Onko näitä jarruja erilaisia kun olen kuvitellut että adapterilla säädetään sitten jarrulevylle sopiviksi? Tässä PM40.
https://www.canyon.com/fi/accessorie...=3423#id=62764
Printable View
Onko näitä jarruja erilaisia kun olen kuvitellut että adapterilla säädetään sitten jarrulevylle sopiviksi? Tässä PM40.
https://www.canyon.com/fi/accessorie...=3423#id=62764
Sain levyjarruun öljyä huollon yhteydessä :mad:. Onko kokemusta riittääkö palojen vaihto vai pitääkö myös levyt vaihtaa? Olen putsannut levyt ja palat MuccOffin Disc Brake-cleanerilla ilman suurta vaikutusta.
Ei ne levyt öljyä ime, palat kyllä.
Miten ylös satulan uskaltaa nostaa? Eli kuinka paljon satulaputkea pitäisi vähintään olla rungon sisässä? Onko jotain yleistä suositusta? Runko 80 -luvun teräksinen maantie. Satulaputki alumiinia 26.6mm.
Kunnon puhdistus jollain "Bräkleenillä" ja Moskan mainitsemalla lämmityksellä (ite en oo koskaan koettanut, mutta ei oo tarvinnutkaan) ja muutaman kympin ajo reiluilla jarrutuksilla kyllä elvyttää jarrut. Itellä sama tilanne ollut vaikka kuinka monta kertaa ja aina nuo jarrut on elpyneet pelkällä puhdistuksella ja kunnon lenkillä / agressiivisilla jarrutuksilla.
jeps, kiitokset. Saattaskohan joku minua paremmin enklantia taitava kahtoa tästä linkistä että mikä ois osuva opetusvideo nelikanttikeskiölle :)
https://www.bikester.fi/shimano-altu...ea-404638.html
http://www.parktool.com/blog/repair-...&area%5B%5D=51
^Tämä video käsittelee nelikanttikeskiön irroitusta ja asennusta.
Suurkiitokset! :)
Häiriköin vielä sen verran että tämä lienee oikia työkalu? http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...in-2000038271/
Tuo on oikea työkalu kampien irroittamiseen ja samassa kuvassa oikealla ylhäällä keskiökasetin irroitus ja kiinnitystyökalu. Samanlaiset saa myös Motonetista, jossa osa pyörätyökaluista on parempilaatuisia kuin biltsussa. Molemmilla harrastelija pärjää.
Saattaa olla tyhmä kysymys ja googlestakin helposti löydettävissä oleva tieto, mutta hyödynnetään nyt tätä ketjua ja kysytään, että onko Sram PG-1130 11-speed 11-42 pakka yhteensopiva shimanon 11spd road vapaarattaan kanssa ?
Toimiiko campan 10-pakka, jos muu voimansiirto on 10-shimanoa?
^Toimii, mutta rattaiden keskinäisen etäisyyden eroista johtuen pienemmälle vaihtaminen ei välttämättä tyydytä kaikkia
https://cyclingtips.com/2014/10/mixi...d-what-doesnt/
"For 10-speed users, there is also reasonable compatibility between Shimano/SRAM and Campagnolo. While the chains are almost identical in width (Shimano’s chain is 5.88mm versus Campy’s 5.90mm), Campagnolo employs variable spacing that leads to some extra chain noise and lazy upshifts that is more obvious than that seen for 11-speed transmissions. Regardless, the compatibility is more than adequate in an emergency, but the mix is unlikely to satisfy all users."
Mikähän tuossa 200km ajetussa spessun fusessani piettää ääntä? Kaikki on kiritty ja rasvattu mutta ei hiljene... Meteli kuuluu vain kun pyörä ajettu ns. lämpimäksi elikkä aina noin 5km jälkeen. Pyöräliikkeessäki tuota käytin ja seuraava tuumasivat: "Kammesta laakeriholkki väärinpäin. Kammet käytetty irti ja kasattu oikein". Tosin ääni ei tuostakaan kummentunu. Alkaa olemaan jo niin kova ääni että mummot säikkyy poluilta jo kaukaa
https://youtu.be/u11N68OBx4U
Uudet laakerit auttaa.
Pikkupojat olis ihastuksissan äänestä, ei tarttis laittaa pyörään pyykipojalla räpättiä.
Auki vaan uudelleen, jotainhan tuolla sisuksissa on, kun on uusi pyörä takuu vastaa vaivoista. Hyvin kevyesti näyttää pyörivän, voi olla ääni ainoa harmi.
Cyclestoresta tilattu joten perävalotakuu... Pistin viestiä ja tuon videon niin vastaus oli: "unfortunately a creak is not a warrantable item, more of a preventative maintenance issue."
Eikai tuo auta kun pukata takaisin huoltoon
Nykyinen takanapa 130 mm, alumiinirunko, dropouttien väli kiristämättä karvan verran alle 135 mm - sopiiko 135 mm napa tuohon runkoon vai meneekö köykämiinimateriaalin vuoksi vaarallisen puolelle?
Suosittelen kaventamaan, 132,5 mm vois jo mennä mukavasti. Navoissa on monestikin täyttöpalikka, jonka voi vaihtaa tai poistaa kokonaan. On siinä vähän askartelua, mutta kiekko asettuu jatkossa helpommin ja turvallisemmin haarukkaan.
Kiitos vastauksesta. Tässä nyt selvittelen eri vaihtoehtoja, kun ei oikein tunnu löytyvän haluamaani kiekkoa 130 mm maantienavalla.
Ajattelin laittaa pyörääni (Grand Canyon CF SL) hissitolpan. Sille ei kuitenkaan löydy valmista läpivientiä satulaputkessa tai keskiön suunnalla. Minkälainen homma läpiviennin tekeminen hiilikuituun on tai saako sellaista edes itse tehdä?
Edit: Keskin etupuolella on yksi läpivienti, josta tulee ulos takajarruvaijeri. Läpivientimuovia ei kuitenkaan saanut irti, koska se oli sisäpuolelta kiinni takavaihtajan vaijerissa, joka jatkoi matkaansa putken sisällä. Siinä ei oikein ollut tilaa ylimääräiselle vaijerille.
Onhan noita läpivientejä tehty hyvällä poranterällä - ulkomaan foorumeilta löytyy onnistumistarinoita asiasta. Juttujen perusteella reiän tekeminen ja sijainnin valitseminen on tehty täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella. Lopputulos saattaa olla hyvä ja kestävä tai seuraavalla lenkillä hajonnut runko.
Itse valkkaisin hissitolpan ulkoisella letkulla muovirungon rei'ittämisen sijaan.
Mitä eroa 12-25 ja 12-25T rataspakoilla? Eli mitä T tarkoittaa?
SHIMANO DURA ACE CS-9000 CASSETTE 11S 12-25T
SHIMANO DURA ACE CS-9000 CASSETTE 11S 12-25
kummatkin pakat myynnissä canyonin ale myynnissä samaan hintaan.
Noilla on jo ihan käytännön ero. 11-25:ssä pienin ratas on 11 hampainen, 12-25:ssä pienin ratas on 12 hampainen.
https://www.canyon.com/fi/accessorie...ory=T185#open=
Hups, olinkin kopioinut väärän pakan otsikon. Yllä olevassa linkissä pakkoja T:llä ja ilman myynnissä
Nopea kysymys jarrujen kitinästä. Felt 85x ja jarruina tektro mirat. Tuntuvat kitisevän tosi paljon. Vanha kokemus huonosta hybridistä ja jostain halvoista nestejarruista, jotka toimivat melko huonosti, mutta eivät pitäneet ääntä muuta kuin märällä kelillä. Onko tämä ihan normaalia? pyörä on ihan uusi ja ensihuollonkin käynyt jo. Siinä pitäisi tarkastaa jarrut kyllä.
Kaikki ne huutaa. Eri jarrut eri tilanteissa. Toiset kaikissa.
Vaihdoin eilen 24-38 eturattaat 24-32:ksi. Takana 10-pakka. Ennen meni maastossa iso ratas usein liian pitkäksi, mutta nyt se on käyttökelpoinen. Huiput tippui noin neljäänkymppiin. Mitä häviän nyt verrattuna 1x10 joka alunperin oli mielessä? Deoren kammet ja SLX 32t ratas.
Painossa häviät mutta mahdollisuuksissa voitat.
Loput riippuu ihan ajopaikoista ja kuskista.
Moi!
Mulla on maastofillarissa sram gxp kampisetti 2x10 vaihteistolla, isompi 34t eturatas on aika kulunut, mutta pienimpi tosi hyvä vielä. Voinko vaihtaa vain ton 34t rattaan ja mitä pitää ottaa huomioon uutta tilatessa? meneekö esim Race Facen wide narrow 34t heittämällä tilalle, kunhan on sama pulttijako (104mm)?
Menee, mutta etuvaihtajaa ei pysty käyttämään n/w rattaan kanssa.
ok, minkälainen ratas siihen sit pitäs olla et etuvaihtaja toimis?
2x10 vaihteistolle tarkoitettu Sram/Truvativ ratas, muunmerkkiset rampilliset ei välttämättä sovi ilman viilausta.
Todennäköisesti myös ketju ja takapakka on vaihtokunnossa, jos eturatas on kulunut loppuun.
Tässätapauksessa vahva suositus 1x10 muutokseen ja siihen löytyy ohjeet foorumilta.