GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 251 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 151 201 241 249 250 251 252 253 261 301 351 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.501 - 7.530 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #7501
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kärrä Katso viesti
    Oletko laittanut omaan pyörääsi?
    Turhan järeet kuviot mun smoothiin ajeleskeluun.

  2. #7502
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bouncer Katso viesti
    Onko kellään kokemuksia maxxis minion kumeista?
    Nyt on muutaman metsälenkin verran kokemusta. Rullaa kuvioon nähden ihan riittävän hyvin omasta mielestäni(nämähän on aina makuasioita), mudassa toimivuus 5/5, hinta/laatusuhde hyvä(170€/pari). Selkeästi kuitenkin maastorengascombo, eli jos ajaa paljon siirtymiä/työmatkaa, niin ottaisin alle ehkä jotain muuta. Ainoa mistä nyt jotain valitettavaa löytyy, niin onhan noi aika painavat, mutta eipä toi grammanviilaus itsellä ole läskissä oleellista, kun runkokin on terästä. Edessä paineita 0.5/takana 0.6 ja painoa n.80kg. Veikkaisin olevan hyvä kombo talveenkin, mutta se selviää sitten aikanaan.

  3. #7503
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Saariselällä 3 päivää varsin haastavassa kivikossa edessä JJ 4.4 Liteskin ja takana Spessun Fatrak 4.0 toimi hyvin.
    Mudassa tietenkin JJ hieman pluikas mutta overall loistava kombinaatio.

    Ja tietenkin 65 MCarbonit kehinä.

    Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

  4. #7504
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Saariselällä 3 päivää varsin haastavassa kivikossa edessä JJ 4.4 Liteskin ja takana Spessun Fatrak 4.0 toimi hyvin.
    Mudassa tietenkin JJ hieman pluikas mutta overall loistava kombinaatio.

    Ja tietenkin 65 MCarbonit kehinä.
    Onnittelut menestyksestä, ehkä renkaillakin oma osuutensa siihen.

  5. #7505
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Jaa näköjään sitä vaan mennään läskipyörillä kovempaa ku maastopyörillä. Ainaki saariselällä

  6. #7506
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OKS Katso viesti
    Onnittelut menestyksestä, ehkä renkaillakin oma osuutensa siihen.
    Skillä nyt voi olla alla vaikka 2XL:t. Karkuun se menee.

  7. #7507
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Skillä nyt voi olla alla vaikka 2XL:t. Karkuun se menee.
    Tasoitusajo, onniwannin kiekot ja 2XL:t skille! Voisi olla muillakin mahkuja podiumi paikoille!

    EDIT: tarkemmin ajateltuna vauhti varmaan vaan kasvaisi noilla..

  8. #7508
    mutanaama Guest
    Toiset ne menee millä haluaa

  9. #7509
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Itsellä meno hidastui kun vaihdoin 27,5" koon Hodaggiin. Kahdessa kisassa on jo mennyt rengas ja pumppuhommissa aika rientää.. Joko niistä Maxxis 27,5 x 3,80 renkaista on jollain kokemuksia?

  10. #7510
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Jaa näköjään sitä vaan mennään läskipyörillä kovempaa ku maastopyörillä. Ainaki saariselällä
    Eiköhän se ole edelleen enemmän kuskista kuin pyörästä kiinni


    Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  11. #7511
    Tänä aamuna Fattystripper ja felt dd 30 orkkiskehä oli antautunut, eturengas makasi lysyssä varastossa. Takana pari testilenkkiä ja yksi pitkä lenkki. Rengas toimii maastossa ihan mahtavasti, pyörä kiihtyy kevyesti ja on herkkä, ja rullaa hiekkatiellä hieman paremmin kuin verrokkina ollut enskapyörä 26" x 2,35" kumeilla. Ero sisäkumien kanssa ajamiseen on todella iso.

    Illalla pitää lasauttaa lisää litkua etukumin sisään; laitoin asennusvaiheessa eteen hieman vähemmän litkua kuin taakse. Tarkastan tällä kertaa samalla saippuaveden avulla, vuotaako mistään. Saa nähdä tuleeko tuosta toimivaa, vai meneekö kiekot vaihtoon prkl, koska tykkäisin ajaa enkä säätää.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  12. #7512
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577

    Suuri Fatbike rengas keskustelu.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Tänä aamuna Fattystripper ja felt dd 30 orkkiskehä oli antautunut, eturengas makasi lysyssä varastossa. Takana pari testilenkkiä ja yksi pitkä lenkki. Rengas toimii maastossa ihan mahtavasti, pyörä kiihtyy kevyesti ja on herkkä, ja rullaa hiekkatiellä hieman paremmin kuin verrokkina ollut enskapyörä 26" x 2,35" kumeilla. Ero sisäkumien kanssa ajamiseen on todella iso.

    Illalla pitää lasauttaa lisää litkua etukumin sisään; laitoin asennusvaiheessa eteen hieman vähemmän litkua kuin taakse. Tarkastan tällä kertaa samalla saippuaveden avulla, vuotaako mistään. Saa nähdä tuleeko tuosta toimivaa, vai meneekö kiekot vaihtoon prkl, koska tykkäisin ajaa enkä säätää.
    Litkullahan se näkyy suoraan mistä vuotaa? Ei muuta kuin carboonikiekkoa alle. Ei tartte taistella.

    Edit: ei oo mun kiekko,(ikävä kyllä) mutta noin helppoa se on carboonilla.
    Rengas kiekolle ja plop.





    -iPhonella Tapatalkista-
    brilleaux muokkasi tätä : 31.08.2016 at 13.42

  13. #7513
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062

    Suuri Fatbike rengas keskustelu.

    Schwalbe lisännyt 4.4 mallit sivuilleen.

    Nyt siis tarjolla myös Snakeskin versio.

    http://www.schwalbe.com/de/offroad-r...jumbo-jim.html

  14. #7514
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Litkullahan se näkyy suoraan mistä vuotaa?
    Pieniä vuotoja, jotka tyhjentää renkaan esim. parissa kolmessa päivässä, ei oikein tahdo nähdä litkulla. Saippuavesi tekee kuplia, ja niistä sellaiset pienet ärsyttävät vuotokohdat huomaa helpommin. Enpäs ehtinyt eilen illalla rengastaistoihin, katsotaan jos tänään...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Ei muuta kuin carboonikiekkoa alle. Ei tartte taistella.
    Edit: ei oo mun kiekko,(ikävä kyllä) mutta noin helppoa se on carboonilla.
    Rengas kiekolle ja plop.
    https://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...cecc10ec95.jpg
    Olet oikeassa, niin oikeassa! ...toisaalta eihän se carbon siinä tee autuaaksi, myös hiilarikehän muodon on oltava sellainen että siinä on kunnon hyllyt. Vai?
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  15. #7515
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    toisaalta eihän se carbon siinä tee autuaaksi, myös hiilarikehän muodon on oltava sellainen että siinä on kunnon hyllyt. Vai?
    Tottahan toki. Katsoin noita sun kiekon kuvia ja kuvassa ainakin näyttää kiekko siltä että heivaisin kyllä vaikka verkonpainoksi.
    Eihän siinä ole hyllyä ollenkaan.

    Esim. tuosta tilalle:

    https://www.bike24.com/p2140016.html

  16. #7516
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Tottahan toki. Katsoin noita sun kiekon kuvia ja kuvassa ainakin näyttää kiekko siltä että heivaisin kyllä vaikka verkonpainoksi.
    Eihän siinä ole hyllyä ollenkaan.

    Esim. tuosta tilalle:

    https://www.bike24.com/p2140016.html
    http://www.actionsports.de/en/dt-swi...atz-26er-15605

    Tietääkö joku miten eroaa 710 ja 2250 kehät?

  17. #7517
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Tottahan toki. Katsoin noita sun kiekon kuvia ja kuvassa ainakin näyttää kiekko siltä että heivaisin kyllä vaikka verkonpainoksi.
    Eihän siinä ole hyllyä ollenkaan.
    No ei ole ollenkaan, tubelessituksen kannalta ne ovat toivottomat, ja olihan tuo kyllä tiedossa jo alunperin. Siksi panostin fattystripperiin ennenkuin edes yritin mitään muuta. Vaahtomuovirenkulat kompensoivat, mutta tokihan ne antavat vähän periksi ja eivät korvaa kunnon hyllyä.

    Hiiri on hoveroinut BR 2250:n osta-napin yllä useita kuukausia, mutta taidan kallistua mcarbon-settiin "vähän myöhemmin". Sitten kun päivittää kiekot, niin kannattaa päivittää kunnolla.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  18. #7518
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^Ei mitään. https://www.bike-components.de/en/DT...26-Rim-p42990/ Pelkkä kehä on nimetty 710 ja kokonainen kiekko 2250
    https://www.bike-components.de/en/DT...z-2016-p45152/
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  19. #7519
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Ei tietääkseni mitenkään, eikös tuo 710 ole vanteen nummero ja 2250 kulkee vannesetin nummerona. Tais olla juttua jossain aiemmin.
    Voin puhua läpiä päähäni, mutta katselkaa nuo BR2250 vannesettien sisältö, niissä on eroja. Osassa tulee XD-driver mukana ja vissiin adapterit 6-pulttisille jarrulaikoille, osassa ei

    Edit: Antzalla oli nopeammat sormet tai järki...
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

  20. #7520
    Ok, kiitos nopeista vastauksista.

  21. #7521
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    mutta taidan kallistua mcarbon-settiin "vähän myöhemmin". Sitten kun päivittää kiekot, niin kannattaa päivittää kunnolla.
    Totta. Mulla vaan taitaa mcarbon setti tulla "vähän enemmän myöhemmin".

    Mcarbonit ja i9-navat, sit joskus ennen kuolemaa. Ehkä. Jos vaikka kerran pääsis polkaseen ennenkuin kuolo korjaa.
    Tai sit lähtee täältä "mcarbonit jalassa".

  22. #7522
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Aika marginaalisesti on esim. Nextien 80mm hiilarikehä kevyempi (45g) verrattuna DT Swiss 710 kehään. Lisäksi tuossa DT Swissin br2250 setissä tulee suht laadukkaat ja kevyet navat sekä pinnat mukana, joten aika killeri hinta/laatu/paino-suhde 640€:n hintaan.

  23. #7523
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Aika marginaalisesti on esim. Nextien 80mm hiilarikehä kevyempi (45g) verrattuna DT Swiss 710 kehään. Lisäksi tuossa DT Swissin br2250 setissä tulee suht laadukkaat ja kevyet navat sekä pinnat mukana, joten aika killeri hinta/laatu/paino-suhde 640€:n hintaan.
    Totta tämäkin, ei ole kyllä dt:ssä moitittavaa ilmennyt. Carboonin hankintahan ei ole millään järkisyyllä itselle puolusteltavissa. Astetta dt:tä helpompi tubelesointi, jäykempi? Kova hinta noista.


    -iPhonella Tapatalkista-

  24. #7524
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    ^ Toki hiukan helpompi tubelesointi, kun ei ole kevennysreikiä, mutta mielestäni nuo DT:t yhtä helppo tubelesoida mitä Mulefütit.

    Toki hiilikuitu on tosi pro, mutta monesti vaan laadukas alumiini pääsee lähelle (ellei jopa tasoihin) verrattuna bulkkikuituun, oli kyse sitten rungoista tai muista komponenteista.

  25. #7525
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    5.5" läskirengas Chaoyangilta:
    https://www.instagram.com/p/BJ0Dkm1ByTi/

  26. #7526
    Mitäs niitä runkoja olikaan, mihin tuo mahtuu...
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  27. #7527
    mutanaama Guest
    Ei sillä ole väliä, isoo pitää olla

  28. #7528
    Nä ei kinosta kun se ei ole 29"

  29. #7529
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Schwalbe lisännyt 4.4 mallit sivuilleen.

    Nyt siis tarjolla myös Snakeskin versio.

    http://www.schwalbe.com/de/offroad-r...jumbo-jim.html
    Tätäpä sitä on ootellukki, tai sitä että ne tulis vielä myyntiin. Beargrease saa nuo molempii päihin ja Muklukki siitä ison Knardin keulaan.

    ...siitäpä tulikin ääliö kysymys mieleen kun litkutetty rengas otetaan sisurikäyttöön: Saako niitä litkujämiä pois mitenkään tai haittaako ne mitään kunhan on kuivanutta? Vois kuvitella että sisuri saattas talkin kanssa liimaantua litkujämiin ja tehdä jäynää. Onpa mulla kyllä nytkin kerran litkutettu BFL muklukissa sisurilla jotenkuten huuhdeltuna enkä vielä mitään ole huomannut.

  30. #7530
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    919
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Tätäpä sitä on ootellukki, tai sitä että ne tulis vielä myyntiin. Beargrease saa nuo molempii päihin ja Muklukki siitä ison Knardin keulaan.

    ...siitäpä tulikin ääliö kysymys mieleen kun litkutetty rengas otetaan sisurikäyttöön: Saako niitä litkujämiä pois mitenkään tai haittaako ne mitään kunhan on kuivanutta? Vois kuvitella että sisuri saattas talkin kanssa liimaantua litkujämiin ja tehdä jäynää. Onpa mulla kyllä nytkin kerran litkutettu BFL muklukissa sisurilla jotenkuten huuhdeltuna enkä vielä mitään ole huomannut.

    Litku liimaa sisurin renkaaseen kiinni ja renkaan eläessä rikkoo sisurin.
    Toki jos laittaa sisurin metsässä ajaakseen kotiin niin litku ei kerkeä kuivua.

    Itse olen pessyt fairyllä ja vanhalla tiskiharjalla vanhemmat litkut. Tuoreempi litku lähtee huuhtelemalla.
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •