HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 49 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 47 48 49 50 51 59 99 149 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.441 - 1.470 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Nyt on tubelessteipit asettumassa sisureiden avulla.
    Näillä ohjeilla mentiin:
    http://cyclesinlife.com/tubeless-fat...ersion-update/

Toki toi 1 teippirulla ei riitä 2 renkaaseen; takarengas ei saanut ihan täyttä kahta kiekkaa.
    Toivotaan että toimii silti.
    Teippiä löytyi lisää Kodin Terrasta, pitihän se takakiekko tehdä uusiksi. Ei mene yöunet.

Kunhan tää nuha nyt hellittäis, pääsis vielä ajamalla testaamaan....

Mihinkäs hintaan tätä olette ostaneet jos olette ostaneet ? Mulla tuo liki kilpapyörän renkaan levyinen se ainut mahdollinen taakse, eteen kyllä mahtuis muhkeempikin
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

^Fillaritorilta näyttäisi löytyvän käytettynä hieman kalliimmalla.

^^ edes XXL:n "ohjehintaan" ei ole aikaisemmin näkynyt näitä missään. Paikallisessa kaupassa Dillinger 4 taitaa olla 259€/kpl.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Nyt on etukiekko litkutettu. Helposti nousi kompuralla, kun oli ensin laittanut ämpärin päälle lappeelleen ja kuormaliinalla vähän kiristi. Vanteen sauma vuoti kuin seula, mutta tiivistyi lopulta. Katotaan onko aamulla yhtään ilmaa renkaassa.
    Jaahas. Aamulla oli vielä ilmaa renkaassa ja töistä tullessa tyhjä ja löysä rengas irronnut vanteelta. Ei tosta varmaan litkutusrenkaaksi ole. Vanteen käytännössä nostaa pois ulkorenkaan sisältä ilman että se osuu renkaaseen. Kuinkakohan helposti noin löysä rengas burppaa.

Muklukkiin vaihdoin taakse Endomorph 3,7" gummin ja eteen Larryn 3,8" gummin. Mun vaaka näytti Endomorph:lle 1380g ja Larry 1297g.

Onko noissa rengashommissa niin nokonuukaa mitä talkkia käyttää?Mä laitoin apteekista ostettua Tenavatalkkia kun en muuta äkkiä keksinyt.

Talkkiin ei tarvi sotkeentua kun unohtaa sisurit. Mutta parasta on tietysti Laukaan kitkaton talkki

Tenavatalkki on hyvä. Se hellii sisuria, kuin myös vauvanpeppua. Mulla oli viimeksi kun käytin sisureita juuri tuota talkkia. Sisuri oli niin tyytyväinen ettei puhjennut kertaakaan.

noniinno Guest
    En tiennytkään, että Dillinger vitosessa on noin paljon nastoja, luulisi että yli 2500 piikkiä per rengas riittäisi. (tähän vekkuli hymiö)

Bike24 myy JumpoJimiä varsin soivaan hintaan.

Mulla oli Hibikellä tilaus noista, mutta peruin kun toimittaja ei pystynyt sanomaan mitään milloin noita saapuu.

Vee Rubberin Bulldozerit ovat olleet varsin kivat, mutta en tiedä mitä tuossa päällä on pinnoitteena kun mikään ei tunnu takertuvan renkaaseen näin alkukilometreillä. Saa nähdä miten pitokin muuttuu kunhan rengas vähän kuluu.

Ensimmäiset kilometrit takana läskillä ikinä. Vee Rubberin V8 renkaat toimi yllättävän hyvin vaikka oli koko päivän satanut ja metsässä oli sen mukaista. Vieläkun noista paineista saisi jotain selkoa niin saisi varmasti paremmin tuntumaa renkaisiinkin. Eikä tosiaan ole kokemusta muista renkaista, mutta jotenkin sillainen olo etteivät nuo ole parhaat mahdolliset renkaat syksyn märille kivikoille ja kallioille? Sen verran pientä nappulaa on ja tiheästi, muutenkin kumi vaikuttaa todella kovalta seokselta.

Nähtävästi tuo rengas ja Whiten Lite vanne ei ole paras mahdollinen yhdistelmä tubeless touhuille, mitä tässä joidenkin kokemuksista olen lukenut. Eli kannattaako tuota lähteä edes koittamaan ensi tubeless asennukseksi?

Jos joku saa tuon yhdistelmän toimimaan noi. Infoa mulle. En tiedä kummassa vika, kehässä vai kumissa, mut mulla oli litkutettu päästänyt paineet ulos ja renkaan reuna oli vanteen ulkopuolella. Kertoo tuosta löysyydestä jotain.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Michelinit tuli CRC:n paketin mukana tänään, joten niistä ei vielä painoa ole. Arviolta 250 grammaa. Jos tuollaisen reppuun heittäisi hätävaraksi.
    Michelinit olivat punnituksessa 256 grammaa, joten arvio meni aika lähelle. Tyhjänä reilusti leveämpi kuin 13F joten varmaan hyvä valinta isompien renkaiden varasisuriksi.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Tuollaiset tupsahti eilen. Toivottavasti ovat hyvät kunhan talvikelit alkaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti reappear Katso viesti
    Vee Rubberin Bulldozerit ovat olleet varsin kivat, mutta en tiedä mitä tuossa päällä on pinnoitteena kun mikään ei tunnu takertuvan renkaaseen näin alkukilometreillä. Saa nähdä miten pitokin muuttuu kunhan rengas vähän kuluu.
    Samaa ihmettelin eilen kun olin ekaa kertaa omaa läskiä kokeilemassa, edes yliajettu koiranpaska ei jäänyt renkaaseen kiinni vaan litistyi vain maahan

^^Varmasti hyvät ja syytä ollakkin kun hintaa katsoo.

Läskipyörä(kin) tarttee sen pumpun reppuun. Kaikenvaralta.
    Toki CO2 patruunat on, mutta noita ei kai kannata litkurenkaaseen tunkea?
    Niitä käytetään sitten jos sisuria tarttee tunkea paarmametsässä paikalleen.

Pärjäisikö tällä hätätilassa, tai pikku paineenlisäyksissä? Kellään kokemuksia:

http://www.topeak.com/products/pumps/mountainmorph

Yritin jo vastata aiemmin, muttA viesti hävisi jonnekin. Tuo pumppu on turhan hieno. Vitosen Lidl-pumpulla nousi Bulldozer vanteelle. Pumppausliikkeitä, yhtä monta eteen ja taakse, piti tehdä noin 450.

No on mulla Blackburnin pumppu.
    Tolla nyt just ja just kitkuttaa normi 26" lisää ilmaa. En ala läskiin tuolla punnertamaan kyllä.

Läskipyörä(kin) tarttee sen pumpun reppuun. Kaikenvaralta.
    Toki CO2 patruunat on, mutta noita ei kai kannata litkurenkaaseen tunkea?
    Niitä käytetään sitten jos sisuria tarttee tunkea paarmametsässä paikalleen.

Mäkin oon yrittänyt etsiä reppuun menevää minijalkapumppua mutta en ole niihin ainakaan kivijalkakaupassa törmännyt.
    Pitänee ulkomailta tilata. Aika onnetonta on pienellä pumpulla läskin renkaita metässä pumpata.

^ tilasin Topeak Turbo Morph pumpun kun jossakin kehuivat. Kapeemmat täyttää hetkessä, miksei läskitkin. Voi myös laittaa pullotelineen paikalle jos ei halua reppuun...

Sent from Lumia phone using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Blackburn Mammoth 2 stage on hyvä. Sopii reppuun, kevyt, reilu tuotto. Tätä on muutkin kehuneet.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/38172...inimuovi-musta

Hei,

Mulla on tollanen
    http://www.chainreactioncycles.com/f...p/rp-prod36291

En oo läskiä tällä vielä koittanut pumpata, mahtuu hienosti reppuun ja letkumittari on ihan ok.

Tällä voi myös pumpata iskunvaimentimet täyteen, sitä on kokeiltu.

T. Simo

Mä oon lähinnä pumppaillu kunnon jalkapumpulla kotona 26" maasturinrenkaita.
    Rengasrikkoja ei juurikaan tullut kun tubelessina on renkaat ollut. Mitä läskiin metässä 4,7" gummiin rengasrikon jälkeen pumppailin ilmat niin jonkunaikaa sai kyllä pumppailla. Onneks kotona on kompura.
    Pitää vertailla noita reppuun meneviä pumppuja vielä. Varmasti hyviä vaihtoehtoja mitä tuossa ylempänä suositeltu.

Mulla on ilman lisäämistä varten tällainen Spessun pumppu, kyllä sillä myös renkaan täyttää... mutta rengasrikkoja varten kannan mukana CO2 pumppua, 2 patruunaa täyttää renkaan hyvin puolessa minuutissa.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

^Ainiin onhan mullakin CO2 pumppu... pitää alkaa pitää muutamaa patruunaa varuilta repussa.

Onhan siinä iso tilavuus, mutta toisaalta ilmamäärä ei kuitenkaan suhteessa ole yhtä paljon suurempi, kun leikitään paljon kapearenkaista pienemmillä paineilla ja pumppaaminen on hyvin kevyttä.

zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux;2276029[URL="http://www.topeak.com/products/pumps/mountainmorph"
    http://www.topeak.com/products/[/URL]
    Topeak on hyvä.jouduin vaihtamaan toiseen pumppuun kun Topeak meni 29" mukana uudelle omistajalle.
    Paikallisesta pööräkaupasta ostin Bontragerin version(trekki kaupoista löytyy).Ihan yhtä hyvä kuin Topeak.
    Nuo mini high volume letkulliset jalkapumput ovat parhautta.Ergonomisia käyttää eikä maallikokaan sössi prestaa.
    [img][/img]

Mulla on Turbomorph http://www.topeak.com/products/Pumps/TurboMorphG Taitaa olla muuten sama, mutta turha painemittari lisänä. Hyvin sillä on 4,8 tuumaisen metsässä pumpannut. Mulla on myös samanlainen Blackburnin pumppu, mitä pari viestiä myöhemmin mainitsit, ja ero on huikea. Turbomorph mahtuu nippa nappa runkolaukkuun.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •