Suosittelen tutustumaan http://www.mtbcf.net/
Katso myös http://fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=37524
Printable View
Suosittelen tutustumaan http://www.mtbcf.net/
Katso myös http://fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=37524
Yllättävän hyvin meni kyllä kauden eka porukkalenkki. Ei ole ennen ollut tapana jo huhtikuussa ajaa näin pitkään ja tällaisilla nopeuksilla, mutta porukassahan kaikki menee helpommin. Kiitos vain täältäkin vetäjille ja muille, erikoisesti tietysti lyhyemmän reitin ajajille.
Aamuun mennessä pitäisi nyt saada sitten päätettyä, minkä lenkin sunnuntaina valitsisi. Velskolan mäet vai rauhallisempaa menoa Vantaankoskelta?
Tuvalta lähti 20 kuskia, joista pääosa valitsi hitaamman ryhmän. Hitaampi ryhmä ajeli aika tarkkaan speksin mukaan. Yhteinen tauko osoitti järkevyyden, kun osa siirtyi nopeampaan ryhmään loppumatkaksi. Kaikenkaikkiaan hyvä avaus kauniissä säässä.
Kiitos kp:lle hyvin johdetusta lenkistä ja kaikille kuskeille hyvästä seurasta. Pituus oli aika tarkkaan 100km ja siirtymineen minulle tuli 115km mittariin. Lipsahti omalta osalta kauden avaus pitkänpuoleiseksi, mutta mikäs loistosäässä ja hyvässä seurassa oli polkea.
4 Ilmeisen aurinkoista päivää. Varmaan joka päivälle löytyy lenkkimielisiä. Tässä muutama.
1. Pitkäperjantain intervalliharjoitus vastapäivään. Väli A..B 2x(3x2min) maxteho vetoja. Väli B..C ns over-under eli syke kynnystehon molemmin puolin 20min. Väli C..D vauhtikestävyys yhdessä porukassa 40min. Intervallien väleissä 10-15 min palatukset, jossa porukka kerätään kasaan. Soveltuu niille, joille mikään ei riitä ja jotka ajelleet HEPO/ESPOO kovimpia lenkkejä. Lähtö tuvalta alustavasti klo 10,täytyy viel kattoo sää, miten noi pikku sateet ajoittuu. Ainakin minä ja Apuajaja lähdössä, muutkin enemmän kuin tervetulleita rääkkäämään.
http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&...,0.725784&z=11
2. Lauantain erikoinen eli pitkä 248km PK kahdella tauolla. Vastapäivään kierto (lapsuuden trauma ?, ku mun lenkit on aina vastapäivään :seko:) ja arvioitu ajonopeus 28-32 riippuen tuulista ja osallistujien määrästä. Kokonaiskesto noin 9h. Minä ja Apuajaja ja ilmeisesti ainakin AriT mukana. Voisi olla viisasta lähteä ajoissa eli ehdotan lähtöä klo 9 (HUOM AIKA) tuvalta. Huomatkaa alun ja lopun pitkät pätkät eli vaatinee mielummin min 3l nestettä mukaan.
http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&...,1.451569&z=10
Su lenkkien vetäjäksi en uskalla lupautua, täytyy kattoo su aamulla mikä on jalkojen ja revanterin fiilis ja päättää sitten. Eli tältäosin jää muiden harteille.
Toi lauantain ylipitkä lenkki olis kyllä kiinnostava, en tiedä vaan miten kunto ja paikat jaksais tollaisen tässä vaiheessa. Reitti kulkee nykyisellään hiekkatietä osittain. Ainakin tuo perniöntieltä lähtevä saarenjärventie on hiekkatie. Perniöntie ei ole muutenkaan kiva tie polkea - paljon raskasta liikennettä. Paljon parempi olisi mennä tenalasta kuninkaantietä 111 pohjaan ja sieltä fiskarsintietä pohjoiseen 104.
Tack, sinne oli jäänyt väärä versio. Tarkoitus oli ajaa Perniöön. Reitin suunnittelun ajatus on ollut ajaa mahdollisimman kauas ja hyväksyä sen myötä muutama pätkä "siirtymiä" ikävilläkin osuuksilla. Noi sun tiet on parempia, mutta näin tällä kertaa ja ehkä raskaskin liikenne on pääsiäislomalla. Toi pitkä lenkki vaatii lähinnä hyvän tankkauksen ennen lenkkiä (= perjantaina) ja sen aikana. Ajelet alkupuolen pelkästään peesissä, niin en usko vauhdin tappavan. Tommosella matkalla on pakko mäet ajaa rauhallisesti.
Onko noissa intervalleissa tarkoitus antaa porukan hajota? Kuitenkin varmaan helposti jopa 100W eroja ajajien välillä.
Ei, tarkoitus on harjoitella tarkkaan merkatuilla tehoaluilla. Siitä tosin seuraa porukan hajoaminen. Ekan setin tauot on myös 2 minuuttia, joissa porukka ehkä kasaantuu. Ekan setin alussa on 15s maksimikiihdytys, jonka jälkeen yritetään vetää 2 min aika täyteen ja kerätä maximi määrä maitohappoja jalkoihin eli varsin mukavaa. Vika setti on sellanen, että siinä varmaan porukka pysyy kasassa vetovuoroilla kikkailemalla. Kyseessähän on rankka yksilöharjoitus porukassa.
Onko kellään kiinnostusta lähteä ajamaan perjantaina n. viisituntista PK-lenkkiä? Mulla on sellainen ohjelmassa joka tapauksessa, ja seura kelpais kyllä.
Lähtö tuvalta tai Mankin Essolta esim. klo 10. Vauhti siinä 25 tienoilla, ei suunniteltua taukoa, mutta pullot pysähdytään täyttämään, jos on tarve. Tarkoituksena siis ajaa myös mäet rauhallisesti, jotta sykkeet pysyvät kurissa.
Reittiä en ole vielä tsekannut, mutta nopea laskutoimitus indikoisi n. 125km pituista siivua - pidempikin voisi olla.
Perjantain lenkille en taida lähteä, jotta jalat ja takamus olis ajokunnossa lauantaina. Toi kello 9 sopii kyllä. Kävin tänään vihdoin testaamassa maantiepyörääkin lyhyellä 56 km soololenkillä ja ihan mukavasti se kulki. :) Täytyy vielä hieman hakea joitain säätöjä (klossien asennot yms), mutta enköhän mä sillä uskaltaudu lenkille lauantaina.
Moi!
Perjantain hidas pk kuulostaa hyvältä! Lauantaina huilataan ja sunnuntaina taas tuvalle.
No jee, lauantaikin kävis, mutta silloin pitäis ajaa vain 3-4h, edelleen kevyillä tehoilla kun sunnuntaina pitäis jaksaa kovempivauhtinen pitkä siivu. Mutta sähän voit jatkaa sitten vielä pari tuntia omaa lenkkiä, jos tossa ei oo tarpeeksi :)
Vakioaika ja -paikka (klo 10 tuvalta)? Mietitään vielä joku kiva reitti.
Niin ja perjantaina mä olen edelleen siis myös lähdössä.
Jos lauantain lyhyt ryhmä oikeasti ajaa noin 25 km/h, ei ainakaan paljon yli, niin minäkin voisin lähteä. Kahvittelutaukokin olisi mukava:) Olettaen toki, että olen itse taas kunnossa, onnistuin tulemaan nuhaiseksi ja kurkkukipuiseksi, mutta onhan tässä aikaa toipua.
Mulle kävi nyt silleen että toi hallitus ilmoitti että lauantai-iltana pitäis jaksaa pitkän kaavan kautta eli tähän yli pitkään ei ole mahdollista kokonaisuudessaan lähteä mukaan. Olisiko joku muu myös kiinnostunut polkemaan muuten saman reissun mutta hieman lyhyempänä ja yhdellä (2) paussilla? Eli ei kuitenkaan ihan 25km/h vaan ennemmin tuo sama 28-30km/h. Taidan tulla mukaan jokatapauksessa ja polkea vaikka sitten yksin tuon osan lenkistä jos ei muita halukkaita ilmene. Tuossa vielä reitti:
http://maps.google.fi/maps/ms?hl=fi&...8ab378f9f38473
Mä oon lähdössä lauantaina omalle retkelle Kärkölää kohti, mutta jos satutte menemään samaan suuntaan, voitaisiin jakaa peesiä. Eli meikäläisen reitti olisi Bemböle - Röylä - Klaukkala - Vanha Hämeenlinnantie Riksuun asti, josta käännyn itään tielle 54. Lähtö ysiltä Tuvalta kävisi oikein buenosti.
Voisin lähteä oppaaksi ihan perinteiselle Tupalenkille, vaikka ihan perinteisesti Lohjan suuntaan takaisin Nummelan ja Lepsämän kautta tai suorempaa Tervalampi- Veikkola akselilla.
Matkaa n.120-130km, keskari porukan mukaan, mutta yleensä tähän aikaan kaudesta (2 pidempää lenkkiä takana) n.27,1km/h :) Kaffet Lohja As.
ajeltiin Apuajan ja Mantiksen kanssa speksin mukaiset intervallit reittiä soveltaen. Noinkin simppelillä reitillä voi ajaa väärin. Hapokasta, niinkuin oli tarkoitus. Kyl noi kovatkin treenit onnistuu pienessä kimpassa ja kevyillä osuuksilla on kiva rupatella. Kiitos seurasta. Nyt jaksaa la pitkän lenksun.