FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 172 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 72 122 162 170 171 172 173 174 182 222 272 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.131 - 5.160 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #5131
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    https://www.youtube.com/watch?v=1Tb7-747Wa8

    Tuossa videolla näytetään miten tehdään keveä vannenauha.

  2. #5132
    Onkos kellään tietoa mistä saisi 100mm leveää teippiä vanteen teippaamiseen? Vai saako yhtä toimivan ratkaisun jos laittaa 73n molemmista reunoista?

  3. #5133
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HPee Katso viesti
    Onkos kellään tietoa mistä saisi 100mm leveää teippiä vanteen teippaamiseen? Vai saako yhtä toimivan ratkaisun jos laittaa 73n molemmista reunoista?
    Tuolla mun kokemuksista: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...66#post2401266 Nykyään Clownshoet teipattuna tolla ja hyvin on kuukauden pelannu. Clas Ohlsoniltahan saa sitä jotain 100 mm leveetä pressuteippiä myös, saattais olla jopa parempaa, ainakin ite paljon mieluummin sillä laittaisin kun liian kapeella Gorillalla.

    Edit: tuossa se Clasun teippi: http://www.clasohlson.com/fi/Suojapeiteteippi/34-9808

  4. #5134
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    ^ Ropisee ja piirtää jäähän viivaa eli riittävästi? Ainakin pidon parannus nastattomaan takarenkaaseen verrattuna oli tänään huima kun sattu puhdasta jäätä työmatkalle. Taidan laittaa saman satsin taaksekin, riittänee kommuutteriläskiajeluun.
    Pitää sitten jotain vastaavaa itsekin väsäillä jos jaksaa. Ehkä ristiin keskelle ja sivuun. Taakse voisi eka kokeilla jotain omaa kun siellä ei kai niin paljon haittaa jos ei ihan putkeen mene.

  5. #5135
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Eilen tuli polkastua eka lenkki läskillä. Renkaina mammuttimaisen painavat Kenda Juggernaut 4,5" Sport 60TPI Wire bead jne 1600g+ per gummi. Lopulta pyörä meni eteenpäin paljon kevyemmin kuin olin kuvitellu ja oli vielä yllättävän ketterä. Paineiden kanssa oli kuitenkin jotain ongelmaa. Lähtiessä mittari (Topeak fillarin painemittari) väitti paineen olevan 0,4bar. Ajaessa meno tuntui kuitenkin "nylpyttävältä" ihan polkiessa eli jotain jännää pompotusta renkaista välitty polkemisen tahtiin. Tiputin sitten ihan arviosta vähän painetta ja meno tasottui jonkun verran, mutta ei ihan smoothia ollu vieläkään. Ilmeisesti noin matalien paineiden mittaaminenkin on kohtuu haastavaa, joten välttämättä tuo Topeakin tuloskaan ei ole ihan luotettava. Käsittääkseni menon ei pitäisi kuitenkaan tuntua pompottavalta...? Onko paineiden kanssa säätäminen enemmänki kokemusperäistä tietyillä renkailla vai onnistuuko homma kuitenkin painetta mittaamalla?

    Vastaus tähänkin löytyy oletettavasti jostain tuolta 172 sivun varrelta, mutta niille ketjua/foorumia vakituisesti seuraaville (joilla on nyt kielenpäällä se perinteinen "käytä hakua") sanon jo valmiiksi, että tämän foorumin haulla ei sitten mitään löytyny.
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

  6. #5136
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Kokemusperäistä, kai. Mä käytän edelleen vielä välistä mittaria. Mutta mä vasta aloittelenkin taivaltani.
    Pompottamisen saa kuriin polkemistekniikalla, jos kyse on nimenomaan esim. siirtymillä ja tasaisella esiintyvästä pompottelusta?

  7. #5137
    markettipyörämies Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    Pitää sitten jotain vastaavaa itsekin väsäillä jos jaksaa. Ehkä ristiin keskelle ja sivuun. Taakse voisi eka kokeilla jotain omaa kun siellä ei kai niin paljon haittaa jos ei ihan putkeen mene.
    Laitoin taaksekin ja vielä pikkasen syvemmälle, silti ottaa tien pintaan hienosti.

    Nastat lähtee luovuttajarenkaasta (nicetrack 300) ilman puukkoakin (videosta poiketen) ja paikalleen kun pyöräytti veden kanssa niin jo vain tuli hyvää jälkeä. Suosittelen akkuporakonetta asennushommaan.

    5€/pääty tuli kierrätysnastat kustantamaan ja jäi vielä muutama ylimääräinenkin

    Hain Prismasta vielä pari rengasta lisää, jos sattuu tulemaan tarve Duden renkaiden nastottamiseen.

  8. #5138
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^Toi keksimäsi akkupora-asennus on kyllä ihan uusi innovaatio. Näyttää olevan paljon vähemmän voimaa vaativa kuin käsityökalulla "runnominen".
    Onko toi työkalu kärjestään kartiokas, siis niin muotoiltu että työkalu saa otteen nastan "hartioista" niin että nasta ei pyöri siinä? Ja kuitenkin sen verran jyrkkä tuo kartio että nasta ei juutu kiinni?

  9. #5139
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Laitoin taaksekin ja vielä pikkasen syvemmälle, silti ottaa tien pintaan hienosti.

    Nastat lähtee luovuttajarenkaasta (nicetrack 300) ilman puukkoakin (videosta poiketen) ja paikalleen kun pyöräytti veden kanssa niin jo vain tuli hyvää jälkeä. Suosittelen akkuporakonetta asennushommaan.

    5€/pääty tuli kierrätysnastat kustantamaan ja jäi vielä muutama ylimääräinenkin

    Hain Prismasta vielä pari rengasta lisää, jos sattuu tulemaan tarve Duden renkaiden nastottamiseen.
    Kävin pari rengasta hakemassa, nastat näyttäisivät samoilta kuin Schwalben irtonastat joita joskus tilasin paketin ja sen työkalun. Kuinka leveällä ja mimmosella terällä teit reiät? Mutis taisi omiin laittaa Loctitea mutta tiedä oliko noissakaan mitään liimaa? Meisselillä pari otin irti muttei vielä kauhean sujuvasti irronnut. Ajatuksena pistää noi renkaat käyttöpyörään niin otan vaan puolet nastoista pois, pitäisi riittää 150/rengas kai.

    Lisää. Schwalben raudalla lähtee suht helposti. Tossa raudassa pää on päältä ja sisältä pyöreä, se laippa nousee suht nätisti.
    Pexxi muokkasi tätä : 05.11.2015 at 17.41

  10. #5140
    markettipyörämies Guest
    Nastat lähtee kaikista näppärämmin nastoitustyökalulla joka on akkukoneessa kiinni. Vähän pyöräyttää ja painaa, kone seis ja vähän vääntöä, nasta irtoaa. Väkisin ei kannata vääntää vaan antaa kumin venyä ihan rauhassa niin lähtee ilman voiman käyttöä.

    Nasta on työkalussa ihan irti, pakko olla muuten ei oikein irtoa kun nasta on asennettu paikalleen ja tulee huonoa jälkeä. Kitkaa on tarpeeksi muutenkin kun pikkasen painaa, että nasta pyörii kun akkukoneella hurauttaa.

    En laittanut liimaa, en näe sille tarvetta ainakaan omassa käytössäni.

    Nicetrackin nastat oli kaikki ihan laadukkaan olosia, vaikka joku oli niissä jotain vikaa ollut havainneensakin.

    V-jarrun vaijerin kurvista suoristettu erikoistyökalu osoittautui kestäväksi. Kaaressa käytetty teräs on kovaa ja ohutseinämäista, just hyvää tähän käyttöön. Kannatti sulovileninä taas säilyttää tätäkin aarretta romulootassa ainakin 15 vuotta

    Reiän tein jollakin kiinandremelin terällä. Vähän yli 3mm, ois saanut olla pienempi, mutta kun ei ollut.

    Valkosen Floaterin kumi on paljon huonompi nastoitettava kuin musta. Jotenkin kovempaa ja hauraampaa.

  11. #5141
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Aattelin nyt ainakin vielä säästää ton työkalun, pitääkin kattella jos löytyisi sopivaa aihiota akkukoneeseen laitettavaksi. Mutta kiitos tähänastisista vinkeistä, varmaan nastoitus sitten joskus. Toivottavasti ennen lumia.

  12. #5142
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Kätsää! Täytyy tommoinen työkalu askarrella. Sorvissa on helppo johonkin tangon tai pultin päähän porata upotus.

    Valmiit nastanreiät näkyy tosiaan olevan pienempiä. Ehkä jotain 2mm luokkaa. Mutta jos pysyvät hyvin kolmen millin reijissä niin aina helpompi on nastoitella.

  13. #5143
    markettipyörämies Guest
    Nastan runko on 3mm, voipi olla että ainakin valkonen Floateri halkeaisi ajan kanssa, jos pistäisi 2mm reikään.

  14. #5144
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Nastoitin liiman kanssa schwalben alunastoilla floaterin taakse viime syksynä. Vähän enemmän pinnasta ulos kuin Marketin renkaassa. Joutu "talven" kivikoitten raapimisen jälkeen laittamaan uusia n8kpl, nastoja renkaassa n.40-50. Mut eipä tuo isohomma ole laittaa uusia.
    onhan läskinastoilla silti huono pito jäällä kun vertaa kapeeseen ISP:hen. Edessä pyöriny D5

  15. #5145
    mutanaama Guest
    Liima mitä käytin oli tavallista kontaktiliimaa. Pikkasen saattaa parantaa pysyvyyttä, mutta ennen kaikkea helpottaa nastan asennusta reikään.

  16. #5146
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    221
    Itse oon laitellut moottoripyörään nastoja pikaliiman kanssa. Tuntuu toimivan hyvin. Moni käyttää sitä Loctiten kumipikaliimaa, mutta se on kyllä melkoisen kallista tavaraa.

    Läskien renkaisiin vois muuten koittaa myös henkilöauton nastoja. Mullakin vois olla jonkun verran niitä jäljellä, ja niitä on saanut ihan paikalliselta Euromasterilta. Nastapyssykin löytyy, pitäisköhän koittaa joku päivä?

  17. #5147
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    webshop.industriacenter.fi puljussa Locktite 480 maksaa 27€ ja toimituskulut 5€ ja pakkauskoko on 20g.

  18. #5148
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Snowshoe XL silika studded vs. Maxxis Mammoth, DTSwiss kehällä.. 111,5mm mitattu leveys lumikengällä..

  19. #5149
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Kylän ensimmäinen tyhjiöpussivannenauhatubelessviritys petti. Painevaihtelu olivat saaneet aikaa reiän yksinkertaiseen muoviin. Reikä oli Mulefutin kevennysreiän reunan tuntumassa. Edessä on kaksinkertainen muovi, silitetty, joka varmaankin kestää paremmin. Onneksi vuoto oli tapahtunut paikassa, josta löytyi valtava kompressori. Sisurilla jatkettiin matkaa.
    Eikö noissa kannattaisi käyttää jotain kevyttä vannenauhaa sen pussin alla? Nehän ei montaakymmentä grammaa paina, ja suojaisi sitä pussia myös ulkopuolelta kevennysreikien kohdalta.

  20. #5150
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    139
    Nuo lipsaset lienee ihan litkutettavissa kanssa? Pyörimissuunta kannattanee laittaa niinkuin valmistaja suosittelee?

  21. #5151
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^^^Jos on samantapaiset ominaisuudet Snowshoessa kun on Bulldozerissa niin ei varmasti ole hassumpi kumi talveksi.

    Bulldozer on ollut takana melkein koko kesän ja vähintään kohtalainen on kaikessa. Rullaa hyvin jotenka vähän pidemmätkään tiesiirtymät ei ole olleet liian raskaita. (viikko sitten kun olin vähän vaimon kanssa fillaroimassa niin aikataulun hiukan revettyä, ja valoisan ajan alkaessa loppua, pitikin aiottu lenkin loppuosan maastopätkä, ennalta tuntematon, vaihtaa tiesiirtymäksi ja jollain raskaammalla rengastuksella olisi vähänyli 25km matka alkanut tympiä)

  22. #5152
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti willes Katso viesti
    Nuo lipsaset lienee ihan litkutettavissa kanssa? Pyörimissuunta kannattanee laittaa niinkuin valmistaja suosittelee?
    Jos lipsaset = D5, niin kyllä ne sitkeällä ravistelulla tiivistyy ennemmin taikka myöhemmin. Ainakin viime syksyn versiossa oli rypyläinen reunanauha ja sen tiivistyminen oli vähän hankalaa.

  23. #5153
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    41
    Bikeshopissa olisi kahta nastarengasta tarjolla, toinen VeeTire Snowshoe XL nastoilla 26x4.8" 120tpi hintaan 199€ ja toinen 45Nrth Dillinger 5 nastoilla 26x4.8" 120tpi hintaan 249€
    Kumpi noista olisi parempi ostos?

  24. #5154
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Riippuu varmaan vähän kiriteereistä, itsellä ei vielä (parkkispyörittelyä enempää) kokemusta noista XL:stä, mutta olipa helppo tubeless asennus ja laadukkaan oloinen kumi hypistellä.. Tubeles-helppoudesta taas ei voi D5:sten kohalla puhua (kuulemma) ja onhan Veetire myös jopa tuolla hinnalla halvempi..

  25. #5155
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    41
    Itsellä on tällähetkellä vielä sisuskumit paikoillaan kesärenkaissa. Pitäisiköhän tuo sitten itsekin uskaltautua kokeilemaan tuota tubeles hommaa jos ei kovin vaikea ole tehdä ja tilata nuo halvemmat renkaat. Paraneeko sillä sisäkumettomuudella ajo-ominaisuudet sitten niin paljon, että huomaa selvästi eron? Mitä muuta tuohon sitten olisi hyvä tilaukseen tuolta samalla laittaa, jos tekisi tubeksiksi kaksi rengasta?

  26. #5156
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Mitkä kehät? Litkua, venttiilit ja kehästä riippuen jotain tubeless-kelpoista teippiä.. Ja kyll sen eron huomaa..

  27. #5157
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aaron5 Katso viesti
    Itsellä on tällähetkellä vielä sisuskumit paikoillaan kesärenkaissa. Pitäisiköhän tuo sitten itsekin uskaltautua kokeilemaan tuota tubeles hommaa jos ei kovin vaikea ole tehdä ja tilata nuo halvemmat renkaat. Paraneeko sillä sisäkumettomuudella ajo-ominaisuudet sitten niin paljon, että huomaa selvästi eron? Mitä muuta tuohon sitten olisi hyvä tilaukseen tuolta samalla laittaa, jos tekisi tubeksiksi kaksi rengasta?
    Valmistaudu kuitenkin ainakin henkisesti että säätämistä voi tulla. Uudelleen teippausta, litkun lisäystä, paineiden tarkistusta...

    Lähetetty minun XT1562 laitteesta Tapatalkilla

  28. #5158
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    45
    Olisi vissiin tubeless hommat edessä. Ketjua tullut luettua kyllä mutta clownshoe juttua ei ole kauhian paljon näkynyt. Teippimetodi kiinnostaisi enempi kuin halkaistu sisuri.

    Clownshoet, Bud & Lou, Stanin litkua ja Stanin venttiilit. Gorillateippiä. Käykö tuossa hyvin vai huonosti ?

  29. #5159
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^ Hyvin se sujuu, helppoa noilla tarpeilla. Teipin kyl vaihtaisin 100 mm leveään, vuotavan keskisauman riski jää pois.

  30. #5160
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    ^ Hyvin se sujuu, helppoa noilla tarpeilla. Teipin kyl vaihtaisin 100 mm leveään, vuotavan keskisauman riski jää pois.
    Ei se vuoda. Tutkin juuri yhden yli puoli vuotta uineen; ei mitään merkkejä alle hiipimisestä. Toki suosittelen Joe's no Flats-litkua Stanin sijaan.
    Ei tartte niitä korvasieniäkään keräillä. Ja odööri on hieno.
    Mistä muuten saa Gorillaa 100mm leveänä? Ostan heti.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •