Mitens jos ajelee renkailla silleen ettei lipsaha kiven tai juuren kohdalla sivusuuntaan märän aikaan?
Vai meneekö tuollainen detaili turhuuksien markkinoille?
Printable View
Mitens jos ajelee renkailla silleen ettei lipsaha kiven tai juuren kohdalla sivusuuntaan märän aikaan?
Vai meneekö tuollainen detaili turhuuksien markkinoille?
Yhden märän lenkin perusteella uuden mallinen NN trailstarina toimii kiitettävästi liukkailla kallioilla ja juurilla. Takana oleva vanhan mallinen pacestar lipsui minkä kerkesi.
Näyttäis olevan melkosesti parantuneet Schwalben renkaat näiden TLE settien myötä. Menee vanteelle helposti ja napsahtaa kunnolla paikalleen jo ~3 barilla ilman mitään liukasteita.
^ Tuohon vanteeseen nousullehan vaikuttaa myös itse vanne..
Samalle vanteelle pari vuotta vanha ISP meni kun väänsi naama punaisena ja kädet verillä.
Vanha NN taas napsahti jotenkin kutenkin paikalleen liukastettuna ~4bar paineilla ja reilusti rengasta vääntelemällä eikä siltikään ole aivan suora vaan hiukan muljahtelee eri paikoissa.
Näiden kokemuksien perusteella ainakin vaikutti paremmalta kuin vanhat. Katotaan nyt vielä kun toiseen pyörään on tulossa pari uutta Schwalbea lisää.
Nyt tartes pikkasen apua. Nyt olisi aika vaihtaa esiasennus kummit HR2 2,3” uudempa.
Onko Onzan canis 2,4 järkevä vaihtoehto?
Toisena vaihtoehtona NN 2,35 snake skininä, mutta mikä version etten ja mikä taakse?
Mulla on ollut NN pacestarina takana, todella huono vetopito märällä kalliolla, josta seurasi pahin kaatumiseni lajin seurassa tähän mennessä. Mä ottaisin suoraan Hanssin trailstarina, mutta jos haluat NN kokeilla niin 2.35 leveänä ja trailstarina. En osaa sanoa kuinka eroaa pacestariin.
Onzasta ei kokemusta. Ehkä oon sen verran töhö kuski että oon laittanu märälle jopa magic marya eteen, ei kyl rullaa, mut kyl se alamäkeen menee ku ei paina jarrusta.
Enpä tiedä mihin tämän kuuluis laittaa, mutta tällanen rengastesti tuli vastaan:
http://www.dirtmerchantbikes.com/spe...ary-hans-dampf
Jos vaikka olis apua jollekin rengasvalinnassa.
Onko kokemusta olisiko nämä hyvät? edulliset olisi ainakin.
http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod146520
http://www.alltricks.com/mtb/tyres-t...70-250416.html
tällä hetkellä 26" 2.1" kenda nevegalit jotka pyörän mukana tuli. Ajattelin jospa kokeilisi 2.2"/2.4". Muuttuuko ajaminen huomattavasti ja onko tuo 2.4" jo liian paljon xc ajeluun ja kannattaisiko kummatkin esim. 2.2" vaiko eteen 2.4" ja taakse 2.2"? :)
Kiitos. vähän huonommin löytyy noita blackchili malleja ja kalliimpia tietty tai ainakin itse löysin huonommin.
Itsellänikin on uusi Nobby Nic pitänyt erittäin hyvin märät kalliot. Ei ole ollut ongelmia pidon suhteen. Vanhasta ei itsellä kokemusta, mutta kuviot aika erilaiset.
Contien race sport-versioita löytyy kyllä, Suomessa ainakin XXL ja Verkkokauppakin taitaa myydä ainakin 2.2 levyisenä, sekä lisäksi netistä Bikester ynnämuut.
verkkokaupasta löyty ainakin heti noita. näyttää tuplasti kalliimmat ainakin olevan, mutta onko erokin huomattava? edit: painoero on ainakin huomattava.
En ole itse black chili mausteettomia kokeillut, mutta kokeilleet sanovat, että black chili olisi selkeästi parempi. Itse en X-Kingiä, enkä Race-Kingiä erityisen märässä juurakossa ja kivikossa pitäisi, Mountain Kingistä ja Trail Kingistä ei kokemusta, mutta lienevät ainakin parempia ko olosuhteisiin kuin ensinmainitut.
mitkäs noista olisi parhaimmat sinun mielestä joka päivä/viikko käyttöön kunnes ovat kuluneet ja vaihtaa sitten? suomessa kumminkin todella usein kosteita maastot, kivet ja juurakot kun jotain ripeksiny tjs. :D Edit: trail king 2.2 blackchilillä eteen ja taakse vaikuttaisi hyvältä.
^
Jos on tarkoitus ajella samoilla myös litimärässä metsässä ja pito olisi suotavaa niin valitsisin jommankumman noista, mitä en ole itse kokeillut, Trail King tai Mountain King, jos siis Conteista pitäisi valita. Hyvinä yleisrenkaina muilta valmistajilta pidän mm. Specialized Ground Control 2.3sta sekä Schwalbe Nobby Niciä (itselläni 2.25), niillä olen pärjäillyt monenlaisissa olosuhteissa.
Schwalbe Nobby Nic vaikuttaisi hyvältä valinnalta jos kerta hyviltä on tuntunut ja köyhän budjetillakin katsottuna edulliset renkaat. Kiitoksia!
Itse ajanut jonkun aikaa trail king 2.2 takana, rullaa ok, pito märällä ok, mudassa ei vaan toimii ollenkaan. Varmaan liian matala kuvio.
Pahin on kuitenkin ettei varoittaa ollenkaan mutkissa ennen kuin lipsuu. Lähtee ihan yhtäkkiä käsistä.
Nobby nic ajattelin kokeilla seuraavana takana.
Edessä en ole kokeillut.
Erityisesti Schwalben renkaista täytyy sanoa, että harmittaa nähdä kuinka samalla nimellä myydään täysin erilaisia kumeja. Esim. juurikin tuo Nobby Nic on performance-versiona aivan haitarista, mutta EVO-versio pehmeämmällä Trailstar-kumiseoksella sopiikin jo tämän threadin otsikkoon. Sama juttu kyllä Hans Dampfin kanssa.
Aina rengasmallin mainitessaan pitäisi kertoa myös mikä kumiseos on kyseessä.
http://singletrackworld.com/2016/04/...-tread-cutter/
Nyt löytyi renkaan tuunaajille kunnon työkalu.
http://singletrackworld.com/wp-conte..._2-764x600.jpg
Ihan näppärän näköinen värkki ja väitettyyn 26€ hintaan kelpaa kyllä minulle.
Kävin tänään koeponnistamassa 3C Shortyt ja ensivaikutelma oli varsin positiivinen. Jyväskylän Laajavuoressa hyvin juurista ja kivistä alamäkipätkää suhasin ja testailin eri paineita. Niin ja oli aika märkää. :)
Ei näillä pitkille lenkille lähdetä, mutta hissiavusteisesti kostealla kyllä.
Edelleen kyllä kaiholla muistelen muinaisia Michelinin comp16 renkaita, jotka olivat jotain todella ihmeellistä. Myös sen huonon rullausominaisuutensta kanssa. :D
Tarkoituksena oli kokeilla comboa ardent 2,4 edessä ja ardent race 2,2 takana.
Ongelmaksi muodostunee kuitenkin edessä olevan dt swiss xr400:n kapeus. (18mm sisältä)
Mitäs ootte mieltä? Kapeempi ardent 2,25 on paikoin haukuttu ja samoin nobby nic 2,25 kun ei saa trailstarina.
Kyseessä 29 jäykkäperä ja ajo hyvin pitkälti xc/trail-tyyppistä, mitä ikinä etelä-suomen poluilla tuleekaan vastaan. Märällä ja kuivalla.
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
Ardent jos ei ole 3c seoksella, ei pidä. En itse muutenkaan suosi pidoltaa ardenttia.
Ardenthan tuli markkinoille jo ennenkuin leveät vanteet tuli (taas) muotiin, eli anna mennä vaan. Mun mielestä se on oikein hyvä do-it-all rengas josta voi sitten lähteä kehittämään rengasvalikoimaa oman mieltymyksen suuntaan.
Omasta mielestä ardent 2,4 on kyllä turhan leveä rengas noin kapealle vanteelle.Matalilla paineilla rupee taipuilee alla ilkeästi.
Itse laitttaisin ton 2,25 leveen eteen.
Itse (siis vain minä, en yleistä) käytän takana pacestaria tai vastaavaa. Pehmeämmät seokset kuluvat vetävässä pyörässä turhan vikkelään pois, eivätkä pyöristyneet nappulat enää oikein tuo esiin kumiseoksen etuja. Eteen laitan pehmeetä ja rouheeta, sillä ohjauksen pito on mulle kaikkein tärkein. Tää on siis yksi tapa eikä varmastikaan paras, jos haetaan puhtaasti limaisen kelin renkaita (=ketjun otsikko).
Komppaan myös siinä, että 18mm vanteelle katselisin itsekin hieman kapeampaa kuin 2.4". Noin kapella vanteella joutuu turhan paljon painetta laittamaan, jolloin leveämmän renkaan hyöty häviää.
Minustakin tuo pehmeämpi seoksinen edessä toimii hyvin. Trailstar on takana turhan lyhytikäinen ja, koska pacestar Nobby Niccikin tarjoaa ihan hyvin pitoa, etenkin takana, suosin mieluummin sitä. Trailstaria ei taida edes olla 2.25-koossa.
Trailstarissa, esim HDssa on kyllä tosi hyvä pito, mutta takana se kuluu paljon jarrutellessa lähes silmissä, jopa minulla, edessä vähän maltillisemmin.
Ardent Race on kiva rengas, muttei oman kokemuksen mukaan märällä, edes 3Cnä. Itsellä lähti limaisilla juurilla takarengas alta niin liukkaasti, etten ehtinyt edes ajatella sanovani kissa, tai mitään muutakaan. Kuivemmalla nuo on kivat renkaat.
Näiden kommenttie perusteella tulin nyt siihen lopputulokseen että pistän purga controllin 2.3 eteen ja gc 2.3 taakse. Katotaan mitä tulee.
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
^ Itsellä tuo ainakin toimi hyvin viime syksyn.
Ardentista ei edes ole 3C-versiota olemassa ainakaan tällä hetkellä. En sitten tiedä onko moista joskus aikaisemmin valmistettu.
Ardent Racen 3C on Maxx Speed, joten mikään siinä käytetty kumiseos ei ole edes kovin pehmeä verrattuna esim. 3C Maxx Terraan.