Kiitos nopeasta vastauksesta
Kiitos nopeasta vastauksesta
Motokeitaalla on hyllyssä M-kokoisena ja kuulemma XL tulossa. Malleista en osaa sanoa. Kannattaa kysyä sieltä tarkemmin.
Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla
Cyclissä M koon expert carboni, harmaa oranssi.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Fitwheelsistä tulossa:
Pitäs kestää paukutella.
420€ kotiin tuotuna.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Nyt kun pyörällä on jo sen verran kilometreja takana, että olisi syytä vaihtaa ketjut ja ehkä eturataskin. Niin mistä porukat ovet uusia hommanneet?
Oletko varma, että eturatas on kulunut vaihtokuntoon? Ennemmin näiden kanssa saa olla takapakkaa vaihtamassa. Ja teoriassa mikä tahansa 11-vaihteiselle tarkoitettu ketju kelpaa. Itse taidan ajaa tällä hetkellä XXL:stä ostetulla Shimanon XT-ketjulla.
Tonnissa vaihdoin uuden ketjun 0,5 % kuluneen tilalle. Tämän jälkeen uusi ketju "narisee" eturattaalla, kun kuormittaa kovempaa. Akustisessa pyörässä tämä kertoo siitä, että alumiininen eturieska on sen verran ottanut itseensä, että uusi ketju ei enää toimi äänettömästi. Itsellänikin tekisi mieli vaihtaa tuon rutinan/narinan vuoksi Levoon eteen jo uusi ratas, mutta eihän se voi olla vielä kulunut vaihtokuntoon. Ja eikös toi orkkis ole vielä terästä, joten pitäisi kestää alumiinista pidemmälle. Ärsyttää, muuten lähes äänetön pyörä.
Perun puheeni tuosta eturattaasta: olen tässä reissun päällä pohjoisessa ja vaihdoin Levoon uuden ketjun. Kauhea rutina eturattaalta ja tarkempi tarkastelu osoitti rattaan kuluneen vienosti aallolle, joten uusihan sitä pitää tilata tännekin. Vaihdoin vielä vanhat ketjutkin takaisin, jotta ei heti pasko uusia.
Tykittelin tänään Leviltä Ylläkselle polkuja pitkin 17 km/h keskivauhtia eli pikkusen reilut 50 km kaiken kaikkiaan matkaa (Pyörä Turbo Levo 2019 Comp Carbon). Muuten vedin ECOlla, mutta isoimmissa ylämäissä käytin TRAILiä ja 8% jäi 500Wh akusta virtaa jäljelle eli hyvin tuolla 500Wh akullakin voi pidempää pätkää ajella![]()
Niinpä. Se tuntuu olevan pirun tarkka tuo sram noista eturattaista. Ajoin luomulla kolme eturatasta ja neljännen kohdalla vasta piti vaihtaa takapakka. Levossa ketjulla tosiaan oli venymää vain puoli prosenttia ja silti eturatas jo jurnutta uudella ketjulla.
Pitäisi kysyä paikallisesta liikkeestä korvaavaa tilalle. Tai lähinnä hintaa. Ilmeisesti tuo orkkis on joku spessun oma custom steel. Mutta siis 104 mm jaolla 32T ja terästä. Olen yrittänyt etsiä vaihtoehtoja ATK:sta, mutta en ole oikein mitään järkevää löytänyt. Onko kukaan muu löytänyt mitään? Kait alumiininenkin menisi, jos niitä sais vitosella säkillisen.
Itse tilasin Foxcompista. Muitakin löytyy haulla "Levo chainring".
Ja pidemmältikin pääsee; ajoin eilen Syötteen maastoissa 73,5 km. Ok, mulla oli 250 Wh lisäakku käytössä, mutta 60 km kohdalla akuista oli jäljellä vielä 51 % (nehän kuluvat rinnakkain samaa tahtia), eli jos olisi ollut pelkkä pyörän oma akku, niin jäljellä olisi ollut n. 25%. Sen jälkeen laitoin Trailin päälle ja suhailin vielä Syötteen laelle mökille saunomaan - perillä taisi olla akkua yhteisesti 27 %. Tuohon loppuun ei olisi pyörän oma akku enää riittänyt.
Tänään tultiin juurikin Ylläkselle, huomenna Ylläs-Levi parilla ketunlenkillä ja lauantaina bikeparkkiin. On tuo vaan monikäyttöinen vehje.
Mullon etuleipänä racefacen alu nw ratas. Hyvin toimii.
Rattaista puheenollen tilasin omaani uuden vakio takapakan (PG-1130). Kun oon aika nöösi näiden osasarjojen ja keskinäisten sopivuuksien kanssa, niin olisiko samaan vapaarattaaseen saanut 11-42 11-speed parempaa pakkaa myös shimanolta tai joltain muulta? Uudesta asti tuon kanssa vaihtaminen on ollut kovaäänistä ja paukkuvaa -> olisiko joku toinen pakka pehmosempi / paree? Kohta kun saan toiset kiekot niin voisi niihin enemmän matkaa kokeviin panna paree jos se mitään auttaa...
Kiitos eturatas vastauksista. Eiköhän tuohon joku löydy sopivaan hintaan.
Itse olen ajanut 700 Wh akulla pisimmillään karvan vajaan satasen. Ecolla (20/30) pääosin koko matka, mutta ylämäissä en kainostellut avustuksen käyttöä. Loppu 15 km vielä turbolla (70/100), kun akkua tuntui olevan. 18 % jäi jäljelle. Ajoaika vajaa 5 tuntia.
Kävisköhän tämä 2019 Levoon?
https://webshop.bestbike.de/us/speci...eel-104bc.html
Noita kun ostais viisi kipaletta, niin saisi postikulut samaan hintaan.
Nynne tuli!
Kirjanmerkit