FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 127 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 77 117 125 126 127 128 129 137 177 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.781 - 3.810 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #3781
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Siis rengas irtosi. Olikos kovinkin alhaiset rengaspaineet?

    Jos irtoaminen tapahtui ylämäessä voimalla poljettaessa, veikkaisin että ei irronnut eengas vaan koko takakiekko. Ehkä pikalinkku ei ollut tarpeeksi kireällä.

  2. #3782
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Siis rengas irtosi. Olikos kovinkin alhaiset rengaspaineet?

    Jos irtoaminen tapahtui ylämäessä voimalla poljettaessa, veikkaisin että ei irronnut eengas vaan koko takakiekko. Ehkä pikalinkku ei ollut tarpeeksi kireällä.

    Jep siis koko kiekko irti. Paineet olivat 0.7 luokkaa, joten se ei ollut ainakaan syynä. Kireyden testasin, kun se saapui ja se oli ok. Yks kaks polkastessa hyppäsi koko setti eteenpäin, kuin ei olisi ollut ollenkaan kiinni. Ei tää nyt ihan normaalia voi olla noin pitkän ajon jälkeen?

  3. #3783
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Se linkku on ollut löysästi kiinni jos irtoaa poljettessa. Se on ihan normaalia.

  4. #3784
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    😞 Onneks läpiakseli on keksitty. 😞 Jopa Whitella, pitäis olla vaan Interceptori.

  5. #3785
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    129
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Iltaa!

    jokos joku 4-sarjalaisen omistaja on koittanu Jalcon vanteen muutosta tubelessiksi? Poy oli myöskin aikaisemmin kesällä työstänyt sellaista. Eli myös sinne kyssäri jotta onko toiminut?

    Talvi se tulee jossain muodossa ja olis mukava saada toiset kiekot kiertoon. Noi ei olis pahan hintasia. Etunen 179€ ja takunen 199€ xxällässä.

    Eilen pyöräytin Jalcot tubelessmoodiin fat 4 ic. Etukiekko meni kuin elokuvissa,mutta takakiekkoa joutu äheltämään,renkaan reuna tipahti molemmin puolin alas. joutu kiristään hihnalla ja nyppimään rengasta vanteen reunalle. Normi jalkapumpulla kuitenkin vaan mentiin. Fixmannin teipillä vanteet. (pari kierrosta ja 1 vrk sisureilla painaantumassa)
    Onhan toi vanteen profiili hanurista tubeleksen suhteen. katotaan miten pysyy pikkupaineilla. edelliset scoop fattyn blizzerkit joihin pystyn vertaamaan oli hyvät ja helpot.

  6. #3786
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    ytte07:
    Ei ole tarvinnut kesän jälkeen pumppailla painetta lisää. Vähän olen vähentänyt, kun kokeilin umpimetsää. Perstuntumalla ajanut, enkä ole paljon paineita mittaillut. Sen verran levee vanne ja rengas (jumbo jim), ettei ole tarvinnut millään nolla paineilla ajella. Kuitenkin olen (vähän) Oulun kivikkoisessa umpimetsässä ajanut 32 edessä, 36/42 takana.

  7. #3787
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Huoh 2 kertaa oon purkanu eturenkaasta sisurin pois ja koittanu ettiä reikää siitä,upottamalla veteen (2x) suihkinu saippuavettä...
    Mut eipä reikää löydy mut vajaa viikkon jos pyörä seisoo käyttämättä paineet tippuu reilusti et joutuu joka kerta lisää laittamaan ennen lenkkiä.
    Venttiilin oon kattonu ei vuoda siitäkään...

    Muita keinoja ettiä reikää

  8. #3788
    Huvittaa muuten tuo Whiten kotisivujen teksti Prosta "Hieman pienempi eturatas mahdollistaa myös kovemmat vauhdit." Meinaako ne jalkojen vauhtia, kun saa polkea kovemmin?

  9. #3789
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    139
    Mitkäs oli 2Fat Pron plussat ja miinukset? Mulefut-kehät ainakin taitaa saada kohtuudella litkutettua? Minkä kokoista rengasta mahtuu?

  10. #3790
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rcta Katso viesti
    Mitkäs oli 2Fat Pron plussat ja miinukset? Mulefut-kehät ainakin taitaa saada kohtuudella litkutettua? Minkä kokoista rengasta mahtuu?
    Mulefutit on helppo litkuttaa, siitä iso plussa. Osat oli siihen aikaan hintaan nähden ihan hyvät, nykyään kun valikoimaa on enemmän, ei mitään erityistä. Jarrut noissa tonnin vehkeissä yleensä on mitä on, niin 2fat prossakin.

    Taakse mahtuu 4.8" hieman pienemmällä nappulalla. Loukin menee, kunhan vähän sheivaa reunoista nappulaa matalammaksi. Jumbo jimeistä tai muistakaan uudemmista renkaista ei 2fat:n osalta ole enää kokemusta.

    Jos jotain negatiivistä pitää hakea, niin q-factor on aika iso.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  11. #3791
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    41
    JumboJim (snakeskin 4.8 ja litkutettuna) menee 2fatprohon taakse, käytössä on. aika lähellä seon muttei ainakaan 0,5barin paineilla osu. tilanteissa jossa oikein painuu lyttyy saattaa vähän rallattaa.

  12. #3792
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Jos jotain negatiivistä pitää hakea, niin q-factor on aika iso.
    Onko näissä uudemmissa nyt sitten eri q-factor? Eikö 190mm perälle menevät kammet noissakin muissakin ole?

  13. #3793
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Onko näissä uudemmissa nyt sitten eri q-factor? Eikö 190mm perälle menevät kammet noissakin muissakin ole?
    Q-Factor on kaventunut 2Fatin ajoista. 4Fatista en ole varma, mutta Fillarilehden 3Fat Interceptorin arvostelussa todettiin seuraavaa:

    "Valittelimme viime vuonna 2Fat-mallia ajaessamme tolkuttoman leveää Q-factoria, jonka takia pyörää joutui ajamaan jalat harvinaisen harallaan. 3Fat Interceptorissa Q-Factor on kaventunut kuutisen milliä, joten kammet ovat nyt reilun sentin lähempänä toisiaan. Vaikka kavennus kuulostaa pieneltä, sen kyllä huomaa."

  14. #3794
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Kumpi, minä vai Fillarilehti, ei ymmärrä Q-factoria oikein? Mun mielestä 6 mm pienempi Q-factor tarkoittaa että kammet on 6 mm lähempänä toisiaan, eikä reilua senttiä. 🤔

  15. #3795
    noniinno Guest
    ^ Tuon saman kummallisuuden olen havainnut f-lehden jutuissa ennenkin.

  16. #3796
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Kyllähän 2fat pro:n sopi ainakin jotkut race facen kammet, joilla taisi saada vähän pienemmän q-factorin kuin tuolla FSA:n cometilla. Toisaalta, äkkiä siihen leveyteen tottuikin. En tosin kyllä jää kaipaamaankaan sitä.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  17. #3797
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    ^ Niin itsellä on justiinsa niin päin, että 2fat pron kammet 3fat ic:n rungossa. Olen miettinyt noita race face ride kampia. Saiskohan noilla 190mm perälle tulevilla tuon pienemmän q-factorin. Ilmeisesti 170mm perälle tulevat kammet ei sovi alkuunkaan?

  18. #3798
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    139
    Ei ilmeisesti siis kuitenkaan ihan toivoton tapaus. Miten pitkä takuu noissa oli?

  19. #3799
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    417
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Kumpi, minä vai Fillarilehti, ei ymmärrä Q-factoria oikein? Mun mielestä 6 mm pienempi Q-factor tarkoittaa että kammet on 6 mm lähempänä toisiaan, eikä reilua senttiä.
    Olisikohan tuossa joku käsitesekaannus? Ainakin tämän määritelmän mukaan (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Q_factor_(bicycles) ) q-factor tarkoittaa nimenomaan molempien kampien välistä etäisyyttä kun taas tuo F-lehden käyttämä tapa viittaisi siihen että he tarkoittavat yksittäisen kammen etäisyyttä keskilinjasta jolloin 6+6mm=12mm=reilu sentti.
    Ain kaipaan mä sinne missä olimme silloin kun olimme siellä missä mäkin olin - H. Hopo

  20. #3800
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    139
    Niin vaihtui täysjousto vähän ajettuun 2Fat prohon. Ekan lenkin perusteella oli onnistunut vaihto, veljet miten hauska laite! Jarrut on SLXien jälkeen vähän ehkä ujot, mutta hyvin noillakin pärjäsi. Etupää vetelee paikoitellen vähän häiritsevästi, kumina vakio bulldozer ja painetta oli tänään 0,45bar. Jos litkutuksen yhteydessä vaihtaisi kumia, niin mikähän olisi varteenotettava ympäri vuotiseen käyttöön?

  21. #3801
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rcta Katso viesti
    Niin vaihtui täysjousto vähän ajettuun 2Fat prohon. Ekan lenkin perusteella oli onnistunut vaihto, veljet miten hauska laite! Jarrut on SLXien jälkeen vähän ehkä ujot, mutta hyvin noillakin pärjäsi. Etupää vetelee paikoitellen vähän häiritsevästi, kumina vakio bulldozer ja painetta oli tänään 0,45bar. Jos litkutuksen yhteydessä vaihtaisi kumia, niin mikähän olisi varteenotettava ympäri vuotiseen käyttöön?
    Ääni Jumbojimille, toimii pyörässä kuin pyörässä hyvin

  22. #3802
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Bud hakkaa JJ etusena ympärivuotisessa käytössä ja se ei vetele edes pitkospuiden keskiraosta, niin kuin JJ:t
    Painohan on sen ainoa -

    Tosin ajan minäkin nykyään kesällä JJ edessä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  23. #3803
    ^ja hinta. Siinä missä JJ 4.8 snakeskinin saa alta 65€ ketale pyydetään Surlyn kumeista tuplahintaa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  24. #3804
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    139
    Samat vaihtoehdot pyörii rengastopikissakin. JJ ehkä talvella liukas, mutta paino&hinta&kesäkelpoisuus painaa enemmän. Kiitos.
    Saako 2fattiin vielä XXL:stä tai muualta varakorvakkeita? Ainakin siellä näyttää olevan vapaaratasta (punainen), ei tosin mainintaa materiaalista.

  25. #3805
    Eikös se 3 liten korvake käy siihenkin? Muistaakseni näin on.

  26. #3806

  27. #3807
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    139
    Niinpä näyttää, kiitos!

  28. #3808
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rcta Katso viesti
    Niin vaihtui täysjousto vähän ajettuun 2Fat prohon. Ekan lenkin perusteella oli onnistunut vaihto, veljet miten hauska laite! Jarrut on SLXien jälkeen vähän ehkä ujot, mutta hyvin noillakin pärjäsi. Etupää vetelee paikoitellen vähän häiritsevästi, kumina vakio bulldozer ja painetta oli tänään 0,45bar. Jos litkutuksen yhteydessä vaihtaisi kumia, niin mikähän olisi varteenotettava ympäri vuotiseen käyttöön?
    Mulla Bontrager Barbegazi viime talven, keväällä hetken oli JJ 4,8" mutta vaihdoin Barbit takaisin eli ympärivuotiseksi ääni Barbeille varsinkin, jos ajelee myös kalliota,kivikkoa ja juurakkoa kelistä riippumatta.

  29. #3809
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rcta Katso viesti
    Niin vaihtui täysjousto vähän ajettuun 2Fat prohon. Ekan lenkin perusteella oli onnistunut vaihto, veljet miten hauska laite! Jarrut on SLXien jälkeen vähän ehkä ujot, mutta hyvin noillakin pärjäsi. Etupää vetelee paikoitellen vähän häiritsevästi, kumina vakio bulldozer ja painetta oli tänään 0,45bar. Jos litkutuksen yhteydessä vaihtaisi kumia, niin mikähän olisi varteenotettava ympäri vuotiseen käyttöön?
    Mä puolestani kolmen vuoden Whitellä ajon jälkeen ostin viikko sitten täysjouston; veljet miten hauska laite
    (walcokin toki edelleen tallissa jos vaikka taas joskus innostuis)
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  30. #3810
    lehtijussi Guest
    Isoin asia itselleni mikä lite 3.ssa tökkii... on jarrut.


    Nyt sitten jänskättää, onko näistä lievitystä jurppimiseen ja minkä verran.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •