Metsästellyt olen kanssa aerogel pohjallisia ja eioota on tarjolla.
Pistäpä vinkkiä, jos löytyy jostain asiallisten postikulujen etäisyydeltä.
-Juha
Printable View
Metsästellyt olen kanssa aerogel pohjallisia ja eioota on tarjolla.
Pistäpä vinkkiä, jos löytyy jostain asiallisten postikulujen etäisyydeltä.
-Juha
Toinen talvi lähtee bontragerin OMW kengillä ja tyytyväinen olen ollut. -15 asti tarkenee hyvin ilman kummempia sukka virityksiä. Itsellä kohtuu nopeasti kylmävät varpaat/jalat.
Käyttääkö jengi jo näillä 0-+2 keleillä jo Laken 303:sia?
Mulla on jo aika monta vuotta vanhat NW Celsiukset ja niissä alkaa jo tunnin jälkeen varpaita palella, varsinkin cycloillessa. Eilen oli 2h cyclolenkki ja sen jälkeen suihkussa huomas että varpaat oli jo aika kylmät kun vesi pisteli. Castellin merinosukat (thermo) alla mutta orggis pohjalliset. Laket olis korkkaamattomana kaapissa mutta olen jotenkin mieltänyt että ne kaivetaan vasta pakkasilla esille :)
No kokeilemallahan siitä selviää mut seuraava lenkki olis vkl sellanen 100km maastopolkasu että sinne on vähä huono lähtee kokeilee "jotain uutta"... :)
Ei kai sitä kannata huonoilla kengillä kärvistellä jos on paremmat kaapissa :)
Miten ootte Laken 303 huoltanut? Jaksaiskohan rasvailla niitä :p
Aika yksilöllisiä asioitahan nää on, mutta itse kaivan Laket kaapista vasta pakkasilla. Näillä keleillä ajelen vielä kesäkengillä jollain vähän lämpimämmillä sukilla tai sitten Shimanon "talviajokengillä", jotka on hyvät välikauden kengät. Ja maastossa siis ajelen.
Komppaan edellistä. Kesällä kesäkengillä, välikaudella välikausikengillä ja pakkasella talvikengillä.
^Musta 303:set on vain luokkaa B korkeintaan. :D
Niin onhan noita yksilöllisiä eroja vaikka maastoajossa usein pärjääkin ohuemmalla kengällä verrattuna maantieajoon, koska viima käy vähempi varpaisiin.
Kyllä armeijassakin vaihdetaan talvivarusteet vasta käskystä, ei minkään oman ajattelun mukaan [emoji6]
Minulla on heti vaihtosukat ja hanskat mukana, kun lämpötila laskee alle 10C.
Mikään ei ketutaa niin paljoa kuin palelevat varpaat.
Olen saanut kaverinkin hymyilemään uudelleen pulahtamisen jälkeen. Termarista kuumaa kahvia naamariin ja repusta lämpimät sealzkinit jalkaan. Märät merinosukatkin keräsin vittuilun kera kuusen oksilta vielä mukaan :)
Edit:
Oli muuten pirun hyvä juttu fillarilehdessä 700km mtb kisasta tuntureilla. Siinä oli huomattu, että sealszkin lämmittää märkänäkin, koska vesi ei vaihdu sisällä. Melko sissejä. Minä olisi jäänyt suolle pötköttämään aika nopeasti noissa oloissa.
Kävin eilen sovittelemassa Lake mxz303 ja mxz400. Mukaviltahan ne tuntuivat molemmat. Jäin vain miettimään miten mahtavat jalat paahtua noissa mxz400 jos ottaa käyttöön heti ensipakkasilla.
^^Ja tuntuiko se (jo) kylmiä tyyppejä ottaessa selvästi lämpimämmältä mitä 303? Miten nilkan toiminta, haittasiko jalan liikettä vai oliko se ja sama onko jalassa 303 vai 400?
Toisella boalla kiristetään jalkaterä ja toisella varsi. Kyllä tuo jäykkyydessään on ihan omaa luokkaansa. En käynyt pyörän päällä sovittelemassa, mutta ei noilla kävely ainakaan mitään herkkua ole.
Ja kyllä, olihan ne lämpöiset. Mutta yksi syy varmasti se että varttahan noissa kengissä on niin kuin maihareissa.
Lisäisin kuivin ja lämpöisin jaloin- listaan vielä irrotettevan sisäkengän. Se ei kauan lämmitä edes Sealszkin, jos kengän eristeet ovat läpimärät. Varsinkin jos reissu kestää usemman vrk ja kenkien kuivaustelineen termari on säädetty pienelle;) Irrotettava sis.tossu kuivuu kenttäolosuhteissakin muutamassa tunnissa. Samoin se ulkokenkä ilman fyllejä. Sama pätee hiihtomonoihin. Liisasinkin juuri Salomon monojen sisätossut Bontrager OMW kenkiini. Kevyet ja ohuet=kuivuu nopeasti.
https://lh3.googleusercontent.com/o5...=w1467-h736-no
Usko on viisas vanhus savosta :)
OMW:t alkavat tosiaan tuntumaan järkeviltä kengiltä. Kiinteillä fylleillä oleva kenkähän ei kuivu edes kotona ilman puhaltimia vuorokauteen. Onko kenkien kirystyssysteemi tosiaan niin järkevä, että tuonne voi sovitella eri paksuisia sisäkenkiä?
Viisaudesta nyt tiijä, mutta Siperia opettaa :)
Ainakin mun rintavaan jalkaan OMW istuu kuin valettu. Jopa niin, että alkuperäisen sisätossun kanssa tuntuu aluksi jopa ahtaalta jalkapöydän kohdalta. ( 1 ohuehko sukka)
Siksi "sisäänajoin" kengät ohuemalla tossulla.
Saman merkin kesäkenkä 41 ja OMW 42