HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 114 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 64 104 112 113 114 115 116 124 164 214 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.391 - 3.420 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #3391
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Mikähän noiden Schwalben Jumbo Jimien toimitukset, tai paremminkin niiden aikataulutukset, sotki noin perusteellisesti?Eihän niitä näy oikein missään kaupoissa, siis niin että olisi joku järkevä toimitusaika.
    Itseä olisi kiinnostanut 4,8 Snakeskininä kesäksi.

  2. #3392
    Jenkeissä ainakin suurimmat viivästykset jo viime syksystä lähtien läskipyörien saatavuudessa on renkaiden tuotannossa ja niiden saatavuudessa, tämän kertoi kaveri joka työskentelee jenkkiläisessä pyöräliikkeessä.

  3. #3393
    Olen ajellut Feltin 4" Jumbo Jimeillä todella alhaisilla paineilla pelkästään hakkuualueita ja metsäkoneuria, jotka on täynnä risuja ja rankoja varmasti yli 50km, hyvin tuntuu renkaat kestävän. Hyvänoloiset renkaat ainakin näin kesällä, pitoakin on tarpeeksi, jos sopivat paineet.

  4. #3394
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Olen joskus kuullut joltain kauppiaalta, joka Schwalben kumeja diilaa, että Schwalbe valmistaa/valmistuttaa tietyn määrän renkaita ennakkotilausten perusteella. Eli varastoon ei tavaraa ole tarkoitus tehdä. Ja moneltakin suunnalta on kuulunut että läskipyörien kysyntä yllätti kaikki ja aika monessa on Jumbo Jimit ensiasennusgummeina.
    Fillaritehtailla voi olla semmoiset sopimukset tehtynä että heillä on "etuajo-oikeus" renkaisiin. Jos pyörien tuotantomäärät paljon kasvaa niinkuin nyt voi kuvitella käyneen niin on helppo uskoa että isommatkin pyörätarvikeputiikit myy vain "No delivery datea".
    Voin olla ihan hyvin väärässäkin, toivotaan niin. Mutta vähän luulen että jää ensi vuoteen Jumbo Jimien hankinnat.

    Mutta ei se tietty mikään ongelma ole. Muita saa varmaan niin hyvin ettei tarvi vanteilla ajella.

  5. #3395
    Mtbr:lla oli viesti että on kuulemma tuotanto/valmistus ongelmia, ja että turha odottaa niitä jumboja ennen syksyä. taita joudu tilaaman panaracerin FbN.
    jos joku onnekas JJ 4” omistaja halua vaikka vaihtaa omija esim. exo Mammutteihin niin pistä yvnä.

  6. #3396
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Mikäs niissä Mammuteissa mättää? Vai koikeilu haluko painaanpälle ja ehkä pikkasen liisääntyny keveys?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  7. #3397
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Ei helvetti istuu muuten tubeless bulldozeri aika hyvin pirkkaläskin vanteella... Muuten hyvä mutta litkut ovat kovettuneet ilmeisesti pariksi paakuksi ja ilmat eivät meinaa pysyä sisällä ja nyt en saa revittyä rengas vanteelta irti uusien litkujen laittoa varten. Kerran painoin jo venttiilin läpi lisää ainetta noihin mutta olisi hyvä saada noi vanhat pois välillä. Onko kellään mitään hyviä niksejä miten nuo saa irti?
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  8. #3398
    IncBuff Guest
    Tarjoaa 46:sta niin kyllä ne lähtee. Pikkasen painetta sisälle ja seisoo toisella laidalla kumin päällä ja painaa käsillä toiselta.

  9. #3399
    mutanaama Guest
    Mä olen ottanut tiukimmatkin vanteelta siten, että laitan vanteen lappeelleen maahan ja astun kantapäällä kumin päälle aivan vanteen kohdalle. Toistaiseksi on kaikki irronnut.

  10. #3400
    markettipyörämies Guest
    Onnistuuko kylkien liimaus vanteelle postikilla vai pitääkö hommata tuubiliimaa? Alkaa ghettotubeless kuplimaan vanteen reunasta, kun tiputtaa painetta mukavaksi. Kovemmilla paineilla ei ongelmia.

    Maitoliimalla jatkettua stania sisällä + alumiinifolio- ja höyrysulkuteippiä.

  11. #3401
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vuohi Katso viesti
    Ei helvetti istuu muuten tubeless bulldozeri aika hyvin pirkkaläskin vanteella...
    Taitaa Bulldozeri "sulaa" litkun vaikutuksesta ja sitten liimaantua vanteeseen tosi tiukkaan. Tallaaminen 90 kg:llä ei auttanut, väänsin puristimilla rengasta niin, että vanteen reuna tuli hyvin esille, sitten kuumaa vettä ja pikkuhiljaa sain rengasmuoveilla hivutettua irti :/

    Kummi irrotuksen ja pesun jälkeen.

  12. #3402
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Sais Maxxis ja 45Nrth tuoda jo ne uutukaisensa myyntiin. Yllättävän kauan muutenkin osien julkaisusta kuluu myyntiin tuloon.
    Olen joskus keksustellut tuosta asiasta enemmän renkaista tietävän kanssa ja jäi semmoista mieleen että kun uusi rengas on suunniteltu ja saadaan tehtyä jonkinlaiset renkaat joita voidaan esitellä messuilla tms niin siitä on vielä pitkä tie että on täysin toimivat tuotantomuotit ym tarvittava tehtynä että jatkuvampi tuotanto voidaan aloittaa. Taisi olla puhe että reilusti yli puoli vuotta voi helposti mennä ensiesittelystä siihen että renkaat kaupan hyllyssä ostajan hypisteltävinä ovat.

    Monet muut palikat ei vaadi niin isoja ja kalliita vehkeitä kuin renkaat.

  13. #3403
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Onnistuuko kylkien liimaus vanteelle postikilla vai pitääkö hommata tuubiliimaa? Alkaa ghettotubeless kuplimaan vanteen reunasta, kun tiputtaa painetta mukavaksi. Kovemmilla paineilla ei ongelmia.

    Maitoliimalla jatkettua stania sisällä + alumiinifolio- ja höyrysulkuteippiä.
    Aika hurja teippaus, höyrynsulkuteipit ei kaikki kestä stanin litkua ollenkaan. kts. kuva.

    Mutta siihen liimaan, niin itse käytin ihan tavallista kumiliimaa: https://www.youtube.com/watch?v=Lg2JVZ2BEzQ.
    Renkaan irroitus kesti hiukan normaalia pidempään, puhdistus kumiliimasta ehkä vartin.

  14. #3404
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Kirkas jesari kesti puoli vuotta. Sit tuli kevennysreikäsistä läpi.
    Nyt kokeilussa levein Gorilla. Ensimmäinen kerta muuten kun tubelekset pitää täysin ilmat. Ei ole tarvinnu puNppailla 1,5 kuukauteen ollenkaan.
    Toki annoin teippien painua rauhassa yön yli sisureiden kanssa. Ja tietty huolellinen purseenpoisto renkaista ennen asennusta.

    Toivotaan että Gorillat kestäis pidempään kuin sen puoli vuotta..

  15. #3405
    markettipyörämies Guest
    Jotain muuta merkkiä oli teippi jota käytin, osuuskaupasta ostin omani (ja taas tuli 50% alennusta kun vaan kysy). Sään kestävää mallia oli tämä. Tosi sitkee, mutta elastinen liima eli taitaa tämäkin antaa periksi paineen alla ajan kanssa.

    Vähän puristelin eilen liimattua rengasta ja heti suhahti staniä vanteen raosta eli pitänee ottaa liimaus uusiksi kunnon putsauksen kanssa. Tosin renkaat vaikutti ensilenkin perusteella niin paskoilta, että ehkäpä liimailen jotain muuta nakkia tilalle... Pyörä oli kylmässä, olisi varmaan pitänyt tuoda sisälle, jos olisi halunnut maksimoida onnistumisen edellytykset. 100mm noname-vanne ja Vee-Rubberin Mission kumi...

    Alumiiniteippi kesti ainakin yhden lenkin, vähän kyllä itteäkin hirvittää mitä tuo sanoo, kun sopiva oksa menee vanteen väliin. Pihinä yrittää ensin tehdä niillä kamoilla mitä löytyy tallista. Mutta on kevyt.

  16. #3406
    markettipyörämies Guest
    Jep jep, ei pysynyt vanteella. On tosin niin löysä vanteelle laitettavakin, että ei tarvi kuin kattoa vihasesti niin menee. Ja näyttipä se osulan höyryteippikin irvistelevän jo ihan kivasti siellä alla

    Laittakaapa rengassuosituksia soisessa maastossa liikkuvalle. Halvat ja hyvät pitäs olla.

  17. #3407
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Hyvää ja halpaa fättikumia halajava joutuu ostamaan ainakin kaksi paria.

  18. #3408
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^Nate:ja näyttäs tori olevan pullollaan. 27tpi enimmäkseen, mutta hinnat kohillaa ja oli siellä joku 120tpi.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  19. #3409
    markettipyörämies Guest
    Natea sitten metsästämään.

    Vielä tuosta tubeless-hommasta. Mulla oli joskus supermopossa eturenkaasta tehty tubeless kevlaria apuna käyttäen. Olenkin nyt miettinyt, että jos laminoisi muutaman kierroksen lasikuitua vannenauhaksi. Onko kukaan testannut? Folioteippiä voisi laittaa alle niin nipatkin pyörisi, jos pitää rihdata.

  20. #3410
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Vielä tuosta tubeless-hommasta. Mulla oli joskus supermopossa eturenkaasta tehty tubeless kevlaria apuna käyttäen. Olenkin nyt miettinyt, että jos laminoisi muutaman kierroksen lasikuitua vannenauhaksi. Onko kukaan testannut? Folioteippiä voisi laittaa alle niin nipatkin pyörisi, jos pitää rihdata.
    Erittäin mielenkiintoinen idea. Itse en näe kyllä mitään syytä miksi ei toimisi. Kai sitä kuitua yksi kierros riittää? Jos päädyt koittamaan, niin kerro ihmeessä miten on toiminut. Jos haluaa joskus saada kuidut nätisti irti vanteesta, niin muottivahaa vanteeseen. Vahattu saattaa vaatia teipit reunoille tiivistämään. Vahaamaatomman vanteeseen voisi saada niin hyvän tartunnan, että olisi tiivis sellaisenaan. Kerro ihmeessä tuloksista jos kokeilet.

  21. #3411
    markettipyörämies Guest
    Eiköhän tuo tule testattua. Ajattelin, että jos tuota alufolioteippiä vetää lähes koko vanteen leveydeltä, niin sekin toimisi "irrotuskankaana". Mulla olis laminointihommiin tarkotettua "kutistenauhaa", se olisi ihan ässäkamaa laittaa vannetta vasten, mutta on vaan aavistuksen liian kapeaa.

    Jos tilaan On-Onen Floaterit, niin onko hyvä? Markettivärisenä eli valkoisena, toimiiko?

  22. #3412
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti

    Laittakaapa rengassuosituksia soisessa maastossa liikkuvalle. Halvat ja hyvät pitäs olla.
    Surly bud ja lou yhistelmä. Parhaat ja halvimmat kun ei mee rahaa hukkaan kaikkiin kompromissien testailuun.

  23. #3413
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Surly bud ja lou yhistelmä. Parhaat ja halvimmat kun ei mee rahaa hukkaan kaikkiin kompromissien testailuun.
    Se on kyllä just noin.

    Toinen vaihtoehto on ostaa ne halvat ja mielikuvitella, että ne on hyvät. Silloin pitää vain välttää paremmista renkaista lukemista ja erityisesti kokeilemista. Vaikka nopeasti vähän käytetyistä pääsikin eroon ja melkein uuden hinnalla, niin meni siinä taas kymppejä hukkaan ja omaa vaivaa päälle.

  24. #3414
    markettipyörämies Guest
    Otin floaterit, kun samasta paikasta sai aidosta nahasta tehdyt tupet (sopii hyvin Brooksin kaveriksi).

    Tilasin Kevralta SP115:sta, ajattelin että se voisi olla parasta tavaraa tuohon tubeless-vanteen tekoon. Taidan hioa vanteen kunnolla karheaksi reunoilta ja laminoida lasikuidun siihen oikein huolella. Pois ei saa kuin hiomalla, mutta se on sitten sen ajan ongelma se. Eipä se höyrysulkuteippikään ihan itestään irti lähtenyt Tulee ainakin maailman kalleimmat vannenauhat...

    Mietin vielä sitä, että pitäisikö laminoida jonkinlainen uloke, i.e. tehdä ura, että rengas nousee paremmin vanteelle? Eikö se ole noiden telttapatjavirityksien syy? Taipuisikohan balsa kaarelle, jos vähän lämmitäisi, se ei ainakaan menisi lyttyyn paineen alla? Vai joku muu? Anteeksi, mutta en ole jaksanut kahlata koko ketjua läpi...

    edit:

    Jotain tämmöstä profiilia ("bumpsit" tietenkin lähemmäs reunaa):
    markettipyörämies muokkasi tätä : 14.05.2015 at 11.41

  25. #3415
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Surly bud ja lou yhistelmä. Parhaat ja halvimmat kun ei mee rahaa hukkaan kaikkiin kompromissien testailuun.
    Mulla ei ole kokemusta kuin Ground Controlista ennen Budia ja Louta. Ja en taida todellakaan tuhlata rahaa testailuun tämän enempää.
    Vaikea kuvitella joka suhteessa reilusti parempaa rengastusta kuin Bud ja Lou mun käyttötarkoituksiin.

    Renkaan voi ns. "unohtaa" kun noilla fiilistelee. Se riittää.

    Edit: senverran saatan testata tulevaisuudessa että laitan alle Bud/Bud-kompon. Propulsion-moodiin molemmat päät.

  26. #3416
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Omaankin konaan valikoitui bud ja lou yhdistelmä alkuperäisten snowshoes renkaiden tilalle ja kyllä täytyy sanoa,että voi olla iso ero renkaalla ja renkaalla . Pienemmillä paineella voi ajella ja siltikin noin karkealla kuviolla varustettu rengas rullaa paljon paremmin kuin snowshoe. Ja toki pito on aivan eri maailmasta. Mie tykkään
    Ja -15 mallin konaan meni tuo rengastus ihan heittämällä.

  27. #3417
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Itsellä on nyt uudessa pyörässä Mammothit molemmissa päissä ja sellainen viha/rakkaussuhde jo kehittymässä hyvää kyytiä. Vetopito kuvioon nähden yllättävän hyvä ja rullaa mukavasti. Muutenkin takana rengas toimii oikein hyvin näin sulalla maalla, vaikka iltatila aika kompakti/matala onkin. Edessä rengas on muuten hyvän tuntoinen, mutta aika raju self steering vaivaa oli paineet ihan mitä hyvänsä. Eli sopivilla maastopaineilla kovalla tasaisella alustalla vetelee ihan liikaa ja kääntäessä kiskoo välillä ikävästi. Ilmiö tasoittuu paineita jonkin verran nostaessa, mutta samalla meno kivikossa/juurakossa muuttuu ikäväksi. Onkos muilla vastaavia kokemuksia?

    Varastossa oli Bud/Lou kombo talvea odottamassa, mutta hieman tuntuis rajulta moinen laittaa alle kesäksi? Saattaapi olla, että pitää kokeilla jotain muuta hieman karkeammalla kuviolla ja erilaisella profiililla olevaa kumesta tuohon eteen esim. Nate, JJ tai sitten jokin tulevaisuuden Juggernaut..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  28. #3418
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika K Katso viesti

    Varastossa oli Bud/Lou kombo talvea odottamassa, mutta hieman tuntuis rajulta moinen laittaa alle kesäksi?.
    Eikös tuon toimivuus selviä kokeilemalla? Musta noi ei tunnu yhtään "rajuilta", päinvastoin.
    Mukavat, pitävät ja rullaakin ihan jees.
    Ja vastoin kaikkia odotuksia itse en ole havainnut minkäänlaista itseohjautuvuutta, minkäänmoisilla paineilla/alustalla.

    Varsin "rento" rengastus siis. Tykkään.
    brilleaux muokkasi tätä : 16.05.2015 at 07.22

  29. #3419
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Juu sillähän se toki selviäis. Omat ajomaastot on vain kesällä pääosin sellaisia, että luulisin tuon 4" olevan varsin riittävä leveys jo ihan pyörivien massojenkin kannalta. Noh, kokeiluun on jo kavereilta saatavilla Natea ja Hodaggia tuohon eteen, niin kassellaan ne vaihtoehdot nyt ensin..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  30. #3420
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Ajattelin BFL:t testiin laittaa kesäksi kun Jumbo Jimit antaa odotuttaa itseään.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •