GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 198 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 98 148 188 196 197 198 199 200 208 248 298 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.911 - 5.940 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #5911
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    ^mulla löytyisi myös remaxx bead sealer ( käytetään työkoneista ym) jalka osan asennukseen, ainakin vuotavat bulldozerit sai asettumaan jalka osiltaan tuolla. Renkaissa sitten oli muuten niin paljon hiertymiä etteivät pelanneet tubeleksena.

    Tuo aine pysyy elastisena kelistä riippumatta ja on väritöntä.

    http://otr.tarmimlastic.com/dyn/en/pr13948-7196.htm
    Jakke81 muokkasi tätä : 02.01.2016 at 23.07 Syy: Muisti häiriö

  2. #5912
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Parit fotot todisteeksi.
    Kyseessä siis jo ajetut kumit, nappuloissa just korkeus riitti mukavasti. Eikä ollu sitä uraa juuri härkkimässä.
    Kävin pikaiseen järven rannassa testiajolla kun oli muitakin humuja uskaultaunu jäille jo. Kuten todettu aiemmin, pitoa ei ole "järkyttävissä määrin".
    Mutta pito on loogista ja pidon menetys ei tapahdu yllättäen. Toimivilta tuntuvat, äkkipäätä kokeiltuna. Puhtaalla peilijäällä siis.

    Kun pakettiin lisätään kombon testattu toiminta lumella, eiköhän tää ole tässä.




    EDIT: Niin ja kelvisisäänajolenkillä huomattua; et tartte enää pirikielloa laisinkaan
    Kiitoksia! Kehtaatko mitata paljonko tommonen schwalbe nasta on pitkä, toisin sanoen paljonko pitäis olla minimissään napulaa että pystyis nastottaa vielä? mun lou taitaa olla vielä kuluneempi ja arvuuttelen vaihanko noi uudet alle vai ei. Nastat ei oo viel saapunu niin pystyy vielä spekuloimaan..!

    edit: jotenkin tuntuu että vois laittaa enempi nastoja, en sit tiiä auttaako vai ei mutta toi vaan näyttää niin harvalle to nastoitus.

  3. #5913
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Mulla Dremelin terä uppos 4,5mm syvyyteen. 5mm ois varmaan parempi; nasta menis syvemmälle vielä.
    Mulla siis nappuloita jäljellä 4-5mm vaihtelevasti ja onnistui ihan ok. Varmistelin ja en painanu 5mm asti.

    Jos sulla on nappulaa jäljellä 4,5mm upotukseen niin tulos on ihan ok Schwalben nastoilla.

    Voin huomenissa mitata tönärillä ton nastan todellisen korkeuden.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    edit: jotenkin tuntuu että vois laittaa enempi nastoja, en sit tiiä auttaako vai ei mutta toi vaan näyttää niin harvalle to nastoitus.
    No mä uskon et toi riittää vetopitoon; taakse tuskin suuremmalla määrällä saa juuri lisäarvoa. Imo.
    Jäällä ton sai sutimaan polkemalla, mut pystyi kyllä helposti "säännöstelemään" sutimista poljinvoimalla.

  4. #5914
    TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    No mä uskon et toi riittää vetopitoon; taakse tuskin suuremmalla määrällä saa juuri lisäarvoa. Imo.
    Jäällä ton sai sutimaan polkemalla, mut pystyi kyllä helposti "säännöstelemään" sutimista poljinvoimalla.
    Mulla on enemmän, kuin tuplat tuosta ja ihan sama kokemus. Että en sitten tiedä, onko se nastojen lisääminen kovin autuaaksi tekevää. Lähtisin koittamaan tuota Brillen kuviota ja lisäisin jälkikäteen Plussan kuvion suuntaan, eli reunoille, mikäli kokee tarpeelliseksi. Omassa versiossa oli varmasti turhan paljon nastoja ja sitä kautta turhaa hommaa. Ainakin keskelle laitetut nastat olisi joutanut jättää pois. Tuskin niistä isoa haittaakaan oli toisaalta, edelleenkin olen perhanan tyytyväinen tulokseen. Todella luottavainen olo ajella peilijäällä ja luisto on mukavan ennakoitavaa.

  5. #5915
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Ei taida siis loun nappula enää riittää, hyvä ku 4mm on noissa nastoitettavissa pikkunappuloissa ja keskellä vain 3mm. Meneehän tossa jo paras lumipitokin, uusiin kumeihin piikit siis.

    Emmä ton takakumin sutimista niinkään "pelkää", mut ehkä sivurinteissä yms maastoajossa lisänastat sivuilla ei tekis pahaa. No teen eka samalla kuviolla kuin noissa kuvissa ja sit lisään jos tarvii. Siinähän voi ottaa aina uudet asennuskaliat kun alkaa "uusi" nastoitus projekti..!

  6. #5916
    markettipyörämies Guest
    - ao

    Mulla on vanne joka vuosi juurikin pienillä paineilla, lopulta koriliima piti ilmat sisässä.

    Nyt laitoin uudestaan säkitysmuovilla saman vanteen tubelekseksi ja taas vuosi. Sain vuodon tukittua ikkunantiivistysnauhalla jota laitoin kierroksen kumpaankin vanteen reunaan säkitysmuovin alle. Nyt pitää täydellisesti. Eli laita jotain mikä kasvattaa vanteen kehää siihen kohtaan mihin rengas tulee. Vaikka jotain teippiä, kunhan vaan on jotenkin elastista ja vanteen kehä isonee kumen reunanauhan kohdalta.

    Mulla ainakin noi ongelmavanteet hokaa jo pajalla, kun painaa rengasta peukuilla sisäänpäin vanteen ja kumin rajapinnasta, jos pihahtaa ongelmia on, jos ei mitään vuotoa vaikka kuinka painaa tai vuoto ei toistu enää kun stäniä tulee läpi homma OK.

    Prisman nastat on ainakin täällä toiminut hyvin. Laatu vaikuttas olevan ihan OK.

  7. #5917
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Nyt saa tulla Siperian pakkaset ja lumisateet! =)


    Bud = 1560g
    Lou = 1608g
    Miltäs Barbegazit on tuntuneet?

  8. #5918
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Mulla ainakin noi ongelmavanteet hokaa jo pajalla, kun painaa rengasta peukuilla sisäänpäin vanteen ja kumin rajapinnasta, jos pihahtaa ongelmia on, jos ei mitään vuotoa vaikka kuinka painaa tai vuoto ei toistu enää kun stäniä tulee läpi homma OK.
    Tämä huomattu. Stanin litkut, BFL ja Mulefüt vanteet. Toimi mahtavasti kesän. Ilmaakaan ei tarvinu lisätä. Syksyllä/alkutalvesta alkoi jostain vuotaa takarengas. Nyt 25cm matkalta pihisee vanteen ja renkaan välistä. Rengas kyllä on hyvin noussu vanteelle ulkoisesti tarkasteltuna. Uutta litkua sisseen ja painelin sormella niin tiivisty. Eka lenkillä kumi alkoi tyhjetä kun loppupuolella ajelin röykkysempää maastoa.
    Mitä lie tapahtunu. Kohta joutuu sisurin laittamaan.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  9. #5919
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Prisman nastat on ainakin täällä toiminut hyvin. Laatu vaikuttas olevan ihan OK.
    Jees, pitänee hakea niitä vaikka se yks renkaallinen ja keksiä joku asennustyökalu..

    Kävin eilen tuntisen ajeleen ja joutu melkosesti keksimään uutta reittiä ku 95% edellisistä reiteistä oli peilijäällä.. tollanen jäälle viettävä jäinen rinne osoittautu hienoimmaksi kokemukseksi: ei päässy rinnettä ylöspäin eikä sivuille, mutta siinä kohtaa on joessa niin virtaava kohta ettei huvittanu jäällekkään. Pakko oli silti pois päästä, ei menny onneks uintihommiksi


    Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla

  10. #5920
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Tuota voisi kokeilla. Pienellä paineella rengas tuntuu elävän sen verran, että aina jostain kuplii.

    Edit: Lähteekö liimattu rengas hyvin ja ehjänä irti vanteelta?
    Lähtee joo. Kumiliimankin saa irti pienellä vaivalla. Ainakaan noi mun D4:et ei tiivistynyt ollenkaan ilman liimaa, litkutkin tuli läpi.
    https://www.youtube.com/watch?v=ntdSUekrF3A

  11. #5921
    markettipyörämies Guest
    Kumiliima ei riittänyt aikanaan omaan vaivaan, kun paineet laski tarpeeksi alas alko vuotaan. Toimi OK etelänmiesten maantiepaineilla (>0,4bar). Myös tuubiliima epäonnistui tehtävässä, ainut mikä piti oli koriliima.

    Mutta noista ei tarvittu mitään, kun vanteen kehää kasvatti nanosti sillä tiivisteellä.

  12. #5922
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Millasta tiivistettä tarkoitatte? Bud ja Lou oli sen verran löysät DT:n kehillä, että pisti mietityttämään kestääkö vanteella lumiajopaineilla.
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

  13. #5923
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Dillinger 5:n kanssa olen nyt pari päivää paininut ja ei onnistu tubelessasennus DT BR2250 -kehille. Tyhjiöputkiasennuksessa sisurin avulla saan kyllä renkaan nousemaan vanteelle, mutta tipahtaa heti pois kun paineet laskee. Gorillateippiasennuksella saan kyllä toisen reunan pysymään nippanappa vanteella, mutta toinen reuna ei nouse millään kikalla. D5 on melko löysä, joten kehän "kasvattaminen" (enemmän kuin nanosti) voisi auttaa.

  14. #5924
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Jännä et näissä läskin kumeissa on näin paljon noita ongelmia. Osansa varmasti aiheuttaa myös korkeampi profiili, mutta kyllä Kenda ainakin on saanu kuminsa juuri oikean kokoiseksi, ettei tarvinnu kauheasti tapella DT:n vanteelle saamiseksi, lähti helposti kompuralla hyllylle ja oli todella tiukassa, kun piti repiä hyllyltä alas. Sai oikeasti käyttää voimaa sen tiputtamiseen tyhjänäkin. 29" renkaissa on heittoa niissäkin, mutta ei nyt ihan noin paljon. Lou lähti lopulta, kun sisurilla oli saanu toisen puolen hyllylle (tippu kerran sisuria poistaessa) ja sitten painetta sisään ja paino irti olevalta puolelta keskiöstä kohti rengasta. Hirvee säätö. Tuskin vanteen halkaisija heittää noin paljon, pistän kyl kumin piikkiin...
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

  15. #5925
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Saman valmistajan Flowbeist/Dunderbeist nousee puolestaan hienosti hyllylle ja myös pysyy siellä tiukasti.

  16. #5926
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    Muflet ja barbenazi on aika tiukka yhdistelmä ainaki miulla.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  17. #5927
    markettipyörämies Guest
    Ihan normiikkunatiivistettä käytin, olisko ollut D-profiilia:
    http://rautianenergiaosaaja.fi/image...iew-1-logo.png

    Laitoin vielä sillälailla että osa jäi vanteen reunan ja kumen väliin, mutta olen melko lähes varma, että vaikuttava osa tässä on kehän läpimitan kasvattaminen.

  18. #5928
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpf Katso viesti
    Saman valmistajan Flowbeist/Dunderbeist nousee puolestaan hienosti hyllylle ja myös pysyy siellä tiukasti.
    Mulla taas ei Flowbeisti lähteny pitämään ollenkaan. Burbbaili jatkuvasti kovemmassa kyydissä.
    Eikä muut renkulat oo noin paljon asennusvaiheessa vuotaneet kuin toi, litkua tunki ulos koko kehän matkalta. Paljon.

  19. #5929
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Siemenlinko Katso viesti
    Miltäs Barbegazit on tuntuneet?
    Oikein hyviltä. Tuolla pari riviä turinaa.

    Tänään oli jo sentin pari luntakin ja pito kuin kesäkelillä.



  20. #5930
    mutanaama Guest
    Tänään laitettiin budi largemargelle heijastinteipillä koriste ja lasikuituvahvisteisella tiivisitys. Nousi sisurilla hyvin ja piti laakista noin 0.7 bar paineilla melkein kilometrin. Burppaili sitten maastossa miten sattu, tarttis varmaan laittaa liimaa väliin. Dillingerit taas piti ilmansa ****** vanteilla, kun laittoi sen kumiliiman väliin. Paineet vaihteli 0,2-1,2, kun tuli tyhjennettyä vähän liikaa ja lähdettyä liikkeelle asettelupaineilla.

  21. #5931
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    TLR merkillä merkatut Hodagit ja Gnarwhalit Mcarbonin 65 Black Eagle vanteella on toiminut aina moitteettomasti pelkällä Stanin teipillä.
    Ja vanhalla sisurilla leikatulla venttiilillä. Ja Stanin litkuilla. Ainakin -22C asti tänä talvena.
    Surlyn Nate toimi samalla lailla samalla vanteella, kun sen kotona litkutin 3 päivää ajamatta, kääntelin sivulta sivulle, ja ootin aina paineenlisäyksen jälkeen että alko ilmat pysyy. Viimesin reissu tosiaan -22c jotain ja 0.4 barilla eikä yhtään tippunu ilmat.
    Mutta Nate piti laittaa kompuralla ja sisurilla ensin huulille.

    Mää tykkään että noi toimis noin, ilman mitään tiivisteitä tai kelmuja.
    Koko ajanhan noi kehittyy.

    Vielä pitää hommata se napsautin mökille, ku ei oo kompuraa....
    Mistä noita napsauttimia saa ?
    On noissa eroja.

  22. #5932
    mutanaama Guest
    Mistä tuota jakke81:n mainitsemaa bead sealia saa hankittua?

  23. #5933
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Mistä tuota jakke81:n mainitsemaa bead sealia saa hankittua?
    Mistä tahansa rengasliikkeestä. Ainakin joissa tehdään raskasta kalustoa. Oli jotaki 20€ purkki.

  24. #5934

    Dillinger 5, Jumbo Jim ja Big Fat Larry

    Testattiin tänään kolmen eri renkaan pitoa kolmella pyörällä lammen jäällä jossa oli vajaa cm lunta päällä. Lämpötila -9 astetta. Renkaat oli tehdasnastoitettu Dillenger 5, Jumbo Jim 4" ja Big Fat Larry. Tulokset oli melkoinen yllätys!

    Veto/jarrutuspito oli paras Jumbo Jimeillä, renkaassa oli näissä olosuhteissa selkeästi tahmein tuntuma eli paras pito. BFL jäi viimeiseksi.
    Sivuttaispito oli paras Dillinger vitosilla.

    En olisi uskonut, jos en olisi itse ajanut kaikkia eli testattiin ristiin kolmen kuskin toimesta ja mielipide oli kaikilla täysin sama.

    Toisaalla, hiukan liukkaammalla ojan jäällä jossa oli vähemmän lunta pinnassa testattiin vielä rinnakkain D5 ja JJ, tässä n. 15 km/h nopeudesta D5 pysähtyi reilun pyörän mitan lyhyemmällä matkalla pelkkää takajarrua käyttäessä.
    Velli76 muokkasi tätä : 03.01.2016 at 17.42 Syy: Tarkennus Dillen nastoista.

  25. #5935
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Vielä pitää hommata se napsautin mökille, ku ei oo kompuraa....
    Mistä noita napsauttimia saa ?
    Googleta. Enempää ei uskalla täällä sanoa.
    https://www.google.fi/search?q=napsa...m=122&ie=UTF-8

  26. #5936
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Velli76 Katso viesti
    Testattiin tänään kolmen eri renkaan pitoa kolmella pyörällä lammen jäällä jossa oli vajaa cm lunta päällä. Lämpötila -9 astetta. Renkaat oli Dillenger 5, Jumbo Jim 4" ja Big Fat Larry. Tulokset oli melkoinen yllätys!....
    Oliko Dillessä nastat?
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  27. #5937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Oliko Dillessä nastat?
    Aiheellinen kysymys! Dille oli tehtaan nastoilla.

  28. #5938
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    TLR merkillä merkatut Hodagit ja Gnarwhalit Mcarbonin 65 Black Eagle vanteella on toiminut aina moitteettomasti pelkällä Stanin teipillä.
    Ja vanhalla sisurilla leikatulla venttiilillä. Ja Stanin litkuilla. Ainakin -22C asti tänä talvena.
    Surlyn Nate toimi samalla lailla samalla vanteella, kun sen kotona litkutin 3 päivää ajamatta, kääntelin sivulta sivulle, ja ootin aina paineenlisäyksen jälkeen että alko ilmat pysyy. Viimesin reissu tosiaan -22c jotain ja 0.4 barilla eikä yhtään tippunu ilmat.
    Mutta Nate piti laittaa kompuralla ja sisurilla ensin huulille.

    Mää tykkään että noi toimis noin, ilman mitään tiivisteitä tai kelmuja.
    Koko ajanhan noi kehittyy.

    Vielä pitää hommata se napsautin mökille, ku ei oo kompuraa....
    Mistä noita napsauttimia saa ?
    On noissa eroja.
    Kymäläisen Tapsalta, prestige voorumilla, facesta ehk nopeemmin ki..
    Kemizti muokkasi tätä : 03.01.2016 at 17.57 Syy: anteeks, en tajunnu sissi....

  29. #5939
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    TLR merkillä merkatut Hodagit ja Gnarwhalit Mcarbonin 65 Black Eagle vanteella on toiminut aina moitteettomasti pelkällä Stanin teipillä.
    Ja vanhalla sisurilla leikatulla venttiilillä. Ja Stanin litkuilla. Ainakin -22C asti tänä talvena.
    Surlyn Nate toimi samalla lailla samalla vanteella, kun sen kotona litkutin 3 päivää ajamatta, kääntelin sivulta sivulle, ja ootin aina paineenlisäyksen jälkeen että alko ilmat pysyy. Viimesin reissu tosiaan -22c jotain ja 0.4 barilla eikä yhtään tippunu ilmat.
    Mutta Nate piti laittaa kompuralla ja sisurilla ensin huulille.

    Mää tykkään että noi toimis noin, ilman mitään tiivisteitä tai kelmuja.
    Koko ajanhan noi kehittyy.

    Vielä pitää hommata se napsautin mökille, ku ei oo kompuraa....
    Mistä noita napsauttimia saa ?
    On noissa eroja.
    Osta se bontragerin pumppunapsauttaja. Niitä oli tiedät kyllä missä :-)

  30. #5940
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Osta se bontragerin pumppunapsauttaja. Niitä oli tiedät kyllä missä :-)
    Ookko testanna läskikumiin, piisaako? Kiinostelee itseäkin, ois helpompi roudata ku irtonapsautin+pumppu..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •