Jos todellakin näin, hyvin ovat onnistuneet. Noissahan semmonen pikku lumikerros viihtyy päällä, ei kerää isompaa määrää itteensä.
Printable View
Ei mulla varmaan mitään uutta lisättävää 2xl spekulointiin ole, mutta nyt on ajeltu pikku lenkki lähipoluilla ja onhan ne hurjan pitävät ja etenee hyvin myös umpihangessa. Lumihan saattaa muuttaa olemustaan kosteuden ja lämpötilan vaihdellessa, mutta samoilla mestoilla missä ajoin bud/lou yhdistelmällä, niin näillä sai ajaa melko paljon huolettomammin. Kevyesti ne ei kyl edenny missään vaiheessa, mut hauskaa oli kurvailla metässä. Paineet oli ehkä turhan alhaiset 0,15bar, säätelin ilmoja kotona ja lämpötilan lasku teki pienen hämäyksen. Pitää kokeilla seuraavaks vähän isommilla paineilla.
Onko joku koittanut mahtuuko nämä Canyonin Dudeen?
Eteen mahtui, takapää jäi (vielä) jostain syystä koittamatta..
Tän aamun "työmatkalla" varmistui se että näillä renkailla mennään nyt jonkin aikaa. Piruuttani kokeilin paria paikkaa mistä ei oman uskon mukaan ois pitäny päästä ajamalla sitten millään.
Uskon puutetta. :D
Näiden kanssa pitää olla rohkee ja kokeilla myös oman uskon ja kokemuksen rajoja. Olen äimistynyt.
Taitaa täyttyä jo 80mm vanteella..
Mistä näitä sitten saa? Ostaa?
Helpoiten joo. Voihan sitä vartoillakin josko jossain järjestettäisiin joku arvonta.
Mitä se Tankki höpöttää? :) Mihin vastasit?
Niin Tankki varmaan tarkoittaa että ei niitä saa ( paitsi arvonnasta ), siis joutuu ostaan :p
Niin.
.
Rupee olee vantalla polut senverran huonossa kunnossa ettei sinne ilmesty enää kuin 2XL jälkiä jos niitäkään..! Lauantaina pääsee varmaan jo kokeilemaan miten nämä toimii mudassa.
Toiminta testattu suojalumella, loskassa, puolijäisillä poluilla. Toimii.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...8ba965dd28.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...01a84785b6.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha, hienosti on keränny töhnää.. :-) Täällä ei ollut enää loskaa oikeestaan ollenkaan, mutta kuraa senkin edestä. Hyvin pelas mudassa, turpeessa yms mössössä.
Onko tämä nyt sitten 4XL? https://gearjunkie.com/4-wheel-bike-...ca-van-weelden
https://s3.amazonaws.com/images.gear...eel-bike-2.jpg
Kyllä mä tilasin näille Clown Shoet kehiksi. Tarpeeksi kun lasketaan paineita, taitaa 80mm kiekko olla vaan liian kapoinen.
Profiilikin hyötynee 100mm kiekosta. 80mm kiekolla toi on niin pyöreä että reunanappuloista alkaa olemaan iloa vasta minimipaineilla.
Nyt on jo totuttu renkaan ominaisuuksiin myös työmatka-ajossa, joten muille renkuloille ei ole tarvetta. :)
Mielenkiintoinen testi tulossa. Mä en jaksa uskoa kovin isoon eroon, mutta oon toki ollu ennenkin väärässä. Rengas on mielestäni niin korkea, että reunalankaa siirtämällä vaikka 10mm, ei isoa eroa kulutuspinnan luona pitäis tapahtua. Mä oon ajanu toki paljon vähemmän näillä, ei oo vaan ehtiny, mutta mitään outoa en oo havainnut mikä vois vanteen leveyteen liittyä ja mielestäni renkaan ja vanteen mittasuhteet on hyvin balanssissa. Paineita on ollut jostain 0,2 ylöspäin, nyt on ollu säilytyspaineina 1,5bar jos ne vaikka vähän kasvais! :-)
Ota kuva ja mittoja miten kumi muuttuu uusilla kehillä.
^Suurin ero tulee luultavasti, kun ajetaan ihan 0 paineilla, kun hangenkantaminen on rajoilla. 100mm vanne tukee lussua kumia varmasti paremmin. 4.8JJ ja Bud:illa 80mm huomaa jo, että kumi ei oikein ole ryhdissä. No näitä kelejä ei usesti satu kohdalle. Vertasin omaa 4.8JJ/80mm kaverin 4.8JJ 105mm Ensoilla. Onhan se tasaisempi profiili ja ei varmasti vaadi, niin paljon paineen tiputusta antaakseen vetopitoa/kantavuutta, kun 80mm.
Joku tässä kusee.. Testattu 100mm vanteella Farley 7 ja 9.6, kumpikin 17.5". Eikä mahu pyöriin.. Silti Farley-topikissa joku kehu että mahtuu ja mtbr:lläkin jollaki oli 7:ssa? Viimeksi epäilin että oli liikaa painetta (itellä ei haittaa Bb:ssä vaikka on 1bar, sopii ok), nyt kokeiltiin 0.4bar. Ja nää on vielä (?) vain 125mm eli ei sen leveämpi mitä 80mm vanteella. Oisko hyviä ehdotuksia muutako että Snowshoe kaventanu mallia? :)
Huuh. Tornipumpulla ja saippualla tubeleksiksi 2xl. Oli kova homma saada vanteelle. :D vielä olisi toinen rengas. Ehkä kuormaliinaa kehiin. Toivottavasti tuo 80mm on ihan kiva.
Lähetetty minun SM-N915FY laitteesta Tapatalkilla
Koeasensin juuri 2XL 100 mm Clownshoe-vanteella. Renkaat saapuivat viime viikolla, mutta se ei toki tarkoita että olisi uusi erä. Jos on, niin ei ainakaan näytä siltä että olisivat kaventaneet mallia. Työntömitta ei oikein ollut tarpeeksi iso, mutta reunanappuloiden kohdalla leveys oli 126 mm. Näytti siltä että se ei välttämättä ollut levein kohta. Paine 1 bar, joka ei tietenkään ole realistinen, mutta saattaa kuitenkin simuloida ajan mittaan venynyttä kumia.
Jos runko nyt vaan tulisi...
Mtbr:n Farley 7 -sällillä on leveämpi kumi ja isompi halkaisija ja silti sopii.. Sillä tosin 2016. En keksi oikein muuta syytä kuin että Trek muuttanut stayt erilaiseksi 2017 malliin/malleihin.
Mihinkäs nuo 2xl oikein on hyvä. Tänään haeskelin paineita, mutta jotenkin en tiedä mitä noista olisi mieltä. Eihän nuo rullaa kuin jumbojimit ja pitoa kovalla pakkaspolulla on saman verran. Kiva tuo valkoisen 2xln nappula on jäällä. No pitää vielä testailla eri keleissä. Polkuja noilla on kiva avata.
Lähetetty minun SM-N915FY laitteesta Tapatalkilla
Pehmeään.. :)
Semmonen fiilis jäi tänään että 2XL karkaa iteltä alta huonommin mitä Bud, edessä siis. Bud jos vähänkään lähti luistaan sivulle niin oli peli menetetty. Kuivaa pakkaslunta alla siis, 10-15cm. Tällä sitä tuntu tapahtuvan vähemmän, ja sillonki jos lähti niin sai vielä pelastettua..
Oli kyllä Bud ja tämä melko isoilla paineilla kun sotkenut kelviäkin eikä ole metsässä niin paljoa vielä lunta etteikö isommillakin paineilla pääsis. :)
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...b2fb5a728a.jpg
2XL:n (mulla musta versio) pito on kyllä hyvä, joka suhteessa. Edessä ja takana. Oikeastaan kaikenlaisella alustalla vieläpä. Jopa jäisellä kelvillä selviää nastoitta.
Ja pidon menetys tapahtuu hienon hallitusti, varoittelee mukavasti etukäteen. Yleensä tilanteen saa tuon ansiosta vielä pelastettua.:p
Pidon suhteen parhaat renkaat mitkä itsellä on ollu. Sekä lumella että lumettomalla maalla. Rullauksen suhteen huonoin, mut se onkin sivuseikka. ;)
Edit: onko muuten kokemuksia mikä tarakka menee tän kumin ympärille?