Miten olis Renthal: http://ibike.fi/tuote/renthal-fatbar-lite-carbon/
Miten olis Renthal: http://ibike.fi/tuote/renthal-fatbar-lite-carbon/
www.ibike.fi
Oulussa Pyörä-Suvalassa on Answeriä (20 20) ja Bontragerin jotaki mallia hyllyssä 👍
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
Onko vinkkejä antaa Farley EX 8:n taka-akseli löystyy aina pikkuhiljaa n100-150 km ajon jälkeen.En nyt haluaisi laittaa mitään lukitetta akseliin.
^^renthalia kattelin kans. Turhan prameen värinen vaan![]()
Ei ole Oulussa nyt käyntiä. Sehän olisikin kun voisi testata...
Melkein vois merkata akselin pään... että pyöriikö se tosiaan vai hiertyykö sieltä välistä hieman maalia pois tms mitä ny suht uudessa pyörässä vois olla ennen kuin paikat asettuu ja siks löystyy. Jos akseli oikeesti pyörii auki ni himpun verran kiremmälle koittasin asentaa.
Tästä hiilikuitukeulasta vielä: Kysyin ebay myyjältä carbon-bike keulan takuuta ja valmistajaa. Valmistaja on Flybike jolle löytyy todella hitaasti toimivat nettisivut ja tarjoavat keulalle vuoden takuun. No Icanilla Linda tosiaan väitti että heidän keula on eri kuin tuo ebay kaupan keula. Otappa näistä nyt selvää. Jäin vielä arpomaan tuon tilauksen suhteen.
Jep, näin mä niiden pysäyttimien osalta arvelinkin mutta toivoin jotain muuta (enkä tiedä miksi).
CS:n voi suojata Lizardskinin tms kaltaisella tuotteella ketjun hakkauksia ajatellen. Voihan siihen virittää vanhaa sisuriakin. Mä laitan jonkinlaisen runkosuojauksen ja siinä yhteydessä tulee mahdollisesti CS suoja. Mulla on täpärissä invisiframen suojaus ja se on ollut hyvä.
Niin, keskiölaakerin alla onkin sitten hyvinkin kattava muovisuoja. Haluan kyllä nähdä sen paikan jossa nuo pysäyttimet eivät riitä, sen verran muikea on noissa teho ja tuntuma, näin maantievannejarrumiehelle.
Onkos jollain kokemusta 26 tuuman ja 27.5 " kiekoista. Miten noi eroaa toisistaan jos vaikka molemmat on 4.5-4.8" leveitä? Jostain olisin lukunu että 27.5 x3.8 olisi sama halkaisija kuin 26x4.8? . Tässä nyt pähkäilen että pitäiskö nyt sitten ostaa 26tuuman kiekot niin sais ne nastat alle.
Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla
26x4.8 jumbojim on ainakin hodagia isompi halkaisijaltaan, noin sentin lähemmäs tuli bluton haarukan yläluokka.
Sen verta mitä itse päässy kokeilee niin 27,5" on hauskempi.
yrittäjä itse
fillari10.blogspot.fi
fillari10.blogspot.fi
www.kareisenpyorakorjaamo.net
Itse yrittäjä
Tosin rengas valikoima on 26 paljon laajempi, 27,5*4,5 on paljon ketterämpi (johtuu varmaan renkaan ilmatilasta), haaveena 27,5 kesään ja 26 talveen ni ei tartte muuta ku heittää kiekot alle.
yrittäjä itse
fillari10.blogspot.fi
fillari10.blogspot.fi
www.kareisenpyorakorjaamo.net
Itse yrittäjä
On tämä mukavaa. Pyörä on ollut taloudessa noin kuukauden ja ei voi kuin kehua. Vieressä Ounasvaaran talvireitit, jotka ainakin tänään oli mainiossa tikissä! Kiitos foorumilaisille, teidän suositusten perusteella uskalsin ostaa tämän pyörän!
Ainoa miinus nuo valmiit teippaukset vanteissa. Ei aivan pitänyt ilmaa..
Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
Ennenkuin käärin hihat, onkos kellään kokemuksia noiden Wampojen tubeless urakasta? Tubeless ready joo mutta tarvitaanko teippiä vai riittääkö pelkkä venttiili?
Tarkista onko teipit kohillaa, sitten ei muuta ku venttiili paikalleen ja pumpaten. Voi olla aika tiukka irrotettava.
yrittäjä itse
fillari10.blogspot.fi
fillari10.blogspot.fi
www.kareisenpyorakorjaamo.net
Itse yrittäjä
Onko kenenkään Farleyssa steath-dropperia tai kokemuksia asentamisesta?
Kävin pikaisesti katsomassa pyörää liikkeessä ja dropperin kaapelivienti ei taida onnistuakaan rungon oikealla puolella näkyvästä "etuvaihtajan" läpivientiaukosta. Tällöinhän kaapelia joutuisi taittamaan voimakkaasti (lähes 90ast) viistoputkeen vientiä ajatellen.
Vai onko kaapeli vietävä ulkoisesti viistoputkea pitkin jarrukaapelin vierellä ja sitten siitä viistoputken alaosassa olevasta reiästä sisään? Kyseinen reikä vaikutti kyllä megalomaanisen isolta dropperikaapelia ajatellen?!?
Ärrinmurrin....
Asensin pari viikkoa sitten bontragerin hissitolpan. Vaijerin vein siitä viistoputken alapään isosta reiästä sisään. Minunkin mielestä se reikä kaipaisi jonkun läpivientikumin ollakseen siistimmän näköinen.
Yrititkö ollenkaan leikata sitä alareiän peitelevyä (no pun intended, LOL) vai pitikö se ottaa kokonaan pois?
Jos sitä levyä ei voi leikata niin harvinaisen surkeasti hoidettu detalji tuon tasoisessa pyörässä. Se reikä näytti olevan niin iso, että siitä menisi puoli tusinaa kaapeleita eli jos sen jättää paljaaksi niin siitähän pääsee kaikki paskat ja vedet rungon sisään. Mä pistän kauppiaan asialle - saa hoitaa Trekin kanssa tuota eteenpäin.
Kuva on kehno, mutta tuossahan tuo on läpivienti tolpan letkulle. Eli Reverb on plussakelillä paikoillaan.
Kyseessä siis Farley 5 eli alumiini runko.
Otin sen kokonaan pois. Leikkaamalla saattaa saada jonkunlaisen suojan sille läpimenolle. Mutta juuri tuli mieleen että Sugrusta leipomalla voisi saada helposti ihan siistin ja toimivan läpiviennin tuohon.
Kävin myös paikallisella Trekmyyjällä, eikä niiden mukaan tuohon ole mitään läpivientizydeemiä ainakaan Trekillä, tiedä sitten olivatko oikeassa vai ei.
Farley 9.8:ssa ei ole ylemmän kuvan mukaista läpivientimahdollisuutta.
Aika jännä. Kaikkien Farleyden spekseissä lukee Trekin sivuilla, että on läpivienti. Tämä suoraan 9.8 spekseistä
RunkoOCLV Mountain -hiilikuitua, kartioitu E2-emäputki, sisäinen vaihtajien ja dropper-satulatolpan vaijerireititys, Carbon Armor -suojus, PF121-keskiö, säädettävät 197 mm:n Stranglehold-dropoutit läpiakselille
Joo, mutta se läpivienti 9.8:ssa on viistoputkessa keskiön edessä eikä satulaputkessa, kuten kuvastasi tulkitsen.
Kiitos kommenteista! Tuota Sugrua ajattelin itsekin. Yritän tehdä ensin väliaikaisen ratkaisun siitä paikalla olevasta suojasta.
Olin muuten chat-yhteydessä Trek USA teknsupportiin ja tuo PK1:n toteuttama reititys on oikea. Sellaista vaijeri-läpivientikantta ei ole (toistaiseksi) olemassa mutta hän aikoi välittää kehitysidean eteenpäin. Aikamoinen suunnittelumoka mun mielestä, jos viiden tonnin pyörään pitää Sugrua käyttää LOL.
Katsotaan mihin tämä projekti kehittyy...
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://laudalle.wordpress.com/
Mulle jäi hiukan auki, onko tuossa juomapullojen kiinnityspaikkojen välisessä läpiviennissä alkuperäisenä suojatulppa? Omassa pyörässä ei sellaista ollut ja toisessa näkemässäni sellainen oli paikallaan. Siistimpi olisi, jos siinä tulppa olisi, vaikka vesi kyllä pääsee pois keskiön alla olevasta reiästä.
Kirjanmerkit