Alkujaan tämän lähetti
hubba
Samat kokemukset itsellänikin, juuri kuvan kaltaisessa kelissä pito ja ajettavuus oli vallan mainio.
Voisiko erot johtua renkaan leveydestä / eri leveyksien eri paine suosituksista? Harkitsin aluksi 42mm leveetä rengasta mutta päädyin 35mm malliin enkä ole katunut.
Luultavasti paksummalla lumella kiemurtelee jonkun verran mutta omat ajot talvella sijoittuu useimmiten ok hoidetuille kevleille. Viime talvi meni edessä nokian w106 47 millisellä ja takana nastaton, oli aivan kamala ajaa lumessa, tosin oli eri pyöräkin alla joten vaikea vertailla.
Onhan autojenkin renkaissa niin, että eri kokoinen muutoin sama rengas voi olla hyvinkin erilainen, ehkä 50mm leveässä on jotain muutakin eroa kuin nastojen määrä ja leveys?
Noita rengaspaineita kun laskee tarpeeksi, niin aika moisessa lumisohjossa 50mm Mara Winter vielä rahoittuu ihan käyttökelpoiseksi, mutta pitää reilusti alle suosituksien laskea niitä paineita, kunhan teillä kelit lumistuu, niin kannattaa rohkeasti kokeilla ihan olemattomista paineista alkaen tuota erilaisten paineiden vaikutusta, mun vähät kokemukset on, että aika paljon niillä paikkaa just tota kiemurtelua ja etenkin kun edessä pitää selvästi löysempää painetta, mutta en tiedä kuinka paljon merkitystä 40mm renkaassa sitten on.
Itse olen näissä noin 50mm leveissä huomannut selvän vaikutuksen, mutta 38mm leveässä ei tunnut olevan niin suurta merkitystä, mutta ehkä se renkaan rakennekkin vaikuttaa tuossa.
Jos en löydä ratkaisua tähän mun Mara Winterin ongelmaan, niin mun pitää sitten tyytyä W240 tai Conti linjaan, Nokian Extreme muutoin, mutta kun ei mahdu pyörimään.
Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
Renault Eclaireur hybridi 2005
Jupiter mummis 80-luku
Champion mummis 50-luku ja 60-luku
Joku pappis 50-luku
Kirjanmerkit