Lainaus Alkujaan tämän lähetti HattiKiloWatti Katso viesti
Nyt selvisi miksi oikealla yläpalkissa oleva pallukka on punainen. Olen näköjään saanut todella negatiivista palautetta aiemmasta kirjoituksesta, ja siellä oli myös viesti, missä minua käskettiin pysyä poissa kevyen liikenteen väyliltä.

Olisin voinut viidenkympin sijaan kirjoittaa vaikka kolmesataa, koska se ei ole asiani pointti. Asian pointti löytyy virkkeen jälkimmäisestä lauseesta. Olen saanut tarpeekseni vallitsevasta kaksinaismoraalista. Kannustetaan kestävään kehitykseen, kuten päästöttömään liikenteeseen. Mutta sama vanha meno jatkuu. Me, ekologiseen elämäntapaan pyrkivät, joudumme aina vain väistämään autojen tieltä. Kevyen liikenteen hyväksi ei tehdä mitään, tai jopa heikennetään sen asemaa. Olen löytänyt keinon päästä omalta osaltani autoilusta kokonaan eroon, mutta pykäläviidakko tekee uusien päästöttömien liikennemuotojen käyttämisen lähes mahdottomaksi. Kuten jo aiemmin mainitsin, nykyinen kevyt liikenne ei houkuttele ihmisiä luopumaan autoilusta.

Ja tästä pääsen vielä tärkeämpään asiaan. Kävelijät, rullaluistelijat, koiranulkoiluttajat, pyöräilijät ja mopoilijat ovat kevyt liikenne. Jostain syystä taistelemme keskenämme tilasta ahtailla kevyeen liikenteen väylillä, vaikka jätämme huomioimatta että vieressä on kaksi, neljä, kuusi kaistaa, plus parkkiruuturivistöt, autojen käytössä. Eikö olisi aika vaatia meille sitä tilaa kaupungista mikä meille kuuluu ? Tilaa johon mahtuisi uusiakin kevyitä liikennemuotoja. Sillä välin meidän täytyy antaa tilaa toisillemme.
Olen kyllä tästä pykäläviidakkojutusta täysin samaa mieltä. Lähetin tuosta itse asiassa AKE:en meiliä jo aiemmin ja vastasivat vain, että aika mahdotonta saada liikenteeseen sähköfillaria, missä on tehoa >250W eikä tuota poljinanturia. Sinänsä ylipäätään sääli, että kaikki kotikutoinen tuotekehitys on estetty noilla §§§§:llä. Ties mikä tulevaisuuden Nokia tässäkin menetetään .

Se on sitten eri asia, miten laki tältä osin tulisi järjestää. En keksi äkkiä järkevää vastausta, mutta taatusti 8h päivässä näitä pähkäilevän virkamiehen luulisi keksivän jotain .