Vetopuolella pitäisi olla noin 110kg ja jarrupuolella noin 80kg. Vannekohtaisia eroja on paljonkin ja jotkut navat on speksattu vain 100kg asti.
Parkin mittarin lukema voi olla ihan mitä vaan, ja kannattaisi aina käydä kalibroimassa se ennen käyttöä. Omani näytti muistaakseni 30% liikaa.
Tarkoittaa käytännössä oikean pinnan kiristämistä kymmenen kilon välein. Jos on ihan pielessä, niin säätöruuvista saa asetukset sinnepäin kohdilleen. Meillä Mcarbonilla voi käydä tsekkaamassa oman mittarinsa. Parin minuutin homma.






Lainaa viestiä vastauksessa
Mutta kieroa vannetta kun yritin oikaista ja valmiiksi kireää pinnaa piti saada vielä kireämmälle tuli nippelin kesto joskus vastaan. Osasyynä oli sen verran osumaa saanut vanne, että siitä ei ehkä suoraa olis saanut millään keinolla. Ja kun mulla ei ollut tuota kireysmittaria niin en tiedä olikohan se sen pinnan kireys jota yritin kiristää jo ns. maksimissaan. Paha sanoa. 
Kirjanmerkit