EfatElectrobikeGiantGarmin
Sivu 23 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 746

Aihe: Tiesuolojen ja muiden kemikaalien käyttö kevyen liikenteen väylillä

  1. #661
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Näin juuri, en kyllä oikeastaan pese kesälläkään. Työmatka on jotain 4,5 km. Onhan se vähän karun näköinen ja tietenkin kunnon lokarit on. Edellinen pyörä pöllittiin 10 vuotiaana ja jotain reilusti yli 20tkm ajettuna, tää on liikkumisväline. 1x11 ja hydrojarrut, joskus pitää toki vaijeria rasvailla ja laakereiden antautuessa myös niitä.
    Itellä aika pitkälti sama. Huonoille keleille on varattu vuonna 2016 ostettu Trek Xcaliber 9, jota en ketjujen rasvausta ja pyörän ajoittaista vedellä huuhtelua enempää ole koskaan huoltanut. Viime talvena piti ensimmäistä kertaa vaihtaa voimansiirto, kun eturattaan piikit oli kulunut niin teräviksi, että ketju alkoi lipsua. Samalla tehtiin 1x -konversio, koska pienempää eturatasta en käyttänyt koskaan. Jarrupalat taisi mennä ensimmäistä kertaa vaihtoon huollon yhteydessä. Ihmeen hyvin siis kestänyt kahdeksan vuoden laiminlyöntiä.

  2. #662
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    588
    Hepo järjestää tilaisuuden "Talvipyöräilykokemukset pyörän kunnossapysymisen näkökulmasta" 5.2. klo 17-19 Kaisantunnelissa. Oman pyöränsä voi viedä näytille ja keskustella. Facebook-tapahtuma

  3. #663
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.451
    https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010983911.html

    "Hesy ja Kennelliitto: Helsingin teiden suolaus lopetettava

    Hesy ja Kennelliitto esittävät ratkaisuksi lumen ja loskan auraamista, katupölyn kastelua sekä siivoamista. Talvipyöräilijöille tiedotteessa suositellaan nastarenkaita, jotta mahdollisesti myös ruostumista aiheuttavaa suolaa ei tarvittaisi."

    Eiköhän nyt ala tapahtumaan muutosta.

  4. #664
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.268
    Teiden suolausta tuskin lopetetaan. Tarkoitus oli varmaan vaatia, että kevyen liikenteen väylien ja jalkakäytävien suolaus lopetettaisiin. Lopetettaispa.


  5. #665
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.451
    Laitoin palautteen sekavasta tekstistä.
    Ja otsikon kirjoittajat ovat eri henkilöitä kuin itse tekstin kirjoittajat.

  6. #666
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.269
    Sitä suolaustahan on vaan lisätty. Viime talvena pystyi vielä kehä ykköstä ajamaan, mutta tänä talvena ei, kun aloittivat suolauksen. Kannelmäen Kaaren kauppakeskuskeksesta länteen ei ole enää suolausta, ennen kuin se jossain kohtaa Espossa taas alkaa.

  7. #667
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.307
    Kogelin uusissa keskiölaakereissa on kolmen vuoden takuu myös korroosion varalle. Pitäiskö laittaa testiin ja kattoa, että kestääkö Hellsingin talvea

    Ei ole ihan halpa testi tosin…

    https://www.kogel.cc/blogs/kbba/intr...1269_c3f1cd1f1
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #668
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Kogelin uusissa keskiölaakereissa on kolmen vuoden takuu myös korroosion varalle. Pitäiskö laittaa testiin ja kattoa, että kestääkö Hellsingin talvea

    Ei ole ihan halpa testi tosin…

    https://www.kogel.cc/blogs/kbba/intr...1269_c3f1cd1f1
    Saa sitä testailla, tai sitten ostaa shimanon 20e bsa keskiön. Paljon jos ajaa, niin ei kyllä ihan kolmea vuotta suolakuraa kestä, mutta kaksi kuitenkin.

  9. #669
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.307
    ^ Joo tai BB-UN73 olis vielä vähintään tuplasti parempi. Harmi vaan, että molemmmat sopii vähän kehnosti Force CX1-kampiin..

    (Onneksi se GXP-laakerin jokakeväinen vaihto ei ole monen minuutin homma ja samalla tulee varmistettua, että keskiö ei syövy runkoon kiiinni, minkä suola saattaisi myös aiheuttaa, joten oikeasti ei ole järkeä maksaa kymmenkertaista hintaa siitä, että saa kolmen vuoden takuun, vaikka hitsin hieno tollanen Kogel olisikin.)
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #670
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.400
    Minä en oikein jaksa uskoa, etteikö ohut hiekka mene veden mukana laakeriin. Kogel kyllä viisasti myönsi veden sinne aina pääsevän.

    Gxp:n tilalle on muuten mielestäni laitettu shimanon laakereita. Eihän se tarvitse muuta kuin suoran holkin 22mm kaulalle kampeen. Esijännitys täytyy miettiä vaan kuntoon.

    Se ei vetopuolen laakerihan ottaa tuossa sydeemissa kaiken päittäisvoiman vastaan, eikä sen vuoksi kestä. Normi laakeroinnissa voima jakautuu molemmille laakereille.

  11. #671
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.307
    ^ Uskoisin, että ympärivuotisessa Hesa-käytössä keskimäärin suola tuhoaa GXP:t nopeammin kuin kilsat. Mulla ainakin Sramin omat laakerit on keväisin pelkkää ruskeaa moskaa sisältä.

    Suolan pääsyä laakeriin ei ainakaan voi estää millään tiivisteillä, koska se ei edellytä edes veden pääsyä sinne. Jo pelkästään ilmassa oleva kosteus riittää ja osmoosi hoitaa loput. Kogel taitaa perustaa kestävyytensä keraamisiin kuuliin ja korroosion kestäviksi sekä erittäin koviksi käsiteltyihin laakeripintoihin.

    Pitkät lokarit ja maahan asti ulottuva roiskeläppä saattaisi auttaa, mutta jos ajaa myös märimmillä loskakeleillä, ei sitä suolan pääsyä joka paikkaan pysty estämään oikein millään. Tiivisteiden takia pesussa suola ei kuitenkaan huuhtoudu laakereista, joten se jää muhimaan sinne pysyvästi.

    Ideaali tilanne tollasen kolmen vuoden takuun antavan laakerin kanssa olisi tietty se, että se hajoaisi just ennen kuin kolme vuotta tulee täyteen, niin saisi takuun piikkiin uuden, jolla taas pyörittelisi seuraavat vajaa kolme vuotta
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #672
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Uskoisin, että ympärivuotisessa Hesa-käytössä keskimäärin suola tuhoaa GXP:t nopeammin kuin kilsat. Mulla ainakin Sramin omat laakerit on keväisin pelkkää ruskeaa moskaa sisältä.

    Suolan pääsyä laakeriin ei ainakaan voi estää millään tiivisteillä, koska se ei edellytä edes veden pääsyä sinne. Jo pelkästään ilmassa oleva kosteus riittää ja osmoosi hoitaa loput. Kogel taitaa perustaa kestävyytensä keraamisiin kuuliin ja korroosion kestäviksi ja erittäin koviksi käsiteltyihin laakeripintoihin.

    Ideaali tilanne tollasen kolmen vuoden takuun antavan laakerin kanssa olisi tietty se, että se hajoaisi just ennen kuin kolme vuotta tulee täyteen, niin saisi takuun piikkiin uuden, jolla taas pyörittelisi seuraavat vajaa kolme vuotta
    Niin luin kyllä tuon kogelin jutun. Ihan fiksulta kuulostaa muuten, mutta tosiaan kyllä sinne veden mukana sitä hiovaakin partikkelia sisään pääsee.

    Shimanossa taitaa toimia se suojaus keskimääräistä paremmin. Normaaleissa konellaakeriratkaisuissa ei ihan helposti vastaavaa suojausta saa.

    Meinasin jo kirjoittaa, että kokeile nyt kuitenkin ihmeessä kogelia. Voihan se ollakkin toimiva ja ehkä laadukkaampi laakeri kestäisi myös päittäiskuormaa paremmin.
    Mutta tuohan maksaaa 382e Pelkkää kusetusta koko juttu. Rahat pois ja sillee.

  13. #673
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.307
    ^ juu aattelin ihan oikeasti, että kokeilen ennenkuin näin hinnan.

    Suolan suhteen sehän riittäisi jo, että laakerit olisi AISI 316 tai jotain muuta haponkestävää tavaraa, mutta en tiedä metallurgiasta niin paljoa, että onko sellaiset sitten muuten heikompia. (Tai onko sellasetkin laakerit niin paljon kalliimpia, että ei kannata.)

    E: joo tämän perusteella haponkestävää ei ainakaan voi kuumakäsitellä, jolloin sitä ei saa yhtä kovaksi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  14. #674
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ juu aattelin ihan oikeasti, että kokeilen ennenkuin näin hinnan.

    Suolan suhteen sehän riittäisi jo, että laakerit olisi AISI 316 tai jotain muuta haponkestävää tavaraa, mutta en tiedä metallurgiasta niin paljoa, että onko sellaiset sitten muuten heikompia. (Tai onko sellasetkin laakerit niin paljon kalliimpia, että ei kannata.)

    E: joo tämän perusteella haponkestävää ei ainakaan voi kuumakäsitellä, jolloin sitä ei saa yhtä kovaksi.
    On joo pehmeämpää. Sehän noiden kogelien idea olikin, eli jokin kova käsitely rosterin pinnassa. Olisiko pinnoitetta?
    Mutta keraamiset kuulat, mahdollinen pinnoite+suolahiekka, niin ei vaan jaksa uskoa. Ei ainakaan niin paljoa, että noista maksaisi edes puolta tuosta pyyntihinnasta.

    The Solution

    The obvious solution is to combine the hard wearing nature of Chrome Steel with the rust-proof qualities of Stainless, and that’s exactly what we’ve done.
    The new Kogel CR bearings are the result of two years of development, yielding a custom stainless steel race that’s specially treated and hardened to match the strength and toughness of Kogel’s original bearings.
    As always, it’s paired with our custom ceramic bearings for the smoothest possible rolling.
    The result is our signature low friction performance in a more durable bearing impervious to foul conditions. Now you can have your cake and eat it, too!

  15. #675
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.307
    Eli summasummarum: pyöräteiden suolaaminen pysyvään ”kesäkeliin” on järjetöntä jo sillä perusteella, että polkupyörät liikkuu suhteellisen pienten laakereiden varassa, pienet laakerit on suhteellisen herkkiä vaurioille ja korroosion kestävien laakereiden valmistaminen on vaikeaa ja kallista.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #676
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.268
    Suolaaminen on järjetöntä monestakin syystä, mutta pelkäänpä ettei HePoon ja Staraan perustelut uppoa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Laitoin palautteen sekavasta tekstistä.
    Ja otsikon kirjoittajat ovat eri henkilöitä kuin itse tekstin kirjoittajat.
    No niin, tekstiin onkin nyt korjattu kelviksi, mutta otsikkoporukka jätti ennalleen.


  17. #677
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.102
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Suolaaminen on järjetöntä monestakin syystä, mutta pelkäänpä ettei HePoon ja Staraan perustelut uppoa.
    Sepelöintikin on melko järjetöntä, jota tuossa ehdotetaan vaihtoehdoksi. Etenkin tällaisena talvena jopa täällä maalla on sentti sepeliä joka kelvillä. Pyöräilyn houkuttelevuus on vähäistä.

    Suola ruostuttaa fillarit ja tekee kipeää koiran tassuille, sepeli puhkoo renkaat eikä vaihtoehtona ole myöskään olla tekemättä mitään. Ei ole helppo yhtälö kadunpitäjällä.

  18. #678
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.505
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Joo tai BB-UN73 olis vielä vähintään tuplasti parempi. Harmi vaan, että molemmmat sopii vähän kehnosti Force CX1-kampiin..

    (Onneksi se GXP-laakerin jokakeväinen vaihto ei ole monen minuutin homma ja samalla tulee varmistettua, että keskiö ei syövy runkoon kiiinni, minkä suola saattaisi myös aiheuttaa, joten oikeasti ei ole järkeä maksaa kymmenkertaista hintaa siitä, että saa kolmen vuoden takuun, vaikka hitsin hieno tollanen Kogel olisikin.)
    Joskus nelikanttikampien ja -keskiöiden kanssa on tullut hikoiltua tovi, kun useita vuosia paikallaan olleen laakerin vaihto on tullut eteen. Talvella sohjossa ja suolassa ajetulle pyörälle mulla on ollut tapana tehdä pieni keväthuolto: jotkut hentoiset flat mount-pultit voivat olla aika lailla tiukkaan juuttuneet ja vaikka ei edes olisi absoluuttisesti ottaen tiukassa, niin pultin matala kanta ei anna anteeksi.

    Yksi syy omaan suolainhooni on juuri komponentien sopimattomuus, eli hentoisuus -paremmasta esimerkiksi vaikka post mount-pultit: ei se M6:n ja jykevä kuusiokolokanta aivan herkästi antaudu, vaikka vähän piukassa olisikin.

    Toinen esimerkki epäonistuneesta toteutuksesta voisi olla levyjarruissa jarrupalojen lukitustappi: jotkut Shimanon kierrettävät ovat toki kevyita, mutta pehmeitä ja alttiita korroosiolle. Halpa päästään käännettävä lukkosokka ei juuttuisi, sellainen mitä on ainakin joskus ollut halvemmissa jarruissa.

  19. #679
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    327
    Sen sepelin kumminkin kestää suolaa paremmin. Sellaisilla renkailla, jotka kestää sepeliä, voi ajaa ihan hyvin talvikauden. Melkein muutenkin tulee ajettua, kun ei mulla monellakaan nastarenkaalla ole sepeliflättiä tullut, mutta sellaista laakeria tai ketjua, joka edes kohtuudella kestäisi jatkuvan suolakylvyn, ei ole olemassakaan.

    Ja kun se suola jumitta nippelitkin.

    Talvipyöräilyagentin antama suolakriittinen palaute ei taida mennä edes kunnossapidolle asti, kun siellä näkyy väijyvän Hepon toiminnanjohtaja välikätenä.
    Ainakin minulle tuli jatkokysymyksiä ja kun vastasin kysymyksiin, sain aika sellaisen vastauksen, että "kiitos palautteesta, palautteenne on kuultu, eikä johda mihinkään".
    Vuosi vuodelta vain suola-alue leviää, eikä oikein mihinkään pääse ilman suolakylpyä. Pitäisi jatkuvasti jaksaa ja ehtiä pestä ja rasvata, mutta en minä ainakaan jaksa alkaa laakereita availemaan kovin tiuhaan ja viimetalven perusteella koko talven irtokuulalaakeria avaamatta syövyttää sen korjauskelvottomaan kuntoon.

  20. #680
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti uljaa Katso viesti
    Sen sepelin kumminkin kestää suolaa paremmin. Sellaisilla renkailla, jotka kestää sepeliä, voi ajaa ihan hyvin talvikauden. Melkein muutenkin tulee ajettua, kun ei mulla monellakaan nastarenkaalla ole sepeliflättiä tullut, mutta sellaista laakeria tai ketjua, joka edes kohtuudella kestäisi jatkuvan suolakylvyn, ei ole olemassakaan.

    Ja kun se suola jumitta nippelitkin.

    Talvipyöräilyagentin antama suolakriittinen palaute ei taida mennä edes kunnossapidolle asti, kun siellä näkyy väijyvän Hepon toiminnanjohtaja välikätenä.
    Ainakin minulle tuli jatkokysymyksiä ja kun vastasin kysymyksiin, sain aika sellaisen vastauksen, että "kiitos palautteesta, palautteenne on kuultu, eikä johda mihinkään".
    Vuosi vuodelta vain suola-alue leviää, eikä oikein mihinkään pääse ilman suolakylpyä. Pitäisi jatkuvasti jaksaa ja ehtiä pestä ja rasvata, mutta en minä ainakaan jaksa alkaa laakereita availemaan kovin tiuhaan ja viimetalven perusteella koko talven irtokuulalaakeria avaamatta syövyttää sen korjauskelvottomaan kuntoon.
    Justiinsa näin. Minusta sepelin kanssa ei ongelmia ole, kun ajaa renkailla jotka sen kestää.

    Olihan muuten äsken liukasta oulunkylä-viikki välillä baanalla. Ei ilmeisesti oltu hiffattu, että keli käykin illalla pakkasella. Ratikka pysäkin kohdalla ja jälkeen baana oli pelkkää luistinrataa. Mitenhän tuossa kävisi, jos se hipsteri livauttaisi kesärenkaillaan sillalta alas? Ei kai kuitenkaan ole tarkoitus, että nämä jäädytetään mustalle jäälle.

  21. #681
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    291
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Minä en oikein jaksa uskoa, etteikö ohut hiekka mene veden mukana laakeriin. Kogel kyllä viisasti myönsi veden sinne aina pääsevän.

    Gxp:n tilalle on muuten mielestäni laitettu shimanon laakereita. Eihän se tarvitse muuta kuin suoran holkin 22mm kaulalle kampeen. Esijännitys täytyy miettiä vaan kuntoon.

    Se ei vetopuolen laakerihan ottaa tuossa sydeemissa kaiken päittäisvoiman vastaan, eikä sen vuoksi kestä. Normi laakeroinnissa voima jakautuu molemmille laakereille.
    Jos shimmaa se vetopuolen välyksen kohdalleen niin että pyörii herkästi eikä laita sitä aaltoprikkaa. Ite olen ainakin parissa tehnyt niin, mutta pidempiaikaista kokemusta ei ole. Se on muutenkin aika hieromista jos käyttää eri merkkisiä kuppeja kun niissä on paksuudessa eroa.

  22. #682
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti biker Katso viesti
    Jos shimmaa se vetopuolen välyksen kohdalleen niin että pyörii herkästi eikä laita sitä aaltoprikkaa. Ite olen ainakin parissa tehnyt niin, mutta pidempiaikaista kokemusta ei ole. Se on muutenkin aika hieromista jos käyttää eri merkkisiä kuppeja kun niissä on paksuudessa eroa.
    Niin, jotenkin noin se pitäisi tehdä. Eli rikat molemmille puolille, jottei kampi pääse liikkumaan vapaasti.

    Mutta eipä nuo gxp keskiötkään niin kalliita ole, etteikö voisi vaikka 2x vuoteen vaihtaa. Samaahan ne dubitkin on nykyään maasturissa.

  23. #683
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Järjettömän suolaamiseen voisi kyllä pikku hiljaa lopettaa. Sepeli on paljon parempi vaihtis ja jos rengasrikot pelottaa, niin parempaa rengasta alle. Itsellä ei ole melkein parinkymmenen vuoden työmatkapyöräilyn aikana puhjennut kertaakaan rengas hiekoituksen vuoksi. Paras olisi toki auraus + harjaus ilman suolaa ja sitten jokainen on itse vastuussa, millä renkailla ajaa.

  24. #684
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.400
    Tähän väliin voikin postata kuvan frendin pyörästä, jolla ajetaan päivittäistä työmatkaa ytimessä. Pesupaikkaa ei ole kummassakaan päässä. Kaveri on vaan luovuttanut. Ihan sama mitä laittaa ja jälki on tuollaista. Vaihtaa osat uusiin kun pyörä ei enää liiku.


  25. #685
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.268
    Suolaus forever!


  26. #686
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.269
    ^^ Kuvan vois lähettää myös suolauksesta päättäville.

  27. #687
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.400
    Niin. Ei tuossa oikein keinoja ole. Koetin vielä udella, etteikö oikeasti saa pesua kummassakaan päässä. Duunipaikassa se olisi ehkä mahdollista järjestää vetämällä letku oven raosta. Mutta fillari on ulkona päivän märkänä ja sen suolalitkun läpi on ajettava himaan, jossa ei oikeasti ole mitään pesupaikkaa. Vanhoja kerrostaloja. Eli ei siitä päivällä pesustakaan ole mitään hyötyä, kun se suolamoska kuivuu illalla pyörään.

    Edellisenä vuonna testasi kunnon jämerää wet-lubea. Ei kuulemma käytä enää koskaan. Pyörän pesu keväällä oli älytön urakka ja siltikin kaikki paikat olivat jumissa.

  28. #688
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    316
    Akkukäyttöinen matalapainepesuri olisi tuossa tapauksessa erinomainen apu suolalitkun pesemiseen.

    Itselläni Kärcherin OC3 ja voin suositella, toki muista vastaavista ei itselläni kokemusta.

  29. #689
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    720
    maailman toimivin kaupunki haluaa modata fillarit fikseiksi tai vähintään sinkuloiksi

  30. #690
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.456
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tobby Katso viesti
    Itselläni Kärcherin OC3 ja voin suositella, toki muista vastaavista ei itselläni kokemusta.
    Sama minullakin riittää siellä missä ei ole letkua käytössä.
    Joskus Prisman alesta tuli hankittua.
    https://www.prisma.fi/tuotteet/10026...suri-100268731
    Tuosta on näköjään myös kokoontaittuva malli.
    https://www.clasohlson.com/fi/Karche...suri/p/41-3425

    Yleensä öljyän ketjun ohuella sprayllä ennen seuraavaa lenkkiä kun se on ehtinyt kuivua. Kyllä silloin huomaa jos edellisellä on eksynyt vahingossa suolabaanalle, ketjuihin ilmestyy ruostepilkkuja. Maastossa rypeminen tai sateella ajelu ei ruostuta yhtä nopeasti.
    Hihnaveto ei taida kärsiä samalla tavalla.
    Jotkut myös maalaavat pyöriään ruosteisen näköiseksi varkaita hylkimään.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •