Jaahas kävimme tänään hienossa Ikeassa. No paineta sieltä selvästi tuli. Nyt lenkki takana keskisyke 170 ja keskinopeus 21.1 Tuli omat enkat tossa nopeudessa. Täytyy vierailla siis siellä useammin, Sotkakin vois ehkä toimia![]()
Jaahas kävimme tänään hienossa Ikeassa. No paineta sieltä selvästi tuli. Nyt lenkki takana keskisyke 170 ja keskinopeus 21.1 Tuli omat enkat tossa nopeudessa. Täytyy vierailla siis siellä useammin, Sotkakin vois ehkä toimia![]()
Vähän sai kaivella, mutta taas tippui satkun hinta:
http://www.alltricks.fr/boutique/fic...=lg_fr&num=241
Oisko se sitten tuossa?
EDIT: Olikin lähetyskuluilla ihan samaa luokkaa, kuin täältä itselleni huomattavasti tutummasta kaupasta:
http://www.bike-components.de/produc...dell-2010.html
Fourtour muokkasi tätä : 23.07.2010 at 21.34
XXX SID vaan niin ei jää keulasta kiinni.
Hyvä, sillä tuo lähti eilen tilaukseen...
Huomenna kuitenkin ajellaan vielä jäykkäperällä.
Lämmintä on taas luvattu, mutta kai me sunnuntai pyhitetään vähintään Mätäkivenmäellä käyntiin?
Joku pidempi lenkki joka tapauksessa sopisi hyvin.
http://sportstracker.nokia.com/nts/w....do?id=2785591
Jos alussa ei olisi tehty niin paljoa remonttia, oltaisiin varmaan ehditty ajamaan polkuja pitkin takaisinkin.
Hyvä lenkki tehtiin silti, ja etenkin loppuhuili oli loistava!
Sitten jatkettiin kotiin - tai tultiin kotiin jatkamaan...
Sen verran on pidempiäkin lenkkejä tehty viime aikoina, että sykemittarista loppui muisti jo lenkin alkuvaiheilla, mutta ainakin itsellä sykkeet pysyivät melko matalalla koko ajan.
Ai niin: Timbe, jos sitä keulahuoltoa meinaat tehdä Fox:iin, niin täältä saat kyllä niitä voiteluaineita ja ohjeet.
Kivan näkönen lenkki teillä ollut. Harmi kun ei päässyt mukaan, oli muita menoja. Katsoin noita kisoja joita tässä lähellä olisi. Toi keinis ainankin tulee ajettua, myös Hyvinkää vois olla aika jees. Se näköjään päättää ton Bianchi-cupin. Siellä voipi olla sakkia viivalla reilummin..
Maantiepyöräilijä menee maastoon... tätäkö tämä on.![]()
Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.
Pururata ei ole millään ei-polttomoottoria omaavalla pelillä mielekäs...![]()
Puhutaankos nyt nimenomaan Bianchi cupin 31.8. pidettävästä osakilpailusta? Siitä en nimittäin löydä muuta kuin ajankohdan ja "Hyvinkää, Hausjärvi, Paukunharjun hiihtomaja, Monninlinja 213"... 8.8. pidettävästä XCO:sta löytyy kyllä enemmänkin infoa, onkos se samoissa maastoissa?
Näinhän se onkin. Kodehan suunnittelikin menoa tuonne Bianchi -cupin päätökseen, mutta minulla oli mielessä tuo XCO -cup 8.8. Viisainta on nyt sitten mennäkin molempiin, ettei menetetä mitään. Paukunharjussa ainakin mäkiä piisaa. Sen verran on siellä hiihtokisoissa tullut käytyä.
Hirveesti en vielä sinkulalla ole ajellut. Mutta nyt noin 15 lenkkiä takana. Jokapaikasta mistä vaihdevitkuttimella menee niin, menee myös sinkulalla. Jos tulee liian paha paikka niin, todennäköisesti ei tarkoitettu pyörällä ajettavaksi. Tämmöisiä tunnelmia olen saannut aikaiseksi..
Ja ensi tiistaina voit saada ihan uusia tunnelmia Keinukallion mäissä...
Oliskos innostusta vaikka perjantaina mennä ajelemaan kokeeksi viime vuoden reittiä (sen ehkä vielä muistan - vai, olisko ennemminkin niin, että sitä en unohda)? Ajettais rauhassa (töiden jälkeen, lähtö n. klo 17) suorinta reittiä sinne, ja katsottais kerran reitti, jonka jälkeen voisi ottaa maksimisykkeet parilla testikierroksella irti...
Jos vaan saan aikataulut natsaan, niin lähdössä olisin.
Yhteislenkkiporukka alkaa tässä vaiheessa kesää jo olla siinä kunnossa, että vauhdit lenkeillä ovat nousseet huomattavasti, ja samalla myös kiinnostus niin kilpailemiseen, kuin myös oikeaoppiseen huippukunnon hiomiseen.
Pahimpana riskinä on tietenkin harjoitella liikaa, jolloin kunto ei kehitykään, vaan elimistö voi pahimmillaan mennä ylirasitustilaan, josta toipuminen voi kestää pitkäänkin.
Koska suunnistajat tunnetusti ovat kovakuntoista sakkia, ja lajia voi verrata ainakin kunto-ominaisuuksiltaan maastopyöräilyyn (minä ainakin näen samanlaisuutta), niin tästä näyttöesityksestä varmaan saa joitain vinkkejä omaan harjoitteluun:
http://www.ssl.fi/SSL/sslweb.nsf/0/8...nPerusteet.ppt
(Jollei toimi linkkinä, niin kopioi selaimen osoiteriville.)
Elimisön rasitustilan selvittäminen onkin sitten toinen juttu, mutta mikäli Kode on saanut lähettämästäni materiaalista tolkkua (tai jollain on asiaan kiinnostusta), niin voidaan sitä jakaa muillekin - tieto lisää tuskaa..!
Joo, on mulla tylsää töissä...![]()
Mulla ei nyt tässä koneessa satu olemaan powerpointia.
Jos alatte olla noin tosissaan, niin suosittelen menemistä pyöräilijän kuntotestiin. Itse olen sellaisessa pari vuotta sitten ollut. Yksi maantiepyöräilijätoveri järjestää sinne keikan kaksi kertaa vuodessa. Siinä poljetaan eräänlaisen kuntopyörän päällä itsensä tappiin. Polkimiin lisätään vastusta koko ajan, mitanaan hapenkulutusta, poljettuja watteja, sykettä, otetaan verikokeita maitohappojen mittaamiseksi ynnä muuta. Tuloksena saa sykerajat, Vo2-arvot ym.
Ja useimmille ohje on, että enemmän pitkää peruskuntolenkkiä pk-alueella!
Jos joku haluaa mennä, niin voin kysyä toverilta, milloin se on taas kyseistä retkeä järkkäämässä, Vierumäen urheiluopistolle siis.
Timbe(r)man muokkasi tätä : 27.07.2010 at 11.34
Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.
Minä kun satun olemaan hieman yksinkertainen niin kaikki nuo tutkimukset ja testit taitaa jäädä väliin. Olen vaan aina ajatellut näin harrastelijana, että sitä pitää treenata mitä haluaa kehittää. Jos tahtoo ajaa esim Bianchi-cupissa tunti täysiä niin sitten on treenattava sitä. Jos tahtoo ajaa mara-kisoja ja tahkon 120/180 km hyvin niin sitten pidempää lenkkiä. Näin niin kuin pääasiassa. Toki kaikkea on treenattava, mutta pääaino siihen mitä haluaa harjoittaa. Varmaan tähänkin löytyy, joku tutkimus joka sanoo että "tee näin tai näin".
Kun on kaikkee päivätyötä, kotityötä ym ajanvietettä, joka haittaa ajeluja niin en itse jaksa kovin suurta painoarvoa laittaa muulle kuin kropan tuntemuksille. Jos tuntuu hyvältä niin treenataan, jos ei niin levätään.
Minähän teen tätä vain huvikseni, enkä treenaa yhtään mihinkään. Ajattelin vain että jos muita kiinnostaa...
Niin, siksipä lähinnä tuon linkin laitoinkin, että kun kumminkin suurin osa meistä haluaa pysytellä harrastelupohjalla, niin tuossa esityksessä oli mielestäni juuri se vähä mitä teoriasta tarvitsee tietää...
Lyhennelmä: laadukkaan harjoittelun tunnuspiirteet: harjoittelu on KIVAA!
Tylsyys jatkuu.
Tule maantielle tänään 17.30 keppisiltä!
Niin, testi Vierumäellä voisi kuulemma olla syyskuun alkupuolella. Infoan kun ajankohta selvillä. Käytännössä se vaatii vapaapäivän töistä, koska se on arkena ja matkoineen siihen menee useita tunteja. Viimeksi se maksoi about 50-60 euroa.
Mistä Petterii ostit niitä Spessun satuloita? Ei sulla satu olemaan yhtä ylimääräistä myytäväksi?
Kirjanmerkit