Alkujaan tämän lähetti
Ragnar
Oikeastaan tiesin jo kaiken tuon, kaipasin vain jota kuta kertaamaan. Ruokavalioni tietyt peruspalikat ovat kohdallaan: olen vegaani eli syön melko reippaasti pähkinöitä, hedelmiä, vihanneksia ja marjoja, en syö pullaa tai ylipäänsä vaaleita viljoja, karkkeja, sipsejä tms. (poikkeuksena sosiaalinen paine sukutapaamisissa) enkä käytä juuri ollenkaan alkoholia.
Toisaalta olen tietoinen suhteellisen yksipuolisesta ruokavaliostani, jota olen pyrkinyt monipuolistamaan, mutta varmasti suurin haaste itselleni on ateriarytmi. Syön kyllä aamupalan ja jonkinlaisen lounaan, mutta suurimmat kalorimäärät painottuvat iltaan. Yksi suuri haaste piilee myös siinä, etten pidä ruuanlaitosta eli haluan mennä siitä, missä aita on matalin. Voisin siis yrittää korjata kokonaisuutta parantamalla ateriarytmiäni lisäämällä proteiinipirtelöitä tai vastaavia lounasaikaan/iltapäivään, ja edelleen jalostaa ruokavaliotani monipuolisempaan suuntaan. Varmaan riittävä proteiininsaanti on omalla kohdallani yksi kysymysmerkki.
Kirjanmerkit