^ minä en ole erinomainen ollut ikinä missään! Ehkä jotain hyviä - suomalaismittapuulla mitattuna, jos siitä kerran Suomen Mestaruuden voitti - tuloksia, mutta en mä ole erinomainen missään asiassa. Siis vaikka nytkin - kerro hyvä ystävä, missä olen erinomainen? tulee mieleen vain yksi asia jossa olen aika hyvä ja sekin on nukkekuvat ulko-olosuhteissa.
En todellakaan "nauti omasta erinomaisuudestani" yritän vaan selvitä. Ja todella annan muiten olla omista jutuista iloinen - ja vastavuoroisesti voitte tekin antaa mun olla iloinen jos sellainen tilanne tulee. Niitä ilonaiheita kun itellä on aika vähissä, niin kansii ne hyödyntää.
Ihan rehellisesti, olen ihan epäonnistunut ihminen ja elämä meni ihan toisin kun joskus kuvitteli, yritän vaan olla itkemättä sitä asiaa ja miettiä että mitkä asiat on hyvin - se on ainoa keino jos meinaa pysyä kiinni elämässä - kas kun tällä hetkellä haluaisi vielä tehdä projekteja ja olla täällä. Jos olisin joku erinomainen, niin en ehkä olisi 51-vuotiaana ollut puolipäivätöissä 12 vuotta, ja siinä on se mun koko työkokemus. Tai iloitsisi kun on saanut säästettyä muutaman tuhannen euroa. Kun noita verotietoja väistämättä tulee eteen, niin sitä kyllä tuntee itsensä todella epäonnistuneeksi ja köyhäksikin vielä.
Tosi ikävää Vesa että olet saanut tuollaisen kuvan. Mitään perusteita ei ole.
Ja nyt tämä sitten on valittamista, ikinä en sano mitään "oikein". Omasta mielestäni olen vain rehellinen, ja tässä iässä osaa jo tunnistaa ja tunnustaa omat virheensä. Onneksi olen niistä myös ottanut opikseni - tietysti tähän pitää nyt lisätä että "omasta mielestäni".
Varmaankin mun rehellisyyteni ja sen että sanon asiat suoraan, on myös mun heikkouteni. Jos on hiljainen joojoo-tyyppi, siittä ei kukaan suutu tai edes huomaa. Mutta se taas ei ole mun tyyliäni, sulautua joukkoon samanlaisena.
Lisäys: Vesa, aloin miettiin noita sun sanojasi ja - itkuhan siittä tuli. Miten voi olla, että täällä minä itken kun olen niin surkea ja epäonnistunut elämässäni, ja sitten joku on jostain kumman syystä saanut käsityksen että pidän itseäni jotenkin erinomaisena.
Milloin mä semmoista olen sanonut, en ikinä.

Lainaa viestiä vastauksessa
 .. no tuli viikonloppuna maastolenkin loppupuolella 10% sadekkin

) 

Kirjanmerkit