Eihän pajupuskan raivaaminen ylivoimainen tehtävä olisi. Tässä "itkemisessä" ei ole siitä kyse. Pitää nähdä metsä puilta (tai paju puskasta...)
Kun ajelette pyöräteillä, niin muistakaa hiljentää jokaisen puskan kohdalla, koska siellä voi olla piilossa tasa-arvoinen risteys. Jos on, niin ottakaa vesuri ritsiltä ja raivatkaa risteys näkyviin. Samalla voi pitää mukana kärryllistä bitumia ja korjailla vaarallisimmat routarailot, eipä kai siitäkään rapsuja tule.
Kyseisen risteyksen olen muuten onnettomuuden jälkeen kaksi kertaa kirjannut kaupungin vikailmoitusjärjestelmään. En tiedä minne on tieto mennyt, eipä ainakaan julkiseen karttaan ole merkintää ilmestynyt. Ehkä kunnossapidossa ihmetellään turhaa itkemistäni ja aloitteettomuuttani... Tosin itse tunnen risteyksen jo koko lailla hyvin, eli siinä mielessä voi puskittua kuinka paljon vain.
Laitoin vikailmoitukseen myös ehdotuksen varoitusmerkeistä ja kolmiosta risteävälle väylälle. Sekä sen, että risteävää väylää ei ole merkitty pyörätieksi kuin toisessa päässä. Nythän VT3 vartta suoraan ajava pyöräilijä ei voi liikennemerkkien perusteella oppia risteävän tien statusta, se voi olla joko pihatie, kävelytie, päättyvä katu tai puutteellisesti merkitty klv. Niin, no, miksipä en tekisi siihen itse liikennemerkkejä sen sijaan että itken täällä.
Kirjanmerkit