GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 229 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 129 179 219 227 228 229 230 231 239 279 329 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.841 - 6.870 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #6841
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Nyt ne on tilauksessa 27.5X4.5 barbegazi... kiitokset kauppiaalle
    Mistäs noita, ja mihin hintaan? Farley jo odottaakin isompaa 27.5 rinkulaa..

  2. #6842
    Ihan jälleenmyyjältä. Nuo julkaistiin kun kauppiaan kanssa oltiin illalla lenkillä.

  3. #6843
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Omien laskujen mukaan tänä talvena oli 2pv jolloin olisi vähän kaivannut nastarenkaita. Niitäkin tosin pyörätiellä työmatkalla, yhen kerran tosin pyörähti autotiellä 180-astetta.. tänään alkoi vähän lipsumaan polullakin ku oli pari paikkaa jäällä. Mutta eipä osannu kyllä nastarenkaita kaivata, talvirenkaat tuli kuiten tarpeeseen, tänään vaihdoin alta pois. Suomi on pitkä maa.

  4. #6844
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    ^ Melko samat kokemukset. Talvella Bud&Lou -kombo toimi erinomaisesti, ja ainakin samoilla lenkeillä olleet Dillinger-kuskit lipsuivat monessa paikassa joista itse pääsi helposti. Peilijää on oikeastaan ainoa, missä hieman jännitti. Pari paikkaa joutui taluttamaan. Ajattelin ruuvata noihin muutaman nastan ensi talveksi, mutta sitten tajusin, että samoilla renkailla pitäisi ajaa myös syksyn ja kevään mutakelit, näinköhän nastat pysyvät kiinni. Kesäksi itse ajattelin vaihtaa paremmin rullaavat renkaat, myös sen takia, että nuo nykyiset hieman säästyisivät. Jääkeleillä olen ajanut lenkit 29":llä, jossa on nastat, mutta niitä lenkkejä ei tälle talvelle tullut montaa.

    Mitenkäs jos noita tubeless-renkaita haluaa vaihdella useammin, saako litkuja kerättyä talteen vai pitääkö aina kaataa uudet? Siinähän tulee renkaiden vaihtelulle jo hintaakin, ellei satu olemaan useampia kiekkoja.

  5. #6845
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Mitenkäs jos noita tubeless-renkaita haluaa vaihdella useammin, saako litkuja kerättyä talteen vai pitääkö aina kaataa uudet? Siinähän tulee renkaiden vaihtelulle jo hintaakin, ellei satu olemaan useampia kiekkoja.
    Minä olen menestyksekkäästi kaatanut litkut poisotettavasta renkaasta seuraavaan, mutta osa hippusista jää saamatta talteen, joten lisään aina puolet lisää tuoretta.

    Pitäisikö poisotettu rengas pestä? Jos ei pese, niin se jäljelle jäänyt litkut taitaa kuivua ja kovettua. Haittaako se, vai liukeneeko töhnä uudelleen mukaan kun joskus aikanaan kohtaa taas tuoretta litkua?

  6. #6846
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Laiskana en ole pessyt, saati edes puhdistanut, kertaakaan pois otettuja renkaita. Paikoilleen laittaessa vain vähän nyppinyt isompia litkujen kuivuneita jätöksiä pois renkaiden reunoista. Mitään ongelmia ei ole ollut mulefuttien kanssa.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  7. #6847
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Mynämäki
    Viestit
    94
    Tänään posti toi 4.0" JumboJimin ja asentelinkin sen litkujen kera OnOnen Fattyn taakse onnistuneesti. Yllättävän helpolla sain homman onnistumaan ja renkaan tiiviiksi. Koeajot menee tosin vasta ensi viikkoon että näkee millainen rengas tuo on

    Eteen pitäisi vielä joku rengas keksiä ja hommata, senkin taidan asentaa litkujen kera

  8. #6848
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paxi Katso viesti
    @Oulunjulli - Kiitokset. Itsella sama runko, mutta S. Onko foorumilla konsensusta onko Barbegazi kapeampi vai leveampi kuin JJ4.8" jos setuppi muuten identtinen. Olis semmoset sattumalta saatavilla aika sopivasti.
    JJ 4.8 ehkä hitusen leviämpi ku Barbi

    Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

  9. #6849
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Jaahas... uudet hienot Juggernaut Pro 4,0" keventelykumit alle ja ekalla lenkillä takakumi kyljestä puhki. Litku tukki semisti ja sain nilkutettua sillä kotiin. Mitähän sitä seuraavaksi kokeilis? Noissa olikin kyllä ihan paperia tuo kylki, paineita sai laittaa aika reilusti, ettei menis liian helposti vanteelle asti möykyissä. Muutenki Bud/Lou combon jälkeen olin hieman pettyny. Vaikka pyörä keveni reilusti, ei nuo maastossa mitenkään hyvin rullannu. Pito putos kyllä ihan olemattomaksi. Rengas on vielä niin paljon pienempi halkaisijaltaan, että keskiö tippui huomattavasti ja pyörän maastokelpoisuus kärsii. Muutenki tyhmän alhaalla keskiö Mondrakerin rungossa.
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

  10. #6850
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Budi takana Cornering suunnassa testattu nyt yhdellä kuivanmaan lenkillä. Toimii.
    Ei se Jokila jaskaa jauhanu.

    Katsotaan pitkin kesää millaiseksi osoittautuu. Yks lenkki nyt ei vielä koko totuutta kerro.
    Alustavat fiilikset kyllä perin positiiviset.

  11. #6851
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    115
    Minä ajellu tyytyväisenä barbegazzeilla, 4.7" ja suht kevyt. Ihan hyvin rullaa, ja hankin toiseen läskiin varmaankin myös barbegaz kesäksi.

    Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla

  12. #6852
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Oulun seutu
    Viestit
    80
    Onko kikkoja joilla 13f sisurin saa venymään 4.8 kumen sisään?
    Vanne on 90mm ja JJ4.8:n vanteelle nouseminen on 20cm:stä kiinni...

    Kumi on kyllä kivikovana muualta mutta tuo yksi kohta ei vain turpoa tarpeeksi.


    Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla
    Niin jäi matka taas puolitiehen, itsestään oli luullut liikoja...

  13. #6853
    Ootkos kokeillu laittaa esim saippuavettä renkaan ja vanteen väliin. Nousee helpommin vanteelle. Esim 50/50 fairyvesi toimii hyvin.

  14. #6854
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Silas Katso viesti
    Onko kikkoja joilla 13f sisurin saa venymään 4.8 kumen sisään?
    Vanne on 90mm ja JJ4.8:n vanteelle nouseminen on 20cm:stä kiinni...

    Kumi on kyllä kivikovana muualta mutta tuo yksi kohta ei vain turpoa tarpeeksi.


    Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla
    Sama homma oli itellä, ei veny tarpeeksi venttiilin kohdalta.

  15. #6855
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Oulun seutu
    Viestit
    80
    Venttiilin kohalta kyllä venyy hyvin, kohta on 1/4 kierros venttiilistä.
    Ei mielestäni ole päälykumin tiukkuudesta kiinni vaan siitä että sisuri ei vain singu.
    Pitäisköhän ottaa lauantaisaunaan mukaan ja lauteilla pumpata lämpimänä?

    Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla
    Niin jäi matka taas puolitiehen, itsestään oli luullut liikoja...

  16. #6856
    Liittynyt
    04/2000
    Viestit
    294
    Osta mieluummin oikean kokoinen sisuri, Itsekin kokeilin muutamaa 13F foorumivinkkien perusteella, mutta kun ei nouse niin ei nouse. Yksi kumi myös räjähti saumoistaan riekaleiksi.

  17. #6857
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Mitäs iloo siitä olis jos vaikka nousis, pompottaa sit sen 20 cm pätkällä joka ikinen kierros.

    Heitä varista sillä ja tee tubeless.

  18. #6858
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Pakko myöntää, että isoKnardi ei ollutkaan kovin hyvä eturengas. Bud cornering-suunnassa edessä tuntuu huomattavasti paremmalta. Takana taas isoKnard on paras.

  19. #6859
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Silas Katso viesti
    Venttiilin kohalta kyllä venyy hyvin, kohta on 1/4 kierros venttiilistä.
    Ei mielestäni ole päälykumin tiukkuudesta kiinni vaan siitä että sisuri ei vain singu.
    Pitäisköhän ottaa lauantaisaunaan mukaan ja lauteilla pumpata lämpimänä?

    Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla
    Tuo johtuu sisurin makkarataitoksesta renkaan sisällä. Välttämätön oire tuolla sisuri/rengas yhdistelmällä, sisuri venyy pituussuunnassa liikaa. Käytännössä sitä ei huomaa mitenkään, ei pompota yhtään.

  20. #6860
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    230
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paxi Katso viesti
    Lueskelin tossa lapi kirjoituksia koskien Beargreasea ja Muklukkia. Ja miten niihin sopii JJ 4.8 tai Barbegazi. Itsella on -14 Muklukki eli varustettuna alternatoreilla. Jai hieman epaselvaksi onko joku saanut mahtumaan nuo mainitut renkaat taakse 80mm vanteella. Olisinpa iloinen, jos jollain olisi kokemusta. Vielapa jos tietaisi milla vaihtestolla. 65mm vanteella ilmeisesti mahtuu. Thanx
    Mulla Mukluk -14, M-koko, vaihteisto 1x10, vanne 80mm, ei mahtunut JJ 4.8. Vanne pyöri hyvin keskellä ja paineita kokeilin 0.35-0.45 välillä. Alaketjuun osui ja runtatessa otti kontaktia runkoon kummallekin puolelle. Reunanappuloita en lähtenyt poistamaan, koska olisi kylki kuitenkin osunut alaketjuun. Vaihdoin takaisin paljon haukuttuun GC. Ainakin se on rullaava, kestävä, liukaskin ja suurinta mitä mulle taakse menee.

  21. #6861
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Pakko myöntää, että isoKnardi ei ollutkaan kovin hyvä eturengas. Bud cornering-suunnassa edessä tuntuu huomattavasti paremmalta. Takana taas isoKnard on paras.
    Toi "hyvä ja iso eturengas"-teema kiinnostaa itseäkin kun keväisin ja syksyisin sitä tarvii, niin voisitko vähän tarkemmin kertoa havaitsemistasi eroista? Nyt on isoKnard edessä.

  22. #6862
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Uusin rengasostos punnittu, JJ 4,8" Liteskin 1250g.

  23. #6863
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Knard tekee pienillä paineilla selfsteeringiä, mitä Bud ei käytännössä tee lainkaan.
    Muuten Knard toimi etusenakin ihan hyvin. Paitsi kurassa, tuppaa lipsumaan alta.

  24. #6864
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Ton isoKnardin vähän Budia heikomman kanttipidon kurassa ja savessa minäkin olen huomannut. Märillä kivillä ja kalliolla isoKnard pitää ihan mukavasti eikä märillä juurillakaan ole huono. Pientä selfsteeringiä mullakin 80mm vanteella on matalilla paineilla tullut esiin. Isoknardia voisi kai sanoa hyväksi kompromissiksi.

  25. #6865
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    On sillä isoKnardilla selfsteerinkiä isommillakin paineilla. Talvella minä sen eteen hommasin ja silloin se meni ihan hyvin, mutta nyt sulan maan aikana se häiritsee. Eilen ajelin molemmilla peräkkäin, Bud on selkeästi mukavampi.

  26. #6866
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Kyllä se vaan on niin että kahta en vaihda;
    Bud ja Bud.

    Vapareita vaihdan senkin edestä.

  27. #6867
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Tecumseh, ON
    Viestit
    29
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cocco Katso viesti
    Mulla Mukluk -14, M-koko, vaihteisto 1x10, vanne 80mm, ei mahtunut JJ 4.8. Vanne pyöri hyvin keskellä ja paineita kokeilin 0.35-0.45 välillä. Alaketjuun osui ja runtatessa otti kontaktia runkoon kummallekin puolelle. Reunanappuloita en lähtenyt poistamaan, koska olisi kylki kuitenkin osunut alaketjuun. Vaihdoin takaisin paljon haukuttuun GC. Ainakin se on rullaava, kestävä, liukaskin ja suurinta mitä mulle taakse menee.
    Mielenkiintoista, etta sama rengas/vanne (about) ottaa runkoon yhta kokoa pienemmassa rungossa. Salsan geometriataulukko ei tarjoa vastausta tahan dilemmaan. Molempien M:n ja L:n kriittiset mitat perakolmion suhteen on identtiset. Voisiko erilaiset kokemukset selittya yksilollisilla eroilla renkaissa. Ja ketjuun hankaamisen suhteen erilaisesta voimansiirrosta. Nimimerkkien Ski ja Antza44 kommenttien rohkaisemana taidan poistaa kuleksimasta tarjolla olevat Barbegazit ja tehda pienta testausta miten sopii S-koon runkoon.
    Paxi muokkasi tätä : 18.04.2016 at 20.54

  28. #6868
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    [KIELI POSKELLA OFFTOPIKKIA] Mulla löi viikonloppuna BFL takan useasti tyhjää ja Barbegazi oli edessä paikoin kun pulkka kiteytyneessä sohjolumessa, tämä johtu varmaan siitä että repussa oli liian vähän ruokaa ja kaljaa, etupään pidon huonous voidaan osittain selittää että vaihdoin painavan talvimakupussin välikelin makuupussiin. [/KIELI POSKELLA OFFTOPIKKIA]
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  29. #6869
    Ennen vanhaan ei tarvinnut erikseen tähdentää puhuttavan kieli poskessa. Huokaus.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  30. #6870
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Ennen vanhaan ei tarvinnut erikseen tähdentää puhuttavan kieli poskessa. Huokaus.
    Tämä. Mutta annan ymmärrystä, jos on kieli keskellä kämmentä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •