GarminGiantElectrobike
Näyttää tulokset 1 - 30 / 206

Aihe: Haaveena SM-taso

Threaded View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
    Kiitos keskustelusta ja viesteistä. Valmentajan saan hommattua ja porukkalenkeille pääsen käymään milloin haluan ja kaiken lisäksi tuttuja on harrastanut kyseistä lajia monta vuotta eli heiltä tulee suuri apu.
    Peruskuntopohjaista treeniä olen nyt alkanu tekemään, pyöräilyä ellei ole ihan täyttä kaatosadetta. Syksyllä omasta mielestäni tehoja ei muutenkaa saa NIIN paljon irti kuin kesällä vai tuntuuko vai siltä (=D?). Pyörällä ajaessa oon pyrkiny välttää kattomista keskariin ja keskittynyt siihe matalasykkeiseen 60-75% (kannattaako edes nuin ylöskään mennä vaan pitää mielummi 60-65% max sykkeestä) treenaamiseen ja etenkin pyörittämiseen. Olen myös käynyt pitkästä aikaa juoksemassa kevyesti aloitellen. Lumien tullessa ajattelin ottaa ohjelmaan hiihtoa (luisteluhiihtoa etenkin) ja jäällä luistelua, koska luistelutekniikka on todellakin vielä kunnossa. (esim vk-treenit voi tehdä jäällä luistellen).

Miten te olette talviharjoittelut suorittaneet että sekin on ollu nousujohteista? Ajattelin kuitenkin pyöräillä aina mahdollisuuksien mukaan ja mahdollisimman usein ja mielellää suurimman osan.
    Oon myös ajellu vastuksella 1½-2h treenejä, se kyllä on vaan niin puuduttavaa hommaa kuin tuntuu ettei aika mene millään eteenpäin. Hyvä puoli vastuksessa on että voi tehdä peruskuntotreeniä ehkä helpommin kuin luonnossa, koska sykkeen saa pidettyä matalalla helpommin kun ei ole ylämäkiä tai vastatuulta. Vastuksella oon myös vedelle 5-45min vetoja ja hankkinut lajivoimaa 60-70 kadenssilla.

ps: Tätä ei voi kyllä vertailla, mutta vastaako esim. 1h juoksua = 2h pyöräilyä vai pitääkö pyörällä silloin ajaa vielä enemmän. Kuitenkin on se tavoite kasvattaa sitä peruskestävyyttä. Ja millä tavalla hiihtoa voisi verrata pyöräilyyn kestona? Tää vertailu on sinänsä vähä typerää, että en tiedä miten tätä käsittelis vai käsitteleekö ollenkaa.
    PEKKKA muokkasi tätä : 15.10.2012 at 15.25

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •