^tuosta hämärästä kuvasta vaikea päätellä osia. On kyllä panostettu, kun ei kolmen tonnin pyörään ole speksejä jaksettu kirjoittaa. Muutenkin hämärää touhua, kun crocia ei enää ole, merkkihän on augment nykyisin.
Printable View
^tuosta hämärästä kuvasta vaikea päätellä osia. On kyllä panostettu, kun ei kolmen tonnin pyörään ole speksejä jaksettu kirjoittaa. Muutenkin hämärää touhua, kun crocia ei enää ole, merkkihän on augment nykyisin.
Perinteisessä näkymässä on:
https://www.menopelimarket.fi/epages...&ClassicView=1
En tiedä oliko kyseessä sama runko, mutta lyhyesti Crocia kokeilleena tuntui se huomattavasti hätäisemmältä kuin Dude. Crocista tuli aika XC-fiilis, jos Dude on enemmän trailipyörä. Toki liikkeestä ostaessa varmaan ideana on myös päästä koeajolle, jolloin voi itse sopivuuden varmistaa.
Liekkö lopetti ex croc läskien valmistamisen. Eivät ainakaan listaa enään omilla sivuillaan. Nykyinen augment
Ei epäilystäkään kumman kannattaisi ottaa jos tuon rahan laittaa likoon https://www.canyon.com/fi-fi/mountai...ahmengroesse=S
Jaa näköjään tullu uudet canyonit. Muuttukos noi mitenkään 2020 vuodelle?
Joo,eiköhän tuossa ala olemaan kaikki aika kohillaan.
Hämmennän vielä omaa soppaani. Nyt saisi tarjouksesta Felt DD70 2019 mallia n. 1200€ hintaan. Mitä mieltä tuo Felt DD70 2019 (https://feltbicycles.com/products/dd-70-fat-bike) vs. Kona Wo 2020 ? Felt jostain syystä ajatuksena houkuttaa enemmän, mutta onko noissa Felt DD jotain "mätää", kun niistä niin vähänä puhetta/suosituksia?
Ei kait noissa kummassakaan ole muuta vikaa kuin yli hinta ominaisuuksiin nähden.
Felt on jotenki liian tavallinen. Ei herätä keskusteluja :D
Uus feltti sensijaan näyttää hienolta.
Joo...nimestä saa maksaa mutta tässä vastine kaikille esitetyille läskipyörille jossa hinta on oikeasti kohdallaan laatua myöden:https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ihrea-M-430-mm
1499 Saisi myös Whiten Interceptorin uudella geolla. 13.7kg ja stealth dropper viennit. Ei myöskään erityisiä "ansoja" osalistassa.
Tähän voin yhtyä. Edellinen pyörä oli tuo eikä mitään muuta vikaa kuin että alkuperäisiin kampiin en löytänyt ovaaliratasta niin jouduin ostamaan uudet kammet. Mutta oikein hyvin voi singleä suositella.
Nykyinen on 2016 crocin fat carbon, sen ostaminen ensin jännitti koska tuntematon mutta osat sieltä paremmasta päästä(siis vuonna 2016), esim putkiosat kuitua, gx11 vaihteet, guide r jarrut, RFturbine kammet, sdg satula. Että jos olisin kolmen tonnin pyörää ostamassa niin edelleen ostaisin mielummin uuden crocin kun vaikka dude 9.0
Nooh...kyllä tuo dude 9.0 vaan on lyömätön ominaisuuksiltaan tuossa 3000e hintaluokassa ei siitä ole kahta sanaa. Tuo keula, paino, osat mm. hissitolppa vakiona jne...on se vaan että tuossa on kaikki mitä läskipyörältä voi toivoa tällä hetkellä.
JA luultavammin eroon pääsee todella nopeaan.. On sen verran haluttu peli.
Felt dd30 hieman houkuttaisi. Kokosuositus mietityttää. Olen 172cm, eli olen s ja m kokojen risteyskohdassa. Kokemuksia kumpi voisi olla parempi. Lähitienoolla ei kivijalkakauppaa, jossa voisi koeajaa. Ajo olisi pääsääntöisesti talvista hyötyajoa, eli vaikeisiin maastoihin harvemmin oltaisiin menossa.
^Itekki pähkäilin saman asian kanssa aikoinaan ku olen just samanmittanen (82 jalan sisämitta). Yleensä 17 on sopiva koko ja feltiltä ei tuota löytyny. 16"-18.5".
Päädyin sitte varmuuden vuoksi silverbackkiin ku sillä olin ennenki ajanu ja sopi ku hanska käteen
Just tilasin jäykkäperän. cube suositteli 18... Tilasin kuiten 17 ja sehän oli justiisa sopiva.
Nuo valmistajien suosituksetki on mun kohalla aina pielessä.
Onko kellään kokemuksia tuosta mondraker panzer se 2019 mallista ? Ylävitosessa olis pari m-kokoista tarjouksessa. Onkohan liian iso raami 171cm kääpiölle ? Vähän kiinnostaisi, vaikka keväällä myinkin läskin pois, koska en sitä mielestäni tarvitse. Toisaalta silloin ei ollut talvi enää ja viimeiset 5 talvea ainakin on aina ollut läskipyörä taloudessa, joten nyt olisi ensimmäinen talvi hetkeen ilman läskiä vai olisko...
Juu ei se todellakaan huono ole.
Mä sanoinkin että itse ostaisin hyvillä mielin crocin, koska en esimerkiksi halua joustokeulaa ja croc on luultavasti ainakin 2kiloa kevyempi, varmaan enemmänkin. Omani painaa 12,09kg ja siinä on painavat alukiekot, tais sarja painaa jopa vähän reilu 3kg tubeless valmiina, kasetin ja jarrulevyjen kanssa.
Tietysti kun myymään aletaan niin duden ilmotuksessa ei kerkeä kunnolla muste kuivua kun saa pyörää luovuttaa uudelle omistajalle. Ja croccia luultavasti saa myydä joko kauan tai sitten halvalla.
Minä en taas ottaisi mitään maastopyörää ilman vähintään jostokeulaa. On se läskipyöräkin aivan eri maata kun siinä on joustokeula ja mennään hieman vauhdikkaammin, ei kestä kädet jäykkää keulaa ja joustokeula taas vaimentaa iskut hyvin kun paluuvaimennus ja rengaspaine on säädetty tarkasti kohdilleen.
Ei pysty ajamaan sellaisella vauhdilla paikkoja jäykällä mitä jostokeulallisella, sanon ainakin omasta kokemuksestani sen. Tuota Dudea saa jäykälläkin keulalla ja siitä saa kyllä kevyen, epäilempä että kevyemmänkin kuin Crocin. Siistin näköinen pyörä tuo Croc on ja varmaan ajaa asiansa siinä kuin muutkin mutta vaikea on noilla hinnoilla taistella.
Jos meinaa ajella ympäri vuoden läskillä niin kattelisin kyllä joustokeulallista mallia!
Itselläni jäykkä Taiga, enkä kaipaa kun joustokeulaa.
Se kun jäykkäkeulaisella ei riitä käsissä jousto eikä näe eteensä kun kypärä valuu tärinässä silmille.
Ja haluaisi kuitenkin vauhtiakin mäkeen... kun niitäkin ajomestoilta löytyy.
https://www.youtube.com/watch?v=K0GGgJgNpJM
Kuten sanoin, makuasia ja riippuu käytöstä.
Itse mieluusti kärsin ne vastaan tulevat muutamat kohdat jossa joustosta olisi hyötyä kun vaakakupissa on sitten ne joustohaarukan huonot puolet.
Mutta toki läski ei ole ainoa pyörä ja tuontyyppiset mestat ajellaan toisenlaisella fillarila.
^Kyllä se mieli muuttuu sitte ku on ranteet paskana :D
Ainaki mulla muuttu
Ei pidä ajaa ranteita paskaksi.. Ajelee rymyajot toisella pyörällä. Mulla on läski jäykkänä ja toimii erinomaisesti siinä missä sitä käytän. Joku toinen ajelee eri tavoin ja tarttee sen vieterin. Kovemmassa menossa epäilemättä tarttee.
Voi se olla vähän läskistäkin kiinni. White 3 lite oli pari vuotta, eikä koskaan kaivannut joustokeulaa. Polella vaan on hauska ajaa välillä kovempaakin, jopa kesällä.
No ei tää mulle ole niin vakavaa että ajaisin ehdoin tahdoin ranteet sököksi.
Minusta vain läski on parhaimmilaan jäykällä keulalla mutta toki saa olla eri mieltä. Ei ole yhtä totuutta eikä ajotapaa-, paikkaa- jne.
Rymyajoon varmaan kaikki joustot joo mutta läskille on muitakin käyttötapoja ja minun mielestäni enimmäkseen muita :)
Nojoo paljonhan tuota kivikkoa ja juurakkoa täällä päin on. Kyllä ne ranteita kovasti pumppaa vaikka kuin rymyämättä yrittäs mennä :P
Eikait läskillä ole tarkotus tiellä ajaa
Läskillähän tekee mieli ajaa oikein vaativassa maastossa, juurakkoa, kiviä jne...mutta mulla on joustokeula:). Läski on juurikin tehty möyrintään sellaisiinkin paikkoihin mihin ei enää 29:n oikein mielellään lähde. Ja jos ranteetkin kestäisi niin olkapäät loppuu, kyllä joustokeula tekee vaan ajosta mukavampaa muutenkin.
Kyllä mä edellisessä pyörässä joustokeulaa kokeilin, ja tottahan se menoa tasoitti ja toi ehkä alamäkeen vauhtia. Lähinnä siitä jäi sellainen maku että hyötyä on vain niissä alamäissä(omalla kohdalla). Ja esimerkiksi tasaisella olevat juurakot ja kivikot menee nopeemmin ilman joustokeulaa, saati sitten ihan kaikenlaiset ylämäet. Itse pystyn onneksi joustamaan käsilläkin eikä ole ranteita vielä koskaan pakottanut. Eikä ole ajoporukoissa tarvinnut jälkeen jäädä vaikka mukana on täpäriä ja joustokeulaläskiä. Ja jos alamäessä on sattunut rako kasvamaan niin ottaa sitten vaikka seuraavassa ylämäessä kiinni ja menee ohi. Ja siitä syystä arvostaisin 3k€ fillarissa enemmän kuitukiekkoja kun joustokeulaa
Ainiin, ja hirveä erohan tulee myös renkaista. Edellisessä oli veetire bulldozer 4,7". Nykyisessä jumbo jimit 4,4" ja jumbot on melkein 10mm korkeammat, eli joustoa tuli siinäkin kohtaa sentti lisää. En ollut edes ajatellut että numeroina pienempi rengas voikin olla reilusti korkeampi
Jousitus tuo myös pitoa. Mutta kyllähän se niin on, että jos alamäki kestää 30sekkaa ja 2kg painavemmalla jousitetulla läskillä ajat sen 20sekkaan, niin voi olla tuskasempi kiivetä 2min nousu seuraavaksi. Häviät siinä sitten ainakin tuplasti sen mitä voitit alamäessä. Jos et aikaa häviä niin energiaa ja jaksamista. Mutta sekin on eri juttu, onko alla täysjäykkä 10kg kuituläski vai 13-14kg jäykkis. Kevyt ei ole niin paha ja raskas rynkytyksessä.
Joo ja kuiturungoissa on eroja toiset joustaa ja toiset kestää. Trekin 29+ Stache oli todella paljon pehmeämpi runko persauksen alla, kuin esim Duden runko mikä ei paljon jousta, mutta tuntus kestävän. Trekkejä kerkesini viedä 2 sahattavaksi 3 otin sitten jo täpärin rungon tilalle. Jäykkis Stachea kyllä välillä ikävöi oli kyllä kiva peli, mutta aikansa kutakin.
Mitäs mieltä Nutrailin 2020 kokoonpanosta?
https://rtech.fi/cube_nutrail_fatbik...l?attr1_id=183
Uusiin Duden malleihin verrattuna hinta ~1000€ edullisempi, toki ei ole kuiturunko.
https://www.canyon.com/fi-fi/mountai...at-bikes/dude/
Meni ne hi5 bikesin panzerit vähän turhan nopeasti nenän ohi ja jäi siis sellainen saamatta. Raha polttelee taskussa ja uutta Surly Pugsely 2.0 saisi tarjouksesta vähän reilulla tonnilla. En tarvitse ihmeitä, vaan ihan satunnaisen lumipyörän. Surlyn rungot on hienoja ja ei tuossa nyt vähän reilun tonnin vehkeeksi ole ihan paskimmat osatkaan:
https://surlybikes.com/bikes/pugsley
Onko tullut Suomessa yhtään tuollaista vastaan ? Itselläni on mennyt täysin ohi, että tuosta markkinoiden ensimmäisestä(?) tuotantofatbikesta on tullut uusi versio ulos.