Onko kukaan virittänyt toista pullopaikkaa Dudeen?
Printable View
Onko kukaan virittänyt toista pullopaikkaa Dudeen?
Terve, tarvis dudeen pinnoja, etu/takavanteeseen. Oisko täällä tietoa? Pinnojen pituuksista.
Dt Swissin sivuilla on pinnalaskuri. Siitä löytyy valmiina noiden kiekkojen tiedot.
Tämän mukaan pinnat edessä 269mm ja takana 272 ja 269mm.
Pinnat Dt competition.
https://spokes-calculator.dtswiss.com/en/calculator
Mitäs bikepacking-kamoja Dudeen saa kiinni? Onko esim sopivaa laukkua alaputkeen saatavilla? Onko kokemuksia ajosta? Ilmeisesti Canyon ei itse suosita kyseistä harrastusta...
Canyonin mainos kuvissa canyonin sivulla on ainakin bikebackkin varusteita dudeen laitettu. Tuskinpa tuo sen huonommin kantaa kuormaa kuin muutkaan hiilari läskit!
M-Koon Dudeen olen istuttanut tällaisen laukun https://m.bikeshophub.com/product/re...ame-bag-p-3497
Tuli entisen läskin mukana ja on käsitykseni mukaan M kokoinen.
Muutaman viikon ajellut Dudella (CF 9.0 Unlimited -17). Muuten on ollut hieno peli, mutta aps ringi ei pysy tiukalla. Löystyy ajossa itsestään ja aiheuttaa klappia kampiin.
Olisiko jollain vinkkiä miten tuon saa pysymään tiukalla ?
Ovaali rattaan mietiskelijöille tässä pieni info pläjäys. Minulla 16vuotinen Unlimited malli ja siihen tilasin tämän ->https://absoluteblack.cc/e13-oval-gu...tion-chainring
Asensin sen kuten vakiorattaan 4 x 1mm säätöprikoilla ja ketjulinja asettuu ihan hyvin. 4.8¨ JJ renkailla ei ota ketju kiinni isoimmalla rattaalla. Voin suositella !
Apua urpolle[emoji3]. Eturattaan vaihto tuli ajankohtaiseksi ja sen enempiä miettimättä tilasin saksasta e13 guideringin, joka oli fatbikelle tarkotettu. No paketti tuli ja ratas täysin erilainen kun alkuperäinen. Alkuperäinen on siis ihan perus guidering M ja tämä tilattu siis guidering M for fatbikes (-2,5mm offset näkyy lukevan).
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...e386498d8f.jpg
Vasemmalla paketissa oleva uusi ja oikealla vanha.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...85970b247e.jpg
Vanhassa setupissa on yksi 5mm speisseri mollemmin puolin välissä, joten kysymys kuuluu, miten käy ketjulinjan jos siirrän tuon speisserin ei vetopuolelle ja lyön tuon uuden rattaan kiinni.
Varmaan ihan perusjuttuja mut ei oo tarvinnu ennen ketjulinjoja miettiä kun on vaihtanu aina vaan samanlaiseen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Minä laitoin tuon saman Fat bike Offset rattaan teksti puoli ulospäin kiinni ja paljon ajoa, ketjulinja sattui 1x11 setupissa kohdalleen.
Oon aika tietämätön näissä ketjulinja-asioissa mut miten se asettuu tuolla rattaalla kohdilleen jos se on lähtökohtasesti tuolla vanhalla ollut kohdillaan?. Mulla siis -15 mallin unlimited jossa keskiölaakerit eivät ole suoraan rungossa vaan speisserit lyöty sinne väliin ja kampien akseli on 155mm. Uudempiin malleihin laakerit on ymmärtääkseni laitettu suoraan runkoon kiinni ja akseli 145mm. No yhtä kaikki...Canyonin aspan kans tultiin siihen tulokseen et tilasin tuon AB:n e13 ovaalin
Mulla meni -15 mallin 9.0 sl mallissa suoraan, oli alunperin 2x10 setuppi, ilmeisesti siinä on sitten 145mm akseli, ei ollut mitään tietoa et noissa on kahta kampien akselin pituutta.
AB:n 30t ovaali asennettu paikalleen -15 mallin unlimitediin ja toimii[emoji3]
En oo kaikkea kahlannut, mutten ole nähnyt minkäänlaista mainintaa keskiöongelmista. Liian usein hajoavista, vaihdossa ilmenneistä komplikaatioista. Eikö niitä siis ole? Täytynee antaa periksi ja sit kuitenkin harkita pressfittiä ja muovirunkoa.
Itellä n.1000 km ajettu dude e-13 laakereilla ja alkaa olemaan laakerit finaalissa, laakerit rasvattu muutamaan otteeseen ja aina on ruostevettä tullut ulos. Canyonilta toki varmaan saisi takuuna uudet, mutta itsellä ainakin haussa jokin kestävämpi ratkaisu. Onko muilla kokemuksia meneekö hopen laakerit suoraan e-13 kampiin ja onko kestävämpi? Toki jos kokemuksia esim 24mm kammista ja laakereista, niin sekään ei ole poissuljettu vaihtoehto? Muuten aivan loistava peli ja todella tyytyväinen olen ollut, laakeriongelma varmasti ratkaistavissa paremmalla suojauksella.
Kilpailevalla vaihtoehdolla keskiöitä menee kuulemma kuin leipää, sekkään niin paha jos runko kestää rassaamista.
Minulla Rose Tusker 2: sta e13 keskiöstä ensiasennus laakerit meni 1000km kohdalla.Tilasin paikallisesta autotarvikeliikkeestä ns.laadukkaat laakerit ( SKF )
Niillä nyt ajettu n.4000km ja hyvin pyörivät, eikä välystä ole.
Jossain edellä oli tuskaista juttua e13-kammista, mutta halvimmassa mallissa on Race Face Aeffect ja Srammin keskiö, mikä ei voi olla ainakaan huonompi e13-tarinoiden mukaan.
Olen ostamassa ensimmäistä maastopyörääni ja päädyin kokeneempien avustuksella tutkailemaan dudea. Aikaisemmat pyöräilykokemukset ovat rajoittuneet maantiepyöräilyyn ja maastoajoni taasen polttomoottorikäyttöiseen enduroon.
Viikonloppu meni tämän viestiketjun läpilukemiseen ja nyt olen yrittänyt muutaman päivän etsiä käytettyjä ja kytätä outletin puolelta. Harmittavasti jäi messutarjouskin hyödyntämättä uuden suhteen, mutta uuden puoleen olen nyt kuitenkin kallistumassa.
- Kysyisinkin nyt kokeneemmilta, että onko nyt myynnissä olevassa DUDE CF 8.0:ssa oleva keskiölaakeri (SRAM GXP PRESSFIT) ja kampisarja ( RACE FACE AEFFECT DM, 11S) huolettomampi ja/tai helpommin huollettavissa kuin 2015 mallisessa ollut e13?
- Komponenttien nimet kun ei mulle kerro yhtään mitään niin mitä osia tässä 2017 vs 2015 & 2016 on huonompia tai erityisesti sellaisia jotka vaativat välittömiä päivityksiä?
- Tuohan nykyään on jo valmiiksi 1x11 eli sen puoleenkaan ei kait tarvi päivittää muuta kuin + takavaihtaja?
Renkaiden litkutus ehdottomasti ja sitten tarpeen tai mieltymysten mukaan jarrujen ja ehkä satulatolpan päivitys. Kesäksi ehkä vielä bluto hankintaan. Onko muuta mitä pitäisi "halvempien komponenttien" takia päivittää parempaan?
Jos joku väittää ettei läskillä pysty ajamaan maantiellä niin minulla on siihen vastaus:
Ajoin eilen maantiellä yhteen suuntaan myrskyssä vastatuuleen brutto 9h ja nettoaika 7.02h yht 136,66 km 45NRTH nastarenkailla ja 45NRTH talvisaappasissa. Tosin joissakin kohdin oli pakko taluttaa koska ei vaan päässy eteenpäin polkemalla.
Dudelle 10 pistettä. Penkki ei hangannu ja ajoasento on täydellinen!
Sen Rosen e13 keskiölaakerin tyyppi numero on 6806 RS .Elikkä laakerin ulkohalkaisia on 42mm , sisähalkaisia 30mm ja vahvuus 7mm.
Minun mielestä olet aika kova jätkä. Melkoinen matka läskillä, ja vielä nastakumeilla.
En tuota suoritusta koe välinevalinnan perusteella mitenkään hassuksi. Tämä siis olettaen että kyse oli kuntoilusta eikä esimerkiksi vaikka osallistumisesta maantiepyöräkisaan mitalisijoille pääsy tavoitteena.
Dude on tosiaan hyvä fillari.