Varmaan hyvä rengas toi 2.6" Nobby Nick, mutta ei ehkä kovin hyvä mittapuu sopimiseen. Taannoin vertasin Nobby Nickin bead to bead- mittaa 29x2.35" 45Nrth:n Nicotinen vastaavaan niin Nicotine oli millin verran isompi.
Printable View
Joo 29 Jeffsyssäkin on Boost-perä, mutta ei taida paljoa plussat mahtua. Tosin eipä sitä ole tarkotettukaan plussarenkaille. Joku oli tosiaan 35mm sisäleveyden kehällä laittanut nuo 29x2,6" Nobby Nicit, mutta sekään ei mikään älyttömän suuri rengas ole. Jännä tuo villitys kun joka pyörään pitää saada mahdollisimman leveä kumi alle. Itse kyllä pysyn pystyssä hieman kapeammallakin.
Juu ei tuonne kyllä kovin isoa voi laittaa, tuo onza ibex mikä tuli pyörän mukana oli ketjujen puolella jo niin lähellä. Eteen voisi jossain vaiheessa hiukan isompaa kokeillakin.
Joo mulla ainakin meni niin että pyörä lähti kohti Suomea sinä päivänä kun oli sivuilla luvattu saatavuus(3.5. silloin), tilasin 7.4.
Hyvä ja nopea pyörä. Pitää vaan opetella ajamaan...Messilässä eilen solisluu petti ja nyt on 2 kuukautta aikaa mielikuva reeneille:)
Kovin herkkä ohjaus verrattuna edellisiin pyöriini, johtunee varmaankin lyhyestä stemmistä? Taka iskarista hiukan miinusta kun ei saa lukkoon...
Onkos täällä YT TUESin omistajia? Ois kiva kuulla minkälainen kampe tuo ois, itellä ollu nyt pari kuukautta kuumotus päällä CF-malliin...
Pyörän ostossa... Vaihtoehdoiksi olen miettinyt Jeffsy CF one 27, Jeffsy CF pro 27 tai Canyon Spectral CF 8.0 EX. Olin jo kääntymässä Canyonin puoleen, kun speksien mukaan hinta-laatu-painosuhde on ihan superia, mutta tuttuni totesi, että ei itse viimevuoden malliin ollut lämmennyt ja Jeffsy olisi hänen valinta (huolimatta, että oli ajanut vain 29:ä). Saatavuus Spectralissa myös huonompi, menisi pitkälle Heinäkuuhun. Jeffsy pro oli jo lähteä tilaukseen... kerralla juuri niin hyvä kuin luulee tarvitsevansa, kun ne päivitysosat maksaa hunajaa.
Onko em pyöristä kokemuksia tai huomioita heikoksi todetuista osista (esim onko e13 vanteet kestäneet). Ajeluni on pääasiassa omaksi huviksi ajoa Espoon keskuspuiston kallioilla ja poluilla, mutta toki muuallakin. Pitkilläkään lenkeillä ei saisi tatti pyörän takia kasvaa otsaan.
Pyörien koosta: olen aika justiinsa M ja L koon välissä: 177 pitkä ja jalan pituus (riippuen miten syvälle mittanauhan pään tunkee) n. 86 cm. Olin ajatellut M:ää. vanhan pyörän (Canyon Nerve ESX 6.0 2007) top tube on mittaamani perusteella noin 580mm ja kannatin 90mm -> 670, eikä ole tippaakaan lyhyelle tuntunut. Jeffsyssä 602mm + 50mm = 652 mm, ja Spectralissa vielä vähän vähemmän. Myös Stack pienenisi mittaamani perusteella pari senttiä. Jos tuntuu pieneltä, niin stemmiä voi kasvattaa sentin pari, vaikka eihän se ideaalista kai ole. L-koon Jeffsy onkin sitten top tubeltaan 625mm ja stemmi 60mm -> 685 mm, niin saattaa olla tuossakin tapauksessa stemmin osto edessä (lyhentäminen). Valistuneita kommentteja tuosta pyörän koosta?
Valistuneesta vastauksesta en tiedä, mutta itse olen 178 cm ja L koon Jeffsyä 29 hieman kokeillut. Passeli koko, mutta enemmän mieltymyksestä kiinni. Mulla pyörissä satulan päälle 74,5 cm keskiön keskeltä.
Itse ostaisin ehkä M-koon Jeffsyn kotipolkujen kikkailuun, kun olisi pystympi ja leppoisampi. Hauskempi myös, jos sen 30 m kerralla pääsee alamäkeen kuten meillä päin.. L-kokoon kääntyisin, jos ajaisin Jeffsyllä enskakisojakin. Kaikki muut pyöräni ovat nimelliskokoa M paitsi Caprani on kokoa L ja se onkin pelkkään mäkiajoon ja enskakisailuun minulla.
Jos nyt vertaan vaikka Pivotin Mach 429SL ja Mach 6 m-koossa, niin molemmat istuu kuin nyrkki silmään mulle tänne kotipoluille, vaikka geot Mach 6 kertoo pyörän olevan liian lyhyt minulle. Toisella tekee mieli ajaa reipasta vauhtia ja toisella hyppiä ja pomppia joka paikasta. Pyörien luonteet ovat aivan erilaiset ja mittoja tuijottamalla se ei selviä.
Olen itse sitä mieltä, että pitkäjalkaisen tulisi kääntyä mieluummin pienemmän rungon puolelle yläkropan ollessa suhteessa lyhyt kokonaispituuteen. Itseni miellän "pitkäjalkaiseksi". Tämä tuntuu välillä unohtuvan, kun puhutaan pelkästä jalan mitasta pyöräkokojen yhteydessä. Sitten siihen vielä laskuihin mukaan miten taipuisa on takareisistä ja alaselästä...
Tietämättä ja tuntematta kuskia äkkiseltään veikkaisin M-koon olevan sinulle sopivampi. Jos meinaat lähteä enduroa ajamaan, niin sitten L.
Ja ainoa YT-pyörien surkeus on Rallinaaman keskiöt, mutta kulutustavaraahan ne on..
Kiitos, golfer, kommentistasi. Yllätykseni huomasin, että myös spectralia olisi nyt M:nä varastossa... Kysyisin vielä reachista: kokemustenne mukaan muokkaako pidempi/lyhyempi reach pyörän ominaisuuksia miten trail-ajossa? Minulla on tänään mahdollisuus mennä testaa Pivot Mach 6:sta M-koossa, niin saan jonkinlaisen kuvan, mille todella lyhyt reach tuntuu, mutta Jeffsyn tapaan pitkästä (440mm) minulla ei ole kokemusta.
Tässä alkanut myymään kalustoa ulos, että saisin 29" 120mm täpärin kaveriksi enemmän joustoa omaavan pyörän, jolla pärjää kivikoissa, mutta myös bikeparkeissa. Nyt sen verran skaalannut läpi pyöriä, että taidan valita YT: jeffsyn tai Capran. Lähinnä mietin tota Jeffsyä, että riittääkö siinä hönkä bikeparkeissa? Täpäri ku on 29", niin jotenkin houkuttais ottaa kaveriksi 27,5".. Pitäiskö kylmästi vetää Capra linjalla? :O Mut joku näistä se on Jeffsy 29/275 tai Capra, ehkä Commenca Meta V4.2. Koko säikeen oon lukenut, joten YT:n kohdalla ei voi mennä pahasti pieleen, oli valinta mikä tahansa.
Itse taas olen ajatellut asian juuri niin päin että suhteessa pitkäjalkainen hyötyisi isommasta rungosta kun ollaan siinä rajoilla että ottaako isompi vai pienempi. Perusteluja: pienemmän rungon tapauksessa satulan joutuu nostamaan tosi ylös. Tämä aiheuttaa sen että ohjaamo jää alas ja ajoasento on etukeno -> vaikeuttaa haastavassa maastossa ajoa. Ja korkeampi runko ei haittaa kun jalat ovat pitkät niin ei iske haaruksia runkoon.
Mutta tämä edellyttää tietenkin että stemmi on ainakin 60 tai 70 mm niin pystyy lyhentämään ajoasentoa kun selkä on sitten suhteessa lyhyt. Jos pyörässä on valmiiksi pitkä reach ja 30 mm stemmi niin silloin ei tietenkään voi valita ylikokoista runkoa.
Korkeaa tankoa kehiin ja stemmi ylös. Näin tein Mach 6 kohdalla, 30 mm riser kun sattui olemaan nurkissa. Toki aika ylhäällä tanko on myös 429 SL tapauksessa. Ajoin ennen Epicillä ja runttasin tangon alas ja stemminkin alaspäin. Pyörän henki oli vain niin erilainen. Tykkäsin myös sen ajoasennosta. Kaikella setupilla pystyy ajamaan, hakemalla löytyy se itselle eniten nautintoa tuottava.
Kävin Mach 6:sta koeajaa M-kokoisena eräällä yksityisellä. Stemmi oli arviolta 5 senttinen. Kokemukseksi jäi, että istuen ehkä hieman lyhyt, mutta seisoessa tanko jäi selkeästi liian alas ja taakse johtaen hieman teknisessä alamäessä hyvin epävakaaseen tunnelmaan. Ehdottomasti tarvitsen reachia enemmän luultavasti stackia myös, en vaan osaa sanoa kuinka paljon enemmän. Samoin top tube + stemmi pituus saisi olla hieman pidempi.
Olisiko pk-seudulla kellään M tai L -kokoista Jeffsy 27:aa? Ois aavistuksen kiirus :)
Suuri kiitos Krabballe testiajomahdollisuudesta, M-kokoinen Jeffsy taitaa lähteä tilaukseen ja siihen 60-70 mm stemmi.
Lista lyhenee..
Capra AL ja AL Comp välillä ei vissiin ole muuta eroa kuin voimansiirto ja takaiskari? Onko tuo 600€ lisäpanostuksen väärti?
Seuraavaksi tulee, että 2200 -> 3400€, että saa paketin kuiturungolla? Periaattessa ehdin jo varautua käyttämään tuon 3500€ pyörään, mutta mietin, että tuleeko maksettua turhasta. Tuolla 1000€ saa päivitettyä AL melko reilusti, jos siltä tuntuu. GX just asennettiin kaverin Cubeen ja on kyllä itselle ihan riittävän hyvä, että en näe päivitystä X1 kovinkaan merkittävänä. Tuolla 1000€ saa pyörään jo melko soivaa kiekkosettiä, jos jotain haluaa panostaa.
Ja oliko jarruissa enemmän säätöjä.
Minulla on tuo AL, vaihteisto on hyvä ja pyörä muutenkin. Mutta takaiskari on just se mikä on "heikoinlenkki" ehkä, kun ei saa lukittua. On vain reboundin säätö.
Että jos ylämäkiä harrastat myös kannattaa ehkä panostaa Comppiin?
Oishan tuosta tarkoitus tehdä jokapaikan höylä. Notkuuko kovasti nousuissa? Nykyinen FOX float 120mm iskari on aina löysimmällä ja en huomaa haitaksi asti notkumista, ainakaa perusajossa. Putkelta ku runttaa niin sit notkuu molemmista päistä. Onko paremmassa ihan oikea lukko, vai niin sanottu, sillä jos ei mene kunnolla lukkoon, niin ainahan nuo tuppaavat notkumaan. Mut joo, mäkiä tullaan nousemaan siinä missä laskemaankin.
Jokapaikan höylä se minullakin on. Parikertaa kerkesin vasta kokeilla ennen kuin kaatusin ja solisluu petti... Että ei se notkuminen nyt niin hirveesti ole haitannut. Ja ylämäki kisoja en ajele ;). Nii ei sitä iskaria varmaan kokonaan lukkoon saa vaan jäykemmäksi? Keulan saa jäykemmäksi. Onkohan keuloissa eroja?
No nyt tuli sit hommattua itsellekin Yt Carpa Cf Pro 2015. Piti ostaa pelkkä runko, mutta lopulta ostin koko pyörän. Sain sen verran kovan diilin, että tällä kertaa jäi uusi ostamatta. Ajamaan en ole vielä päässyt ku vaatii vähän kasaamista, hissitolpan letkun lyhentämistä sekä voimansiirron huoltoa. Sanotaanko näin, että en oo koskaan ollut pyörän suhteen näin malttamaton ja rakastunut. Koeajoin 2016 vuoden AL alua, joka oli aivan huikea.
Kertokaahan arvon capra al ja comp miehet; oletteko olleet tyytyväisiä e1900 spline vanteisiin?
YT:n outlettiin ilmestyny lisää ylivuotisia fillareita. Largeaki tarjolla.
Mulla ei ole yt:tä mutta nuo kiekot on alkuperäisasennuksena myös Mondrakerissa. Tyytyväinen siinä mielessä että ovat kestäneet kaiken mitä olen uskaltanut niille tarjota. Ei edes meinaa vaatia rihtailua. Varmaan ei kovin kevyet kyllä ole jos sitä pitää tärkeänä.
Tämä olisi kyllä houkutteleva tarjous.
Kashimaa, kuitukiekkoa, kuitustongaa, kuitukampea. Ja jäljellä L-koko outlet 2016 Jeffsystä.
https://www.yt-industries.com/en/det...sCategory/9920
Mulla ei hallitus silti anna ostaa. Yleensä ostan kysymättä mutta nyt menin ottamaan puheeksi ja nyt ei heti kehtaa tehdä vastoin selvää mielipidettä.
edit. jaha, nyt se onkin loppu. Eilen illalla oli vielä L-koko jäljellä.