Joo, saattoin olla leijona, kun korissa oli.
Printable View
Joo, saattoin olla leijona, kun korissa oli.
Koin eilen karmivan tappion. Tämän vuoden ensimmäisen ja mitä nöyräättävimmällä tavalla. Päätin tehdä kotimatkan tuttuun tapaan pienellä kierrolla. Ehdin ajella kevyesti noin 10 km kaupungin läpi ja edessä oli silta ja loiva pitkähkö nousu.
Pyörittelin mäkeä tasaiseen tahtiin ylös ja pari pikkupoikaa ajeli edelläni rinnakkain. Saavutin nuo juuri ennen lakipistettä ja ohitin. Kun pääsin päälle aloin vaihtaa vaihteita alamäkeä varten ja samalla toinen pojista suhauttu noin 120 kadenssilla ohitseni minua tuijottaen ja selvästi onnistumisesta ilahtuen. Minut ohitettuaan löysäsi vauhdin ja jäi taakse. Ilmeisesti spandexasuni ja korkeaprofiiliset kiekot herättivät sisäisen kilpailijan tuossa nuoressa pyöräilijässä.
Ei voinut kuin pitää katseen tiessä, niellä tappio ja ottaa opiksi. TMT:ssä ei koskaan voi laskea suojausta eikä aliarvioida vastustajaa. Ohitettuaan kenet tahansa on puristettava heti 120 % lasissa taakseen katsomatta. Hatunnosto vielä tulevalle TMT-soturille.
TMT on aika musertavaa nykyään.. Aiemmin sai varoa vain liikennevaloissa niistä piittaamattomia. Uutena trendinä on sähkötäysjoustot jotka oikaisee mutkat peltojen ja metsien halki tasaista 25km/h tahtia riippumatta näkyvyydestä (en siis pidä kyseisiä yksilöitä keskimääräisinä sähkötäysjoustopyöräilijöinä).
TMT on hyvä ajaa voiton maku suussa, jos tappoita tulee alle sata per päivä - siksi suosin kasvisrasvavalmisteita.
Ah, viimein pääsin sisälle tähän polkupyöräurheilun keihäänkärkeen. Ensimmäinen etappi takana. Sanokaa mitä huvittaa, mutta minä ainakin juhlin viittä vältettyä tappiota kuin olympiakultaa. Joku päivä käy toisin ja joku ohittaa minut, se päivä voi olla tänäänkin, muttei ollut ainakaan aamulla.
nih..
Kaksi tappiota putkeen Keskuspuiston Taipaleen aamujonossa. Ensin farkkulady hybridillä ja heti perään toinen, armoton kyykytys. Otin kiinni retromaantiepyörämiehen, joka rinnalle päästyäni ampaisi raketin lailla 200 m päähän horisonttiin. Erikoismaininta kuskin TMT-asusta: vaaleanpunaiset kumisaappaat ja märkäpuvun housut. Yläosa kesti katseen.
Lähtemällä töihin vasta kahdeksan jälkeen illalla, ei liiemmin joudu ohitettavaksi :)
TMT-tykki
http://kuvaton.com/kuvei/kulkee.jpg
^Ei oo enää kestänyt laittaa levykiekkoja hammasrattaan lisäksi 🤣
Perjantaina hävisin.
Ei pyörineet jalat tarpeeksi nopeaan sinkulalla alamäessä ja tasaisella, kun joku ajeli etujoustohybridillä rinnalle kertoakseen, että aiemmassa ylämäessä onnistuin vielä kasvattamaan eroa. Lyhyen jutustelun jälkeen tyyppi lisäsi vauhtia karaten edelle. Seuraavissa valoissa jätin amatöörimäisesti kostotilaisuuden käyttämättä ja jatkoin eri suuntaan.
Hävisin, masentaa.
Saanko poistettua aiemmat häpeämerkinnät ja kenties jonkin badgen tai jopa e-KOMin ohitettuani ylämäessä teräsrunkosinkulalla sähköpyörän?
Poistun kahvihuoneeseen odottamaan tuomiota...
Sähköpyörillä ei tarvitse ajaa täysillä:D eikä muotipoliisikaan katso hyvällä jos joku semmoisella on mukana virallisessa työmatkatempoilussa.
Sähköpyörän ohittamisen mainitseminen ja siitä kirjoittaminen vaan pahentaa jo ansaittua häpeää.;)
Mä en ymmärrä (eikirjoitin jo eikirjoitettuihin kommentteihinkin mutta laitetaan tännekii) että miten voi aiheuttaa häpeää jos OHITTAA sähköpyörän?
"
ohitettuani ylämäessä teräsrunkosinkulalla sähköpyörän
"
Jos reidet on niin rautaa että teräsankkurilla (teräsrunko) ja vielä ilman vaihteita (sinkulalla) ajaa ohi jostain e-moposta niin onhan se nyt niin epä-häpeää kuin olla ja voi. Jopa äijää sanoisin.
Mä en aamulla ohittanut ketään TMB:ssa (TyöMatkaBusseilussa). Tosin aikamoni taisi ohittaa kyllä kun B-kuski oli niin onneton nysväri.
Jos luet lainaamasi viestin tarkemmin niin ehkä sisältö selviää.
Haluan tarkistaa vain - eilen minut ohitettiin alamäessä, muitta kuittasin pian paikkani takaisin ylämäessä.
Eikö tässä tilanteessa siis molemmat hävinneet sääntökirjan mukaan, eli häpeä on nyt suuri kummallakin?
Sen, joka ei tunnusta. Hän kantaa häpeäänsä aina hautaan saakka.
nih..
Levätköön kuitenkin rauhassa. TMT vaatii uhrinsa...
DAMN. Liikennevaloissa ne pääsee yllättämään. Pirulaiset liruttelevat hitaasti valoihin kun siellä jo hikeä pursuava ja räkää syleksivä (mukamas) voittamaton työmatka-ohjus odottaa valon vaihtumista. Kun valo vaihtuu ja tämä raketti vasta sovittelee töppöstä klossiin, kuittaa HellyHansen-mies lahkeet lepattaen Niskahiellä ohi. Nöyryytys on musertava - mutta ansaittu. Nimimerkillä: "huomenna ei valoihin pysähdellä" :(
Missä ihmeessä kaikki olivat eilen? TMT-kausi parhaimmillaan ja pk-seudulla hieno keli.
Ajoin 10-15 % hitaammin kuin tavallisesti, niin että virittämätön sähköpyöräkin olisi pysynyt peesissä. Silti ei selän takana ollut ketään, eikä tullut edes ohi. Olin ihan varma, että olen tien tukkeena ja TMT-tappioita satelisi. Häviötön päivä tuntui ihan voitolta.
No minä ainakin yritin, vaikka ei olisi ehkä pitänyt kun pää tuntui räjähtävän kahden tempoilun jälkeen! Olisipa tällaista taistelutahtoa löytynyt aikoinaan kisavuosina, yleensä kävi niin että huomasin että jaaha, menevät ohi niin se oli siinä. Olisi pitäny vaan huutaa prkelettä ja mennä perään ja ohitte.
Tänään olin tulossa töistä ja en työmatkalla kovin reippaasti ajele, mutta kun joku temppari ohitti niin eikun perään vaan ja ohitte. Ja juuri kun käännyin toisaalle, niin eikös sieltä tule toinen temppari, ja taas perään. Kotipihalla sitten ihan henkihieverissä, ja kun takana oli jo 120km niin nälkäkin oli. Mutta ei se ruoka sisällä pysynyt ( tosin vähän näin arvelinkin, ihan niin väsyneenä ei auttaisi heti syödä). Kova on jano kuitenkin.
Luetaanko douppaamiseksi, jos asentaa pyöräänsä peilit, peruutuskameran tai peräti kuolleen kulman varoittimen?
Tuo tavallaan auttaisi, mutta toisaalta, sen ei pitäisi auttaa, koska jo valmiiksi pitäisi mennä täysillä tai vähän yli.
nih..
Tänään veti joku levykiekkofillaristi ohitse. Fillariin asennettu tmt-peili, mutta silti pääsi kuittaamaan.
Entä jos kuolee?
Lenkillä ei tule tehtyä semmoisia kirivetoja mitä jonkun tempparin ( tempopyöräilijä, olivat varmaan menossa viikkotempoon?) perässä. Muuten tekeekin ihan hyvää, mutta kun iltapäivisin verenpaine on aika korkea niin ei sitä koskaan tiedä miten siinä loppujen lopuksi käy...
TMT:ssä pelataan vastustajan ehdoilla. Jos on varaa himmailla ilman, että siitä aiheutuu tappiota, ei mikään tätä estä. Olisihan surkeaa, jos kilpailukykyisestä lihaskunnosta ja ajotekniikasta ei saisi itselleen hyötyä.
Fiberin tunne viestissä #3192 on tuttu. Kun on ajanut 30-40 kilsaa pohjille ja saapuu potentiaaliselle tmt-alueelle eikä vihollisia näy missään poislukien 40 kadenssilla laahustavat mummot ja facebookissa kännykällään ajon aikana seikkailevat teinit markettimaasturiensa tai jopojensa kanssa, todellakin homma tuntuu tappiolta. Tilanteen kruunaa oppesin mainitsema matkan ainoa Nishiki-hybridisti, joka vetäisee ohi punaisen valon turvin. Tällöin tunne voimistuu ja samalla konkretisoituu aidoksi tappioksi. Mutta minä kestän sen. Noilla keinoilla säilytetty tappiottomuus ei fiilistä paranna.
Jos kuolo korjaa, tulee luultavasti ohitetuksi ja se on tappio. Mutta toisaalta, sillä hetkellä siirrytään jo eri kilpailuun. "se jolla on eniten romua kuollessaan, on voittaja". Eli viimeisen henkäyksen kohdalla TMT:llä ei liene enää merkitystä, vain romun määrä ratkaisee. (yleisesti tarkoitetaan rautaromua, ei kiinan- tai muuta kuitua, ei nukkeja)
nih..
No eikö kuitenkin osapuolten pidä olla työmatkalla? Jos toinen on verryttelemässä viikkotempoa varten ja toinen tulee reppu selässä töistä, vähän epätasa-arvoista :D Itse en ainakaan töihin mennessä aja kuin ihan rauhallisesti, kun ei ole kiva täällä töissä olla ihan hikimärkänä. Samoin jos kotiin mennessä on reppu ja pakettikassi toisessa kädessä niin kisailu jääköön.
Sääntökirjan mukaan hävisin. Ei mitään jossittelua. Kun huomasin mahdollisen häviön tuovani eteeni eettisen dilemman, valitsin häpeämättä häviön. Mikähän minuun... vanhaan mieheen.
Tuossa yhtenä päivänä eräs kanssapyöräilijä välttyi tappiolta, koska mulla ei reidet ihan riittäny. Juuri ennen sopivaa iskupaikkaa hän siirtyi omalle polulleen ja tiemme erkanivat. Oli sillä kyllä hyvännäköinen pylly ja reidet (sekä edusti vastakkaista sukupuolta, jos sillä nyt on niin paljoa merkitystä). Tappioita mulle kyllä tulee useita viikkotasolla ja selittelyt eivät auta (kuten: mulla painavampi pyörä tai vastapuolella sähköavustus tai mulla vahva epäilys vastapuolen sähköavustuksesta ;) )