GiantElectrobikeGarmin
Sivu 4 / 27 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 794

Aihe: Trainerroad

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kunkku Katso viesti
    Onkos mulla mitään mahdollisutta käyttää biltemän vehjettä jotenkin trainerroadin kanssa, vai pitääkö tässä hankkia uusi listalta löytyvä traineri tätä varten.
    Tossa on ollut hyviä vinkkejä miten voi yrittää ko traineriin saada virtuaalista tehomittausta. Itse harkitsisin tuossa tilanteessa vahvasti voimamittarin ostamista. Sillä pääsisi eroon kaikista näistä virtualpower ongelmista ja se olisi käytettävissä kesälläkin. Esimerkikis tällainen http://www.stagescycling.com/ . Kunhan päästään kesään, niin porukka miettii mitentätä TRää voisi käyttää ajossa.

Kiitoksia vastanneille.
    Tuohan se taisi olla se kysymys jota en osannut kysyä, eli mikä laite listalta voisi vastata biltsua.
    Ja tokihan noi powermittaritkin kiinnostaa ja power data voi osoittautua tosiaan niin koukuttavaksi, että kesäksikin se on oltava. Tahtoo vaan lähteä hivenen lapasesta aina kun näitä hankintoja alkaa suunnittelemaan.

Päälaji on juoksu, ja olen fillaroinut lenkkiä lähinnä korvaavana tai palauttavana. Vähän tosin on mielessä trikisat ja lähinnä puolikas ensi kesänä ja kivahan se olis jos fillari siellä liikahtas.
    Tänä talvena olen huomannut, että valitsen trainerilla ajelun mattojuoksun tai ulkolenkin sijaan ihan vaan kun se on mukavampaa just nyt. Ilman suunnitelmaa trainerilla tulee vaan ajeltua ja treenihyöty jää varmaan vajaaksi.
    Voisin kokeilla tesmimielessä tuota trainerroadia nykyisillä releillä ja samalla varautua jo siihen, että jos sisälläni asuva pyöräilijä ei suostu rauhottumaan niin kai se on varustehankintaa edessä ennen kesää. Tai joka tapauksessa varmaan on, ja kyse on priorisoinnista.

Tuohan se taisi olla se kysymys jota en osannut kysyä, eli mikä laite listalta voisi vastata biltsua.
    Jos saat lainaan tehomittarin, niin voit sillä selvittää tehokäyrän mistä tahansa trainerista. PowerTap-takakiekko olisi helppo vaihtaa testin ajaksi traineripyörään. Saako Trainerroadiin syötettyä tuollaisen itse generoidun tehokäppyrän?

ToS ajettu, olipahan hapokasta. Kuluvan kalenteriviikon varsin triviaaliksi harjoitusvaikutuslukemaksi (TSS) tuli 1009. Seuraavaksi olisi tarkoitus aloittaa Novice Competitor High Volume -ohjelma, jossa tähdätään keskimäärin 441 TSS:ään viikottain. Vähän helpommalla taitaa päästä.

En oikein päässyt sisään tuohon Sufferfest Violator -harjoitukseen. Säädin vastusta etuvaihtajalla ja hienosäädin kadenssilla. Yritin ajaa vedon tasaisella teholla, mutta varmaan olisi ollut parempi vaan kiihdyttää vetojen läpi tasaisesti, varsinkin viiden sekunnin spurteissa tuntui että "osuin" tosi harvaan. Tavallaan kun teho vakiintui, veto oli jo ohi. Koko homman kruunasi ketjun tippuminen eturattaalta 54 minuutin jälkeen. No, onneksi ei mennyt jumiin tai muuta pahempaa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Ei saatanan saatana. 20min Violatoria ja pyörästä hajoaa takavaihtaja ja ketjut vääntyy vinoon. Toinen pyörä löytyy mut siihen en saa tähän hätään siirrettyä kadenssisensoria, joten ei saa wattejakaan. Pakko vetää uusiksi pelkällä sykekäyrällä. Saa nähdä, hyväksyvätkö suoritusta. Ei voi olla näin hyvä flaksi...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jesh, ToS läpi. Ilmeisesti meni viimeinen veto läpi vaikkei ollutkaan wattidataa mukana. Koko ToSin statsit: ajo-aika 12h, energia 12140 kcal, TSS 990 ja n. 24 litraa hikeä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sathamoth Katso viesti
    Jesh, ToS läpi. Ilmeisesti meni viimeinen veto läpi vaikkei ollutkaan wattidataa mukana. Koko ToSin statsit: ajo-aika 12h, energia 12140 kcal, TSS 990 ja n. 24 litraa hikeä
    Iso peukku! Kova ukko!

Oma urakka jäi kesken torstaina, arjen pyöritys ja ToS ei enää vain onnistunut. Seli, seli...

ketti Guest
    Vastaan itselleni vielä kuntotestistä / liian raskaista sweetspot-treeneistä:

20 min kuntotesti eilen, FTP laski takaisin alas 16 pykälää järjellisemmille lukemille. Kyseessä lienee ollut edellisen 8 min testin testivirhe.

Muutenkin tuntui mukavammalta tuo 20 min kuin 2x8 min testi, välihuili ja uuden hapotuksen odottelu jäi siinä pois.

^ jos tuntui mukavammalta, et ottanut kaikkia tehoja koneesta pihalle

Itselle sopii myös paremmin tuo 20mins testi varsinkin kun mies on mallia diesel. Toisaalta tuo 2x20mins testi on vielä parempi mielestäni ja menee kovana tehotreeninä myös.

ketti Guest
    Juu "mukavammalta."

OT itse asiassa siitä tuli 19 tai 21 min testi, macbookista oli jäänyt virtapiuha irti , akku loppui ja näyttö pimeni viimeisen minuutin vaiheilla. Kirosana, vitutus, polje älä hellitä, kurkotus, virtamagneetti kiinni läppärin kylkeen, jatka polkemista ja hakkaa spacebaria toisella kädellä...

Mac heräsi, FTP oli jo määritetty ja vieläpä testitilanne jatkui loppuun kuin tyhjää vaan, lopussa TR antoi vielä uudet FTP ja sykeikkunat. Valitsin jälkimmäiset.

Jos 20 testiä voi sanoa mukavammaksi, on se ajettu liian hiljaa.

Mulla on ainakin sekä 8min että 20min testien jälkeen sellainen fiilis et päätä särkee, pien oksetus meinaa tulla koko ajan, jaloilla ei kovin mieluusti seisoskelisi ja keuhkoissa tuntuu siltä et niitä on rasitettu vähän liikaa . Silloin tietää et on menny hienosti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sathamoth Katso viesti
    Mulla on ainakin sekä 8min että 20min testien jälkeen sellainen fiilis et päätä särkee, pien oksetus meinaa tulla koko ajan, jaloilla ei kovin mieluusti seisoskelisi ja keuhkoissa tuntuu siltä et niitä on rasitettu vähän liikaa . Silloin tietää et on menny hienosti
    Samat fiilikset mulla. Ja näyttää sitten ottavan pari viikkoa, jotta tavoittaa tuon testissä saavutetun ftp:n.

Onkos muilla käytössä Wahoon speed and cadence anturia? jostain syystä tuo tr:n piirtämä ftp käppyrä tuuppaa meikäläisellä olemaan kovin epätasainen ja välillä tipahtaa tai pompahtaa hetkellisesti aivan minne sattuu. Koitan tässä keksiä onko syy anturissa asennuksessa vai miehessä.. Onnittelut kaikille TOS:n suorittaneille!

ketti Guest
    Henkistä vähemmän vitutuksen tietä tarkoitin sanalla mukavampi.

8 min testissä kun vetää yrjökrampit ensimmäisessä setissä, niin ainakin minun on ikävä odotella se pitkä välilepo. Tietää, että uusi rypistys on tulossa huilin jälkeen.

20 min testi näin kerran kokeiltuna: kun se vihdoin puolen tunnin jälkeen alkoi, sitten mentiin loppuun saakka. En tarkoittanut fyysistä mukavuutta.

edellisen 8 min pystyin jotenkin ylisuorittamaan, ehkä hyödyntämään mittausvirheetkin tjsp mutta olinkin sänkykuollut loppupäivän.

ToS tykitetty itsekin läpi. TSS:ää näytti tulleen 973 ja kilokaloreita valui ~8500. Aika hapokas olo kaikenkaikkiaan. Itsekään en ihan ymmärtänyt Violatoria. Lyhyemmät stintit jäi järjestään tavotteista koska ei vain ollut aikaa nostaa nopeutta ja etuvaihtajalla vaihtelin sen minkä ehti. Ens vuonna sit taas ToSia jos osuu omiin menoihin. Parin päivän päästä pitää testata nousiko ftp tämän rääkin myötä. :P

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ValluViltteri Katso viesti
    Samat fiilikset mulla. Ja näyttää sitten ottavan pari viikkoa, jotta tavoittaa tuon testissä saavutetun ftp:n.

Onkos muilla käytössä Wahoon speed and cadence anturia?
    Minulla on Wahoon Speed & cadence ANT+ -anturi. Esimerkiksi nyt ToS:n aikana oli kaksi kertaa kun anturi pimeni 1-3 sekunniksi ja palasi taas linjalle. Muuta erikoista se ei ole tehnyt.

Muuten tuntuu että se tehokäyrä elää sellaisella 20 watin alueella, todella tarkkaa on kadenssin kanssa ja tavallaan yksikin hitaampi tai nopeampi kampikerros heilauttaa käyrälle piikin. Toisaalta profiiliasetuksissahan on se mahdollisuus näyttää tehokäyrää kolmen, viiden tai seitsemän sekunnin keskiarvona raaka-arvojen sijaan. En ole kokeillut onko siitä enemmän hyötyä vai haittaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Toisaalta profiiliasetuksissahan on se mahdollisuus näyttää tehokäyrää kolmen, viiden tai seitsemän sekunnin keskiarvona raaka-arvojen sijaan. En ole kokeillut onko siitä enemmän hyötyä vai haittaa.
    Olen itse pitäny tuota viiden sekunnin asetuksella. Tasaa kivasti noita pahimpia piikkejä, mutta toisaalta aiheuttaa kyllä sitten sen, että koko käyrä on vähän jälkeenjäänyt. Violatoria en päässyt edes kokeilemaan VirtualPowerilla, kun se saakelin takavaihtaja hajos, mutta luulenpa että ne 5 x 5 sec -vedot olisivat olleet ihan liian mahdottomia tällä setillä. Meneehän siihenkin useita sekunteja et saa trainerin vastuspyörän kiihdytettyä siihen uuteen vauhtiin.

No huh, itellä ei kyllä löydy motivaatiota vetää testiä noin loppuun (hapottavana), mitä täällä on kerrottu. Silti uskon että 20 min testi antaa FTP:lle ihan kelpo arvion, joka on mielellään snadisti alakanttiin ja jota vasten reenitehoihin jää pikkuisen niin huonon kuin hyvänkin päivän varaa.

ketti Guest
    USB ANT+ vastaanotinpalikan sijoituksesta läppäriini havainto:

epävarmaa toimintaa ja toimintakatkoksia VirtualPower-käyrään, jos laitoin ANT+ palikan macbookin taaempaan aukkoon ja eteen tuli hiiren johto varjostamaan. Jopa autopauseja, kun kadenssi ei rekisteröitynyt ajoittain. Etumaisessa USB-aukossa toimii hyvin ja kenttä on "exellent" TR-ohjelman laitevälilehdellä.

Spurttiwateista: olen miettinyt, ettei VirtualPowerilla ikinä saa lyhyen spurtin tehoja kiihdytysvaiheessa läheskään kaikkia talteen. Mittaushan tapahtuu takapyörän kunkin ajanhetken yksittäisen nopeusarvon perusteella olettaen nopeus staattiseksi tilaksi. Vaikka on apinanraivokiihdytys menossa, takapyörän hetkittäisten nopeuksien perusteella tallentuu vakionopeutta edustavat tehoarvot. Kiihdytystehoja ei rekisteröidä malliin "nopeus muuttui arvosta x arvoon y aikayksikössä z." Tehtyä työtä saadaan hieman talteen hidastusvaiheessa rullaamalla, mutta se ei osu työsektoriin vaan lepojaksoon?

Käänteisesti: Spurtin jälkeen rullatessa rekisteröityy sillä hetkellä tekemätöntä työtä. Kadenssi nolla, silti tehökäyrä näyttää jotakin, vaikka onkin matkalla alaspäin.

Tehomittarimiehet: virtualpower 5 tai 10 sek ja tehomittarin samanlaisia pyrähdyksiä, onko käyrissä ja maksimitehoissa eroa? Kuvakaappauksia näytille?
    ketti muokkasi tätä : 03.02.2014 at 17.18

Minäpä nyt vielä länkytän Virtual Powerista ja FTP-testeistä kun tuli tehtyä äsken 8 minuutin testi.

Toissaviikon perjantaina eli 10 päivää sitten ajoin ensimmäisenä Trainerroad-harjoituksenani 20 minuutin FTP-testin. Ennen sitä olin ajanut Kinetic Road Machinella yhden käden sormilla laskettavan harjoitusmäärän parin edellisen viikon sisällä. Samalla ajanjaksolla en juurikaan ajanut pyörällä ulkona. Muuta "kuntopyöräilyä" olen ajanut viimeisen vuoden aikana WattBikellä arviolta 10-15 harjoitusta. Viime vuonna tuli pyöräilykilometrejä kaikki yhteen laskettuna noin 6500, eli jotain pohjia on olemassa.

20 minuutin testin ajoin 0°C asteisessa autotallissa ja tuntemus oli, että se meni aika hyvin. Kadenssikeskiarvo oli vähän yläkanttiin mutta olin lopussa aivan kypsä. Tuloksena oli FTP 234 ja LTHR 157. Testin jälkeen ajoin 9 päivän ajan Tour of Sufferlandriaa, välillä autotallissa viileässä ja välillä huoneenlämmössä, intensiteettiä välillä säätäen. ToS:sta jäi fiilikseksi että Road Machinen vastus on 220-250W alueella 10-15% raskaampi kylmässä verrattuna huoneenlämpöön.

No, tänään tein sitten kaikkien taiteen sääntöjen mukaisesti ja lähdin testisuoritukseen käytännössä 10 päivää kestäneen kovan harjoitusputken jälkeen. Fiilis oli kuitenkin kohtalaisen hyvä, mitä nyt oikeassa pohkeessa tuntui lämmitellessä vähän jumia, mutta se ei haitannut varsinaisia vetoja. Tein testin huonelämpötilassa ja nyt Trainerroadin tarjoamat arvot oli FTP 312 ja LTHR 146. Testin aikana ohjeet ilmoittivatkin että tuo LTHR ei ole luotettava 8 minuutin testin perusteella, joten jätin sen päivittämättä. Otin uuden FTP:n käyttöön.

Seuraavaksi olisi tarkoitus ajaa 11 viikkoa Novice Competitor High Volume -ohjelmaa. Kahdella ensimmäisellä viikolla ei ole varsinaisia tehoharjoituksia ja huomiselle merkitty tunnin pk-pyörittely näyttää nyt tuon uuden FTP:n suhteen osuvan ihan sopivalle tehoalueelle. Ei mene varsinaisesti palauttavaksi mutta sykkeet tuskin karkaa liian ylös. ToS olisi ollut melkoista murhaa tuolla FTP:llä. Mutta sitten olisi voinut tietysti laskea intensiteettiä sen 5-10%.

Mitä opimme tästä? Tuo Virtual Power saattaa olla hyvinkin suuntaa antava mittaustapa. Road Machinen vastus reagoi yllättävän paljon ympäröivään lämpötilaan, joka taas vaikuttaa Virtual Powerin ilmoittamiin tehoihin aika paljon. Wattimittari lienee pakkohankinta pyörään jos haluaisi "aidompaa" dataa. Enkä luota omaan suorituskykyyni enää yhtään. Nyt olin kummassakin 8 minuutin vedossa jo aivan valmis tiputtamaan pykälän pienemmälle välitykselle viiden minuutin jälkeen, mutta sieltä sitä vaan tultiin läpi samalla välityksellä, vielä viimeiselle 30 sekunnille vähän kiihdyttäen. Toisin sanoen, jos olisi tehnyt samaa testiä vaikka WattBikellä ja ohjelma olisi ollut pelkästään minun päässäni eikä siinä naaman edessä näytöllä kaikkine lukuarvoineen, olisin luultavasti tippunut siellä viiden minuutin jälkeen. Olen ollut aina huono kaikissa muissa testityypeissä paitsi valojänisjuoksutestissä, mutta Trainerroadilla saa ainakin koneesta tehoja ulos niin pitkään kunnes oksennus on kurkussa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Wattimittari lienee pakkohankinta pyörään jos haluaisi "aidompaa" dataa.
    Eihän sitä kato tarvii nyt hankkia, kun voittaa sen Garmin Vectorin tuolta ToSin prize poolista Todennäköisyys yksi 1441:sta, eli voitto on melkein varma!

No se. Murphyn lain mukaan ne Vectorit vielä osuu kohdalle jos laitan hätäpäissäni vaikka Stagesin mittarin tilaukseen. Että jos odottelisi ainakin sen arvontalaulun loppuun ennen tilausta.

Mulla on myös tehomittari harkinnassa kesäksi. Itse kääntymässä powertappiin todennäköisesti. Käytettykin kelpaisi, mutta Campa vapaarattaalla niitä ei hirveästi vastaan kävele.
    Vectoreita harkitsin, mutta hinta ja polkimien kiristyksen huolellisuus sai luopumaan ideasta. Ja todennäköiseisti onnistuisin ne lähetin mokkulat kolauttamaan autokuljetuksessa rikki.
    Talvella, kun tarvii kahta pyörää kuljetella auton sisällä.

Mutta asiaan. Kun tästä flunssasta tervehdyn, ajan tuon 20min testin trainerroadilla ja vertaan sitä Wattbikella ajettuun vastaavaan.

Vihdoin kuriiri kiikutti Road Machinen meikäläiselle ja eka pieni polkasukin on tehty ihan vain testaten että laite toimii ja toimiihan se.
    Positiivista oli että mukana tuli 1kk ilmaista aikaa trainerroadiin.
    Seuraavaksi on pitää tarkistella säädöt kohdilleen ja ajaa 20min testi.
    Onko muuten mitään nyrkkisääntöä noiden asetusten kanssa miten ne tulisi säätää? Nyt laitoin niin että rulla kiinni renkaaseen juuri hipoen ja sitten kaksi täyttä kierrosta kiristäen.
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grugi Katso viesti
    Onko muuten mitään nyrkkisääntöä noiden asetusten kanssa miten ne tulisi säätää? Nyt laitoin niin että rulla kiinni renkaaseen juuri hipoen ja sitten kaksi täyttä kierrosta kiristäen.
    Tuo kaksi kierrosta kiristystä on todennäköisesti lähellä sitä perustetta, jolla Virtual Power -käyrä on laskettu Road Machinelle. Minulla on sama säätö ja mielestäni myös vastuksen ajotuntuma on aika hyvin kohdallaan. Inertiaa on juuri sen verran ettei polkemista keskeytä mielellään, mutta jos on pakko keskeyttää 1-2 sekunniksi, ei ole aivan valtavan työlästä kiihdyttää takaisin tavoitenopeuteen.

Joulukuun alun jälkeen takana 16 TR-treeniä ja Virtual Powerilla mitattu FTP arvo noussut tässä ajassa n. 13%. Teidä sitten luotettavuudesta, mutta vastaa aika hyvin omia tuntemuksia. Tavoite saada ennen huhtikuun alkua nostettua nykytasoa vielä n. 10%. Aloitustaso oli varsin vaatimaton eli tavoite tuskin ihan mahdoton tehtävä. Mites muilla mennyt FTP kehitys ja tavoiteet?

Olen nyt tänä talvena ajellut vähän enemmän mm. Youtube videoiden kanssa mutta tämä softahan vaikuttaa pakkohankinnalta.
    Garminin ant tikut ja kadenssihärpäkkeet löytyy, mutta ylättäen tuettujen listalta ei löydy Bilteman traineria. Onkos mulla mitään mahdollisutta käyttää biltemän vehjettä jotenkin trainerroadin kanssa, vai pitääkö tässä hankkia uusi listalta löytyvä traineri tätä varten.
    Biltema vehjes ajaa muuten asiansa kun paremmasta ei tiedä.
    Mulla on joku vanha traineri joka on tietääkseni ostettu biltemasta ja on tämän näköinen:
    http://www.tranzx.com/product/10trainers/111.html

Jos trainerisi on sama, niin ajoin tuolle eilen virtual power vastuskäyrää.. Nyt vaan pitäisi odottaa että saavatko trainerroadin tyypit tuosta tehtyä käyrää..
    Tässä linkkiä.
    http://support.trainerroad.com/entri...E-Home-trainer
    <- Wasa Natural Born Riders ->

Nyt on ensimmäinen 8 minuutin testi ajettu. Koville otti kun ei tuota aerobista liikuntaa ole juurikaan tullu harrastettua sitten viime alku syksyn.
    FTP lukemaksi sain 199 mikä ei ilmeisestikään ole kovin hyvä. Watt/Kg lukema on 1.86

Seuraavaksi varmaan aloitan tuon Traditional Base - Low Volume II treenin toki ilman ekaa 8 minuutin testiä.
    Eiköhän se kunto tästä ala nousemaan pikku hiljaa.
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti
    Joulukuun alun jälkeen takana 16 TR-treeniä ja Virtual Powerilla mitattu FTP arvo noussut tässä ajassa n. 13%. Teidä sitten luotettavuudesta, mutta vastaa aika hyvin omia tuntemuksia. Tavoite saada ennen huhtikuun alkua nostettua nykytasoa vielä n. 10%. Aloitustaso oli varsin vaatimaton eli tavoite tuskin ihan mahdoton tehtävä. Mites muilla mennyt FTP kehitys ja tavoiteet?
    Minulla oli muistaakseni suunnilleen vastaavia nousuprosentteja siinä vaiheessa, kun trainerroadilla aloitin. Toisena talvena kehitysprosentit alkoivat hiljalleen pienenemään ja nyt kolmantena talvena todennäköisesti mennään samalla käyrällä. Kevään testit sen sitten näyttävät. Kuluva kolmas TR-kausi on tosin ollut minulla toistaiseksi pelkkää base-ykköstä, joten se varmaan näkyy tuloksissa.
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grugi Katso viesti
    Nyt on ensimmäinen 8 minuutin testi ajettu. Koville otti kun ei tuota aerobista liikuntaa ole juurikaan tullu harrastettua sitten viime alku syksyn.
    FTP lukemaksi sain 199 mikä ei ilmeisestikään ole kovin hyvä. Watt/Kg lukema on 1.86

Seuraavaksi varmaan aloitan tuon Traditional Base - Low Volume II treenin toki ilman ekaa 8 minuutin testiä.
    Eiköhän se kunto tästä ala nousemaan pikku hiljaa.
    Ei ne watit vaan ne W/kg. Varsinkin Suomen vuoristoisilla pullakahvipk-lenkeillä. Mutta helpoitenhan tuota arvoa nostaa laihduttamalla, juhannuksenahan toi voi olla jo 2,2W/kg vaikka ei tekis mitään
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •