FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 266 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 166 216 256 264 265 266 267 268 276 316 366 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.951 - 7.980 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lanssi Katso viesti
    Jahas, saas nähdä miten omille käy tänään. 😬
    Ei käynyt mitään, hyvin pysyi paineet. Otin pyörän ulos viilenemään varmuuden vuoksi pari tuntia ennen lenkkiä.
    Ja hyvin toimivat 4.8" JJ liteskinit lumella! Nää mä ajan loppuun.

No ei neny kauheen vauraat oo lumella mut ei oo muitakaan.

Huomasin tupeloinnin jälkeen että pomppasammaks muuttui. Onkohan Snakeskin paksumpi kylkisenä vähemmän kengurumainen?

Oisko liikaa painetta jos pompottaa. Minun järki sanoisi, että ohkasemmat kyljet pomppisivat vähemmän? Ei ole kyllä kokemusta kuin käärmeennahkoista. Iso Knard on vähän pehmoisampi kuin nuo, ja siinä on vissiin suunnilleen Liteskiniä vastaava runko.

mutanaama Guest
    Vai johtuisko painon vähentymisestä ja herkemmästä liikkumisesta

Nyt kiinnostais max 105mm leveet renkaat taakse. Mielellään sillai, että sais nastaa laittaneeks kanssa. Tällä hetkellä edelleen toi aikaisemmin mainitsemani GroundControl, mutta ei ole kauaa, kun alkaa tulemaan kyljistä litkut läpi.

80mm kehä siis mulla pyörässä.

4.4" JJ todellinen leveys kiinnostais heti kärkeen.

Onko muita ehdokkaita? Uusi GC kanssa käynyt mielessä.

mutanaama Guest
    JJ 4,4 103mm, noin suunnilleen 65mm kehällä, voi pari milliä levitä 80mm kehällä.

4,5" Juggernaut Pro
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Käykö JJ nastoittaa, kokemuksia?

Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    I've been around

Olikos joku noita groundcontroleja nastoittanut? Kävi mielessä josko noihin nastoja kylväisi ja ostaisi kesäksi vaikka jumbot tjtn. 4,5 lumikengätkin olis joutilaana, jos niihin kestää nastoja laittaa.

Toisaalta viime talvi meni snowshoella ilman nastoja ihan hienosti täällä kymenlaaksossa.

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Legsa^ Katso viesti

80mm kehä siis mulla pyörässä.

4.4" JJ todellinen leveys kiinnostais heti kärkeen.
    DT Swissin 80mm kehällä mittasin 107mm.

mutanaama Guest
    Yhden GCn nastoitin ja ihan kohtuullinen lopputulos

Mullakin on GC kevyesti nastoitettuna ja toimi hyvin takarenkaana viime talven. Laitoin nastat pelkästään niihin korkeimpiin reunassa oleviin yksittäisiin nappuloihin ja se oli taakse oikein hyvä setti.

JJ on kuulemma myöskin hyvä nastoituskandidaatti kun siinä on isot harvahkot nappulat.

No täytyy hetki ajella nastattomilla gc:lla ja katella tilannetta. Olisko se 4,5 snowshoe ihan toivoton nastoitusaihio?

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

Mulla oli myös GC:t nastoitettuna, ihan kelpo tapaus.

Snowshoessa on muistaakseni himpun liian matalat nappulat, mitä omiani aikoinaan katselin, mutta on noitakin jotkut nastoittanut.

Snowshoen XL, jossa on valmiit nastan reiät, on yksi helpoimmista nastoitettavista. Ja ainakin takana ihan. Hyvä. Joten jos semmoinen jossain on hyvässä tarjouksessa niin ei ole hassumpi vaihtoehto. Ja kun itse nastoittaa niin voi laittaa sen verran ja sellaisia nastoja kuin haluaa ja saada juuri semmoiset ominaisuudet kun haluaa. Tämä siis vain oma mielipide. Olen lukenut jonkun muun tarkalleen päinvastaisestakin näkemyksestä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Oisko liikaa painetta jos pompottaa. Minun järki sanoisi, että ohkasemmat kyljet pomppisivat vähemmän? Ei ole kyllä kokemusta kuin käärmeennahkoista. Iso Knard on vähän pehmoisampi kuin nuo, ja siinä on vissiin suunnilleen Liteskiniä vastaava runko.
    5 PSI:tä tuskin liikaa... Miun maalaisjärki taas tahtoo sanoa että paksumpi kylki toimii hieman iskunvaimentimen tavoin, voin myös olla täysin väärässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Vai johtuisko painon vähentymisestä ja herkemmästä liikkumisesta
    Miusta sisuri jotenkin vaimens ja nythän ilmatilakin kasvoi, sekin vaikuttaa.

Siis kysymys edelleen koskee tupeletun liteskinin ja snakeskinin 'rebound'-herkkyyseroa. Löytyykö emppiiristä kokemusta?

^tuohan on äkkiä testattu, jos satut käärmeennahkaisen kaverin ja painemittarin kans samalle lenkille .

OnOne Floater on myös kelpo nastoitus kohde varsinkin jos ei kaikkein leveimmät mahdu. Välillä saanut todella huokeasti, nyt näyttää hinta olevan reilu 60€

Onnistuisikohan bud/lou renkaiden nastoitus helposti ja jos onnistuu mistä hommata projektiin oikeanlaiset nastat? Jotenkin epäilyttää nastojen pysyminen kumeissa..

Sent from my iPhone using Tapatalk

^Onnistuu. Ja pysyy.

Tuolta tilannut(alumiinirunkoiset), kannattaa ottaa yksi säkki missä mukana se työkalu, jos ei sellaista jo omista/pysty itse tekemään.

Tuosta ohjetta:

Täällä etelässä on jo aikamoisen kinokset, mutta ite oon ollu tosi tyytyväinen tuohon Bud/Bud rengastukseen. Ehkä takana vähän huono vetopito ihan höttölumessa, mutta rullailee kivasti vähän kovemmalla pohjalla. Mulla taitaa olla oikeinpäin takanakin tuo Budi eli vissiin parempi jarrutuspito, mutta huonompi vetopito? Sen voisi ehkä kääntää väärinpäin, koska kuka nyt jarruja käyttää. Menee vaan hukkaan se kuuluisa "flow".
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

mutanaama Guest
    Takana 4.4JJ tuntuu toimivan ihan asiallisesti, barbegazi vaatii vähän totuttelua. Mitä pikaisesti noita testailin niin kyllä budi oli parempi..

Kiitos videosta! Täytyypä hankkia nastoja.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Olisiko Bulldozerista nastakumiksi?

Aika matalat nappulat, mutta olen sellaisenkin nastoitettuna jollain foorumilla nähnyt.
    Ei se takarenkaana huono ollut.

Edit: Tuolla: http://forums.mtbr.com/fat-bikes/vee-bulldozer-snow-933775.html

Jos joku meinas niitä floatereita nastoitus aihioiksi niin nyt ne on -25%
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

O muute floaterin lähtöhinnat pilvissä! Viime talvena ostin mustia vissiin 22€ kipale. Toki ne oli jossain superalessa mutta silti...

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

HC liputti tuossa tuota Juggernaut Prota parhaaksi takarenkaaksi talviajoihin. Saatavilla näkyy olevan aika nihkeästi, mutta Juggernaut Sporttia taasen tuntuu olevan edullisesti siellätäällä. Tuo sport on siis 60tpi kun Pro on 120 tpi kait siellä specksissä muutakin eroavaisuutta lienee. Ainakin painon suhteen. Mutta asiaan:

Oletteko saaneet litkuteltua tuota Juggernaut Sporttia minkälaisella menestyksellä?

Suuri Fatbike rengas keskustelu.

Nyt on stanit käytössä ja samalla väänsin Dunderbeistin ja Flowbeistin vanteille. Db on huomattavasti parempi takana kuin JJ.
    maapaa muokkasi tätä : 11.11.2016 at 16.13

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •