Tiedän, meillä on vaikka kuinka monta ketjua läskeistä - ja niin pitääkin. Siinä teknisessä ketjussa on vaikka ja kuinkapaljon tarinaa myös kiekoista, mutta sikinsokin. Joten aattelin kokeilla onneani jossko tästä saisi erikseenkin keskustelua aikaiseksi.
Mun henk koht tarve on sellainen, että haluaisin toiset kiekot Dudeen. Nyt siinä on orkkiskiekot, mutta koska läskipyörän tubeless gummit on kuitenkin kertaluokkaa työläämmät vaihtaa verrattuna kaposeen kumiin, olis kiinnostus hommata toiset kiekot. Homman aattelin niin, että jos mulla on 3:t eri gummit eri tarkoitukseen, eli suvikumit, ronskit rospuuttokumit ja sit nastakumit, niin voisin pitää nuo rospuuttokumit kokoajan noilla orkkisvanteilla ja sitten joko suvi- tai nastat näillä uusilla kiekoilla. Täten voin talvella käyttää helposti nastoja tai ronskimpia syyskumeja kun taas kesällä voi vaihtaa nastat suvikumeihin ja näin taas tarvittaessa vuorotella noiden rospuuttogummien ja suvikumien välillä.
Oon tykästyny kyllä tohon DTSwissin napaan. Ainakaan vielä ei oo läskissä ollu sen kans ongelmia ja maantiepuolella 240s on toiminu tosi hyvin. Tykkään siitä räikästä kun se on niin idioottivarma. Eli tulevissakin kiekoissa voisi olla nuo samat navat. Sensijaan kehät saisivat olla kevyemmät kuin nyt, käytännössä kuituiset olis parhaat niin ettei tarttis myöskään teippailla niitä vaan olis helposti tubelesoitavat.
Mitä kehiä suosittelette järkevissä hintaluokissa? Kuroshiro tietty olis magee, mutta aikas hintava. Sitten tietty MCarbon / Nextie. Muita?
Leveyskeskusteua en viitti ees aloittaa ;-) Sen verran kuitenkin että Dillinger 5, JJ 4,8" (jos näitä joskus saa) tai iso Knard pitää saada järkevästi asennettua.