Sitten tää ekologiasössötys. Karja pilaa maapallon päästöillä, mutta tätä vihreää idealistia ei haittaa pätkääkään, että sen tofut ja soijat laahataan jostain kaukoidästä laivalla tänne peräpohjolaan

Jännästi tuolla kaukoidässä pysytään muuten hengissä possulla ja kanalla, joka lähestulkoon aina paistellaan kovilla rasvoilla syömiskelpoisiksi. Ei vaivaa sydän ja verisuonitaudit, vaikka vedetään palmu/kookosöljyä kaksinkäsin sisään. Mun oma kutina on se, että nää meidän terveelliset tuotteet on se pahin vitsaus. Ihmiset haluvat juoda helvetisti limpsaa, niin peukaloidaan sitten sellainen limsa, jossa ei ole kaloreita, sitten halutaan vedellä sentti levitteitä leivälle -> kemiantehdas jalostelee levitteen, jota voi levitellä senttitolkulla leivälle. Siinä ohessa markkinamies keksii kevytmetwurstin ja kevyt oluenkin. No kevytsavukkeet sentään on kadonneet jonnekin.
Kaikki tarttis saada heti ja helposti ja ihan katollaan olevaa ruokaympyrääkään ei huvittaisi korjata, kun siitä olis ihan liikaa vaivaa. Mun oma ajatus tästä kaikesta aspartaamin ja asesulfaamin kyllästämästä moskasta on se, että en syömitään, missä lukee kevyt, mutta syön kaikenlaista sen mukaan, että se ei vaikuta elämänlaatuun/terveyteen ainakaan suoralla syy->seuraus suhteella. Lihaa peruna vihaneksia kasviksia hedelmiä jne. Ei se nyt kovin pahasti voi mennä metsään. Karppauskin on musta vähän sellainen heikolle mielelle suunnattu oikotie. On kivaa vetää edelleen kaikkea kaksinkäsin, niin rukataan ruokaympyrä niin, että se onnistuu. Sitten painetaan lihaa, majoneesia, ja kaikkia rasvoja ihan tuskassa naamariin. Tällä esimerkillä mä tarkoitan nimenomaan sellaista HC-karppamista.
Jos kamppailee painonsa kanssa, kannattaa opetella laittamaan itse ruokaa. Siinä selviää kivasti, mitä tulee mahaan laitettua. Lopputuloksena saa terveellistä ja maistuvaa sapuskaa. Kaffepöydän tarjoilutkaan eivät enää himota niin paljon, kun muistaa millainen köntti margariinia niihin pikkuleipiin tai kakkuun meni. Sitten huomaa sen, että niitäkin voi kuitenkin syödä vähän. Mut ku kakku on hyvää ja mä haluun syödä sitä helvetisti, niin oliskos joku light vaihtoehto?!

Ei oo, sitä syödään vain sopivasti
Oootteko muuten huomanneet, että tästä kansasta on kadonneet sellaiset tavalliset hoikat pulliaiset. On kovassa tikissä olevaa aktiivisesti liikkuvaa kaveria ja sitten on läskejä. Keskiarvo ehkä kohdallaan, mutta se tavallinen keskiarvojätkä loistaa poissaolollaan. Uimakoulussa katselin surullisena rantsuun marssivaa kakaralaumaa. On siinä vanhemmat pitäneet huolen, että niitä rasvasoluja riittää sitten aikuiselle iälle lihotettavaksi. Ketunnokkapojat paineli taikinat velloen kohti laituria. Aika hemmetin tehokkaasti se vartalonmalli periytyy elintapojen mukana mukuloille. Valitettavinta on se, että lapsena kerätään ne rasvasolut, joita sitten kannetaan mukana hautaan asti. Lihoaminenhan on kaiketi juuri noiden rasvasolujen kasvamista. Mitä suuremman määrän niitä on kakarana itselleen saanut, sitä helpompi on lihota massiivisesti aikuisena.
Kirjanmerkit