Tavarateline Kona Dew 2010 mallin hybridipyörään
Tämä on nyt aivan aloittelijakysymys mutta ehkä täällä joku osaa auttaa. Minulla on siis 2010 vuoden Kona Dew hybridipyörä vannejarruilla. Ei varsinaisesti ihannepyöräni mutta tällä hetkellä ei ole varaa ostaa parempaakaan, mutta ainakin sen ajoasento on minulle mieleinen. Haluaisin kuitenkin siihen tavaratelineen, jotta saisin sivulaukut kulkemaan. Sivulaukkuina minulla on Ortliebin Back Roller Free -laukut. Ostin yhdestä fillarikaupasta tavaratelineen ja samalla kysyin myyjältä sopivuutta ja hänen mukaansa sen pitäisi käydä. Teline on BONTRAGER BackRack Deluxe MIK. Muuten vaikuttaisi sopivan ja olevan ihan okei, mutta epäilyttää kun tavaratelineen kapea putki ja sen kiinnityskohta (takahaarukassa) on ikään kuin takajarrun "kaaren" alla. Siis sen metallisen mutkan, jossa vaijeri kulkee ja joka lähentää jarrupaloja vanteita vasten (en valitettavasti tiedä virallisia nimiä). Kun sovittelin sitä paikalleen (jätin vielä kokonaan siksi asentamatta), vaikutti, että jarrua painaessa se osuu tavaratelineen kiinnikkeeseen eikä jarrun osat liiku siksi enää samalla tavalla. Jarru kuitenkin "toimii" ts. jarrupalat osuvat vanteeseen eli se ei täysin estä liikettä. Mutta varmaankaan sen ei kuuluisi estää liikettä lainkaan? Myyjälle kerroin kyllä pyörän mallin ja että kyseessä on vannejarrullinen pyörä. Onko tavarateline kuitenkin epäsopiva? Mistä tiedän millainen teline sopii? Valitettavasti minulla ei tällä hetkellä ole varaa käyttää telineeseen kovin montaakaan kymppiä, joten aika edullinen teline on haussa, mutta toisaalta sen täytyisi jonkin verran kestää painoa ja en kuitenkaan halua herkästi rikkoutuvaa ettei tarvitse heti olla ostamassa uutta. Joku kompromissi siis. Onko jollain ehdotuksia jostain telineestä joka täyttäisi nämä ehdot ja sopisi kuvailemaani tilanteeseen, jos tuo ostamani ei nyt sovi?
Vaihtoehtona kärri aikusten oikeesti
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
Kuparikettu
Onko jollain ehdotuksia jostain telineestä joka täyttäisi nämä ehdot ja sopisi kuvailemaani tilanteeseen, jos tuo ostamani ei nyt sovi?
Itte laitoin 6 v sitten BOB Ibex kärrin, en ole haikaillut takalaukkujen perään tunks tunks tunks ajon pariin. En keksi mitään ikävää siitä, tuo vain mahdollisuuksia. Suosittelen, että tämmönen idis multa.
Fillarin kuljetustelineet.
Tuleehan tuo melkein tuplasti thulen hintaiseksi, jos jenkeistä joutuu tilaamaan. Tuohon rahti ja alv (+tulli?) päälle.
Mut onhan se hienon näköinen ja paljon näppäriä lisäjuttuja.
—-
Muoks. No eipä sentään tuplia. Easyfold xt2 maksaa jotain 750€