Uusi maantiepyörä hakusessa
Tän pyörän kanssa ollu niin paljon jo kaikkea shaissea että enpä viitsi enää renkaiden kanssa riskeerata; sisurit on asennettu ja huomenna ajamaan.
Jos satula pysyy matkassa.
Se 800€ Basso ois varmaan ollu fiksu veto, jos jossitella haluaa.
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
Kävin ajamassa reilut 40km näin aluksi. Loppumetreillä vielä rengasrikko, mitkä on todennäköisyydet saada jonkun korvakoru takarenkaaseen![emoji28]
Tottahan rengasrikko kuuluu neitsytlenkiin, mulla.
Jatkoa mielenkiinnolla odotellen...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...77f91a493c.jpg
Mutta itse pyörästä; tosiaan kun tolla lähti ajamaan niin unohtui kyllä vastoinkäymiset.
Todella tunnokas ja nopea pyörä. Ja ylämäessä kun nousee putkelle niin suupielet on korvissa, ei irvistyksestä.
Kiipeää kyllä erittäin kevyesti.
Geometria ja koko tuntuis olevan nykyisillä asetuksilla spot on. Sen kun ajoi, mikään ei vetänyt huomiota itseensä.
Asento tuntui hyvin luonnolliselta ja mukavalta.
Epämukavuutta rungon suhteen en myöskään havainnut, ei täristä tai hakkaa käsille.
Vaikka runko onkin selkeästi erittäin jäykkä.
No tangon saatan vaihtaa kapeampaan, 400milliseen. Nyt 420mm.
Vaihteet välillä temppuili hiukan mutta merkit viittaa kyllä nyt siihen että on vaijerien vaihdon aika. Tai jopa oikeanpuolen kahvan..
Upea pyörä ajaa. Kyllä tästä hyvä viha-/rakkaussuhde syntyy.
Siitä jollekin. En kiellä etteikö kyrpis. Omaan menny jo reilusti yli tuon hinnan...
Edit: jaa sehän olikin jo yllättäen myyty. [emoji16]
https://www.fillaritori.com/topic/19...4-52s-joensuu/
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
stenu
Olin tulossa sanomaan samaa. Toimii ne toki ristiinkin jollain tapaa, mutta ei niinkuin Campa-insinööri on ne suunnitellut toimimaan. Ihan jo senkin takia, että Campan vapari on Shimano-vaparia fiksummin toteutettu, koska sen kanssa pakka ei syö itseään vaparin runkoon kiinni, ei ehdoin tahdoin kannata ostaa Shimano-vaparillisia kiekkoja Campa-pyörään.
Tähän pakko sanoa senverran että Elite Suito tuli hankittua talveksi. Testailin jo, ja siinä oleva Shimanon 105-pakka toimii Campan voimansiirron kanssa tasan yhtä hyvin kuin Campan Chorus-pakkakin.
Ei käytännön eroa.
Vaparin toteutuksesta kyllä samaa mieltä.
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
paaton
Brillen kommentteja ei lasketa. Maastomiesten "tämätoimii" on vähän sinnepäin.
https://media3.giphy.com/media/88iYs...STF8/giphy.gif
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
stenu
Tohon ehkä tekisi mieli kysyä, että saitkohan ne vaihteet toimimaan niin hyvin kuin ne voi toimia? Eikös sulla ollut jotain ongelmia korvakkeen kanssa tms. ja onkohan vaijerit ja kuoret kuinka tuoreet? Parhaimmillaan Campa 11 vaihtaa todella nopeasti ja äänettömästi. Mulla ei ole kokemusta trainerikäytöstä eikä maantieltäkään, mutta ainakin krossipyörän yleensä enemmän tai vähemmän likaisella voimansiirrolla en koskaan saanut Shimppa-pakallista kiekkoa toimimaan yhtä tarkasti kuin kokonaisella Campa-setillä toimii.
Kyllä mun vaihteet Campalla vaihtaa nopeasti ja äänettömästi. Ei tarvinnut kuin uudet ketjut, pakan, öljyä, uudet rissat ja säätöä.
Ja nopeasti ja äänettömästi vaihtaa myös Shimanon pakalla.
Mutta mulla odottaa tuolla vielä uudet vaijerit+kuoret, palataan asiaan kun saan ne vielä vaihdettua.
Voihan se olla että eroa syntyykin.