Juur näin, on se Portti saatava kahdelle kiekalle!
Ens vuonna ?
Printable View
Minä lähdin (hyvin peloiteltuna ensikertalaisena n. 5h tavoiteajalla...) 10.00 startissa '09 GF Rigillä matkaan ja ajelin 3:31, elikkäs... :o Jep jep, tuli päästeltyä aika estottomasti menemään :D
Kaikkiaan hieno reissu ja tapahtuma! Lähtöryhmän valinta meni tosin pahasti pieleen ja oma kunto yllätti, mutta ensi vuonna olen sitten fiksumpi ja lähden 120:lle :) Jos ilmoittautumisen aikoihin vielä siltä tuntuu.
Samaa tässä itsekin ajatellut, kun lueskellut juttuja tän vuotisesta reitistä. Taitaa tulla vielä ikävä vanhoja aikoja, kun kohta 120km on yksi *ullin luikaus, missä käydään tempomassa pitkin hiekkateitä huonommallakin kunnolla 6h:ssa (ja 60km 3h:ssa). Reitti helpottuu ja nopeutuu vuosi vuodelta, kohta voi kuka tahansa kovakuntoinen käydä tempasemassa kärkiajan, vaikkei olisi metriäkään ajanut metsässä. Omissa silmissä tapahtuma menettää jotain hohtoa ja arvostusta.
Mutta eikös tuosta pyöräkisasta olla tekemässä koko perheen tapahtumaa? Siihen malliin Tekniikan Maailma ainakin siitä kirjoitti. Hyvä paikka arvata itselle lähtöryhmä ja käydä vähän kokeilemassa miltä metsässä ajaminen tuntuu. Mikrofoonimies hehkuttaa taas osallistujaennätystä tuhansien pyrkiessä samalle polulle kolmessa erässä. Itse jäin pahasti mottiin ja kinahmi1:n jälkeen syke oli 136 ja edestä kuului leppoisa puheen sorina. Se on pyöräkilpailu eikä mikään eväsretki!
Yhtäkkiä keksii useampiakin keinoja parantaa viihtyvyyttä Tahkolla:
1. Enemmän lähtöjä eikä kaikkia tunnin sisään
2. Ilmoittautuminen Tahkolle -> Ilmoitus sulle missä lähdössä ajat aiempien vuosien perusteella
3. 45 ja 25 vois ajaa ihan muuhun suuntaan tai lähteä huomattavan eri aikaan
Eikä sitä reittiä voi vaikeuttaa. Porukka jarruttelee nyt jo joka kiven tai märän kohdalla vaikka alla olis millanen täysjouskari. Jäi kyllä likanen maku tältä vuodelta koko tapahtumasta. Paitakin tuli väärän kokonen...
Mun mielestä Tahkon pyöräTAPAHTUMA on juuri oikessa kuosissaan. On hienoa, että iso joukko lähtee samalla kertaa taipaleelle. Ja, että joukkoon mahtuu vähän vähemmän kokeneita kuskeja pitää vain sisäistää. Itselläni ei ollut yhtään ongelmaa hitaampien kuskien kanssa, koska tiesin, että toisella kierroksella pääsen ajelemaan ihan omiksi varoikseni ja että hoputtelun vuoksi kaatuminen saattaisi syödä vieläkin reilummin aikaa kuin pieni kärsivällisyys. Usealla minua nopeammalla kuskilla tuntui olevan vaikeuksia pyytää ohituspaikkaa, joka olisi järjestynyt pikimminten, jos vain olisi saanut suunsa auki.
Jos 25 ja 45 lähtisi eri suuntaan, niin sitten tartteisi taas lisää väkeä reitille ja se nostaisi osallistumismaksua, joka taas aiheuttaisi pärinää.
Tuosta paita- asiasta olen Hartikaisen kanssa samaa mieltä, että hankitaan pyödälle pitkät pätkät eri värisiä kankaita ja teksiiliväreijä: sitten kaikki saisi itse tehdä mieleisensä paidan, haluamillaan teksteillä.
Toivon, että Hartikainen ja kumppanit järjestävät ensikin vuonna kyseisen tapahtuman oman mielensä mukaisesti. Hyvä siitä tulee, kun on tähänkin asti tullut.
Tuntuu siltä, että nyt alkoi harmittaa kun mainitsin muutaman asian kaverisi kekkereistä, jotka voisi tehdä mielestäni paremmin. Hyvä esimerkki siitä miksi mitään palautetta ei kannata antaa.
Ja paidat saisi unohtaa kokonaan. Säästyypä osallistumismaksusta sitten johonkin muuhun.
Oma kisa ei mennyt aivan viimevuotiseen malliin. Ensimmäisellä kierroksella ajaminen kulki loistavasti ja 60 kärki ei kovin pahasti päässyt karkuun. Ihan mukavassa johdossa pääsin toiselle kierrokselle starttaamaan. Harva on varmasti Tahkolla harhaan ajanut, mutta minä näimmä siihenkin pystyin kisa-fiiliksissä :rolleyes: Neljännneksi siinä sekoillessani tipahdin, mutta ajo oli sen jälkeen sen verran nihkeää, ettei koko tappio tuon piikkiin mene. Jos miettii mitä tekisin toisin niin sen missatun käännöksen lisäksi ensimmäisellä kierroksella olisi hieman enemmän pitänyt syödä.
Tämän kyllä allekirjoitan myös. Veikkaanpa, että Tampereen seudun yhteislenkkikulttuuri on aivan omanlaisensa ja Izmo sen on melko pitkälti luonut. 4,5 vuotta sitten eksyin ensimmäiselle yhteislenkille joulukuussa ja 5 tunnin kohdalla Izmo totesi etuvaihtajan oikutellessa harmissaan, että "torsoksi jäi taas tämäkin lenkki". Oli siinä nöösi ihmeissään :D Muutaman lenkin jälkeen jaksoin jo.
Itsekin olin ensimmäistä kertaa Tahkolla viikko sitten. Noin vuosi sitten hurahdin maastopyöräilyyn ja jäin aivan koukkuun. Tänä vuonna sitten rohkaisin mieleni ja osallistuin. Kokemus oli itselleni ainakin todella hieno. Tavoitteena oli päästä maaliin ja onnistuin siinä :) Aika jättää toki toivomisen varaa, mutta onhan ainakin tavoitetta ensi vuodeksi.
Tapahtumasta jäi hieno maku ja kuten sanottu, antaa tavoitetta ensi vuodeksi! Kiitos järjestäjille!
/Tomppa
Ps. Niin joo, sarja oli 60Km....
Harmittaa väärän kokoinen paita. Haluaisiko joku vaihtaa L-koon paitansa äMmään?
Tähän mennessä jokaiseen Tahko MTB:hen osallistuneena voisin heittää muutaman mausteen tähän "mielipidesoppaan". Muistan vieläkin ensimmäisen Tahko MTB:n metsäkoneurat yms. Saihan reitin kiertämiseen aikaa kulumaan, jos pitää sitä tärkeimpänä, mutta minulle ei tule mieleen kuin kaksi alkuaikojen pätkää joita olen jäänyt kaipaamaan ja ne ovat nipasen serpenttiini ja Kinahmi ykkösen alku(Nilsiä-Halssi). Muilta osin reitti noudattaa jopa kiitettävässä määrin perusajausta eli sitä että ollan ajamassa MTB:tä. Onhan reitti toki nopeutunut huomattavasti, mutta ne parhaat pätkät ovat ennallaan. Tuulivaaran nousun ajaminen nipasen kautta oli mielestäni erittäin hyvä idea, vaikka siinä tulikin se puolentoista kilometrin asvalttisiirtymä kylkiäisenä. Vilpittömät kiitokset kaikille järjestäjille erittäin hyvästä tapahtumasta!
oma m kokonen paita liian pieni... voiko joku vaihtaa xxl kokoon:rolleyes:
Paidanvaihtotopikkia pystyyn! Taitas tosin olla aika yksipuolista juttua...:rolleyes:
Mä en edes saanu koko paitaa vielä. :( Miten ne voi muuten loppua kesken jos järjestäjä tietää osallistujamäärän etukäteen? Vai tiesikö?
Eihän sitä voi mitenkään tietää moniko ilmoittautuu vasta paikan päällä tai päivää paria ennen.
Tämä lienee jo mainittu, mutta paitavalmistajan vaihtaminen tarkoitti pienempiä kokoja ja huonompaa, ohuempaa kangasta. Aika yhtä tyhjän kanssa tämänvuotinen paita.
Toinen valituksenaiheeni koskee Piazza-ravintolan ruokotonta epäsiisteyttä ruokailun aikana. Pöytien pyyhkiminen ja lattian moppaaminen kesken ruokailun ja lautasia pöydästä viedessä parantaisi viihtyvyyttä kummasti.
Muuten tapahtuma oli mielestäni kaikenkaikkiaan loistava. En muuttaisi reitissäkään mitään, siinä on sopivasti hiekkatietä hienoine maalaismaisemineen sekä myös polkua haastavampine maastoineen. Matkaan lähteneiden joukkohan on suuri, ja jos tuntee joukon hidastavan matkantekoa, on luultavasti valinnut väärän lähtöryhmän.
No joo, eihän se mikä gourmet-herkku ollut. Mutta parasta mitä olen tänä vuonna pyörätapahtumissa saanut. ;) Saas nähdä minkälainen ruoka Finlandissa on tänä vuonna tarjolla. :)
Tarvitsee kuitenkin aina muistaa, että minkä kokoluokan tapahtumasta tässä puhutaan...
Mulla oli S-koon paita paketissa jossa M-tarra päällä. Palautin ja lupasivat lähettää uuden perästä. Paketilla tarkoitan sitä paidan omaa pakettia, ei Sportian muovipussia.
Eli jos paita on liian pieni niin suosittelisin tarkastamaan koon niskalapusta, valmistajan sekoilua.
Höh, sama homma täällä! :eek:
Ilmanko toi tuntuikin niin oudon pieneltä.
Kiitokset järjestäjille hienosta tapahtumasta. Erkioismaininta viimeisen huoltopisteen huikealle palvelulle ja savolaishuumorille.
Mielipide hiekkatiestä:
Ajelen aina kaksi kierrosta ,jotta saan koko rahan edestä "vapaata" polkua. Toiselle kierokselle lähdettäessä kyesinen hiekkatie painaa mieltä ja jalkaa. Toisen kierroksen ajaisin mieluiten siten , että Kinahmi ykkösen päälle pääsisi oikotietä(vuoren yli) lähtöpaikalta.
T.jouko
No nyt on kotiuduttu tahkolta (tuli kierrettyä norjaa siinä välissä). Todella hieno kisa taas oli ja mahtavaa palevelua siellä huolloissa. Etenkin 2:s kierroksella! Mitään valittamista en keksi, kun sain pyörän pestyä, ruokaa naamaan ja suihkuun pääsi kisan jälkeen. Toki aika hyvä parannus ajassa lämmitti 2008 meni 60km 7h33min ja nyt meni 120km 7h21min.
Ruuhka ongelma ratkeaa sillä, että ajaa kovempaa. Mitä nopeampi ryhmä, sitä vähemmän ruuhkaa. Tuskin siellä kärjessä kukaan rauhallisesti jutustellen mäkiä työntää.
Sen verran vielä että vaikka toki ennakkoilmoittautuminen on järjestäjälle elintärkeää, oli paikan päällä ilmoittautuneelle 85 EUR (!) lasku aika posketon, katsoi sitä miten vain. Varsinkin kun paitaakaan ei saanut mukaan (sitä odotellessa, vaan mitäpä tuolla enää tapahtuman jälkeen), olisin vaikka ollut ilman sitä jos sillä olisi tuosta summasta saanut ainakin 20 eur pois.
Kuvia kuvia - kuvaajia näkyi pilvin pimein myös poluilla, kuvat jakoon, mars mars :D