Höh just kun olin päässyt pahimman fillarikuumeen yli niin tämmöinen paukahtaa ilmoille... Jäämme innolla odottamaan!![]()
Höh just kun olin päässyt pahimman fillarikuumeen yli niin tämmöinen paukahtaa ilmoille... Jäämme innolla odottamaan!![]()
Endura(n)ce pyörä levyjarruilla??? Kuvalla ei ole mitään tekemistä tämän uutisen kanssa !
![]()
TetedeCourse muokkasi tätä : 14.05.2014 at 14.22
Must have...
Kokemus oman Roadliten hankinnasta:
Maaliskuussa tilaus sisään. Toimitusajankohdaksi arvioitiin viikko 18.
26.4. paketti matkaan. 30.4. paketti Suomessa ja UPS lykkää toimituksen Itellan hoidettavaksi. 2.5. paketti perillä.
Pyörä muuten päällisin puolin kunnossa, mutta takakiekko huonosti pakattu. Paketin reunaa vasten akselissa tulppa, mutta toinen puoli liikkunut runkoa vasten istuinputken (jos lie seat tube suomeksi) kohdalla. Seurauksena muutaman sentin naarmut. Sähköpostia välittömästi, eli perjantaina. Kun ei vastausta kuulu, niin kyselyä perään tiistaina ja toteamus, että jos eivät ole halukkaita asiasta sopimaan, niin kulkee se posti Saksaankin. Perjantaina sitten vastasivat ja tarjosivat 80 euron hyvitystä, jonka hyväksyin. Rahat tulivat tilille tänään keskiviikkona.
Pyörää en viitsinyt tuossa välissä laittaa ajokuntoon, joten testailut jäävät viikonlopulle. Toivottavasti ei ilmene muuta...
Nuo CF SL ja CF SLX mallithan on aika endurance tyyppisiä nekin geometrialtaan niin mielenkiintoista nähdä minkälainen geometria tuossa Endurace CF:ssä on. Oma "French Fit" vastaa vaakaputken ja satulaputken osalta juurikin CF malleja. Droppiakin on pari senttiä vähemmän kuin yleensä saman kokoisissa pyörissä.
Joo olen pettynyt - Instagramissa kuva esittelytilaisuudesta:
![]()
Ei jummarra, miten toi nyt eroaa tavallisesta? Jotain parannuksia geoon(en kyllä pysty sanomaan mitä), levyt, ja hienoja värejä mallistoon niin voisi kiinnostaa. Leveämmät renkaat ja paksu teippi löytyy kyllä halvemmallakin ihan lähikaupasta.
Emäputki vähän eri muotoinen (pyöreämpi) ja ehkä sentin tai puoli pidempi. Haarukka näyttää myös yläosasta erilaiselta (pyöreämmältä). Erot niin pieniä että tuskin huomaa ajossa jos muut komponentit on samoja.
Endurace CF julkaistu: http://www.canyon.com/_en/roadbikes/...durace-cf.html
Lisäksi emäputkelle tuli lisää pituutta M koossa 9mm ja spacereita on nyt kaikissa malleissa 25mm. Ei ollut kovin vaikea arvata tämän pyörän ominaisuuksiaThe Endurace CF sets new standards in comfort and ergonomics, which is why all models come equipped with our VCLS Post 2.0, Ritchey WCS EvoCurve handlebars and Fizik Bull saddles. Extra wide DT Swiss rims with 25 mm Continental Grand Prix 4000s II tyres complete this perfect overall package with an even smoother ride and more stability.![]()
Olen harkinnut vakavasti Ultimate CF SL 9.0:n ostamista. Olen vielä aloittelija, ja ajan noin 30-80km lenkkejä keskimäärin. Tulevana kesänä matkat tulevat pitenemään.
Olisiko tuo Endurace CF 9.0 edellämainittua Ultimatea huonompi, ts miten ne käytännössä eroavat? Hinta sillä on ainakin kolmisen sataa halvempi.
Endurace CF:ssä rennompi (pystympi) ajoasento eli selkä ja niska ei joudu niin kovalle rasitukselle. Sopii paremmin pidemmille matkoille ja varsinkin niille jotka ei aja kilpaa. Rungon laatu luultavasti sama. Endurancessa ehkä parempi koska uudempi. Jos rungon väritys miellyttää ja jaksat odottaa heinäkuun alkuun niin valitse Endurace.
Täällä lisää infoa Canyonin geometriaeroista: http://www.canyon.com/_en/technology...ept/index.html
van damme muokkasi tätä : 17.05.2014 at 21.48
Vähän ehkä speksatuttaisi tuo Endurace CF:n Ultegra-malli. Nyt käytössä Roadlite, näyttäisi M-kokoisena aika samat geometriat olevan molemmissa?
Mitenköhän tuo sopii Bob Yakin vetoon, kestääkö tuommoinen hiilaripyörä sitä sen paremmin kuin Roadlitekään?
Ja huomaakohan tuossa mitään parannusta tuohon tonnin Roadliteen verrattuna![]()
Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet
Hep,
Vaihdoin eilen stemmin tämän vuoden ultimate al:n ja heräsi kysymystä I-Lock systeemistä.
Eli tein homman niinkuin canyonin sivuilla neuvottiin:
- stemmin pultit löysälle
- hattu irti
- Löysätään ilock ruuvia (kuinkahan paljon?)
- Stemmin irrotus ja uuden asennuspaikoilleen
- hattu takaisin
- stemmin pultit kireelle
- Ilock ruuvin kristys
Kysymys kuuluukin tuosta viimeistsetä vaiheesta, miten kireälle se ilock ruuvi pitää kiristää ja
mistä tietää oikean kireyden? Ohjeissa puhuttiin "play"stä eli jonkin sortin välyksestä.
ilockin voi/kannattaa löysätä niin paljon kuin se löystyy. Kiristäessä ole varovainen ettet käytä voimaa liikaa.. ite sain ruuvin vastakappaleen irtoamaan, kun väänsin turhan ronskisti.
Tiedän, jääviä porukkaa tässä säikeessä mutta kysytään nyt kuitenkin. Mitkä fillarit mielestänne kilpailevat Canyon CF SLX 7.0 DI2 kanssa jos kriteereinä on:
- Rungon jäykkyys vs mukavuus vs keveys
- Osasarja (DI2)
- Hinta
ja jätetään kiekot ja gummit laskuista.
Mielelläni päivittäisin nykyiseen runkoon DI2:en mutta uusi osasarja + uusi runko ~ uusi pyörä joten vähän tuntuu hölmöltä lähteä hommaamaan nyt pelkkää osasarjaa vanhaan runkoon jos rungonkin vaihto on jossain vaiheessa edessä varsinkin kun nykyiseen runkoon pitäisi ostaa ulkopuoliset piuhat jne.
Ride and Smile!
No ainakin Stevens Xenon; tsekkaa uusi fillarilehti siinä on vertailussa tämäkin pyörä. Canyonistina voin myös puhua perstuntumasta, silla olen ajanut molempia. Stevens on kyllä vähän junamaisempi kuin Ultimate CF. Ehkä uudemmalla Canyonin etuhaarukalla on vähemmän eroa...
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Tuo Endurace 9.0 voisi olla tällaiselle ikääntyneelle kuntopolkijalle soiva peli. Itselle (176 pit./80 haarus) sopiva koko on lähinnä tuo 53/s ja siinä koossa on kovin loiva keulakulma 71,6 astetta. Miten asiantuntijoiden mielestä tuo vaikuttaa ajettavuuteen yhdessä normaalia pidemmän takapään kanssa. Pyörä on arvatenkin vakaa ajaa, mutta olisiko tuo jo liian "rekkamainen" ? Nyt alla on Feltin F-sarjalainen jossa on aika matala asento ja tuon seuraajaksi haen rennompaa peliä ajaa.
Ride harder - Ride a totally rigid.
Eikös Aeroadissa ole "perinteinen" 1 1/8" putki haarukassa. Eipä nuo tosiaan silloin siihen käy.
Vaihtoehtoja ohjaamon alentamiseen on vaikka millä mitalla. Vastaavia i-Lockin korvaavia kiristimiä tai -kulmaisia stemmejä.
esim. http://www.bike-components.de/produc...ad-Klemme.html
Ihmettelin asiaa Canyonille uudemman kerrran.
Tarkistivat pikaisesti asiaa teknikoilta sillä seurauksella, että lupasivat lähettää samat hilut, mitä
Katusha ja Movistar käyttävät Aeroad-rungoissaan.
Ultimate Al 8.0 lähti tilaukseen. Ensin meinasin kyllä laittaa Endurace CF 9.0:n, mutta koska halusin pyörän ajoon mieluiten jo ennen kesälomia niin nyt kävi näin. Oikeastaan ihan hyvä näin koska Campa on aina Campa eikä hyvässä alurungossa mitään vikaa ole. Nyt sitten odotellaan.
Mulla on fillarina 2007 tai 2008 vuoden Canyon Ultimate AL. Tänään piti säätää ajoasentoa poistamalla tavaraa stemmin alta, mutta eihän siellä ollut muuta kuin kahdesta erillisestä osasta koostuva systeemi (osassa teksti: Acros Ai-70 501).
Mikä olisi helpoin tapa alentaa ohjaamoa? Osaako joku heittää esimerkiksi jostain nettikaupasta sopivia osavaihtoehtoja, että menisi tilaus kerrasta oikein? Oon koittanut vähän googlailla asiaa, mutta en ihan täysin tajua, että millaisella kokonaisuudella nykyisen systeemin voisi madaltaa.
Nykyinen systeemi näyttäisi olevan sama kuin kuvassa oikealla:
Stemmin päällä on aioastaan tuollainen keskireijällä varustettu pääliosa:
![]()
Ritcheyn -17 asteinen stemmi on yksi vaihtoehto.
Eikös Ultimate AL:ssäkin ole oneonefour -haarukka joten tuo k.t.s:n lainaama ohje pätee sinullekin.
Taas on Canyonia testailtu:
http://www.bikeradar.com/road/gear/c...-7-0-14-48364/
- Highs: Simply awesome spec, performance and looks
- Lows: Its single-minded nature won’t suit everyone
- Buy if: You feel the need for speed, and don’t mind sacrificing a little comfort
Tuohon komforttiin auttanee se ekstra-joustava VCLS 2.0 tolppa.
Kirjanmerkit