Alkujaan tämän lähetti
Kosti K.
Hyvää työtä! :)
Nettitoimittajan arki näyttää olevan aika liukuhihnatyötä mitä tulee näihin viranomaisten tiedotteisiin. Keksi vain otsikko ja juttu on siinä. Eikä siinä mitään, tiedotteen tarkoitushan onkin, ettei jokainen toimittaja soittele erikseen poliisille ja vie poliisin työaikaa. Siinä vaiheessa homma menee reisille, kun toimittaja kopioi poliisin kirjoitusvirheetkin lehtijuttuun... Sen verran pitää olla tarkkaavaisuutta toimittajalla, että tuollaiset välttää.
Keskisuomalainen tosiaan vastailee aika hyvin näihin palautteisiin. Itse laitoin palauteviestiä silloin, kun autoilija avasi oven pyöräilijän eteen ja nettilehti repi siitä otsikot "Pyöräilijä törmäili autoon" tms. Silloin päivystysvuorossa ollut ja jutun kirjoittanut nettitoimittaja itse vastasi ja oli sitä mieltä, ettei otsikko vihjaa mitään syyllisyyskysymyksestä kun minä olin asiasta vähän toista mieltä. Muistin valittaa myös kirjoitusvirheistä. ;)
Mielestäni palautteen voisi samalla lähettää ko. poliisilaitokselle, koska tuo suojatie/pyörätien jatke on jatkuva ongelma tiedotteissa. Toki on hyvä muistaa, ettei tutkinnan alkuvaiheessa välttämättä tiedetä, oliko heijastinta ja valoa jne., eikä silloin voida sellaisista myöskään kertoa.