioida, että S:ssä on lyhyemmät kammet ja kapeampi tanko, jos asilla on merkitystä.

  21. #1431
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    69
    Nyt se on vihdoin lähtenyt matkaan moninaisten maksusekoilujen jälkeen. Paypal-maksu ei tuntemattomasta syystä onnistunut, joten jouduin turvautumaan luottokorttiin.

    Lueskelin nopeasti tuota Canyonin manuaalia, kaikenlaisia ohjeita on tosiaan riittämiin.

    Kuinka tarkka tuollaisen kuiturungon kanssa pitää sitten käytännössä olla? Pesut, putsaukset sun muut varmaan hoituu ihan normaalisti miedoilla pesuaineilla, entäpä rasvatahrojen putsaus tärpätillä?

    Myös ajamisesta olen kiinnostunut. Nykyisellä alumiinirunkoisella pyörällä olen päästellyt kaikenlaisten suojateiden kohdalla olevien katukiveysten yli aika nopeasti, vain etupyörää hieman nostamalla. Miten näihin pitäisi suhtautua?

    Entä (ainakin minun mittapuulla) kalliit kiekot, uskaltaako niillä ajella hiekallakin tms. epätasaisella alustalla lyhyitä siirtymiä?

    Tälläisiä huolia minulla

    Ulkomaanmatka ajoittui sillä tavalla sopivasti, että fillari on luultavasti ovella paluuta seuraavana päivänä

  22. #1432
    Ryskis ryskis vaan, kyllä se kestää. Pinelinellä lähtee paskat niin ei tarvi arpoa tärpätin kanssa.

  23. #1433
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Hiilarirunko kestää ajamista ihan samaan tapaan kuin alumiininenkin, ellei jopa paremmin. Laadukkaat kiekotkin kestää yllättävän paljon röykytystä, varoisin ainoastaan teräviä ja "kulmikkaita" iskuja jotka voivat lyödä renkaan ilmatilan läpi kehälle asti.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  24. #1434
    No ei kyllä kestä. Ulkomaan forumeilla on vaikka kuinka paljon postauksia hajonneista Canyonin hiilarirungoista ja hajonneita alumiinirunkoja taas näkee tosi harvoin.

  25. #1435
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti van damme Katso viesti
    No ei kyllä kestä. Ulkomaan forumeilla on vaikka kuinka paljon postauksia hajonneista Canyonin hiilarirungoista ja hajonneita alumiinirunkoja taas näkee tosi harvoin.
    Otetaanko siitä läjästä valmistusvikaiset sekä kolaroidut pois ja verrataan valmistusmäärään? Jäikö monta promillea vielä jäljelle?
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  26. #1436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Otetaanko siitä läjästä valmistusvikaiset sekä kolaroidut pois ja verrataan valmistusmäärään? Jäikö monta promillea vielä jäljelle?
    Valmistusvioista en osaa sanoa (osassa tapauksista vaikuttaa enemmänkin suunnitteluvirheiltä kuten Ultimate CF SLX VCLS satulatolpan kanssa mikä tuntuu murtavan istuinputken), mutta kolareista ei ole juuri koskaan ollut kyse.

  27. #1437
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    69
    Toivotaan, että kestää. Katselin että monessa paikassa suositellaan suojaamaan runkoa niiltä kohdin, joissa vaijerin kuori osuu siihen. Onko tämä oikeasti tarpeen ja mistä syystä? Eihän niihin nyt suuria voimia kohdistu.

    Entä olisiko rungossa muuta vastaavaa suojattavaa?

  28. #1438
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mzaq Katso viesti
    Toivotaan, että kestää. Katselin että monessa paikassa suositellaan suojaamaan runkoa niiltä kohdin, joissa vaijerin kuori osuu siihen. Onko tämä oikeasti tarpeen ja mistä syystä? Eihän niihin nyt suuria voimia kohdistu.

    Entä olisiko rungossa muuta vastaavaa suojattavaa?
    Vaijerin (tai kuoren) hangatessa voi maali kulua pois. Se on tosin vain kosmeettista, ihan niin kuin ruma suojamuovikin...

    Canyonin rungoissa taitaa olla suojat valmiina, eikä siinä oikein muuta suojattavaa ole.

  29. #1439
    Liittynyt
    12/2001
    Paikkakunta
    Stadi
    Viestit
    2.344
    Eka lenkki omalla uudella Rotkolla ajettu eilen. Kyseessä siis Ultimate Al 8.0, eli alurunko ja Athenan osat. Kiekot vaihdoin omiin vanhoihin Fulcrum Racing 5:siin kun pyörän mukana tulleissa Kyrsiumeissa ei painoraja riittänyt kuskin nykykuosille (loppukesästä sitten?!). Samoin takapakan vaihdatin 11-25:een ja pikkurattaaksi eteen vaihdoin itse 38 piikkisen (miksi ihmeessä noissa muuten on täysin järjettömät rattaat oletuksena?)

    Kyllä tuo äkkiseltään hyvältä tuntui, ei mitään valittamista. Vanhaa klisheetä käyttäen siis "laterally stiff yet vertically compliant". Koko ja ajoasento tuntui natsaavan hyvin. Kuskin mitat siis 183 cm pituutta ja 90 cm jalkaa. Fillarin koko 58/L. Eipä tässä kai muuta kuin kovaa ajoa sitten.

  30. #1440
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    69
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ernesti Kolpakko Katso viesti
    Eka lenkki omalla uudella Rotkolla ajettu eilen. Kyseessä siis Ultimate Al 8.0, eli alurunko ja Athenan osat. Kiekot vaihdoin omiin vanhoihin Fulcrum Racing 5:siin kun pyörän mukana tulleissa Kyrsiumeissa ei painoraja riittänyt kuskin nykykuosille (loppukesästä sitten?!). Samoin takapakan vaihdatin 11-25:een ja pikkurattaaksi eteen vaihdoin itse 38 piikkisen (miksi ihmeessä noissa muuten on täysin järjettömät rattaat oletuksena?)

    Kyllä tuo äkkiseltään hyvältä tuntui, ei mitään valittamista. Vanhaa klisheetä käyttäen siis "laterally stiff yet vertically compliant". Koko ja ajoasento tuntui natsaavan hyvin. Kuskin mitat siis 183 cm pituutta ja 90 cm jalkaa. Fillarin koko 58/L. Eipä tässä kai muuta kuin kovaa ajoa sitten.
    Miltäs nuo Athenat ovat tuntuneet? Samanlaiset nääs tulossa ja odotukset ovat korkella

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •