Eihän BD myy, kuin taittuvakylkisiä ja vieläpä 49€ hintaan Kevlarilla: http://www.bike-discount.de/en/buy/k...folding-408992
Sinulla taas on wire bead?:
Harmittaisi, jos omalle kohdalle tällainen sattuisi…
Eihän BD myy, kuin taittuvakylkisiä ja vieläpä 49€ hintaan Kevlarilla: http://www.bike-discount.de/en/buy/k...folding-408992
Sinulla taas on wire bead?:
Harmittaisi, jos omalle kohdalle tällainen sattuisi…
No juu, katotaan ny kuin käy... Tuo ilmo bd:llä ei anna ihan totuutta mitä myyvät.. Sanosin et nuo renkaat ovat kevlar kaapelilla... Mutta samaa kattelin kun saapuivat isossa loorassa auki, eikä taiteltuna niinkuin normaalisti. Mutta noita renkaita on kait olemassa vain kahta mallia, pro ja sport eikä kummassakaan ole ainakaan metalli kaapeleita. Mulle on sama taittuuko ne kun asentavat noin hyvin tubellekseen, mutta painoa sais aina olla vähempi...laitoin viestiä bd;lle kuvan kera ja vartoilen vastausta.
Myös renkaassa sulla lukee WIRE BEAD:
BD:n kuvassa lukee FOLDING BEAD:
Näyttäisi, että näitä 4,5" Sportejakin olisi ainakin kaksi versiota.
"Juggernauts are also being offered in a Sport/60tpi wire bead and Sport-Folding/60tpi foldin bead.": http://fat-bike.com/2014/12/new-kend...es-first-look/
ealex muokkasi tätä : 03.03.2015 at 15.58
Näköjään noita onkin kolmea eri mallia, ja mulla on wire 60 tpi.
New Kenda Juggernaut Tires – First Look!
We received both sizes of the new Kenda Juggernaut Fat-Bike Tires late, last week. Our test tires are the Pro-Level 120TPI folding bead Juggernauts. Juggernauts are also being offered in a Sport/60tpi wire bead and Sport-Folding/60tpi foldin bead. http://fat-bike.com/2014/12/new-kend...es-first-look/
Tarvii nyt kattella jäänkö kovasti jostain paitsi, jos en lähde vaihtamaan noihin folding malleihin... Painoa sais sen 200g varmaan per pää pois.
Hjelppiä tarvitaan, mikäs on paras tekniikka saada fatin rengas pois vanteelta, tuntuu ettei raaka voima riitä...
He, painoa on... Mun on jo Juggerit jo paffilootassa auton perässä. Lähtee huomenna takaisin, kun pyysivät palauttaan bd;ltä kun vastasivat. Eipä siinä, fatso on nyt katollaan tallissa paljaalla etuvanteella ja takavanteen pakkasin auton perään kans... Siinä on semmoiset 5mm heittoa niin josko Nippelissä rihtaisivat sen huomenna pois.
BD:
Dear Jukka,
return the items, a returnlabel for free shipping is available in your account on our website.
Please include a copy of the invoice and a short explanation. We will swap the item into the correct size/color as soon as the return has arrived.
Laitoin vielä tähän vastauksen, että kuinka meinaavat vaihtaa ne, kun niillä ei ole niitä... Sain vastauksen,
Dear Jukka,
return the items, a returnlabel for free shipping is available in your account on our website.
Please include a copy of the invoice and a short explanation. We will make the refund as soon as the return has arrived
Eli taitaa jäädä fatso vanteille, tai sitten tarvii palata vanhaan...ei maistuisi, vähintään odotan 4,8" Jumbo Jim:t alle sitten...
Ari71 laita vaikka lankun pätkä tai vastaava vanteen alle ja paina jalalla renkaan juuresta rengas pois. Ainakin noilta mulefuteilta saa painaa yllättävän kovaa että irtoaa.
Tosta videosta selviää homma. http://youtu.be/aVgiEYmD8Zk
Kiitos Bansku avusta; vaihdoin Whiten Interceptoriin nastarenkaat Snowshoe XL alle ja toisen renkaan poisoton kanssa meinasi voimat ja usko loppua kesken; lopulta onnistui! Kokeilin myös painaa kompuralla oikein reilusti painetta, jotta venyisi... Samoin noista vanteen kevennys reiistä sai sormilla työnnettyä rengasta pois vanteelta... Oli todellakin tiukassa mutta lopulta onnistui!
"Edullista" ja "kevyehköä" "nelituumaista" kumia tarvitsevalle Panaracer Fat B Nimble.
Totuus taitaa kuitenkin olla lähempänä 3.5 tuumaa:
http://forums.mtbr.com/fat-bikes/pan...th-953222.html
"I have one speed. I have one gear. Go." - C.S.
Laitoin ton 120tpi Naten takarenkaaksi uusien 4.5" 45NRTH kumien myyntiin tuloa odotellessa, kun kaipasin taakse jotain karkeampaa kuviota.
Mutta mikäs meni vikaan kun oli vähän hankaluuksia tubelessöinnin kanssa. Ensin joutui vähän tappelemaan että sai nousemaan vanteelle. Sitten kun nousi niin alkoi vuotamaan reunoista oikein suhisemalla kun nostinpaineen 1.5bar asti. No aikani heilutellessa alkoi sitten pitämään ilmaa sisällä tuolla yli 1.5bar paineessakin. Mutta sitten kun koe kierrokselle lähtiessäni laskin paineen 0,5bar paineeseen niin alkoi taas suhisemaan oikein kunnolla melkein koko kyljen matkalla. Alkoi se tuossa asettumaan kun lisää heiluttelin, mutta aika paljon oli vielä toisellakin koeajolla vuotanut litkua pihalle? Mahtaako tuo tuohon asettua vai onko nuo pienemmät läskikumit vaikeampia saada tiiviiksi? Loun kanssa ei ollut mitään ongelmaa.
^Oliko Mulefut vanteena? Noushan varmasti ylös asti? Fairy/vesi sumu pullosta auttaa aika paljon kumin nostossa, jos ei ole oikeaa rengasliukua nurkissa.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kaikki ei toimi vaikka mikä olisi. Suosittelen kumiliimanauhaa kehän molemmin puolin, pitää heti eikä burppaa.
Joo mulefut vanteena ja liukkarit oli asian mukaiset. Ja nousi kunnolla poksahduksineen. Ilmeisesti leveempi kumpi tiivistää paremmin, kun tuo Lou meni ongelmitta ja mielestäni renkaan reuna on noissa melko samanlainen. Mikäs semmonen kumiliimanauha on? Katsotaan parin lenkin jälkeen että vieläkö se oksentelee litkuja pihalle, muuten pitää koittaa jotain tai laittaa bulldozer takaisin.
Vetää kontaktiliimaakehälle tasaisesti noin 4mm leveän "nauhan" Mulla ei toinen dillinger asettunut millään paikalleen ennen liimaa. Litkuakin meni varmasti pari desiä.
Kun sen liiman vetää huolellisesti ja tasaisesti, alkaa rengas pitämään käytännössä heti. Tässä se video, kun en laittanut liimaa
Vähän sama ton kanssa. Tosin nyt se pitää paikallaan, voimalla painelemalla saa litkua tulemaan pihalle. Siis liimaa sinne vanteen uraan? Sitä ei taida saa sieltä sitten koskaan pois? Mites seuraava asennus?
Panaracerit kannattaa tilata Probikeshopista, siellä 56€ kipale.
http://www.probikeshop.com/panaracer...t-b/99060.html
Itsellä olleet nuo alla jonkun aikaa ja ihan positiiviset kokemukset. Verrokkeina ei tosin ole kuin Vee V8. Painoa alle 1200g, toimii tubeleksena, rullaa mukavasti ja pitoakin enemmän mitä vanhoissa.
Renkaan kuvio ei kerää mukaansa lunta/kuraa.
Onhan tuo vähän kaponen rengas ja reunanappulat saisi olla vähän korkeammat tai edes ulompana, mutta paremmasta kun ei ole tietoa niin ei voi valittaa. Varmaan kesällä toimii erittäin hyvin.
Leveimmästä kohdasta rengas oli muistaakseni noin 95mm, tämä 80mm vanteella ja ilman sisuria.
![]()
Lähtee renkaan mukana ja renkaasta samalla tavalla kuin litkukin, ihan vaan vetämällä. Ei kannata käyttää sitten mitään kovinta mahdollista teollisuusliimaa. Semmoinen tietysti pitää sanoa, että mä vaihdan noita renkaita useemman kerran vuodessa, niin sillä voi olla pieni merkitys.
Näköjään tulee itsekin näitten kanssa pelattua. Tää on nyt 4. takarengas 3 viikon aikanaOnko suositella jotain hyväksi havaittua liimaa, mikä ei nappaa liikaa kiinni?
Bostic Contact A 3
Ja olihan mulla tääkin missä oli onnistunut litkutus. Mutta tosiaan toi D4 on ainoa, missä mä olen liimaa tarvinnut, laitoin sitä varmuuden vuoksi myös D5:een, alkoi pitämään laakista. Ja tossa videossakin näkyy hyvin, että on aika tärkeetä laittaa se nauha kehälle rauhassa ja huolellisesti, melkoinen vaikutus lopputulokseen. Tohon D4:een ei ole lisätty litkua ja ajotunteja on tullut nyt talvella noin 50 ilman ongelmia.
Jos on litkulla tiivistettyjä kohteita tai reikiä tarpeeksi, niin ne alkavat aina vuotamaan, kun paineet muutetaan, se on ominaisuus, eikä vika. Kuivunut litku kun ei koskaan muodostaa pitävää liitosta kumin kanssa, kun kumi venyy – alkaa liitos vuotaa. Sinun tapauksessa paineen muutos oli 3-kertainen. Jos olisit alun perin tiivistänyt noin max. ajopaineilla, n. 0,5-0,6 bar ja olisit sitten pudottanut vaikka 0,4 bar niin ei olisi tullut läheskään niin paljon ongelmia.
Eli voisko mun tapauksessa olla osaltaan kysymys myös tuosta? Pyörä asuu parvekkeella ja näin talvisaikaan paineethan muuttuu kohtuu paljon jo lämpötilan vaihtelujen (esim. +5/-25) mukaan?
Eli teinkö asennuksen myös alunperin liian pienillä paineilla?
Joo alkuperäiset vanteet ihan käytössä ja ghetto tubeless.
Bilteman makuualustasta 65mm levyinen kaistale ensin vanteen keskelle.
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...ualusta-37395/
Q-Tubesin 24*1.95-2.15 sisuri presta venttiilillä riitti juuri ja juuri koko vanteen mitalle halkaistuna. Rengas oli sen verran piukka kun sai päälle, että nousi ihan jalkapumpulla ja piti ilmat heti ilman litkuakin.
Laitoin kuitenkin varmuudeksi toista desiä litkua sisään ja nyt ollut lähes kuukauden ilmat sisällä eikä ole vuotanut.
0.45 oli viime lenkillä edessä paineet eikä ole ollut mitään ongelmia. Vielä pitäisi takarenkaaseen tehdä sama operaatio.
Painoa lähti renkaan vaihdossa se 400g/kpl niin tuntuu ainakin että rullaisi paremmin ja tietenkin kiihtyy mukavammin.![]()
Aijai... Käpy jäässä ja ien tulehdus...
Kendat lähti takaisin Saksaan ja paksun takavanne jäi Nippeliin... y e s. Sutkutin tänään 29x2,35 HansDööd renkailla töihin joissa oli painetta n.alta 1 kilo ja sanosin että ennemmin ajaisin vaikka tyhjillä Floatereilla. Ei juuri rullaa, vaikka muuten on alla suht. kevyttä putkea ja vannetta...
Laitoin vähä kyselyä FunCorneriin JumboJim s.s. 4,8" renkuloista kun niillä on niitä "in stock", mutta ei ole mitään kuulunut. Samoten kysyin Action sports.de kaupasta, et onko niitten Juggernautit muka taittuvia, niin kauppias lupas korjata asian sivuilleen, ei ole, nekään... Samoin on BD:llä asia korjattu sivuille.
Pisti tuos silmään kun poikkesin päivällä Etran. M marketissa, niin jos joku kaipailee noit heijastinpintoja vielä vanteenreikiin niin tuollaisia on tarjolla... Kannattaa sit tingata, kun yritykset saa ainakin 20-30% hinnoista pois...
![]()
Tuo vasen laita, kirkas heijastinteippi on keveintä ja parhaiten taipuvaa, kun nuo muut ovat suht jäykkää kamaa... Samalla naureskelin tuota 3M 471 teipin hintaa kun pyytävät VAAN 47 € rullasta
Sit tosiläskikuskille olisi 100mm levee Nitton korroosionestoteippi 45€ rulla... En sit tiä kuin toimii, mutta on se alessa, kun muuten on VAAN 81€ /rll 30 m ois rullassa, et kyll sillä kylän vanteet teippais.
Ja Nippelissä olis Bud, Lou ja BFL hyllyssä...119€ on hinta paketissa.
Kirjanmerkit