ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 49 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 47 48 49 50 51 59 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.441 - 1.470 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

  1. #1441
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    89
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    ^ Onko vielä montaki senttiä satulaputkee jäljellä?
    On vielä monta senttiä

  2. #1442
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Han$a Katso viesti
    Onko muilla ollu uuden barbegazien kans tubeless ongelmia? Itellä takanen vajuaa koko ajan. Vaihdoin venttiilin ja päivässä laskee tyhjäksi renkaan. Litkua n. 2-3 desiä. Etunen pitää. Tarkistelin rengasta joka puolelta eikä näy mitään isompia nirhaumia tjn muuta.
    Jackalope alla, vähän saanu osumaa.
    Olisko sulla pettänyt jackalope kiekon alkuperäinen teippausta? Itselläni on desi litkua ja ongelmitta menee.
    Tarkistappa vuotaa pinna reijistä ilmaa, myös jalka osat kannattaa noilla kiekoilla tarkistaa saippua veden kanssa. Siis jos ongelmia.

  3. #1443
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    267
    Onko siihen olemassa valmiit teipit? Vai gorillaa kehiin?
    Tuo vajoaminen alkoi vasta viikko/pari kun vaihdoin hodagin pois...
    Hyvin nousee silti ylös kun pumppaa, viittais vähän pinnojen kautta vuotamiseen..

  4. #1444
    Esim. 21mm stanin teippi toimii. Minulla oli samoja ongelmia, kun hodageista otettiin sisurit pois (teippaus oli tehty huonosti). Barbegazeilla ei oo ongelmia ollut.

  5. #1445
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Käärmelahti
    Viestit
    442

    Wampa vuoti teipeistä joskus. Piti vaihtaa alkuperäiset pois. Kuvassa näkyy teipissä oleva kanava jonka kautta vuoti.

    Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla

  6. #1446
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Ikävä kyllä, tuollainen "urakkatyylin" teippaus ei ole kovin harvinainen juttu. Olen nähnyt toisissakin tubelessready-vanteissa tehtaan jäljiltä olevan teippauksen joka oli rypyssä. Ihme kyllä, ei vuotanut ihan heti.

  7. #1447
    On se vaan kevyt tuo F9.6 nyt kun vaihtoi kuitukeulan takaisin. Ketterä ja kiihtyy eri tavalla. Näinköhän sitä kehtaa enää blutoa laittaa keväällä...

    Ja mukavasti uudet barbet antaa pitoa verrattuna hodageihin. Lunta odotellessa.

  8. #1448
    Kruunu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    Ketterä ja kiihtyy eri tavalla.
    Sama tunne syntyi F9.8 kanssa, kun vaihdoin pitkän tauon jälkeen 29+ renkaat 27,5 Barbegazien tilalle. Pehmeää ja nopeaa kyytiä.

  9. #1449
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    267

    Han$a

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Esim. 21mm stanin teippi toimii. Minulla oli samoja ongelmia, kun hodageista otettiin sisurit pois (teippaus oli tehty huonosti). Barbegazeilla ei oo ongelmia ollut.
    Stanin teippi vanhan tilalle ja uus venttiili, loppu vajoaminen. Oli se alkuperäinen teippi juuri venttiilin kohilta hitusen revennyt ja vanhan venttiilin kumitiiviste oli haprastunu.
    Nyt toimii taas. 👍 kiitos

  10. #1450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kruunu Katso viesti
    Sama tunne syntyi F9.8 kanssa, kun vaihdoin pitkän tauon jälkeen 29+ renkaat 27,5 Barbegazien tilalle. Pehmeää ja nopeaa kyytiä.
    No varmasti. Hetkinen, meneekö 29+ mukisematta vai täytyykö tehdä jotain kikkailuja. Nimim. Erittäin mielenkiintoinen vaihtoehto

  11. #1451
    Kruunu Guest
    Kyllä 29x3 renkaat sopivalla kiekkosetillä alla pyörivät, tilaakin jää vielä, jos tulevaisuudessa isompia markkinoille tulee.

    Ajatus 29+ pyöristä syntyi fillarilehden 1/2016 testatusta Croc paksupyörästä kahdella kiekkosetillä sekä mtbr.com foorumin fatbike keskusteluista. 29+ renkaiden avulla pyörän paino putoaa reilun kilon alkuperäisiin pyöriin verrattuna ja sen kyllä tuntee.

  12. #1452
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Mynämäki
    Viestit
    94
    Tänään tuli lopetettua arpominen ja kävin tilaamassa ensi vuoden mallin 9.6 Farleystä 17,5" kokoisena. Ensi viikolla pitäisi saapua niin pääsee testaamaan ja litkuttamaan

  13. #1453
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kruunu Katso viesti
    Kyllä 29x3 renkaat sopivalla kiekkosetillä alla pyörivät, tilaakin jää vielä, jos tulevaisuudessa isompia markkinoille tulee.

    Ajatus 29+ pyöristä syntyi fillarilehden 1/2016 testatusta Croc paksupyörästä kahdella kiekkosetillä sekä mtbr.com foorumin fatbike keskusteluista. 29+ renkaiden avulla pyörän paino putoaa reilun kilon alkuperäisiin pyöriin verrattuna ja sen kyllä tuntee.
    Ok. Hyvä tietää. Entä etujousto? Ei taida blutoon enää mennä, oletko hommannut manitoun vielä kaveriksi vaiko ihan jäykkänä mennään?

  14. #1454
    Kruunu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    Ok. Hyvä tietää. Entä etujousto? Ei taida blutoon enää mennä, oletko hommannut manitoun vielä kaveriksi vaiko ihan jäykkänä mennään?

    Jäykällä mennään toistaiseksi. Bluto, Fatlab/Wren, Lauf mietintä päätyi Lauf Carbonara Regularin tilaukseen. Sitä odotellessa. Pienissä juurakoissa jäykällä keulalla en mukavuudessa tunne eroa Bontrager 27,5 Barbegazin ja 29+ Chupacabran välillä. Isommissa pateissa ero kasvaa hieman, muttei merkittävästi. Kevyitä läpilyöntejä vanteelle tulee toki helpommin 29+ renkailla rengaspaineista riippuen.

    Kyllä 29x3 Bontrager Chupacabra
    pitäisi Blutoon mahtua, kun 27,5 Barbegazi mahtuu uutena myös niukasti. Kun 27,5 Barbegazi kasvaa lopulliseen mittaan, niin rengas alkaa ottamaaan kiinni Blutoon mtbr -palstan postauksien mukaan. Chupacabra taitaa olla suurimpia 29x3 renkaista, mutta pienempiäkin tarvittaessa (mm. WTB Ranger) kyllä löytyy.

    Alla aiempi renkaiden mitta-postaus täydennettynä WTB Ranger mitoilla. Mitat otettu uutena, 27,5 renkaat suurevat joitain millejä, 29+ renkaat vaikuttavat pysyvän lähempänä alkuperäisiä mittoja. Päivitellään mittoja ajokilometrien myötä.


    27,5 x 4,5 Barbegazi: halkaisija 773mm, leveys 108mm (0,5 bar, 80mm vanne)

    27,5 x 3,8 Hodag: halkaisija 754mm, leveys 98mm (0,5 bar, 80mm vanne)

    29 x 3 Chupacabra: halkaisija 766mm, leveys 77mm (0,8 bar, 50mm vanne)

    29 x 3 WTB Ranger: Halkaisija 764mm, leveys 73mm (0,8 bar, 50mm vanne)
    Kruunu muokkasi tätä : 23.11.2016 at 08.25

  15. #1455
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    24
    Mahtuu chupa blutoon ihan hyvin, täällä oli loppukesän käytössä 29+ bluton kanssa. Jännän näköinen tulee keulasta blutolla, 150mm navalla ja kaposella vannekehällä.

    Edit: kuvassa tosin ei ole chupa edessä

    Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

  16. #1456
    ^Kiitos infosta! Tässä on hyvää aikaa speksailla ennen kevättä

  17. #1457
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kiiminki
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Amhoox Katso viesti
    Minä oon laittanu 9.6 2017 (Aeffect cinch kammet) kyseisen rattaan ja ketjulinja on mulla ainakin ok. Jos sulla on alle 30 hampainen (26 tai 28) niin silloin se ratas pitää laittaa silleen että ne 2 pallukkaa tulee kammesta ulospäin.
    Tuola tuo lukee... http://absoluteblack.cc/raceface-oval.html
    How to mount RaceFace Cinch Oval chainring on FAT BIKE:

    On Fat Bikes using 26 or 28T chainrings, it is necessary to reverse the chainring dish. 26 and 28T chainring has a double-dimple mark on the front that you need to line up with the center of the crank arm to achieve proper position. All other steps are same to the instruction above.
    Asensin pari päivää sitten Farley 9.6:seen AB:n 28T ovaalirattaan Race face Aeffect kampeen, niin että offsettia tulee enemmän ulospäin. Niin kuin Race Facen alkuperäinenkin ratas on. Ekan lenkin aikana huomasin, että ketju heittää sisälle päin muutaman millin aina kammen varren kohdalla. Purin rattaan ja ilmeni, että ratas ottaa kampeen kiinni. Nyt olen käyny viestitteluä AB:n kanssa ja myöntävät, että heillä on virhe nettisivuilla. Ainakaan 26T ja 28T ratas ei mahdu RF Aeffect kampeen. Tarjosivat 3mm Boost ratasta, mutta sillä ketjulinja menee vinoon vs. alkuperäinen. Toki haittaako tuo 3mm, niin ei varmaan. Eli tuo 2 pallukkaa kammesta ulospäin ei toimi.

    Yksi vaihtoehto on ottaa viilalla ~1mm pois kammen sisältä jolloin ratas ei enää osuis kampeen. Onko muut huomannu vastaavaa?

  18. #1458
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti savierk Katso viesti
    Asensin pari päivää sitten Farley 9.6:seen AB:n 28T ovaalirattaan Race face Aeffect kampeen, niin että offsettia tulee enemmän ulospäin. Niin kuin Race Facen alkuperäinenkin ratas on. Ekan lenkin aikana huomasin, että ketju heittää sisälle päin muutaman millin aina kammen varren kohdalla. Purin rattaan ja ilmeni, että ratas ottaa kampeen kiinni. Nyt olen käyny viestitteluä AB:n kanssa ja myöntävät, että heillä on virhe nettisivuilla. Ainakaan 26T ja 28T ratas ei mahdu RF Aeffect kampeen. Tarjosivat 3mm Boost ratasta, mutta sillä ketjulinja menee vinoon vs. alkuperäinen. Toki haittaako tuo 3mm, niin ei varmaan. Eli tuo 2 pallukkaa kammesta ulospäin ei toimi.

    Yksi vaihtoehto on ottaa viilalla ~1mm pois kammen sisältä jolloin ratas ei enää osuis kampeen. Onko muut huomannu vastaavaa?
    Mun käsityksen ja havaintojen mukaan se absolute blackin boost ratas on juurikin oikea.
    Asiaa käsiteltiin myös tuolla fatbike techtalkissa http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...t=#post2603647

    Tässä vielä miten itse tuon järkeilin:
    9.6 farleyssä on race face aeffect kammet ja ratas (race face) asennettuna väärinpäin (flipped).
    Race face taulukoissa mainitaan ketjulinjaksi esim. 68.5mm ja 75mm (flipped) --> 6.5mm ero --> 6.5/2 = 3.25mm.
    Normi race facen rattaassa on siis 3.25mm offsettiä ja AB:n boost mallissa 3mm, se on siis hyvin lähellä tuota alkuperäistä sijaintia.
    Miltä se sun ketjulinja nyt näyttää kun on vielä normaalia ulompana (kiinni kammessa)?

    Mulla on omassa farleyssa 28T Absoluteblack Cinch Boost asennettuna juurikin väärinpäin.
    Vaikuttais hyvältä, vaikka en oo ehtiny vielä paljoa ajamaan.
    Koitan muistaa ottaa kuvan ketjulinjasta.
    Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
    Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/

  19. #1459
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti savierk Katso viesti
    Asensin pari päivää sitten Farley 9.6:seen AB:n 28T ovaalirattaan Race face Aeffect kampeen, niin että offsettia tulee enemmän ulospäin. Niin kuin Race Facen alkuperäinenkin ratas on. Ekan lenkin aikana huomasin, että ketju heittää sisälle päin muutaman millin aina kammen varren kohdalla. Purin rattaan ja ilmeni, että ratas ottaa kampeen kiinni. Nyt olen käyny viestitteluä AB:n kanssa ja myöntävät, että heillä on virhe nettisivuilla. Ainakaan 26T ja 28T ratas ei mahdu RF Aeffect kampeen. Tarjosivat 3mm Boost ratasta, mutta sillä ketjulinja menee vinoon vs. alkuperäinen. Toki haittaako tuo 3mm, niin ei varmaan. Eli tuo 2 pallukkaa kammesta ulospäin ei toimi.

    Yksi vaihtoehto on ottaa viilalla ~1mm pois kammen sisältä jolloin ratas ei enää osuis kampeen. Onko muut huomannu vastaavaa?
    Itseasiassa AB:n boost-rattaalla ketjulinja on lähempänä RaceFacea ja IMO sopivampi 11s takapakalle. Mulla on ollut vastaava ongelma myös jonkun muun (ei AB:n) rattaan ja Next SL kampien kanssa, tosin ratas ei ollut sentään vinossa, mutta kosketti kampia mikä häiritsi minua. Ongelma ratkesi toisenlaisella, litteämmällä rattaalla, vastaavalla, kuin AB:n Boost.

  20. #1460
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Juu, voin allekirjoitaa kahden edellisen herrasmiehen huomiot ja kokeilut. Ostin itse ensin väärän eli tuon 6mm offsetilla olevan rattaan. Farley 9:ssä on Turbine kammet mutta siinä ei ketju ottanut kampeen kiinni, ketjulinja osoitti vaan vaihteelle 8 ja suurimmalla takarattaalla ketjulinja oli melko vino. Tilasin sitten boost-rattaan ja nyt on ketjulinja kuten alkuperäisellä raceface:n rattaalla.

  21. #1461
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kiiminki
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Juu, voin allekirjoitaa kahden edellisen herrasmiehen huomiot ja kokeilut. Ostin itse ensin väärän eli tuon 6mm offsetilla olevan rattaan. Farley 9:ssä on Turbine kammet mutta siinä ei ketju ottanut kampeen kiinni, ketjulinja osoitti vaan vaihteelle 8 ja suurimmalla takarattaalla ketjulinja oli melko vino. Tilasin sitten boost-rattaan ja nyt on ketjulinja kuten alkuperäisellä raceface:n rattaalla.
    Ok, eli Farleyn alkuperäinen RF ratas on ~3mm offsetilla. Silloinhan tuo Boost on juuri oikea. Kysyin RF DM rattaasta Hi5bikesta ja sieltä tuli vastaus, että kaikki RF DM Cinch rattaat on 6mm offsetilla. Alkuperäistä ratasta ei enää ole, joten en pysty mittaamaan.

  22. #1462
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti savierk Katso viesti
    Ok, eli Farleyn alkuperäinen RF ratas on ~3mm offsetilla. Silloinhan tuo Boost on juuri oikea. Kysyin RF DM rattaasta Hi5bikesta ja sieltä tuli vastaus, että kaikki RF DM Cinch rattaat on 6mm offsetilla. Alkuperäistä ratasta ei enää ole, joten en pysty mittaamaan.
    Tuota en allekirjoita, ainakin omassa vanhassa RF rattaassa offsetti on 3mm. Kummallista jos tuota ei enää saisi mistään.

  23. #1463
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kiiminki
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Tuota en allekirjoita, ainakin omassa vanhassa RF rattaassa offsetti on 3mm. Kummallista jos tuota ei enää saisi mistään.
    Onko ratas Farleyn alkuperäinen ratas vai liikkeestä ostettu? Paikallisessa myymälässä kaikki RF DM Cinch rattaat oli kans 6mm offsetilla.

  24. #1464
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kiiminki
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Farley 9:ssä on Turbine kammet mutta siinä ei ketju ottanut kampeen kiinni, ketjulinja osoitti vaan vaihteelle 8 ja suurimmalla takarattaalla ketjulinja oli melko vino.
    Ei Aeffectissakaan ketju ota kampeen kiinni vaan ratas. Kammen puolelta jää kantamaan ja silloin ratas ei asetu suoraan. Kun mutterilla vääntää rattaan kampeen kiinni, niin silloin tekee mutkan rattaaseen. Tuo näkyy heittona sivusuunnassa kun penkiltä katsoo alaspäin.

  25. #1465
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti savierk Katso viesti
    Onko ratas Farleyn alkuperäinen ratas vai liikkeestä ostettu? Paikallisessa myymälässä kaikki RF DM Cinch rattaat oli kans 6mm offsetilla.
    No hitto, teinkö hätäisiä johtopäätöksiä.... Päättelin tämän ihan siten että ensin tilasin AB:ltä sen ei boost eturattaan, siinä on offsettia AB:n mukaan 6mm ja ketjulinja kuten edellä mittailin, 8-vaihteella. AB:n sivuilla http://absoluteblack.cc/raceface-ova...inch-chainring (kohdassa joka alkaa "difference between jne...) ilmoitetaan että tuo boostin offsetti on 3mm, normaalin 6mm. Kun ratas tuli niin huomasin että offsettia on enemmän kuin Farley 9:n alkuperäisessä RF:n rattaassa (ei siis jälkeenpäin ostettu, oli pyörässä kun sen ostin), tilasin sitten tuon Boostin jolla on sama offsetti kuin tuossa RF:ssä.

    Mittaan tämän illalla kun pääseen kotiin niin sitten selviää . Jos RF:n offsetti on 6mm niin AB:n nettisivuilla on väärää tietoa.

  26. #1466
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kiiminki
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    No hitto, teinkö hätäisiä johtopäätöksiä.... Päättelin tämän ihan siten että ensin tilasin AB:ltä sen ei boost eturattaan, siinä on offsettia AB:n mukaan 6mm ja ketjulinja kuten edellä mittailin, 8-vaihteella. AB:n sivuilla http://absoluteblack.cc/raceface-ova...inch-chainring (kohdassa joka alkaa "difference between jne...) ilmoitetaan että tuo boostin offsetti on 3mm, normaalin 6mm. Kun ratas tuli niin huomasin että offsettia on enemmän kuin Farley 9:n alkuperäisessä RF:n rattaassa (ei siis jälkeenpäin ostettu, oli pyörässä kun sen ostin), tilasin sitten tuon Boostin jolla on sama offsetti kuin tuossa RF:ssä.

    Mittaan tämän illalla kun pääseen kotiin niin sitten selviää . Jos RF:n offsetti on 6mm niin AB:n nettisivuilla on väärää tietoa.
    Voihan olla, että RF on tehny Trekille 3m offsetilla rattaita Farleyhin. Eli sillon AB:n boost ratas on just oikea. AB:n sivuilla on väärää tietoa ainakin Aeffect kammen kohdalla. Sivun mukaan ratas menisi kampeen, mutta toisin on. Toki menee kampeen oikein päin, mutta ei käännettynä.

  27. #1467
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    193
    Mä käytin RF:n offsetin päättelyyn ihan niiden taulukoita https://www.raceface.com/media/Crank...chainlines.pdf
    (piti päätellä ennakkoon, että saa suoraan ovaalin kiinni kun pyörä saapui)

    Erikoista jos irtorattaissa se offset olisikin sitten 6mm, kun tuon mukaan on 6.5mm eroa oikeinpäin vs. flipped asennuksella, jolloin se jakamalla kahdella saadaan offsetiksi 3.25mm.

    Pitänee hiukan mittailla sitä orkkisratasta.
    Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
    Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/

  28. #1468
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kiiminki
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t3mppu Katso viesti
    Mä käytin RF:n offsetin päättelyyn ihan niiden taulukoita https://www.raceface.com/media/Crank...chainlines.pdf
    (piti päätellä ennakkoon, että saa suoraan ovaalin kiinni kun pyörä saapui)

    Erikoista jos irtorattaissa se offset olisikin sitten 6mm, kun tuon mukaan on 6.5mm eroa oikeinpäin vs. flipped asennuksella, jolloin se jakamalla kahdella saadaan offsetiksi 3.25mm.

    Pitänee hiukan mittailla sitä orkkisratasta.
    Mittaappa. Se ois tärkeää tietoa. Vaimon Farley 9.6:ssa on RF Next kammet ja AB:n 30T ovaali 6mm offsetillä. Siinä ketjulinja on suora 6-rattaalla. Toki edessä pystyy vähän säätämään ketjulinjaa Nextin kammella vs Aeffect.

  29. #1469
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kiiminki
    Viestit
    147
    Tais löytyä vastaus. Soitin Hi5bikes:iin ja mittasivat siellä uudestaan RF -rattaan. Kiinnitystasosta hampaan keskelle on ~6mm ja hampaan sisäpintaan se 3,25mm. Eli tuosta tulee se 6,5mm ero ketjulinjassa, kun ratasta kääntää. Näin ollen 3mm boost ratas on oikea vaihtoehto.

    RF ilmoittaa eri tavalla tuon ketjulinjan. Jos ottais kiinnitystasosta rattaan keskelle mitan, niin silloin ero ois 12mm.

  30. #1470
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Ei ilmoita RF millään eri tavalla ketjulinjan. Eikä tee Trekille erikoisrattaita. Rattaan offset ja rattaan paksuus ovat eri asiaa. Esim. 3mm paksun ja täysin litteän rattaan offset on 0, koska ketjulinja on sama myös ratas väärinpäin asennettuna. Sen sijan rattaan keskilinja on 1,5mm sisempänä, kuin rattaan kiinnityskohta.

    RF:n normi rattaan offset on 3,25mm. Eli kokonaispaksuus voi helposti olla sen 6mm.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •