Alkujaan tämän lähetti
troh
Raha ei ole motivaatio Tee-Se-Itse-Lampulle. Se kuuluisa riistolamppu (siis se halvemmalla kuluttajalle myytävä; kumpi se riistolamppu sitten onkaan) on halvempi, kuin osista kasattu vastaavan tehoinen. Tietenkin, jos saat osat ilmaiseksi ja osaat itse kasata, saattaa tilanne muuttua. Säästää et kuitenkaan voi kuin sen ~80$.
Jos taas haluat rakennella, oppia uutta, tai saada jotain erilaista aikaiseksi, kannattaa DIY-hanketta harkita. Siistiin Tee-Se-Itse-Lamppuun palaa rahaa noin 200€, jos kaikki menee putkeen. Jokainen yrityskerta tuottaa lisäkuluja. Lisäksi tarvitset työkaluja, jotka ei välttämättä kuulu jokakodin työkalupakkiin. Sitten kun saat setin kasaan, alkaa kaverit kysellä, josko tekisit heillekin lamput - tietenkin asevelihintaan. Jos nuo kaverit suostuvat maksamaan edes omakustannehinnan, saat mukavaa iltapuhdetta lähes ilmaiseksi. Tässä kohtaa kannattaa jo huomioida työturvallisuus, eli juotoskäryjen poisto jne.
Ja muistutuksena niille, jotka kuvittelevat olevan kavereitani: Mun mielestä nämä pienet rakenteluprojektit on mukavaa viihdettä. Sponsorina olen vain lasteni harrastuksissa, mutta jos ei kuluja synny kovin paljoa...