Vähän heräteostoksena tuli napattua Jeffsy 29 AL Comp, kun 10.5. asti saa 10% alennusta. Eka täysjousto, enkä hirveästi ole näihin tutustunut, mutta kai tuolla ajaa voi.
Printable View
Vähän heräteostoksena tuli napattua Jeffsy 29 AL Comp, kun 10.5. asti saa 10% alennusta. Eka täysjousto, enkä hirveästi ole näihin tutustunut, mutta kai tuolla ajaa voi.
Kauanko yt:llä kestää yleensä toimitus?
Pyörä on lähtenyt liikkeelle 8 päivä ja ei ole vielä tullut perille.
Seurannan mukaan jumittunut johonkin Saksaan tai sitten on jo luovutettu itellalle mutta itellan seurannasta ei numerolla löydy mitään[emoji852]️
Alkaa pikku hiljaan tulemaan mielipahaa.
Lähetetty minun VTR-L29 laitteesta Tapatalkilla
Laita mailia asiakaspalveluun, vastailivat ainakin itselleni nopeasti. Pyörä tuli noin viikossa.
Laitoin vielä eilen postia yt:lle ja vastaus tulikin samana iltana.
Pyörä on kuulemma matkalla ja toimitus voi kuulemma kestää jopa 12 työpäivää.
Laskujeni mukaan tänään pyörän pitäisi sitten saapua. En nyt kyllä lähtisi lyömään vetoa sen puolesta.
Odotellaan
Kahdeksan päivää meni itsellä ja yksi viikonloppu siis tuossa luonnolisesti välissä, joten nopeastihan se tuli. Postikaan ei hautonut pakettia ja kuski jopa soitteli, kun en (tietenkään) ollut päivällä kotona ottamassa vastaan.
Pyörä saapui viimein ja nyt päässyt muutaman kerran sillä jo ajamaankin. Toimitus kesti muistaakseni 15 arkipäivää:(
Nyt olisi muutama kysymys jos vaikka joku osaisi auttaa.
Isoimmilla vaihteilla kun yritää vähänkin polkea niin ketju hyppii yli rattaan ja tästä syystä polkemisesta ei tule mitään . Tämä tapahtuu ainakin 2 pienimmällä rattaalla. En oikein ymmärrä mistä tämä johtuu koska muuten ei ole tälläistä ongelmaa.
Vaihteet tuntuu muutenkin olevan säädetty vähän sinne päin kun ei aina tunnu vaihtavan kunnolla.
Sitten tämä e13 hissitolppa.
Onko muilla sivuttaisliikettä hissitolpassa? Luulin ensiksi että minulla on satula löysässä kunnes huomasin että koko sisempi putki liikkuu hieman. Otin jo koko satulan pois ja yritin kiristää putken päässä olevaa kuusiokoloruuvia mutta ei auttanut asiaan.
Kaverin reverbissä on myös hieman liikettä kun sitä kokeilin mutta se nyt tuntuu muutenkin toimivan joskus ja jouluna.
Olen pyörään muuten todella tyytyväinen mutta tämä nämä 2 asiaa nyt vähän vituttaa. Foxin keulassa tai takaiskarissa ei myöskään ollut ainuttakaan volume spaceria mikä vähän ihmetytti kun pyörää kokoilin.
Pistin tilaukseen eteen 3 ja taakse sen kitin.
Rockshoxin osilla olevassa jeffyssä käsittääkseni tulee mukana volume spacerit/tokenit.
Olisin toivonut että melkein 2500€ pyörässä vaihteet olisi säädetty heti kunnolla ettei niitä tarvitse heti ensimmäisenä alkaa säätämään varsinkin kun on kova polte päästä pyöräilemään.
Itselle tämä ensimmäinen täysjousto ja onhan tuo aivan huikea laite tuohon rahaan. Nyt on jo menty sellaisita paikoista että en olisi jäykkäperä radonilla olisi mennyt vaikka olisi maksettu.
-Mika
Pyörä saapui viimein ja nyt päässyt muutaman kerran sillä jo ajamaankin. Toimitus kesti muistaakseni 15 arkipäivää:(
Nyt olisi muutama kysymys jos vaikka joku osaisi auttaa.
Isoimmilla vaihteilla kun yrittää vähänkin polkea niin ketju hyppii yli rattaan ja tästä syystä polkemisesta ei tule mitään . Tämä tapahtuu ainakin 2 pienimmällä rattaalla. En oikein ymmärrä mistä tämä johtuu koska muuten ei ole tälläistä ongelmaa.
Vaihteet tuntuu muutenkin olevan säädetty vähän sinne päin kun ei aina tunnu vaihtavan kunnolla.
Sitten tämä e13 hissitolppa.
Onko muilla sivuttaisliikettä hissitolpassa? Luulin ensiksi että minulla on satula löysällä kunnes huomasin että koko sisempi putki liikkuu hieman. Otin jo koko satulan pois ja yritin kiristää putken päässä olevaa kuusiokoloruuvia mutta ei auttanut asiaan.
Kaverin reverbissä on myös hieman liikettä kun sitä kokeilin mutta se nyt tuntuu muutenkin toimivan joskus ja jouluna.
Olen pyörään muuten todella tyytyväinen mutta tämä nämä 2 asiaa nyt vähän vituttaa. Foxin keulassa tai takaiskarissa ei myöskään ollut ainuttakaan volume spaceria mikä vähän ihmetytti kun pyörää kokoilin.
Pistin tilaukseen eteen 3 ja taakse sen kitin.
Rockshoxin osilla olevassa jeffyssä käsittääkseni tulee mukana volume spacerit/tokenit.
Olisin toivonut että melkein 2500€ pyörässä vaihteet olisi säädetty heti kunnolla ettei niitä tarvitse heti ensimmäisenä alkaa säätämään varsinkin kun on kova polte päästä pyöräilemään.
Itselle tämä ensimmäinen täysjousto ja onhan tuo aivan huikea laite tuohon rahaan. Nyt on jo menty sellaisista paikoista että en jäykkäperä radonilla olisi mennyt vaikka olisi maksettu.
-Mika
Korvake lienee kiero ja syypää tuohon vaihteiden hyppimiseen.
Mä en ainakaan ole kaivannut 29 Jeffsyssä noita volume spacereita takaiskariin. Päinvastoin, ne on muistaakseni kaikki multa poistettu huollossa tai ehkä yksi jätetty. Tuo takajousitus on riittävän progressiivinen mun ajoon vaikka itse iskari olisi täysin lineaarinen.
Ja se korvake on tosiaan todella pehmeää materiaalia. Tehty varmaan jostain juustosta tai taikinasta. Mulla on vääntynyt jo kaksi ihan pienistä iskuista.
Täytyy tarkistaa onko korvake päässyt vääntymään jossain vaiheessa.
Tämä vika oli kyllä jo mielestäni silloin kun pyörän sain kasaan ja nopeasti kokeilin tiellä.
Itsellä on kans tuo takaiskari toiminut ihan hyvin ilman spacereitakin. Ei ole ainakaan vielä pohjannut.
Mutta etuiskarin olen kyllä saanut jo pohjaamaan kun oli vähän isompi droppi.
spacerit laitoin tilaukseen ihan varmuuden vuoksi vaikka en ollut vielä yhtään lenkkiä ehtinyt ajamaan.
Muutenkin on vielä vähän hakemista säätöjen kanssa.
Takaiskari tuntuu välillä hieman jäykältä mutta voi johtua siitä että olen reboundin säätänyt todella hitaalle.
Onko sulla elasto hissitolpan kanssa mitään ylimääräistä sivuttaisliikettä?
Eilen taas tutkein hieman kun varastossa kävin niin mulla heiluu ihan snadisti se koko sisäputki mutta myös satula siitä putken yläpäästä. Täytyy varmaan joku päivä purkaa koko paska ja katsoa mikä siellä antaa periksi.
Satulan ei pitäisi sisäputkeen nähden heilua yhtään. Muuten pieni klappi on normaalia hissitolpissa. Vertailematta samanlaiseen vaikea arvioida onko normaalin rajoissa. Mutta omassa, halvassa käytetyssä ja kuluneessa Tmars mekaanisessa se oli todella reilua, useampi sentti satulan päässä ja tuntui ajossa. Nykyisessä brandXssä se on käsin havaittavissa muttei ajossa.
Siis mulla oli valmiina 3 tai 4 spaceria siellä Foxin takakepissä asennettuna.
Mulla on se Reverbin uudempi malli. Ihan normaali Reverbin pieni liike siinä on, mutta on kyllä Reverbiksi toiminut todella hyvin verrattuna siihen edelliseen versioon, mikä mulla aikaisemmin oli.
Pitänyt kirjoittaa omista Jeffsy-kokemuksista jo pitkään...
Ostin talvella Jeffsy 29 AL koossa L. Olen 175 pitkä ja vanhastaan olen pitänyt hieman pidemmistä fillareista. Aikaisempaa kokemusta 29-tuumaisista ei juurikaan ollut, muutamia testiajoja kuluvan vuosikymmenen alkuvuosia lukuunottamatta.
Toimitus kesti noin 10 vuorokautta, mutta ninjakuriiri jätti vain lapun postilaatikkoon koskaan soittamatta tai ovella käymättä. Lähipostista piti siis fillari hakea. Laatikko auki ja fillaria kokoamaan.Homa sujui helposti ja kaikki asettui paikalleen herkästi ja toimivasti. Säätöä on vaatinut ainoastaan Shimanon vaihtajan vaijeri, sitä on saanut kiristellä säännöllisesti. Tätä hieman pelkäsin, sillä vanhassa muistissa oli Shimanon herkkyys vaijerin kireyden säädölle (SRAM on tässä suhteessa ollut aika paljon helpompi).
Ensimmäinen ongelma näytti olevan satulan korkeus... Large runko ja 150 mm dropperi oli yhdistelmänä sellainen että satula on niin alhaalla kuin mahdollista. Onneksi satulan korkeus oli juuri sopiva. Olen hieman normijäbää pitkäjalkaisempi (inseam-mittaa en nyt tähän hätään muista...). Tuohon kannattaa kiinnittää huomiota pyörää tilatessa!
Ajo-ominaisuudet ovat loistavat! Fillari on helppo ja kulkee kaikesta yli jos vaan kuski jaksaisi ajaa. Pitoa riittää ja alamäissä fillari tuntuu vakaalta (vertailukohtana on 2000-luvun alun trailtäpärit).
Satulatolpan sivuttaisliike hieman häiritsee, satula käänty varmaan 5-10 asteen välimaastossa. Keulan progressiivisuus on melko huono, sopivalla sagilla pohjaa aika helposti. En ole saanut vielä aikaiseksi katsottua onko keulassa tokeneita. Muuten fillari on toiminut erinomaisesti.
Mulla on Caprassa Ethirteen TRS tolppa joka heiluu sivuttain n.1cm. Takuu "vääntö" on menossa tolpan valmistajan kanssa. YTltä ohjasivat suoraan Ethirteenille. Valitin myös huonosta tolpan noususta. Ei nouse ylimpään lukitukseen asti aina.
https://photos.google.com/share/AF1Q...RtZ1pQbVRMd1Bn
Itse en moiseen suostuisi.
Ei se ole sinun tehtävä vääntää osavalmistajan kanssa. Sinä olet YT:n asiakas ja YT:n tehtävä on hoitaa asia E13:n kanssa niin että sinä olet asian käsittelyyn tyytyväinen.
Minulle se on sama kelle niitä s-posteja lähettelee. Voi saada jopa parempaa palvelua valmistajalta..? Kahtotaan ny rauhassa miten tässä käy ;)
Kukin tietysti tekee niin kuin haluaa...minulle tämä kyllä kertoo aika paljon YT:n asiakaspalvelusta.
Onko millään valmistajalla joka suoramyy pyöriä hyvällä hinnalla osiin nähden minkäänlaista asiakaspalvelua? Radonin/bike discountin tyypit ei osaa edes englantia niin en osta sieltä enää yhtään pyörää jos ei ole pakko vaikka olisi muuten hyviä. Muutenkin ihmetyttää että myydään jotain enduropyöriä missä lukee "Jumps, riding on one wheel, as well as braking so that the rear wheel loses contact with the ground, are all strictly off-limits. The wheels should remain in constant contact with the ground, or lose contact only very briefly due to surface irregularities such as roots". Mitä hemmettiä ne luulee että enduropyörällä tehdään? No tämä ei liity YT:seen mutta ei nämä tosiaan joka kerta asiakaspalvelulla pääse loistamaan. Tässä koitan arpoa miltä valmistajalta saa rungon helpoiten/halvimmalla jos sen joskus rikkoo ajamalla mutta aika samat ehdot taitaa olla kaikilla.
Itse oon kuullut, että Yt:llä runkotakuut hoituvat nopeasti. Mitä tulee BD:hen, niin AINA ostot paypal:lla.. kolme viikkoa reklamoin huonosti pakattua lähetystä suoraan Bd:lle, ja vastaukset oli täyttä haista paskaa.. laitoin viestiä paypal:lle asiasta ja faktat liitteeksi, niin samana päivän bd maksoi vahingot ja sain vielä lahjakortinki.
Mut joo.. kyllä mä Yt:n laittaisin hoitamaan reklamaatiot, jos liittyy mihin tahansa osaan pyörässä.
Täällä kans samanlaista heiluntaa. Ilmoittele nyt mihin mihin sopimukseen pääsitte e13 kanssa.
Tuossa vielä ohjeet purkuun: https://service.bythehive.com/Guide/embed/83
Vastaus viestisi alussa olleeseen kysymykseen: toistaiseksi olen erittäin tyytyväinen Bird Bikesin palveluun. Ja hinnat ihan kohdillaan. https://www.bird.bike/
Jeffsy 27 versio mietinnässä. Onko kenellekään persjalkaisella näitä?
Pituutta 170cm ja inseam 79cm. Medium koko vaikuttaa muuten passelilta, mutta dropperin joutuisi slämmäämään lähes pohjaan asti.
Vertailua olen tehnyt tämänhetkiseen XC fillariin, jossa BB->satulankiskoihin mitta ~675mm vrt. jeffsy slämmätyllä dropperilla 665mm :seko:
Jos jollakulla tässä pääradan varressa/pk-seudulla olisi moinen S tai M, niin tulisin mielelläni ottamaan kylmätyypit
Onko tuossa Jeffsy AL 29 pyörän takaiskarissa minkäänlaisia pika säätöjä jäykkyydelle ja onko siinä lukitus mahdollisuus?
Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
Iskarissa on kolmiasentoinen sisäänpäin vaimennuksen säätö, auki-trail (propedal)-lukittu. Lisäksi on paluuvaimennuksen säätö.
Kiitos..löytyskö tietoa, mikä on satulan alin asento hissi ylhäällä, mihin tuon saa laitettua, koossa L?
Mitta siis polkimien keskiöstä satulapäälle...
Mulla oli keskiön keskeltä satulan päälle n. 76 cm, ja tolppa n. 1,8 cm alimmasta asennosta. Satulan päälle pienimmillään siis n. 74 cm. Olen vaihtanut satulan, keskelle satulan kiskoa tolppa pohjassa oli n. 69 cm. Tolppana reverb.
Omaa Jeffsy 29 AL:ää odotellessa olen lueskellut ovaalin muotoisen eturattaan käyttökokemuksia ja mietin, että onko Jeffsyyn sellainen vaihdettavissa? Lähinnä sen kustomoidun takapakan vuoksi ihmettelen. Oisko jollain kokemusta?
Absoluteblackin 30T ovaaliratas 10-42 pakalla ainakin itsellä käytössä, raceface kammissa ja boost versiona. Sopii myös vallan mainiosti E13 paikalle.
Onko kenelläkään kokemuksia kampien vaihdosta 2018 jeffsyyn?
Tällä hetkellä on kiinni RF aeffect kammet mutta korkkasi kierteet vasemmasta kammesta kun poljin osu kiveen. Nyt etsin uusia ja ei oikein ole tietoa mitä pitää ottaa huomioon niitä valitessa.
Pitää ilmeisesti olla boost? Mitä muuta pitäisi katsoa että sopivat paikalleen? Keskiö on bb92.
-Mika
Onko kenelläkään kokemuksia kampien vaihdosta 2018 jeffsyyn?
Tällä hetkellä on kiinni RF aeffect kammet mutta korkkasi kierteet vasemmasta kammesta kun poljin osu kiveen. Nyt etsin uusia kampia ja ei oikein ole tietoa mitä pitää ottaa huomioon niitä valitessa.
Pitää ilmeisesti olla boost? Mitä muuta pitäisi katsoa että sopivat paikalleen? Keskiö on bb92.
-Mika
Aeffectit on 24mm akselilla eli suoraan samaan keskiöön käy ainakin Shimanon kammet. Tai Race facen ride tai aeffect. Muuten pitää keskiökin vaihtaa. Shimanolla kammet pitää olla boosti-mallia, Aeffectissa boostin 3mm ero on rattaassa. Mielestäni aeffect on hyvä ja kohtuuhintainen kampisetti, etenkin kun keskiötä ei tarvitse vaihtaa. 30mm akselin kampiin en PF92:lla sotkeutuisi, keskiöiden kestosta en ole hyvää kuullut. Sram väittää 28.99mm Dub-kampien/keskiön olevan kestävää sorttia, mutta pidempiaikaisia kokemuksia ei vielä juuri ole. Vaativat luonnollisesti keskiön vaihdon.
Kiitos tämä selvensi paljon.
En mielellään alkaisi keskiötä vaihtamaan vaan menisin samalla. Osasitko suositella jotain kampia?
Mitäs nämä:
http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod148290
tai
http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod147283
Näihin pitäisi kyllä vielä ostaa ratas lisäksi jos en voi käyttää rallinaaman ratasta.
Tuntuu että paljon enemmän on vaihtoehtoja jos olisi 30mm akseli.
Oliko Aeffecteissa jotain muuta vikaa vai menikö vain luotto kun ei kestänyt kiviosumaa? Olisi nimittäin edullisin vaihtoehto: http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod146212 . Tarjous tosin 170mm kammilla. Omaan makuun rattaan suorakiinnitys 1x käytössä on shimanon spidereitä houkuttelevampi. Ja ainakin SLX:ää vähän kevyempi. Itse olen yli vuoden paukutellut omia Aeffectin kampia eikä valittamista.
Ei nyt mitenkään luotto mennyt ja ihan hyvältä ne on tuntunut.
Kyselin vain muuten kun yritän opiskella näitä asioita. Huomasin kyllä tuon tarjouksen eikä itseäni haittaa vaikka on 5mm lyhyemmät kuin vanhat kammet.
Täytyy varmaan laittaa tilaukseen ettei ehdi loppumaan.
Kiitos hece avusta.
Onko täällä joku koeajanut molempia 29 jeffsyä ja 29 capraa? Olen tykännyt 29 renkaisista täysjoustoista kaikista mitä olen kokeillut, pienempirenkaiset ei sytytä samalla lailla ainakaan nyt. Luulin että olisi hyvä olla lyhyempi joustomatka mutta mielestäni jeffsy oli yhtä hyvä polkea kuin esim trekin fuel ex pikatestissä. Varmasti fueli on parempi helpolla polulla mutta nopealla kokeilulla ero oli paljon pienempi kuin esim rengaskoon aiheuttama ero.
Vaikka lähes kaikki ajo tapahtuu juuripoluilla tällä hetkellä niin takaraivossa tykyttää ajatus että ensi kesänä tulee kierrettyä hissimäkiä ja silloin ärsyttää jos joutuu himmailemaan pyörän takia. Samalla rahalla saa lyrikkiä ja hyvän takaiskarin vrt. pike trail pyörissä. Painoerossa häviää capralla kilon.
Mutta enitenhän vaikuttaa se millainen ajotuntuma caprassa on. Jeffsy tuntui tarpeeksi napakalle käsitellä että se oli hauska, onko capra sitten ihan liian tankki vai pystyskö silläkin nauttimaan poluista. Paljon näkee enduropyöriäkin perus polkulenkillä että kyllä niillä ajamaan pystyy mutta en ole koittanut isorenkaisia.