GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 188 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 88 138 178 186 187 188 189 190 198 238 288 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.611 - 5.640 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Eikös ne silloin ole erittäin hyvät sinulle

Eihän noi nappulan juuren halkeamat kovin hyvältä näytä. Mitkä Juggernautit noi on? Juggernaut Pro:t, jotka joku tos vähän aikaa sitten linkkasi, kiinnostasi kesäkäyttöön.
    Juggernaut sportit ovat.

^Pidät molemmat parit korvauksena ja olet onnellinen.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^Pidät molemmat parit korvauksena ja olet onnellinen.
    Joo niin alussa aaattelin mutta uusien renkaiden mukana tuli lappu että vanhat pitää palauttaa liikeeseen

^Eikös tuo ole helppo neuvotella, kun kumit on sinulla jo. Lähettävät joko uusia, niin monta, että tulee kunnollisia tai Jumbojimit ilmaseksi tai sitten pidät molemmat "valmistusvikaiset" korvauksena.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Siinä olis markettipyörämiehen ohjeilla oma etunen tehtynä. Hintaa tolle tuli n.70€.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Tällä haavaa vaan en oikein löydä suuria sormin osoitettavia puutteita Bud/Bud-komposta.

Ja itsensä kun suggestoi siihen ajatukseen,
    että jatkuvasti kumia vaihtamalla et pääse sisään yhdenkään renkaan ominaisuuksiin kunnolla voi hyvillä mielin ajella aina samalla rengastuksella.
    Jos alla on toimivat renkaat joista ei merkittävää heikkoutta tule esiin niin tottakai on hyvä ajaa niillä.

Itselle on parin eri fillarin myötä tullut testimatskua ja käytettynä on jokunen, samoin kuin pari uuttakin, tullut hommattua.
    Osin on ollut mukana pelkkää kokeilun halua, mutta toisaalta on saanut käsitystä mikä sopii itselle. Nyt on edessä iso Knard ja takana 4.8 Jumbo Jim ja vaikuttaa omaan ajoon sopivilta.

markettipyörämies Guest
    IsoKnardi toimii hienosti lumessa takana, edessä oli tosiaan välillä semmoinen minisuksimainen ohjattavuus. Nyt on Dudessa tilalla edessä Floater nastoilla ja on paljon parempi ohjattavuus, mutta ei vieläkään samanlainen junamainen meno päällä kuin Mongoosella jossa Floater on 100mm vanteella.

En tiedä onko tuo ero vanteen leveydestä vai mistä kiinni, tuntuu myös että Dudessa on keveämpi keula eli voi olla painojaukaumasta ja ohjausgeometriastakin kiinni tuo ero. Painaahan toi Mongoose reilut 6kg enemmän kuin Dude eli sekin voi jotain ajotuntumaan vaikuttaa. Dude vikuroi enemmän, mutta kyllä se sitten etenee ylämäkee ja kiihdytyksissä ihan eri malliin. Akselivälin mittasin ja se on Dudessa sentin pari pitempi. Pitäs jaksaa raahata puntari talliin ja kattoo paljonko on painoa etu-ja takarenkailla eri fillareissa.

Ens kesäksi vois kokeilla Budia eteen, IKnardissa kuitenkin jonkin verran itseohjautuvuutta pienillä paineilla ja siitä en tykkää vaikka muuten ihan huippurenkula onkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lanssi Katso viesti
    Mites tuo Pron mittari toimii jota esim motonetista saa?
    Eka Pro hajosi kuukauden käytön jälkeen, joten kävin vaihtamassa uuteen. En tiedä loppuiko patteri vai joku muu.

0,01bar näyttötarkkuus on kiva, totuudenmukaisuudesta en tiedä. Hieman se arveluttaa, kun 11 baariako tuolle luvattiin skaalaa. Vaan ihan riittävän toistettavalta mittaustulos asennustarkkuuden rajoissa vaikuttaa, joten kelpaa mulle. 0,22bar on pienin mitä olen saanut mitattua, mutta tuntuu välillä, että aloituskynnys on ylempänäkin kun ei suostu mitään lukemaa antamaan. 0,3bar kohdalla toimii jo hyvin.

0-1bar mekaaninen teollisuusmittari on hommattuna, pitäisi vaan löytää sopivat välineet sen sovittamiseksi renkaantäyttölaitteeseen. Vai hajoaako se heti kun kokee kompuran sylkäisemän paineen?

markettipyörämies Guest
    Ainakaan oma 0-1bar ei ole ollut lievästä pohjaan lyönnistä moksiskaan, tosin sitä ei ole kokeiltu kuin kerran. On tommonen analoginen kyllä paljon parempi pienillä paineilla kuin digi. Mulla oli skf vai mikä lie ja sen kanssa mittaustulosten toisetettavuus pikkupaineella oli aivan mahotonta. Tolla analogisella näkee mikä on tilanne, vaikka ei heti kerralla saisi venttiiliä istumaan täydellisesti mittariin, diginäyttää aina se vähän vuotaneen tai jotain muuta epämääräistä.

Mulla on ollu 3 niitä Proon mittareita, toimii hyvin kun on tarpeeksi lämmintä, mutta jo +10 lämpötiloissa alkanut omat hyytymään. Patteri ei ole vaihdettavissa ja ne kestää aina sen oman aikansa yksilöstä riippuen. Tilasin itselle tuollaisen 15PSI mittarin eikä ainakaan vielä ole tarvinnut katua. http://www.ghmeiser.com/bicycle-gauges.htm

Tutkinpa tilaustani on-onelta uudelleen. Muistin värillisen floaterin hinnan yläkanttiin. Valmiin kumin hinta on n.55-60€. Sisältää kumin, toim.kulut ja nice trackin nastakumin. Omalle ajalle eip lasketa hintaa. Sehän on terapiaa ku nyppii ekaks 300 nastaa yhestä kumista ja laittaa niistä 132 takas toiseen. Ja se toki vielä kahteen kertaan.

Tänään testilenkki lumisilla/jäisillä hiekkateillä. Kivasti ropisi ja pito tuntu itelle riittävältä. Laitetaan sit lisää jos mukkaillaan.

Floater 4.0 on yhtä leveä ku veetyren 4.5 ja nappulat menee reunaan saakka. Veetyressä kuvio selkeesti kapeempi ku kumi. Hauskoja nää kokomerkinnät. 😨

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Ainakaan oma 0-1bar ei ole ollut lievästä pohjaan lyönnistä moksiskaan, tosin sitä ei ole kokeiltu kuin kerran. On tommonen analoginen kyllä paljon parempi pienillä paineilla kuin digi. Mulla oli skf vai mikä lie ja sen kanssa mittaustulosten toisetettavuus pikkupaineella oli aivan mahotonta. Tolla analogisella näkee mikä on tilanne, vaikka ei heti kerralla saisi venttiiliä istumaan täydellisesti mittariin, diginäyttää aina se vähän vuotaneen tai jotain muuta epämääräistä.
    Mistäs tuollaisen mittariosan voisi ostaa/tilata? Halvempaa kuin Topeakin läskipumpun ostaminen, joka on klikattu jo ostoskoriin...

Paikallinen hydrauliikka liike auttaa

Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Colossukset on jo listalla, hinta ei hirvitä ainakaan.
    Saatavuus edelleen kysymysmerkki.

http://www.hi5bikes.fi/~JW05x0000001...4=M-TB72660000

Colos sukset. Varma valinta lumisille poluille..! :-)

IncBuff Guest

Yhdessä eurooppalaisessa webbipuodissa oli saatavuudeksi merkattu helmikuu.. Saapa nähdä.

Jokunen aika sitten sitä soittamalla kyselin, niin sanoivat että vuoden vaihteen tienoilla. Silloinkin sen kirjoitin tänne ketjuun. Hinta voi kuulemma vähän vielä elää, mutta satasen tienoilla ollaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Jokunen aika sitten sitä soittamalla kyselin, niin sanoivat että vuoden vaihteen tienoilla.
    Noi puheet rengasuutuuksien kauppoihin tulemisista on sellaisia juttuja joissa vastuu asian paikkansapitävyydestä siirtyy kokonaan kuulijalle. (vrt puheet Jumpo Jimien saatavuudesta.) Eikä ainakaan mitään niiden varaan ei pidä suunnitella.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Noi puheet rengasuutuuksien kauppoihin tulemisista on sellaisia juttuja joissa vastuu asian paikkansapitävyydestä siirtyy kokonaan kuulijalle. (vrt puheet Jumpo Jimien saatavuudesta.) Eikä ainakaan mitään niiden varaan ei pidä suunnitella.
    Amerikan maassahan nuo näyttää olevan jo hyllyssä, että mä olen laskenut ainakin kaiken noiden varaan.

Sanoivat että ovat lähteneet jo aasiasta kohti Suomea.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Amerikan maassahan nuo näyttää olevan jo hyllyssä, että mä olen laskenut ainakin kaiken noiden varaan.
    Jos Jumbo Jimeistä puhutaan niin mä ostin jo kesällä 4.8" Liteskinit. Hyvät kesäkumit on. Rullaa tosi hyvin. Nytkin on semmoinen takana. Täällä ei ole lunta kuin hitunen ja pelaa ainakin takana hyvin.

Ai niin, rengaskaupan päälle tuli Dude 9.0 Unlimited. Oikein mainio peli sekin. Äsken viimeksi heitin lenkin.

markettipyörämies Guest
    Onnistu tubelessrinkula jätesäkilläkin ihan hyvin:

Tänään motonetissa sattui silmään zefalin paikkauslitku, onko joku kokeillut?

IncBuff Guest
    Jos Jumbo Jimeistä puhutaan niin mä ostin jo kesällä 4.8" Liteskinit. Hyvät kesäkumit on. Rullaa tosi hyvin. Nytkin on semmoinen takana. Täällä ei ole lunta kuin hitunen ja pelaa ainakin takana hyvin.
    Ei kun noista Colossuksista mä haaveilen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Tänään motonetissa sattui silmään zefalin paikkauslitku, onko joku kokeillut?
    Signaturesta ostin kesällä sitä litkutukseen ja on kyllä ihan paskaa tavaraa. Ei tukkinut edes pistoreikiä uusista renkaista kuin päivien vuodatuksella ja litkutus vuoti kuin seula. Sitten tilasin Notubesin litkut ja ei ole vuotanut sen jälkeen kertaakaan. Tuo toimii ihan ok käyttöpyörän sisureissa sepelireikiä vastaan kun kerran se tuli ostettua, mutta kyllä kauaksi jää teho verrattuna Notubesiin.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

Tämä tieto riittää, kiitos!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ei kun noista Colossuksista mä haaveilen.
    Ihan järkevä haave Oulussa. Eiks Colossus ole ihan erityisesti lumirengas?

Just katselin Ilmatieteenlaitoksen ennusteita ja näyttää siltä että nastarenkaita enemmän tarviii etelässä jotain kurakeliin erityisen hyvin sopivaa kumia. Niin ja roiskeläppiä.

Itse kyllästyin Maxxiksen uutuuksien odotteluun ja ostin Bud&Lou yhdistelmän. Ne meni tubeleksena Rolling Darryl kiekoille ja nyt olen kahtena iltana käynyt tubelesskävelyllä!

Ja voin kertoa, että -20C kelillä pikkupumpulla Budin pumppaaminen on ns perseestä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Ja voin kertoa, että -20C kelillä pikkupumpulla Budin pumppaaminen on ns perseestä...
    http://www.topeak.com/products/pumps/mountainmorph

Tämän kanssa pärjätty kivasti.

EDIT: toki letku vois olla hiukka pidempi. Läskikumille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    tubelesskävelyllä!
    Hienosti kuvailtu
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •