Juu siis M400 on minulla. Eli käsisyötöksi sitten menee. Eipä tuo iso homma kyllä ole.
Jyri
Printable View
Juu siis M400 on minulla. Eli käsisyötöksi sitten menee. Eipä tuo iso homma kyllä ole.
Jyri
Kineticilta uutuuksia syksyksi:
https://kurtkinetic.com/products/roc...smart-control/
https://kurtkinetic.com/products/roa...smart-control/
Vastusyksikköä saa myös erikseen, vanhojen laitteiden päivittämistä varten:
https://kurtkinetic.com/products/sma...sistance-unit/
Olen näihin trainereihin yrittänyt nyt tutustua pari viikkoa ja olen ehkä vaan enempi pihalla kun aloittaessa. Ehdotelkaas nyt jotain järkevää jos käytössä on noin 500€ ja iphone sekä ipad. Erillistä tietokonetta en ehkä viitsisi viritellä kun vain firman läppäri käytössä mihin ei saisi kovin paljoa viritellä omia ohjelmia. Käytössä on myös Polar m400 sykevyöllä. Siihen kyllä saa PolarFlow kautta syötettyä sitten ajan ja sykkeen lisäksi muutakin tietoa harjoituksesta web selaimen kautta. En tiedä saisko jonkun trainerin juttelemaan sen Polarin kanssa suoraakin.
Sellaiset simuloidut ajot joltain ipadin näytöltä saattaisi olla plussaa, mutta ehkä se kuntoiluhetki menee myös Netfliksiä katsellessa.
Auttakaa nyt miestä mäessä, ettei ihan summassa tartte alkaa tilaamaan.
Nyt jo niin sateista keliä säätiedoissa, että voisin laittaa jo tilausta liikkeelle kun vain tietäisi mitä tilaa.
Jyri
Itse metsästän suurinpiirtein samoilla spekseillä. Turbo muin suoravedolla 400e varmaan aika hyvä hintalaatusuhde misuro blu + lähettimen kanssa n.(50e, jolla saa siis kadenssit, vauhdin ja watit? . Mutta tässä laitteessa taas ei ole FE-C tukea että ajo-ohjelma(swift, trainerroad yms) säätäisi vastusta automaattisesti. Kiinnostaisi kuulla muilta kenellä tuo FE-c ominaisuus on että miten kätevä se on?
Jos FC-C tukea haluaa 500e hintaluokassa, täytyy ostaa magneettivastus. Näitä on muutamia, esim tacx vortex smart, josta vähän ristiriitaista kommenttia. Tacx softat tuntuu olevan aivan paskoja, tosin eihän niitä ole pakko käyttää. Elitellä myynnissä Smart versioita, joissa kaikissa ei kuitenkaan ole täyttä tukea.
Tällä hetkellä tuntuu olevan vaikea eroittaa, mitä laitteet tukevat, täytyy vaan penkoa ja kysellä. Esime Elite uudistaa mallistoa, sieltä elite qubo digital smart b+ oisi sitten ohjattava, tosin eliten softissa taas watit on ihan päin persettä, liekkö niitä saavat parannettua tämän vuoden mallistoon. Itse en tähän watti hommaan ole perehtynyt, en tiedä mitenkä vannoutunut kuntoilija olla että wateista saa lisäarvoa kuntoiluun, joku varmaan osa kommentoida.
Ilmeisesti turbomuinissa softalla ajaessa itse säädettävä se vastus? ITsellä cyclo(Merida3d), niin haittaakohan se levyjarru sitä kiinnittämistä?
Tuolla hyvää tekstiä http://www.dcrainmaker.com/2016/07/e...-trainers.html
Jäi vähän epäselväksi että vaatiiko tuo vastuksen automaattinen säätö vielä Garmin edge laitteen? Vai onko se pelkästään trainerin kontrollointia?
Olin sokea "
Do I need an Edge to control my trainer for Zwift/TrainerRoad/etc with FE-C?
Nope. Zwift will use FE-C to control the trainer directly, no Edge needed."
Itellä on garmin 610, mutta ei ihan pyöräilyn osalta taida täyttyä vaatimukset.
Ihan hyviä ovat omasta mielestäni jos vain pysyvät päällä. Oma TTS4 Advanced tilttailee silloin tällöin mutta kun pysyy päällä, ei ole valittamista. Videot pyörii hienosti, normitreeni onnistuu hienosti itse vastusta säätämällä jne jne.
Jos mun pitäs ostaa 500e:llä traineri, ostasin Turbo Muinin. Ei kahta sanaa asiassa. Helvetin hyvä laite oli.
Mistäs tuollaista Turbo Muinia kannattaa alkaa metsästää.
Jyri
Tacx Vortexin sais 306 eurolla. Itse en tykännyt turbo muinin tuntumasta. Kuin suossa polkisi. Hiljainen se toki on.
^Evans cyclen hinta kannattaa laittaa Bike Discountin hintavahtiin...
Kurt Kineticilta on tulossa uusi vastusyksikko pihalle tassa syksylla. Jos laatu ja toiminta on samaa luokkaa kuin mun jeesuksen vanhassa Road Machinessa, niin paketti on varsin kova. Oikeat pyorailijat toki saattavat joutua turvautumaan johonkin muuhun jos vastus ei jaksa >400w kynnystreeneja. :p
Päädyin tilaamaan tämän. Tätä puolsi hieman sekin kun tarkoitus oli pärjätä tässä vaiheessa ilman erillistä tietokonetta. Tällä luulen saavani iPadin keutta peilattua lenkkikuvan myös apple-TVle isoon televisioon mikäli ei tule katseltua sitten Netflixiä. Samaan tilaukseen laitoin sen trainer takarenkaan, jonkin alusmaton ja tangon hokisuojan.
Nyt aloin miettimään, että olisiko se pikakiinnike renkaalle pitänyt tilata myös vai onko siinä sellainen jo mukana. Erikseen sitä linkkukiinnikettä ainakin verkkokaupat myy. Mitään lenkkiavain jumppaa ei kyllä viitsisi kun en voi tuota oikein olohuoneeseen koko talveksi laittaa parkkiin. :)
sellainenkin tuli mieleen kun syksyllä varmaan ajaa kelien mukaan sisällä tai pihalla, niin olisiko jopa järkeä hommata ylimääräinen takavanne johon laittaisi tuon trainerin harjoituskumin kiinni. Koko vanteen vaihto olisi varmaan vähän nopeampaa kun aloittaa joka ulkolenkki aina kumin vaihdolla vanteeseen. Onko kellään ollut traineriin oma vanne vai onko tuo ihan hullu idea. Pelkkää halpisvannetta varmaan saisi uutenakin alle 50€ ja käytettynä varmaan vaihderattaat ja muut hilut kiinni tuohon hintaan. Mikään ilmanhalkojahan se vanne ei tarvitse sisällä olla, eikä parilla sadalla grammalla lisäpainoakaan varmaan mitään haittaa sisällä treenatessa.
Jyri
Pikalinkku tulee trainerin mukana ja erillistä trainerirengasta ei tarvitse ollenkaan (jos maantierenkaat). Ajosta pyörä kiinni ja kovaa pyörittelyä.
Ok. Nyt on sitten harjoittelurengas turhaa. No ehkä sen voisi sitten umpitalveksi vaihtaa harjoitusrenkaan kumminkin, niin onpahan joku millin osa keväällä enempi katurengasta jäljellä maantielle.
Vaikka tuollainen trainer vehkeen kela ei taida katurengasta paljoa kuluttaa jos asfalttiin vertaa.
Jyri
Kyllä se rengas jonkin verran kuluu, mutta kesän ajetun renkaan voi hyvin kulutella loppuun talven aikana trainerilla. Mulla oli kanssa joku taxcin trainerirengas muutama vuosi sitten, mutta muistaakseni kitka oli huonompi trainerirullaa vasten kuin normi maantierenkaalla...
Elite turbo muin edelleen kannattava hankinta? Tarkoitus olisi hommata hiljainen ja tarkastidettävä vastus tulevan talven sufferfest karkeloihin
Uusia saatetaan julkaista tulevalle talvikaudelle vielä. Eurobike syyskuun alussa on alan suurin messu ja monesti siellä tehdään tuotejulkistuksia. Vaikka uutuudet ei kiinnostaisi, saattaa vanhojen mallien hinnat tippua. Tuotekehitys on ollut kovaa viime vuosina eikä näytä hidastuvan.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Tacxilta tulee uusi. Kaiketi Neon - tyyppinen, mutta halvempi "direct drive" Tacx Flux T2900.
http://zwiftblog.com/new-tacx-flux-d...ner-announced/
Tilasin Elite turbo muin smart B+:ssan. Eiköhän sillä saa vauvanrasvat poltettua pois talven aikana että kehtaa taas keväällä liikkua ulkona pyörän kanssa. Ja kaveriksi siihen garminin edge 520 bundlen niin saanee parhaan hyödyn laitteesta.
Mistä ja mihin hintaan ?
Bike24.com tilasin kaikki. Sen kummempaa hintavertailua en suorittanut.
Varmaan väärä paikka, mutta onko foorumilla Bkool Pro käyttäjiä?
1. Voiko laitteella ajaa ilman maksullista jäsenyyttä? Ja jos voi niin mitä? Onko jäsenyyksissä eri hintatasoja?
2. Mitä rengasta käytätte ajaessanne 29" maasturilla?
3. kannattaako hommata ant+ sykevyö vai käyttää nykyistä polarin settiä, eli cadenssi ja syke tulee polariin ja watit ja nopeus bkooliin?
Kiitos
1. Bkoolilta löytyy ilmainen versio jossa on rajalliset ominaisuudet. Premium versio maksaa 8€/kk jossa on kaikki herkut tuosta samaisesta ohjelmasta.
- Bkoolilla nämä kaksi vaihtoehtoa.
3. Bkool tukee ant+ joten kannattaa hankkia ant+ sykevyö.
Itselläni on smart pro vastus ja premium jäsenyys.
^Tuoltahan nuo tiedot löytyvät http://www.bkool.com/en/try-free-simulator
Sykevyöksi WAHOO TICKR joka lähettää sekä BT että ANT+ signaalia. Tällöin saat sekä Bkooliin että Polariin harjoitukset.
Itse ottaisin Bkoolin trainerin ja siihen Zwift:n...mutta mä poljenkin "maantietä". Renkaaksi käy mikä tahansa vanha rengas. Nappularengas pitänee enemmän ääntä joten kannattaa kierrättää joku sileäksi mennyt rengas tähän käyttöön.
Minulla on edellen BKOOL Pro-jäsenyys, koska oli täppä ruudussa suoraveloitus ;) Aikomus oli ja on jättää BKOOL PRO-jäsenyys pois ja polkea pelkällä Swiftillä.
Mutta WAHOO TICKR rokkaa loistavasti ja siihen sopii Ebayn 4 euron sykevyöt. Toimii ilman kasteluita ja on toimintavarmempi kuin Polarin H7. Polarin kuntotestit täytyy tehdä tosin Polarin anturilla.
Äkkiseltä katsoin tuota Zwiftiä niin mikä tossa on parempaa kuin bkoolissa? Tai mitä eroja? Itse kokeilen ainakin bkoolin ilmaisen kuukauden ja sit kuukausi kerrallaan, joten vaihto zwiftiinkään ei ole pois suljettu vaihtoehto. Ois kiva kuulla kokemuksia molemmista.
Sykemittarina on Polarin rcx5, joten siinä ei mun mielestä BT ja H7 toimi vaan käyttää WIND -tekniikkaa. Samapa tuo ku triathlonissa tarvin tuota, tällä hetkellä pyörä on vielä haussa, mut eiköhän talvella poljeta molemmilla traineria, eli maantiepyörällä/triapyörällä ja mtb:llä