Samat havainnot. Taulukosta saa ottaa reilusti pois.
Printable View
Samat havainnot. Taulukosta saa ottaa reilusti pois.
Tarvittavaan paineeseen vaikuttaa myös pyörän geometria, siksikään valmistaja ei voi antaa juuri oikeaa painetta joka fillariin..
onko ohjailaakerin koolien ulkomitat standardeja vituttaa kuin pientä oravaa talvella kun käpy jäässä uusi keula tuli jee vanha oli tapered niin kuin uusikin piti olla tulikin 1/1.5 ala puoli ja 1/1.8 ylä kyseessä fox 32 ctd floatti 2013
Jos ala 1 1/2 ja ylä 1 1/8 niin eikö se ole nimenomaan tapered ??
Keskustelun kirvoittamana...
Mikä on kaikkein standardein tapered emäputken koko? Itse kuvittelisin, että semi-integroituna 44mm ylä ja 56mm ala, mutta sitten löytyy kuitenkin kaikenmaan 55mm yms.
Tarve kun olisi juuri 44mm/56mm laakerikupein varustetulle ohjainlaakerille johon saisi normaalin 1 1/8 keula kiinni.
Tämä esim olisi soiva, mutta 55mm?? http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=41851
On tämä kyllä melkoinen suo.
Tuli kahlattua tämä threadi läpi, löytyi edullinen lähde isopropanolille ja muita hyviä vinkkejä. Vaan yhtä aihetta ei täällä (eikä hakujen perusteella muuallakaan foorumilla) ole käsitelty:
Mitä rasvaa jouseen?
Ohjeissa suositellaan jousirasvaa, mutta ihan varmasti sille on kokeiltu edullinen korvike. Keula on Lefty Max 140, sikäli jos asialla on merkitystä. Kaavailin laittavani jouseen tahmeinta tököttiä mitä talosta löytyy, ja joka ei hyökkää kemiallisesti muovi- ja kumiosien kimppuun.
Ite voitelin joskus toran kierrejousen Neste OH-rasvalla joka on Kalsiumpohjainen eikä turvota kumiosia ja pakkasenkestävyyttäkin tais olla -30°C asti..
Fillarin etupuolelta kuuluu kettumaista natinaa. Ohj.laakeri uusi, rotsattu ja feissattu. Voiko keula , Fox 36 float -11, natista liitoksissaan? Jos se on äänen lähde, voikohan sitä ehjätä vai tuleeko siitä verkon paino?
Mulla kuuluu kanssa. Tosin veikkaan, että se on toi On-Onen slackset, josta peloteltiinkin, että se narisee. En sitte tiedä olenko asentanut kupit vähän vituralleen, jolloin narina selittyis ehkä sillä, etteivät laakerit koskaan asetu täysin oikein. Toisaalta olin katsovinani, että suoraan tuli, mutta eihän mikään koskaan 100% suorassa ole. Vetäsin taas vähän kireemmälle koko pakkaa, kattoo ens lenkillä, jos alkais asettua. Se mikä harmittais, olis jos kupit olis eri linjassa tai jos kupit narisis rungossa...
Tästä nyt ollut iloa, mutta jos et ole jo tehnyt, niin ehkä kannattaa tarkistaa, ettei ole mitään roskaa spacereiden tai muiden osien välissä ja että kaikki on tiukalla. Mulla oli toisessa fillarissa kanssa narinaa, joka lähti kun irrotin keulan, putsasin kaiken ja laitoin takas nippuun.
Niin, jos jollakulla kokemuksia Slacksetistä ja narinasta eroonpääsystä, niin suap kertoo.
Ja voi olla kanssa liukuputket kruunussa.. lirauta aseöljyä liitoksiin ja anna olla katollaan, ääni voi hävitä vähäks aikaa.
Mulla natisi 32 Foxi viime vuonna. Vein Fillariosaan värkättäväksi ja natina hävisi. Ei hajuakaan mistä johtui.
Diagnosi on tehty. Otin keulan irti ja löin sen penkkiin kiinni. Vähän vääntelyä ja natinat alkoi kuulua. En tosin pysty vannomaan tuleeko saundi liukuputkista vai emäputkesta. Saiskohan ton hoidettua jonain takuukeikkana? Voisin ottaa vaikka uuden kepakon kun vasen liukuputkikin alkaa kulahtaa.
Ameriikanpalstooilla on pitkät ketjut noista natinoista, ja takuuseen ovat kai menneet.
Mites kun lyrik yhtäkkiä käyttää vaan 2/3 joustostaan vaikka mitä tekis? Onkohan ihan vikaa vai riittääkö öljynvaihto alajaloista?
Oliskohan vaimenninöljyt livahtanut alajalkaan (ainakin osittain)? Jos on niin varmaan tarttee öljyjen lisäksi uusia muutaman o-rengastiivisteen vaimenninpuolelta liukuputken alapäässä olevasta päätytulpasta.
Edit: Jos muuten tuo narskuva Foksi ei mene takuuseen syystä tai toisesta, niin kokeilisin itse mieluummin ohutta laakeri-/ruuvilukitetta kruunun ja putkien (liuku ja kaula) liitoksiin öljyn sijasta.
Voisko vaimennukset kuitenkin toimia selkeästi vaikka öljyä olis vuotanut? Paluuvaimennus tuntuu ainakin vaikuttavan kuin ennenkin, sisäänpäinvaimennuksesta on vaikeampi sanoa.
Josse menee sen 2/3 ja sitten tökkää kuin seinään, niin melko todennäköinen tilanne. Kyllä mullakin tuli alajalat voiteluhuoltoa varten irrotettaessa öljyä oikealta puolelta, vaikka vasen oli jo lähes kuiva. Että eiköhän mullakin ole vaimentimessa vähän vähempi öljyä kuin tehtaan jäljiltä... toimii ihan hyvin edelleen, joten en tee vielä asialle mitään. Vaimenninhuollon kun teen, niin sitte mietin josko laittas uuden O-renkulan. Musta tuntuu, että aina ne vähän tiputtelee alajalkaan, mutta sitte kun joustomatka vähenee, niin on aika hoitaa homma kuntoon.
Paluuvaimennus voi toimia varsinkin jouston alkupäästä (mahdollisesti koko matkaltakin) jos vaimennusöljyjä on valunut alajalkoihin. Puristusvaimennuksen voisi ainakin luulla häviävän varsinkin jouston alkupäästä öljyjen vähentyessä. Myös kurlausta voi esiintyä vaimennusöljyn mahdollisesti muuttuessa ainakin osittain vaahdoksi. Puristusvaimennuksia voi tietty kokeilla ruuvailla säädöistä kiinni ja katsella muuttuuko keulan vaimennus selkeästi kuten normaalisti pitäisi. Itsellä ei ole omassa Rockshoxin Toteemissa tosin koskaan ole ollut ko. ongelmaa...
Soitin R-techille. Eka kommetti oli että pitäis hoitaa ostopaikan kanssa, mutta heti kohta lupasivat hoitaa siihen uuden yläosan. Lähetin Foxin sinne. Saas nähä millon tulee takas, varaosa saattaa tilauskamaa.
Miksikäs tässä on keula nurinperin? Joku tee-se-itse -asentaja asialla.. vai?
http://www.tori.fi/uusimaa/Trek_fuel....htm?ca=18&w=1
http://94.246.113.70/image/images/67/6763705798.jpg
DT:n keuloissa on toi kaari takana ...
Kaikkee sitä oppii.
Manitoussa on sitten kans...
Äläkä myöskään säikähdä joitain Maguran keuloja :)
Onkohan Vivid Airissa ja CCDB Airissa sama kiinnityskohdan/silmän leveys kuin DHX Airissa? Mietin vain, että sopiikohan sama Enduro Needle Bearing kitti kaikkiin noihin iskareihin? Kitit myydään rungon kiinnikkeiden leveyden mukaan (Nomadissa 21.85mm), mutta jos iskareiden leveys vaihtelee kiinnityskohdassa, niin silloinhan homma kusee?
^ Vivideissä ja DoubleBarreleissa leveys kaikissa 12.7mm eli ihan normi.
Ainoa erikoisuus noisson DB-vieteriversion pusla, joka on ei_vakiokoko.
Myykö Suomi-kaupat Fox Float Fluidia tai mikä olisi vastaava aine? http://www.foxracingshox.com/fox_tec...eal_clean.html
Pienempi kuin litran pönikkä olisi suotavaa.
fillariosasta saa floatti pussukoita, kysys sieltä
Giantin maastopyörän etuhaarukan jouset ovat alkaneet pitämään rasittavaa vinkumista. Aina kun jousia painaa alaspäin, kuuluu semmoinen vinkulelun vinkaisun tyylinen ääni, mikä muuten on rasittavaa esim. epätasaisella tiellä. Kerran kiireessä koitin ruiskaista ketjuöljyä ja painelin jousia ja ääni lähti pariksi päiväksi. Nyt ei ketjuöljy enää auta ja koitin myös voidella jousia vaseliinilla, tuloksetta. Siihen olen myös kiinnittänyt huomiota, että välillä kuuluu semmoinen "puff" ääni, kun jousia painaa eli ihan kuin ilma karkaisi jostain raosta jousien sisältä? Millähän keinolla nuo äänet saisi pois?
Keulassa luki SR Suntour XCT V2, eli se taitaa olla keulan malli.
http://www.discountbicycles.co.uk/ac...rks/sff100.jpg
Tällä loppuu kitinät ja natinat keulasta..
Heitetään tähän oma pieni välikysymys.
Eka kysymys: Mikä olisi HALPA ja kohtuullinen keula 29" Bigfootin?(tuo kohtuullinen voidaan kohta unohtaa jos tarve vaatii) Toinen kysymys: Mistä sen voi ostaa? Mieluiten netistä kun tämän kylän tarjonta on ihan surkea. Sitten tulee hieman rajoittavia tekiöitä. Budjetti: Mulla on noin 400e tilillä ja olen köyhä opiskelia joten kaikki ylimääräinen mikä jää mulle on ekstraa alkavalle lukuvuodelle. Joten 200e on aika tuskallisen kipeellä kipurajalla. Sitten nämä nettikaupat en omista luottokorttia enkä paypal tiliä. Käytettyjäkin ole etsinyt mutta niidenkin tarjonta on ihan per...