Itsekin arvelin rastin olevan vähemmän tunnettu ja jopa monelle Kontulan ostarilla käyneelle tuntematon. Rastiksi kelpuutin sen siksi että sinne osuu myös ihan yksinkertaisesti kääntymällä kelviksi merkityltä ja jossain määrin yleisesti käytetyltä kelviltä kovasti kelvin näköiselle ja ainakin jossain määrin jopa käytetylle "kelville".
Ajattelin myös rastin löytyvän samalla menetelmällä eli kuvittelin kiinnostuneiden hakijoiden päättelevän ensin että rastin täytyy olla jossain aivan metroradan varrella ja pyrkivän sitten ajamaan mahdollisimman tarkkaan metrorataa seuraavaa reittiä tutkien samalla lähinnä olevat sopet ja nurkat joissa rasi voisi piileskellä. En pitänyt urakkaa kohtuuttomanakaan, koska se oli selvästi rajattu, ja sen saattoi jopa hyvin perustein siitäkin rajata vanhaan eli Mellunmäkeen päättyvään rataosuuteen.
Sen jälkeen kun löysin kuvia varten pic.useful.fin ei mikään varsinaisesti töki - mutta kaksi asiaa hieman ärsyttää:Lainaus:
Mikäs siinä erityisesti tökki? Minulla oli jo talvella projektina tehdä selkeä ohje kuvien + karttalinkkien lisäämisestä, mutta se(kin) projekti on jäänyt kovin kesken...
(1) Kun haluaa lisätä rastipisteen ja klikkaa "Edit", näkymä pongahtaa järjettömän suurimittakaavaiseksi ja zoomaamalla nopeasti päätyy jonnekin mereen Helsingin edustalla. (Jos yrittää edetä suoraan ja klikkaa pisteen kuvaa eli ikonia, ei rastipisteen lisääminen onnistu. Ehkä en vain osaa ja teen jotain väärin.)
(2) Karttalinkin liittämiseksi minun pitää ensin kirjautua ulos Googlesta, hakea juuri laittamani rastipiste uudelleen ja kopioida näin saamani verkko-osoite. (Jos kopion URLin kun olen vielä kirjautuneena, se vie koko näkymään. Tässäkin voi kyseessä olla käyttäjän osaamattomuus tai hänen valitsemansa asetukset.)
PS Uusi rastihan oli taannoin jo ehdolla, mutta kerroit silloin joutuneesi sen hyklkäämään talven tuloon liittyneestä syystä:cool: