Ketjun avausviestistä löytyvissä säännöissä sanotaan että kuvan foorumille laittanut on oikeutettu laittamaan uuden kuvan seuraavasta paikasta. Mutta sääntöjen mukaan pitäisi laittaa myös karttalinkki ja lisätä rasti karttaan. (Ihan sama mulle, mutta jollekin toiselle se hupi voi olla nimenomaan rastin nappaamisessa.)
PS Sanotaan siellä myös että rastin tulee olla kuva jostain suhteellisen helposti tunnistettavasta paikasta, mutta sehän on vääjäämättä aika lavea tulkintakysymys. Samaten sanotaan että vihjeen saa antaa, jos rastia ei ole viikon sisällä haettu, mutta olen ainakin itse antanut vihjeen melko pian.
PPS Mulla on ollut ajatuksena että rastin on oltava näkyvissä ajoreitin varrelta. Mutta maastomiesten ja -naisten ajoreitit ulottuvat tietenkin myös sinne minne etenkään kömpelöt cyclocrosskuskit eivät eksy, mutta se on hyväksyttävä eikä siinä mitään; korkeintaan voi ehdottaa että mainitaan erikseen jos pyörää ei saa viedyksi rastille jos ei ole kahden tuuman renkaita ja joustohaarukkaa tai läskipyörää.
PPPS Ylläolevalla en tarkoita viimeisintä rastia, tuohan on ihan normaalisti kenen tahansa talvellakin ajavan haettavissa.