Iguksen taulukoista ei tuommoista ZFM-1012-10 puslaa löydy
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Printable View
Iguksen taulukoista ei tuommoista ZFM-1012-10 puslaa löydy
^Joo, viimeinen numero on pituus ja esim. Igugsen 1012-12 puslasta saa pätkäistyä sopivan.
Saitko nämä takuuseen?
Tuossa kaverin 500km ajetussa Spectral:onissa huomasin jo pientä klappia juurikin näissä puslissa, mielestäni selvä takuu keissi mutta mieluiten vaihtaisin nämä puslat itse kaverille kuin veisi koko laitteen huoltoon. Arvatenkin useamman viikon jonot kuitenkin.
Minun pyörässä joka vielä vähemmän ajettu ääntää ja rohisee vaparin laakerit.. Shimanon navat siis kyseessä, täytyisi ottaa aspaan yhteyttä kanssa.
Joo, takuuseen tulee. Itse näen että nämä on ihan kulutustavaraa, ovat tuossa sen verran kovalla kuormituksella kokoonsa nähden. Jos niitä alkaa vaihtaan ihan mitättömästä välyksestä, saa niitä vaihtaa jatkuvasti.
Ei nyt ehkä vain Spetral:onia koskeva juttu, mutta mitä lokareita olette käyttäneet? Rapakeleillä en aja, mutta pyörän runkoa yms. haluaisin suojata. Onko Mudhugger ainoa missä yhdistyy suhtkoht huomaamaton ulkonäkö ja suojaus?
Pyörä saapui lopulta kotia ja kuljetukseen meni kuusi arkipäivää. Viikonloppuna ei Saksassa paketti kulkenut. Paypal-maksu meni puihin, turhaan viikon odottelin lähetystä. Lopulta aspa neuvoi maksamaan tilisiirrolla ja tätä seuraavana päivänä tuli ilmoitus maksun näkymisestä heillä.
Mutta kaikesta huolimatta... sähkö-spectralilla ajaminen on aivan helvetin hauskaa :) Hyvää odotusaikaa muille pyörän tilanneille!
Sähkö Spectral 8.0 s-koossa saapui kanssa tiistaina. Viikkoa aikaisemmin tilasin ja ennakkomaksulla. Ehkä muutaman päivän säästää toimitusajassa jos laittaa Visan vinkumaan.
Parisen tuntia sai kasailla ja ihmetellä mitä sitä tuli hankittua. Edellinen pyörä kun oli tai on Suomen armeija käytöstä poisto niin loikka oli aika valtava.:) Se että tarvinko moista pyörää jää nähtäväksi. Mieliteko maastoon on kova ja ehkä se kaltaiselleni läskille on hyvä aloittaa sähkön avuin. Kaikkiaan onhan toi nyt mitään ymmärtämättömänkin silmissä ja testeissä aikas asiallinen peli. 70 kilsan kokemuksella voin suositella. Se että onko näinkin amatöörin suosituksella mitään painoarvoa jää jokaisen oman arvion varaan.
Muutoin kaikki mennyt putkeen, mutta takavaihtajan säädöt jouduin hakemaan uusiksi. Ylös- ja alasvaihdolla loikkasi satunnaisesti, mutta tuli lopulta kuntoon.
Noniin, mukava pelihän se on on ajella niin harrastuksena kuin töihinkin!
Spectral:on tarjoilee myös reilun harjoitusvastuksen kun akusta ehtyy virta, eilen kaatosateessa poljin 10km ilman avustusta treenin jälkeen niin kyllä sen reisissä tunsi illalla :)
Miten tuollaisen sekarengastuksen kanssa minimoidaan laukussa kulkevien varasisäkumien määrä yhteen? Meneekö jokin koko hätätapauksessa eteen ja taakse?
Renkaat on kyllä tarkoitus litkuttaa. Sillä toivottavasti pienemmistä selviää, mutta olisi se silti hyvä jokin varmuusväline olla mukana siltä varalta ettei litku pidä niin ei mee ihan työntelyksi.
Edit: Taisin ajatella liian yksinkertaisesti. Näemmä saa sisäkumia missä on hyvinkin skaalaa tuon verran. Hyvä kuitenkin että kysyin ennen kui edes yritin selvittää.:)
Isot pojat kuulemma pitää 29 sisuria mukana. Sen pitäis sen verta auttaa että kotia pääsee vaikka 27,5 sisälle laittaa.
https://www.canyon.com/fi-fi/accesso...gory=T281#open [emoji6]
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...rengas-27-5-29
Juuri tuon saman kumin löysin kun oikein vaivaa aloin näkemään.
Onko 6.0:n takaiskarin Fox Float DPS:n iskunpituus 57 mm? Kepin mallikoodi on DSSK. Nöösi kun olen, niin saisiko tuon selville helposti laskemalla kaikki paineet pois?
Suggested Sag Measurements Travel 25% sag (Firm) 30% sag (Plush) 25 mm (1.0 in) 6 mm (0.25 in) 7 mm (0.30 in) 32 mm (1.25 in) 8 mm (0.31 in) 10 mm (0.37 in) 38 mm (1.5 in) 10 mm (0.38 in) 11 mm (0.45 in) 44 mm (1.75 in) 11 mm (0.44 in) 13 mm (0.53 in) 51 mm (2.0 in) 13 mm (0.50 in) 15 mm (0.60 in) 57 mm (2.25 in) 14 mm (0.56 in) 17 mm (0.68 in) 63 mm (2.5 in) 16 mm (0.63 in) 19 mm (.75 in) 76 mm (3.0 in) 19 mm (0.75 in) 23 mm (0.90 in)
Takaiskari on 230x60, eli iskunpituus 60mm.
Ja epävirallisen tiedon mukaan 230x65 menisi myös antaen 160mm joustoa
Kiitos -W-. Foxin sivut ei tuollaista mittaa anna tunnistekoodin perusteella eli kyseessä on varmaankin sitten valmistajan mittojen mukaan tehty pamppu.
Tarkoitin juuri sitä. Jostain syystä löysin Foxin sivuilta yo. viestissä olevan taulukon, josta päättelin, että isku olisi 57 mm.
Hakpas: Ikävä kuulla linkun laakerin ongelmista. Itsellä ei ole työntömittaa tarjolla, mutta täytyy yrittää kyyläillä oman pyörän linkun laakerien välykset vaikka ensihuollon yhteydessä.
Sanoit, ettei laakereja noin vain korvatakaan sitten, miksi? Eikö uusia linkun laakereita muka saa mistään? Saako noita puslia ostettua varalle jostain, paljonko ne maksavat?
^ Noiden puslien välyksen toteamiseen ei tarvita työntömittaa, sen verran selvästi sen tuntee kun pyörän perää nostaa ja laskee.
Ja ulkomaan foorumien mukaan noita puslia menee ihan yleisesti, mutta en näkisi sitä ongelmaksi kun eivät maksa ostettunakaan juuri mitään.
Canyonin toimittamat puslat olivat lähetysluettelon mukaan nämä: 10000068IGUS BUSHING WFM-1012-10, 2,38€/kpl.
Puslia ei sitten kannata ajaa loppuun sillä siinä kohtaa missä ne kuluu puhki rikkoontuu muutakin, ei niin halpaa osaa.
Muista laakereista sen verran että on ne vaihdettavissa mutta tiukan asennussovitteen takia ei ihan helpolla. ja niitä saa irtonakin ostamalla:
2kpl STD_BEAR_6801V_21x12x5_V-Typecageless_exp
2kpl STD_BEAR_6801V_21x12x5_V-Type-cageless
2kpl STD_BEAR_6901V_24x12x6-V-Type
4kpl STD_BEAR_F6801_2RD_21x12x5_flange-onouter-ring-extended innering
Kahden ensimmäisen eroa en tiedä.
Lisääsin asennuksen yhteydessä extra suojuksen pariin laakeriin.
Toiseen löytyi 6200-2RS laakerin suojista ja toiseen meni sopiva o-rengas laakeria pitävän holkin ympärille.
https://pic.useful.fi/-NRJ-Fk1p.jpg
https://pic.useful.fi/pTnyQE5CQ.jpg
https://pic.useful.fi/IMATbDpOE.jpg
https://pic.useful.fi/GDSnl0gU5.jpg
Jos takajousitus alkaa yhtäkkiä rahisemaan, löytyy vika todennäköisesti täältä. Hiekka kahden alumiiniosan välissä tekee hermoja raastavan äänen, ja jäljet:
https://pic.useful.fi/jm_-k3Olw.jpg
Ja vielä yksi mahdollinen äänilähde takajousituksessa on löystyvä iskarin takapään pultti. Pitää inhottavaa naksumista kuten hiekka satulatolpan ja rungon välissä.
Sama juttu minulla. Canyonille laitoin reklamaation ja vastaukseksi tuli hieman vähättelyä tyyliin "On mallien U-linkussa on normaalisti kun pyörän takaosaa nostaa rungosta pieni välys, tämä poistuu kun pyörän päällä on ajajan paino ja ajaessa sitä ei huomaa". Kuitenkin lähettivät uudet puslat "Jos haluan vaihtaa".
Sanotaanko nyt kuitenkin sen verran tähän, että tässä on kohta neljännesvuosisata temuttu kaikenmaailman täysjousojen kanssa ja missään pyörässä ei tähän asti ole näin äkkiä välystä kyllä iskarin pusliin tullut, eikä ainakaan minulla oleva välys ole todellakaan mitään normaalia. Tuolla kun hetken vielä ajaa, niin alkaa metalli ottaa metalliin ja sen jälkeen ei paljoa puslan vaihdot enää auta..
Eli kannattaa olla tarkkana tämän kanssa ja vaihtaa niitä puslia, eikä uskoa että "Kyllä siellä pitää väljää olla". Moitittiinhan noita puslia yhdessä ulkomaanlehden pyörätestissäkin kun olivat jo testin aikana kuluneet väljiksi..
Ja hakpasille kiitoksia laakerinsuojien vinkistä - pitääpä yrittää itselle haalia samanlaiset.
Väännetään vielä meikälle (ja ehkä muillekin) rautalangasta; Eli siis ongelma ilmenee ennenaikaisen kulumisen myötä niin, että takajouston linkkuun tulee löysiä kun sitä nostaa paikalla ollessa? Onko löysää sivuttaissuunnassa vai pystysuunnassa? Itselläni tuota ei vielä varmastikaan näy, eikä pitäisikään noin 100km jälkeen näkyä, mutta kuten sanoitte niin tärkeää osata varautua.
Mulla takaa kuuluu välillä joku outo naksuminen, täytyypä tutkia tarkemmin! Omasta 6.0sta en ole irrotellut noita linkin osia vielä mutta vanhaan Radon 150 vaihdoin kaikki linkun laakerit ja jos tässä on yhtä tiukassa niin itku tulee isollakin miehellä. Ne piti Radonista siis raadella ihan atomeiksi ja ne tuli kuulat ja kehät irrallaan lopuksi sieltä - niin että säilyi laakeripesät edes jollain lailla inhimillisessä kunnossa.
Kyllä, ja löysää on vain pystysuunnassa. Lyhyt video:
https://youtu.be/zEPgp2El7nY
Unohtu mainita että kun lakereihin pääsee pöly myös ulkopuolelta, pultin ja laakerin väliin jää pieni rako. Tämän vuotokohdan poistin leikkaamalla pyöreät palat kirkkaasta gorillateipistä pulttien poteroiden päälle.
Itse en voi jotenkin sietää ajatusta että kivipölylle on reitti edes laakerin tiivisteelle asti. Siitä syntyy rasvan kans tehokas hiomatahna.
https://pic.useful.fi/-UNvv6ppp.jpg
Nuo ongelmat kyllä kuulostaa ikäviltä. Itse miettinyt tätä mallia ostaa tänä kesänä, mutta tuo ongelmakohdat kyllä vähän ahdistaa ettei tekisi mieli olla muutaman viikon välein vaihtamassa osia.
No ei niitä kyllä muutaman viikon välein tarvitse vaihtaa, mulla ajettu nyt about 300-400km melko raskaissakin olosuhteissa pyörän kannalta eikä mitään välyksiä ole tullut.
Joo, ei näiden takia kannata jättää ostamatta. Eihän tämä hyvää pyörää pilaa kun ei päästä ongelmaksi asti. Eniten itsellä harmittaa valmistajan Suomen edustajan vähättelyt asiasta, sinne ei kuulu välystä, piste
Hyvä vinkki tuo gorillateippi, tarvinee laittaa omaaankin asap. Oliko hakpas näin että ne uudet puslat mitkä laitoit ovat parempaa laatua mitä pyörässä alunperin olleet? Vielä en ole huomannut omassa mitään hämminkiä, kilsoja ~1200 km kasassa. Onhan näissä pyörissä takuu, se kannattaa muistaa jos ongelmia tulee (jabi).
Hakpasille kiitos vastauksesta, täytyy omassa ensihuollossa vähän ihmetellä linkkuakin. Hyvää pointtia heitetty myös siltä kantilta kannattaako tätä pyörämallia hankkia ollenkaan jos on tällaista tyyppivikaa. Itselle tärkein asia on toimintavarmuus ja huolettomuus pyörässä, joten jos samaan hintaluokkaan saa toisen valmistajan mallin missä ei merkittävää tyyppivikaa ole, niin kyllä se mielestäni on silloin selkeästi parempi valinta. Tietysti mikään ei ole koskaan taattua ja joka valmistajalla on vähintäänkin maanantaikappaleita, mutta noin teoriassa olisin valmis jopa maksamaan huomattavasti enemmän, jos tiedän että saan varmasti luotettavan pyörän.
Hinta-laatu suhde on kuitenkin edelleen Spectral On 6.0 mallissa erinomainen, vaikka puslia/laakereita pitäisikin vaihdella kerran 1-2v välein, koska varaosien hinta on pieni. Toisaalta taas sitten tämä potentiaalinen tyyppivika mielestäni laskee itse rungon arvoa melkoisesti, joten pistää miettimään kannattaako pyörän osiin paljoa panostaa/päivitellä... Ainakin kalliimmat mallit ovat tämän myötä mielestäni entistä huonompi hankinta, jos mukana tulevien osien sopivuutta tuleviin pyöriin ei pysty ennustamaan.
ööö...siis MITEN ja MITKÄ puslat vaihdetaan? Rautalankaa, kiitos :)
https://www.canyon.com/on/demandware...-01_BOM_ts.pdf
Onko kellään jatkunut epäsäännöllinen naksunta/rutina peräpäästä vielä satulaputken rasvauksen jälkeen? Täällä 150 km ajettu Spectral:ON 6.0, jossa tuota ilmenee. Itse paikallistaisin äänen pinnoihin ja tuntuukin että ääni tulee kun takavanteeseen kohdistuu vääntöä tai kiihdytystä. Ääni kuulostaa kovin siltä kun ristikkäiset pinnat kosketuskohdassa paukkuisivat. Puristelemalla pinnoissa ei tunnu löysyyttä, mutta eipä tuo vanne kauhean jäykältäkään tunnu.
Vai voiko tuo olla jo esiasetta puslista? Ideoita?
No ei ne puslat 150km matkalla sentään miksikään mene - niin vainoharhainen ei sentään kannata olla. Eikä niistä mitään ääntäkään lähde jos eivät ole jo todella väljiä - silloin voi täydessä ulosjoustossa kuulua vähän ylimäärä kolinaa.
cyclomiha: Linkissäsi olevasta pdf-documentista vaihdetaan muovipuslat joidenka numero on 23. Jotta pusliin pääsee käsiksi pitää niiden sisään menevät ruuvitapit numero 20 irroittaa, mutta niitä ei saa irti ennen kuin ylempien tukivarsien yläpäät on irroitettu pois tieltä avaamalla ruuvit numero 19.
Canyonin käyttämä rakenne/pusla ei sinällään ole mitenkään poikkeuksellinen, eikä sen takia kannata mitään turhaa hysteriaa siis kehittää. Tuntuu kuluvan vain normaalia nopeammin, mutta sinällään helppo, nopea ja halpa vaihtaa.
Mun omalla 6.0 on nyt ajettu 500km ja kun etsimällä etsin niin löydän pienen välyksen juurikin perää nostettaessa mutta en vielä paikantanut että mistä se tulee mutta olettaisin että sama paikka.
Täytyypä tutkia!
Millainen tankolaukku tai vastaava olisi hyvä Spectraliin? Sellainen johon saisi sisurin, rengastyökalut, tauko/sadetakin, co2-pumpun patruunoineen ja vielä jotain pikkutavaraa (kertakäyttöhanskat, ketjulukko jne) mahtumaan. Olisi mukava joskus ajella ilman reppua..
Tuli eilen vaihdettua ketju, kilsoja alla noin 800 km ja takapakka Shimano CS-M8000. Vaihdon jälkeen pienin takaratas hyppii aika pahasti uudella ketjulla. Eli tänään pitää vaihtaa tuo pienin sprockettikin, kunhan käyn paikallisesta liikkeestä sellaisen ostamassa. Tuli tyrittyä kun ei heti suorilta ostanut noita sprocketteja bike-discountilta jossa ne ovat paljon halvempia, mutta tänään pitää tilata sieltä muutakin tilpehööriä eli ei onneksi kovin iso virhe ollut.
Nyt kun Canyon on telakalla kunnes voimansiirto on kunnossa, tuli käytyä ensimmäistä kertaa Tunturi eMaxilla töissä. Huomasin että emaxin keskinopeus on sen 2km/h kovempi mitä Canyonissa tuolla työmatkalla eli pyörätietä ilman pysähdyksiä. Aiemmin kirjoittelin tästä aiheesta että keskinopeus jää Canyonissa 2 km/h liian alas mutta silloin ajattelin sen olevan normaalia. Pitääpä ottaa Canyoniin yhteyttä tästä. Tai ehkä lopultakin tuunaan jenkki-asetukset kehiin, se on toinen vaihtoehto vs. että alan lähettelemään pyörää Turkuun.
Miten pakka voi olla 800 km jälkeen vaihtokunnossa? Eihän tullut hätiköityä? Oliko ketju pahasti venynyt, vai miksi vaihto? Jos tarkoitit pikkurattailla vaihtajan muovirattaita, niin eihän ne voi mennä pilalle 800 kilometrissä, saati hypyttää ketjua.
Mulla oli eka ketju vaihtokunnossa 200km kohdalla ja pakassa on nyt 350km jälkeen jo hyvät muodonmuutokset. Kohta vaihtoon. En säästele tai sääli vaihtaessa, vaan runttaan vaihteet sisään täysi veto päällä. Niin ja kolmas takavaihtaja menossa, kun on menny keppejä läpi.