GarminGiantElectrobike
Sivu 167 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 67 117 157 165 166 167 168 169 177 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.981 - 5.010 / 5850

Aihe: Mikä se tänään sut hyvälle tuulelle sai?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kampinalle Katso viesti
    Mä olen tottunut, että tietämättömyys on osoitus pöljyydestä, mutta aina sitä oppii!
    On kai siinä aste-ero sen suhteen että (a) onko tietämätön vai (b) sen lisäksi kailottaa tietämättömyyttään. Siinä ajassa kun kirjoittaa että "en tiennyt että X tapahtuu paikassa A" voi hyvin googlettaa ja kaivaa perustiedot ja hymähtää itsekseen ja jatkaa matkaa. Jos sitten joku kysyy suoraan että "katsoitko" voi sanoa suoraan että "en" ilman selittelyjä.

Näkisin kuitenkin että useimpien lätkäfanien ilo mestaruudesta on aitoa, eikä sitä ole kohteliasta yrittää latistaa. Samalla tavalla ensi viikonloppuna vilkaisette sitä ylioppilaan todistusta ja sanotte että "Hieno todistus!" riippumatta siitä mitä siellä lukee.

Nickname Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti m-52 Katso viesti
    Toki menestys on hienoa, mutta kun kyseessä on kuitenkin pieni laji maailmalla, niin jotain rajaa tuohon vouhkaamiseen. Lisäksi kyseessähän ovat tavallaan b -kisat, kun suurin osa tähtipelaajista on joko kesälomalla tai pelaavat tärkeämpiä loppupelejä rapakon takana.
    Minun mielestä on hienonpaa juhlia mm-kultaa kuin sitä että jalkapallojoukkue pääsee johonkin eurooppa kisoihin, saati sitä että onnistutaan voittamaan yksi ainut peli koko kisoissa ja tehdään yksi ainut maali, ei mielestäni kovin iso saavutus ja sitä oltiin juhlimassa melkein yhtä isosti, oli oikein omat laulut ja kaikki...

aivan kuin pelkkä "en" riittäiisi joillekin intoilijoille, pitää suunnileen maanpetturina jos ei katso Suomi-ties mikä...
    oma lukunsa on "kiva porukka" (tietysti päissään), jotka on täysin sietämättöntä seuraa kun "me pelaamme" jne ja huutaa pää punaisena kuin idiootit.
    voisin ehkä katsoakin jotain matsia hyvässä seurassa, mikäli se älämölö jäisi vähemmälle ja myös se selostaja...esimerkki on Antero Mertaranta näin alkuun, pelkkää huutoa huudon perään.

olen ilmeisesti tiellä tylsäksi erakoksi.
    ai joo, en juhli kuin omia hautajaisiani, mikäli joku toinen järjestää ne (lupaan olla paikalla tarvittavan ajan, ei haittaa minua siinä vaiheessa)
    "Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"

Hyvälle mielelle tulee siitä, että voin vapaasti olla seuraamatta jääkiekkoa tai mitään muutakaan. Sen verran mitä uutislähetyksessä tai muuten uutisvirrassa tulee eteen.

Ja onni sekin, että ei tarvinnut olla tämän "huuman" aikaan töissä kuuntelemassa sitä vouhotusta - moni kyllä tietää ja niille kai ookoo että en seuraa enkä tiedä mitään urheilusta.

Tätä meidän lajin urheilua kun ainoastaan seuraa jää vouhotukset mediassa tai lähielämässä hyvn kohtuulliseen tasoon - ihan siedettävään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MV Katso viesti
    On kai siinä aste-ero sen suhteen että (a) onko tietämätön vai (b) sen lisäksi kailottaa tietämättömyyttään. Siinä ajassa kun kirjoittaa että "en tiennyt että X tapahtuu paikassa A" voi hyvin googlettaa ja kaivaa perustiedot ja hymähtää itsekseen ja jatkaa matkaa. Jos sitten joku kysyy suoraan että "katsoitko" voi sanoa suoraan että "en" ilman selittelyjä.
    Minusta on suurempi aste-ero ja itse asiassa paljon merkityksellisempikin ero esimerkiksi siinä (a) osallistuuko foorumikeskusteluun kirjoittamalla jonkun kommentin antamasta herätteestä jotain samasta aiheesta mutta omasta näkökulmastaan ja kokemuksestaan vai (b) osallistuuko foorumikeskusteluun kirjoittamalla jotain mikä ei pidä paikkansa tai esittämällä mielipiteitä ja käsityksiä jotka nienomasisesti perustuvat tähän väärään tietoon, jonka olisi voinut helposti ja nopeasti tarkistaa ja jonka paikkansapitävyyttä olisialunperinkin ollut syytä epäillä.

Mutta maailman tekee tietysti helpommaksi paikaksi hamottaa ja ihmiset helpommiksi laittaa järjestykseen, kun itselle on selvää esimerkiksi se mikä milloinkin ja missäkin on kailottamista tai milloin joku on jostain asiasta hymähtänyt itselleen ja jatkanut matkaa ja milloin lyönyt rintaansa tai noussut korokkeelle julistamaan

Voi olla että tulkitsen liikaa ja oikaisemalla, mutta jos MV yllä haluaa sanoa esimerkiksi sen että Firlefanz yritti latistaa edellisessä kommentissa esitettyä iloa maailmanmestaruudestal, niin voin sanoa vain sen että olisihan kommenttini voinut edes siinä suhteessa täysin viattomana nähdä.

Näkisin kuitenkin että useimpien lätkäfanien ilo mestaruudesta on aitoa, eikä sitä ole kohteliasta yrittää latistaa. Samalla tavalla ensi viikonloppuna vilkaisette sitä ylioppilaan todistusta ja sanotte että "Hieno todistus!" riippumatta siitä mitä siellä lukee.[/QUOTE]

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Kun jalkapallossa järjestetään MM-kisat, niin kaikki parhaat pelaajat pelaavat jotain muita sarjoja samaan aikaan. Ai eikö? Onko niin, että jalkapallossa on parhaat pelaajat ympäri maailman kisaamassa maailmanmestaruudesta?
    Kuinkahan tilanne olisi, jos se jalkapallon ammattilaisliiga olisi toteutunut? Onko se jääkiekon vika, jos siellä on ollut mahdollisuus perustaa erillinen rahaliiga?

Jalkapallo on jalkapallo, jääkiekko on jääkiekko.

Harrastajien perusteella kai suosituin laji on tennis. Katsojien perusteella futis.

Aivan mahtava keli aamulenkille! Tuomet tuoksui, linnut piti hitonmoista konserttia ja lämpötila oli aika passeli. Upeaa vuodenaikaa, tämäkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti taski63 Katso viesti
    Aivan mahtava keli aamulenkille! Tuomet tuoksui, linnut piti hitonmoista konserttia ja lämpötila oli aika passeli. Upeaa vuodenaikaa, tämäkin.
    Sama. Juoksin aamulenkin ja innostuin ottamaan neljä kilometrin vetoakin.

tempokisu Guest
    No aamulenkillä sai väistellä sadekuuroja ja pientä ympyrää ajella....hanskojen päälle olisi pitäny ottaa tumput...tosi great vuodenaikaa...sain kumminkin ajettua 42+ 35km.

Se että Johnny Depp tavallaan voitti oikeuskiistan onnenonkija Amber Heardia vastaan. Molemmille tuli maksettavaa mutta silti. Depp totesi että "hienoa voi jatkaa elämäänsä" Toivottavasti saa vielä kerran olla Jack Sparrow, kun ajatuksena oli että jättää hahmolleen hyvästit kuudennessa ( tosin liian monessa...) Pirates Of The Caribbean- elokuvassa.

^Jokunen vuosi sitten Englannin Bathissa, missä Deppillä on asunto, opas kertoi että Depp liikkuu siellä ollessaan joskus kaupungilla Jack Sparrow-asussa, kun haluaa olla rauhassa. Kaikki olettaa joksikin nobody katutaiteilijaksi. Tarinan todenperäisyyteen suhaudun varauksin. Se sen sijaan kuulosti uskottavalta, että kun Deppin jälkikasvu oli tarvinnut paikallisen lastensairaalan apua, oli sairaala jälkeenpäin saanut 6- tai 7-numeroisen lahjoituksen.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000008854231.html

"Rantanen ei ole vielä päättänyt, pukeeko hän farkkuliivin ylleen festareille. Hänen täytyy ensin selvittää, mikä festareilla on yleinen ”pukukoodi”. 77-vuotias Rantanen ei nimittäin halua liiaksi erottua joukosta."

Ihan vain anekdoottina joka tuli edellisestä mieleen: joskus kauan sitten eli silloin kun maailmalla menestynyt suomalaisbändi oli yhtä kuin Hanoi Rocks, joka oli hajonnut, kävin Hakaniemen hallissa ja näin aivan erinomaisen Andy McCoyn kopion eli jonkun rockjätkätyypin joka oli onnistunut matkimaan idolinsa tyyliä poikkeuksellisen hyvin. No, pidin sitä tavallaan hienona ja tavallaan koomisena, mutten tietenkään ruvennut sivusilmällä vilkuilemaan tai perään tuijottamaan, koska näitä Keith Richardseja ja keitä kulloinkin oli maailmalla aina ollut eikä ollut yllätys nähdä heitä pienessä Helsingissäkin, tämä vain sattui olemaan sellainen joka oli poikkeuksellisen hyvä, lähestulkoon täydellinen...

...viikkoa tai paria myöhemmin kuulin sitten kahvipöytäkeskustelussa että Andy McCoy oli palannut Lontoosta ja asui Kalliossa yhdessä amerikkalaisen naisystävänsä kanssa.

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti taski63 Katso viesti
    ^Jokunen vuosi sitten Englannin Bathissa, missä Deppillä on asunto, opas kertoi että Depp liikkuu siellä ollessaan joskus kaupungilla Jack Sparrow-asussa, kun haluaa olla rauhassa. Kaikki olettaa joksikin nobody katutaiteilijaksi. Tarinan todenperäisyyteen suhaudun varauksin. Se sen sijaan kuulosti uskottavalta, että kun Deppin jälkikasvu oli tarvinnut paikallisen lastensairaalan apua, oli sairaala jälkeenpäin saanut 6- tai 7-numeroisen lahjoituksen.
    Tämän luin myös Deppin ...joku elämänkerta, mutta tästä on vuosikausia, silloin oli vielä onnellisesti yhdessä Vanessa Paradisen kanssa. ( mikä piruvie viidenkympin villitys sai lankeemaan Amber Heardiin, yhdessä siinä Rommipäiväkirjat-elokuvassa...) Depp on vieraillut lastensairaalassa juurikin Jack Sparrowina lasten iloksi ehkä myös siellä olevien aikuisten ( omaiset, henkilökunta)
    Oli aika kun olisin satavarmasti mennyt katsomaan jos esiintyy Suomessa. No oli jokunen vuosi sitten Helsingissä keikalla - not inspired any more.
    Suurin osa elokuvista on loistavia, mutta nämä ihan uusimmat ei, eikä se ole Deppin syy vaan käsikirjoituksen. Depp on ilmaissut toiveensa että saisi "haudata" kehittämänsä hahmon ( Jack Sparrow) kuudennessa elokuvassa, mutta oikeudenkäynti oli esteenä - nyt ei enää ole!
    Niin ja muistanette Pirates-elokuvien merihirviön Kraken. Iso pyöreä suu täynnä pointed hampaita, mikähän olisi ollut esikuvana...

edit. tähän Krakenin suu

Äskön ilahduin kun paistetut ahvenet onnistui siis todella hyvin, nyt maistui
    tempokisu muokkasi tätä : 03.06.2022 at 20.21 Syy: Krakenin suu

Vaihdevivun kanssa ei tarvitse enää pelleillä ja jarrukin toimii tehokkaasti.

Nickname Guest
    Kierrepakka lähti lopulta irti puolen tunnin taistelun jälkeen, hip hip hurraa.

Mukava fillarilenkki mainion ajokaverin kanssa - ja kotiin tultua uusi ukrainalainen (sotaa paossa oleva) naapuri, joka nähtyään minun palaavan pitkältä fillarilenkiltä soitti ovikelloa ja kertoi arvelleensa että minulla voisi olla nälkä ja että he olivat juuri syöneet ja keittoa oli jäänyy vähän ja se oli vielä lämmintä ja kysyi kelpaisiko.

Kelpasihan se, tottakai. Keitto ei ollut borssia (jota ukrainalaiset ilmeisen perustellusti pitävät ukrainalaisena eikä venäläisenä ruokana) vaan hapankaalikeittoa, jossa oli naudanlihaa ja perunaa ja mausteyrttejä joista en ole ihan varma. Kaksi isoa lautasellista sitä oli - ja se oli ihan hemmetin hyvää!

Kielojen (Majglock auf Deutsch) viimein alkanut kukinta, huikeet tuoksut haukkutepsuttelulla.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

^ Joo metsissä hyvät tuoksut missä on kieloja.

Lomahan se ja vuosiin ensimmäinen kerta että ei suuntaa heti jonnekin päin Suomea, joten nyt ei ole mitään tekemistä. Ja hyvä ehkä niin, joskus kannattaa pysähtyäkin . Kun paketti saapuu niin 6v pojan kanssa pyörälenkki ja sitten oma lenkki perään.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Kolmen päivän autoreissu nelostietä Inariin ja Pokan ja Kittilän kautta takaisin napapiirin maisemiin. Yllättävän paljon oli pyöräreissaajia tien päällä, osa menossa pohjoiseen ja osa etelän suuntaan. Pokasta Hanhimaahan aikamoista pölyistä greiveliä autollakin, tien pinta kauttaaltaan pienten "pyöreiden kivien" peitossa. Hanhimaan ja Könkään väliselle osuudelle tulossa näköjään uusi "steriili" tieosuus, saapa nähdä jääkö vanha mutkainen ja mäkinen osuus enää käyttöön, ehkä jonkinlaiseksi paikallistieksi kuitenkin.

Perintösinkula sai vihdoinkin uuden voimansiirron, toimituksissa oli hieman viivettä. Ei narsku, eikä kitise.

Puhelinsoitto Tays hoidonsuunnittelijalta ilahdutti kovin

Sanoisin jopa jabaduu, jee jee ja hip huraa...

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti callahan Katso viesti
    Puhelinsoitto Tays hoidonsuunnittelijalta ilahdutti kovin

Sanoisin jopa jabaduu, jee jee ja hip huraa...
    Siis mitäh? sun ilo on mun pahin painajainen. 2007, olisi sen voinut asiakasystävällisemminkin hoitaa mutta joku ihme tarve kiduttaa ihmistä. Tsemiä.

Tomppa, mulla on. Olivat silloisessa työpaikassani valmiina köyttämään mut ja vietiin sairaalaan ( anoreksia 1993). Eivät antaneet mun edes ajaa autoa kotiin, eli kuten sanottu inhimillisyys täysin kateissa.
    Eli viitaten siihen terveyskeskusteluun, mulla on syyni välttää julkisen terveydenhuollon putiikkeja, kaikenmaailman kokeita ja tarkastuksia.

Tänään ei ole kyllä mikään saanut hyvälle tuulelle, jännittää ja stressaa auton korjaus sekä huomiset sateet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Siis mitäh? sun ilo on mun pahin painajainen. 2007, olisi sen voinut asiakasystävällisemminkin hoitaa mutta joku ihme tarve kiduttaa ihmistä. Tsemiä.
    Sä vaikutat kivalta, määrätietoiselta ja fiksulta tyypiltä ja ei lääkäriksi pölkkypäät pääsekkään. Kurja kun sulla on ollut huonoja kokemuksia.

Lyhyesti mulla alko päätä särkee 2020 syksyllä ja siitä asti selvitelty mehiläisessä jos jonkinmoisella verikokeilla. Työterveyssoppari firmalla on mitä on niin maksoin jopa itse pään magneetin, laajan. Samanaikaisesti olkapää rupes reistaa ja jossain vaiheessa otettiin kaularangan/niskan magneettikuva. Kaularangassa oli hermopinteitä useassa nikamavälissä.

Tyhmyyksissäni päänsärkyä yritin selvittää fysiatrin kaa jokuseen kertaan ja kalliiksi tuli tuloksena muutama lääkekokeilu mm Triptyl, gabrion ja jotain muuta mitkä ei tehneet kuin voinnin huonommaksi. Maksoin siis fyssarin käyntejä omalla rahalla. Viime alkusyksynä "vihelsin pelin poikki" ja sanoin ttl`lle ettei mulla oo rahaa maksaa fysiatrille pelkästä empaattisesta jutustelusta jne, nyt täytyy tehä jotain muuta. Ymmärti ja laitto lähetteen tayssiin neurogirurgille, siitä päätös kaularankaleikkaus johon soitto liittyi. Maaliskuun lopussa neurokirurgi teki hoitopäätöksen. Vähän tuosta sain myös päänsäryn takia lähetteen tayssin neurologille.

2021 21.9 korjattiin tää olkapää tays hatanpäällä, oli mielestäni huippu hoitoa ja pari kertaa kävin olkapäätä siellä kuntouttamassa sairaalan fysioterapeutilla. Kaikkina kertoina oon saanu kympin arvosta kohtelua, ei pahaa sanaa kenestäkään hoitohenkilökuntaan kuuluvasta. Erityisesti leikkauspäivänä heti aamusta alkaen pitivät tosi hyvää huolta!

PS. Tomi, itsekkin oletin aluksi soiton liittyvän mainitsemaasi asiaan jotta joko ne nyt tuli hakee

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti callahan Katso viesti
    Sä vaikutat kivalta, määrätietoiselta ja fiksulta tyypiltä ja ei lääkäriksi pölkkypäät pääsekkään. Kurja kun sulla on ollut huonoja kokemuksia.
    Kiitos, en ole aina kovin fiksu, ja varsinkaan en ole ollut nuorempana. Huonoja, erittäin huonoja valintoja joista on joutunu maksamaan ja joutuu vastakin, tässä on yksi säästöprojekti menossa.
    Mutta tavallaan aika hoksaavainen olin, onneksi tiesin mikä mua vaivaa ja pääsin pois Taysista ja osasin hakeutua oikeeseen paikkaan hoitoon. Olen todella iloinen että tiesin, ja että kaiken jälkeen ( myös tuo työstressi) jaksoin jatkaa ja nyt olen saanut ihan mielettömän hienoja kokemuksia ja elämyksiä elämästä.
    Suurempi voima näitä elämänlankoja liikuttelee, ja olen siitä äärettömän kiitollinen ( 2017 paha kaatuminen pyörälenkillä oli mun pelastus ja paras juttu ikinä )

tempokisu Guest
    Haa, enpä kastunut vaikka sadekuuro oli Pirkkalassa kastellut. Auto on haettavissa hitsauksesta, haen huomenna.
    Paistettu ahven onnistui, nam.
    Ai joo, huomenna tulee palkka. Tarpeeseen todellakin.

tempokisu Guest
    Autonkorjaus no1 nyt tehty ja auto haettu. Kiva että ei tullut sitä "keskiviikkona yhtenäisempi sadealue..." jota maanantaina ennustettiin. Tosin kun etsiskelin väylää mistä pääsee Pirkkalaan, niin vaikka ajoin tosi hitaasti ja varovasti niin kumminkin töpeksin ja toinen auto tööttäsi. ONNEKSI ei käynyt kuinkaan.

Kuvasivustollani lisää kävijöitä kansioissa Ahveninspiraatiot, Lampetra Planeri ja Nahkiainen 21

(minä taas hehkuttelen lääkärissäkäyntiä)

Sain hyvää hoitoa tuossa Lempoisten keskustan terveysasemalla polveen. Nätti naislääkäri joka kohtelias, ammattitaitoinen, tutki hyvin, pisti polveen piikin, ohjeisti ja opasti joten mitä muuta vois toivoo?

Voidaanko lääkäreiden ammattitaitoa arvottaa, meinaan sitä kuka hoitaa ns. parhaiten! Vois ajatella näin, jotta terveyskeskuslääkärit on pätevämpiä kuin työterveyslääkärit sillä esim. mun tapauksessa sain polveen hoitoa heti yhdellä käynnillä. Se piikki siis. Toisaalta luulen jotta työterveyslääkäri ei osaamattomuuttaan jätä kortisonipiikkiä pistämättä jos katsoo sen oikeaksi hoidoksi. Se ei vaan (hiljaisen ohjeistuksen vuoksi) voi sitä tehdä kun on olemassa erikoislääkäreitä kuten fysiatri ja ortopedi jotka yksityisellä hoitaa tuon.

Rönsyili taas nää mun jutut, mutta ehkä tahdoin sanoa arvostukseni terveyskeskuslääkäreitä kohtaan. Eihän se heidän syy ole jos ei aikaa saa samana päivänä tai ei ees viikon sisään. Itsekkin jouduin venaa pari viikkoa.

Ei poistettukaan hammasta. Kahden viikon nukuttujen öiden jälkeen hammaslääkäri oli tullut siihen tulokseen, että laitetaan kiinni ja katsotaan mitä tapahtuu.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •