Oli varmaan tämä
http://lauttis.kuvat.fi/kuvat/Fillar....jpg/_full.jpg
Printable View
Oli varmaan tämä
http://lauttis.kuvat.fi/kuvat/Fillar....jpg/_full.jpg
^Eiköhän, vauhti näytti jotenkin luonnottoman kovalta, huima peli.
Oliko foorumilaisia tänään Nastolassa Korkeentiellä Ruuhijärveltä Vierumäen suuntaan. Pyöränä upea Cannondalen Synapse ja ajokamat merkin mukaan. Autolla mentiin ohi.
Eilen Kilpisjärveltä alaspäin polki useampi iso ryhmä pyöräilijöitä, huolto-autojen kera. Mikähän tapahtuma lie kyseessä...
Oisko Kilpisjärvi-Tornio-ajo. Nimeä en muista. Vuosittainen.
No sehän se :)
Kuka parivaljakko ohitti minut Turuntiellä eilen sanoessani: "Perkele, menee minua kovempaa."
19.7. noin klo 8.30 aamulla Masalan ja Kirkkonummen välissä kovaa polkeva pyöräilijä uudella maantiepyörällä, josta rengas puhkesi. Pysähdyin auttamaan ja annoinkin sinulle uuden sisäkumin, valitettavasti pumppuni toimi huonosti ja jouduit jatkamaan autokyydillä. Sinun piti soittaa, jotta voit korvata sisärenkaan, soittoasi ei ole kuulunut.....?? Toivottavasti pääsit hyvin Karjaalle, hyviä pyöräilyjä tästäkin huolimatta!
Ihan vaan kiinnostuneena kysyn että onko ko. maantiepyöräilijä ottanut jo yhteyttä korvatakseen sisäkumin? Jos äijä olisi siis ihan äijä, se toimittais sulle niitä muutaman kera konjakin. Jos äijä on häpeäksi maantiepyöräilylle, sillä on todennäköisesti rumat kalsarit jotka nekin on isoisän vanhat.
Menee melkein etiikkakysymysten alueelle jolla ei oikeita vastauksia ole, mutta:
Jos sanoo ottavaansa yhteyttä (eikä auttaja sitä torju) niin on tietenkin tyylitöntä olla ottamatta yhteyttä - mutta olen itse ollut aina siinä käsityksessä että maantiepyöräilijä auttaa pulaan jäänyttä toveria koska (a) on joskus tullut autetuksi, (b) voi joskus olla itse avun tarpeessa, ja (c) autettava voi joskus vuorollaan olla auttajan asemassa. Tahtoo sanoa: sisureista, hiilidioksiidipatruunoista tms ei tehdä räkninkiä eikä odoteta korvausta vaan ajatellaan että hyvä kiertää.
Kuka mahtoi ajaa Kontulan suunnasta Myllypuron leipäjonon vierestä aamukymmeneltä ruskealla teräsrunkoisella Dawes-merkkisellä pyörällä? Harvinaisempi näky näillä leveysasteilla.
Oliko foorumilaisia henkilö joka kävi pesuuttamassa S-Worksia Pansiontien Teboililla? Näytti olevan Jämin numerokyltti keulilla. Olin kulkuneuvoa pesemässä juuri ennen sinua. Olit liikkellä valkoisella RS Octavialla.
Oliko foorumilaisia, oltiin maastolenkin loppusuoralla Palmenin kaupalla nauttimassa virvokkeita kun kurvasit maantiepyörällä paikalle ja paksun sepelikerroksen yllättäessä sattui tahaton kumpsahdus kyljelleen.
Ei ilmeisesti sen kummempia materiaalisia, fyysisiä tai henkisiä vaurioita, mutta hyvä jutunaihe hetken jutusteluun :D
Toisaalta foorumilta, tavoittaa kenties oikean pyöräiljän täälltä paremmin:
Entäpä kuka ajoi lauantaina Vanhaa Porvoontietä vastatuuleen, liittyi porukkamme jatkoksi kunnes jäi Kuninkaanmäkeen ketjun pudottua? Pyörämerkki jäi katsomatta, mutta värikäs ja hienokin Andover Wheelers-seuran asu jäi mieleen.
Naapurinvaaran päällä eilen pariskunta, olikohan foorumilaisia? Miehellä taisi olla Suomen mestarin paita päällä.
Joku moikkasi mulle vähän aikaa sitten 110-tiellä Piispanristiltä Turkuun päin. Sori mun hidas reaktio, moikkasin kyllä takaisin mutta ehkä liian myöhään :).
Olipas mukava kohtaaminen Snettasintiellä Kaisankodin takana n. 18.20 Isä ja poika tulivat vastaan CCH:n väreissä ja me pojan kanssa toiseen suuntaan.
Tänään tuli ihmeteltyä lasinsiruja pyörätiellä ruatulan tianoilla, muutaman fillaristin porukka ystävällisesti siivoili niitä pois, joku oli päättäny vähän terrorisoida väylää. Osu siihen joku pyöräkauppiaskin. Ja Kanuunaakin tuli vastaan eerolan suoralla..komeeta päivää oli. 65km mummopyöräilyä on ihan nafti juttu meikäläiselle.
"Myllypuron leipäjonon vierestä aamukymmeneltä ruskealla teräsrunkoisella Dawes-merkkisellä pyörällä?"
Joo, se on luultavasti se, joka varastettiin minulta vuonna 1991 ja jonka menetettyäni käytännössä lopetin pyöräilyn yli 15 vuodeksi...
Oliko Sotanorsu666, joka tuli vastaan tänään Silvolan tekojärven viereisellä polulla joskus klo 15 jälkeen? Ainakin oli samanlainen pyörä.
Liesjärvellä useampikin pokija varmaan? Ja sit Turun motarilla pari hienoo (retro?)maantiepyörää jonkun valkosen farkun katolla kuuden jälkeen :)
Oliko täältä se cyclopyöräilijä rukan huipulla lauantaina?
Jos Matkanivan kiertäjä lukee foorumia, se olin minä joka sinut teräksisellä matkapyörällä otin tänään kiinni menomatkalla :)
Joku ajoi Nupurintiellä tänään seiskan aikoihin ohi kun nappasin kuvan aamu-usvasta.
https://db.tt/o1mKFo4f
Voi olla minäkin, ainakin olin noihin aikoihin siellä matkalla töistä kotiin, ja yleensä moikkailen vastaan tulevia. Muistaisin jonkun tulleen mua nojakilla vastaan.
Päällä mulla oli feltin puku, sininen kypärä ja siniset hanskat. Ai juu, ja pyörä on sinivalkoinen FeltZ4 maantiepyörä.