GripGrab Leg Warmers Light kun lämpötila hieman plussan puolella.
Printable View
Kahdet pyöräilyhousut henkseleillä etsinnässä, sekä kevääseen/syksyyn että kesään. Pituutta 192 cm, painoa noin 90 kiloa ja navan kohdalta ympärysmitta joku 102 cm, vyötärö noin 94 cm, inseam 94 cm. Löytyisiköhän näille spekseille housuja? Kokotaulukojen mukaan pitäisi olla joku XXXXL erityisesti inseamin vuoksi. Ilmeisesti myös osa pehmusteista sopii paremmin painavemmalle pyöräilijälle.
Jos on myös takkiehdotuksia, niin otetaan vastaan nekin ilomielin!
Ei omaa kokemusta näistä mutta esim AGU:lla on isoja kokoja (Hollantilaiset ovat pitkiä) https://agu.com/en/agu-size-chart . Myös Assos tekee isoja kokoja. Assoksen housut eivät ole halpoja mutta laatu on kohdallaan.
Kiitos Carolukselle vinkeistä! Nettitilaamisen varassa olin, eikä Assokselta tai Agulta ihan täysin sopivaa näyttänyt olevan tällä hetkellä tarjolla. Assoksella on todella hyvä "mitoitusohjelma" nettisivuillaan ja se kertoi, että hieman löysäksi jää isommat koot ja pienemmät koot eivät mahdu.
Melko pitkän etsinnän jälkeen löysin Cycologyn sivut ja siellä oli sama mitoitusohjelma kuin Assoksellakin käytössä. Cycologyn pyöräilypaita ja -housut olisivat sen mukaan minulle juuri sopivat. Eka lenkki bibseillä takana (pitkää tosin päällä) ja ihan hyvin tuntui toimivan. Istuvuus todella hyvä. Aloittelevana pyöräilijänä en osaa ottaa pehmusteeseen paremmin kantaa, mutta kyllä pari tuntia aika maksimi nyt ekalla kerralla oli. Pyöräilypaita on nippa nappa lyhkäisen oloinen, mutta toki eipä pyöräilypaidan kai pidä liian pitkänä heiluakaan. Alaselkä ei ainakaan kuivaharjoittelussa pääse vilkkumaan, joten kai sekin on ok.
Linkki sivuille: https://www.cycologygear.eu/
Vähän outoa ettei muka Assoksella olisi sopivaa kokoa. Sen verran venyviä, että samoista housuista itsellekin menee sekä M että L enkä osaa sanoa kumpi paremmin.
Nyt olisi Assoksen pyöräilypöksyjä XXL:ssä ihan hyvään rahaan (verrattuna nykynormaaliin)vielä tänään.
Equipe RS9 Targa 165€
Equipe RS Spring/Fall 171€
https://www.xxl.fi/pyoraily/pyoraily...sort=relevance
Kokoja löytyy vielä. Ja onhan noi nyt edelleen hintavia.
Noi spring/fall lyhyet ovat parhaat housut mitkä olen ostanut. Kovilla pakkasilla pitkien ajohousujen alle ja nollasta ylöspäin lahkdeiden kanssa.
Loppuu se pllien palaleminen. Housut myös kestää käyttöä, eli mielestäni hinta/laatu on kohdillaan.
Ei ole kokemuksia, mutta uskon olevan hyvät. Noissa taitaa suurin muutos normi RS:n olla säämiskässä.
Se normaali malli alkaa vähän hiertämään pitkillä ja kuumilla lenkeillä. Tiedä vaikka tuo muutos korjaisi ongelman. Mutta siis tosi harvinaista suomessa.
https://cdn.shopify.com/s/files/1/05..._1800x1800.jpg
^ Toi normi RS:n pädi tosiaan alkaa itselläkin hiertämään, kun tarpeeksi hikoilee. Tuli omakohtaisesti todettua pitkien sisätreenien myötä. Ulkona normi kesäpäivänä ei kyllä mitään ongelmaa. Noi spring/fall -versiot laitoin itsekin tilaukseen. Varmaan aika omiaan Suomen keleihin 90% ajasta.
En ole vielä näillä uusilla RSR S9 Targoilla käynyt ajamassa, mutta istuvuus/mitoitus ”kuiviltaan” vaikuttaa oikein hyvälle. T. Equipe Evon S7 padistä olen tykännyt ja jos nämä on vielä paremmat, niin kyllä kelpaa. Lahje on ainakin näissä RSR S9:ssä hiukan pidempi vs. S7, mikä on minulle plussaa.
Pitäisi löytää kulutusta kestävät housut maastopyöräilyyn ja pitäisi olla irrotettavat lahkeet, ehdotuksia? Rikoo on riskillä ruma eli haussa normi housujen näköiset pitkät pökät.
Mulla on muutamat craftin hyvin ohkaiset pehmustetut bokserimalliset alushousut. Alkaa vaan noissa kilometrit olemaan täynnä ja aattelin notta olisko jollain tietoa vastaavasta tuotteesta. Pehmuste on siis luokkaa 2-4mm, eli todella vähän, mutta riittää mulle hyvin
Miiten porukalla on kestänyt assoksen RS housut? Itse en ostanut tälle kesää uusia housuja, koska ajattelin noiden kestävän vielä toisen vuoden.
Nyt on säämiskän ompeleiden reiät laajentuneet isommaksi molemmin puolin kannikkaa.
Vähän pska juttu. Kerrankin ajattelin löytäneeni hyvät ja kestävät housut, mutta ei nämäkään taida olla yhtään castelleja paremmat.
Pesupussia ei ole kyllä käytetty.
Niin ja tiimikaverilla täsmälleen sama juttu. On ajanut myös paljon vähemmän kuin minä.
Assosilla on palvelu että korjaavat noita pöksyjä. Kannattaa selvittää.
Kyselen lähinnä maastokäyttöön suunniteltujen bibsien perään. Vaikuttaa useat mallit olevan suunniteltuja maantiepyöräilyyn tai graveliin, kun speksejä lukee esim. xxl:n valikoimasta. Tai sitten käyttötarkoitusta ei ole mainittu lainkaan. Mitä housuja porukka käyttää maastossa vai onko loppujen lopuksi mitään merkitystä?
Itsekään en puhtaasti maastokäyttöön tehtyihin bibseihin ole törmännyt. Gravel-bibsien idis on yleensä maantieversiota paksumpi pehmuste, jolla haetaan mukavuutta epätasaiseen ajoon. Mulla on juurikin gravel-mallit, joissa vielä bonuksena muutama verkkotasku romppeiden kantamiseen.
Maastokäyttöön tehdyt bibsit voi olla tehty päällishortsien kanssa käytettäväksi, jolloin ne ovat usein ohuempia/hengittävämpiä kuin "normaalit" bibsit ja niissä saattaa olla kiinnikkeet päällishortseille (esim. Endura). XC käyttöön tehdyt, sellaisenaan pidettävät bibsit ovat sen sijaan usein vähän kestävämmästä materiaalista tehtyjä ja kaatumisia silmällä pitäen. Ei noissa kuitenkaan mitään valtavaa eroa ole. Otan mieluummin hyvät maantieshortsit kuin huonommat maastoshortsit.
Onko gravel/maantie bibseistä heittää vinkkiä malleista joissa ei henkseleitä?
Itsellä ahdistaa nuo henkselit verenkiertoa jotenkin kun niska meinaa mennä jumiin perinteisiä bibsejä käyttäessä.
No kappas, se vika siinä oli että hain bib shortseja joka paikasta. :o